Hibrid: Plug-in vs. self-charging (a.k.a "full hybrid") - PROs & CONs
#1
Posted 19 April 2021 - 09:23
Salutare,
Ma confrunt cu dilema din titlu (in vederea urmatoarei masini pe care mi-as cumpara-o), si nu reusesc sa gasesc un raspuns pertinent. Starea de fapt: 1) am nevoie de o masina cu care ocazional sa fac drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune. Asta imi limiteaza optiunile ECO la o hibrida. 2) in afara acelor curse lungi, nu am posibilitatea de a incarca masina acasa si/sau la birou. Si de-aici dilema mea: Mi-ar placea ceva gen Passat / A4, dar alea se gasesc doar in varianta plug-in hibrid. Merita sa imi iau asa ceva ? Sau alea sunt avantajoase doar daca le poti incarca la fiecare ~100 km ? Cand nu le incarci si de bazezi doar pe self-charging... se incarca singure suficient de bine ? Obtin un consum comparabil cu un Camry Hybrid (care e self-charging only) ? Teoriile pe care le aud imi spun ca 1) plug-in hibridele au ceva greutate in plus data de baterii (Care sunt mai multe decat la o hibrida full) iar asta "le trage in jos", si practic nu sunt rentabile dpdv. al consumului daca nu le poti incarca foarte des (la fiecare ~100km) ? 2) plug-in hibridele pur si simplu nu sunt la fel de performante cand vine vorba de self-charging (din franat) ca cele "full hibrid". Ce parere aveti ? Unde-i adevarul in practica intre optiunile astea doua ? Ms. |
#2
Posted 19 April 2021 - 09:38
daca nu ai posibilitatea de incarcare acasa/la birou, nu are rost sa te uiti la PHEV.
self-charging cu baterie "de ceas" ar fi o optiune dar tu trb sa decizi daca merita financiar vs. o benzina simpla. self-charging te ajuta putin la plecare de pe loc si la coasting, dar nu te astepta la minuni dpdv consum urban. |
#3
Posted 19 April 2021 - 09:43
Iei termica simpla direct , platesti si mai putini banuti.
|
#4
Posted 19 April 2021 - 09:44
Diferenta intre hibrid "clasic" si hibrid "plug in" este ca "plug-in" va mulge bateria pana la consumare inainte sa treaca pe motorul termic, dar fara sa reincarce bateria (sper ca am inteles corect diferenta).
Cel mai bine ar fi sa mergi pe hibridul clasic, chiar daca vei merge si pe benzina (in special extra), pana reusesti sa gasesti o priza convenabila de reincarcare. |
#5
Posted 19 April 2021 - 09:59
serban83, on 19 aprilie 2021 - 09:23, said:
Salutare, Teoriile pe care le aud imi spun ca 1) plug-in hibridele au ceva greutate in plus data de baterii (Care sunt mai multe decat la o hibrida full) iar asta "le trage in jos", si practic nu sunt rentabile dpdv. al consumului daca nu le poti incarca foarte des (la fiecare ~100km) ? 2) plug-in hibridele pur si simplu nu sunt la fel de performante cand vine vorba de self-charging (din franat) ca cele "full hibrid". Ce parere aveti ? Unde-i adevarul in practica intre optiunile astea doua ? Ms. Teoria 1 e partial adevarata, sunt peste 100 kg in plus, volum portbagaj mai mic. Dar bateria si motorul electric mai puternic nu trag in jos phev-ul decat daca mergi la viteze peste 140-160. Viteze la care hibridul nu are rost. ioniq_hev.png 12.6K 40 downloads ioniq_phev.png 13.48K 37 downloads Teoria 2 e falsa, deoarece motorul electric care invarte rotile este mai puternic, 60 cp vs 40 cp in cazul Hyundai Ioniq, ceea ce inseamna cateva lucruri: - poti merge mai lejer in mod electric si chiar pana la viteze de 130 km/h (recomandat ar fi pana la viteze de 70-90, altfel bateria se va consuma mai repede) - ajuta mai bine motorul termic (fata de hibridul normal), ceea ce poate duce la consumuri mai bune, putand face coasting sau mentine chiar viteze mari - regenerarea este mai buna (marginal, dar mai buna) Deasemeni la coborari lungi phev-ului poate regenera mai multa energie fara sa se umple bateria. Parerea mea e ca daca nu esti vitezoman sau cu talpa grea, phev-ul e potrivit chiar si la drumuri lungi fara reincarcare. Dar daca vorbim de VW, personal, am indoieli ca consumurile hibridelor lor vor fi mai bune decat ale diesel-urilor (la drumuri lungi-foarte lungi). Edited by onzaueb, 19 April 2021 - 10:09. |
#6
Posted 19 April 2021 - 10:07
Si eu iau foarte serios in calcul ca urmatorul autoturism sa fie Plug-in-Hybrid...
Eu am la servici statie de incarcat unde pot incarca gratis (2 statii de incarcare doar pentru angajatii firmei). In momentul asta am un coleg care are un VW ID, deci statiile de incarcare stau mai mult degeaba. Colegul cu VW ID incarca masina saptamanal ca are baterie suficient de mare. In plus pot incarca si acasa. Nu as mai baga nici gram de combustibil in timpul saptamanii, de alimentat as mai avea nevoie doar cand fac drumuri lungi in afara localitatii... Mie imi face cu ochiul un VW Passat GTE. Ai autonomie aprox 40km doar pe baterie (constructorul zice ca ai 50+), sincer nu fac mai mult de 40km pe zi, deci as avea cost 0. Edited by mirel3003, 19 April 2021 - 10:08. |
#7
Posted 19 April 2021 - 10:23
Pentru drumuri de 1200km mergi pe termic, sau pe hibrid simplu. Si eu mi-am facut cam aceleasi calcule, folosesc masina cam in acelasi fel (95% din km pe trasee intre 250 si 1000km) si dupa ce am testat (nu m-am luat dupa povestile altora) mi-am dat seama ca PHEV-urile au un handicap in materie de consum pe autostrada. Merita daca faci multi km in jurul casei, gen naveta, insa pt drumuri lungi si viteze constante si ridicate sunt cea mai proasta alegere.
Nu am testat Passat PHEV, insa am testat Superb care e cam aceeasi masina, si consumul de autostrada e sensibil peste cel al termicului pur (chiar si comparat cu ala de acum 10 ani, cu ala modern nici nu mai vorbesc). Toyota e poate o optiune, insa mie unuia nu-mi place de nicio culoare nici cvt-ul nici ecvt-ul. Degustibus. Edited by KiloW, 19 April 2021 - 10:29. |
#8
Posted 19 April 2021 - 10:28
serban83, on 19 aprilie 2021 - 09:23, said:
1) am nevoie de o masina cu care ocazional sa fac drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune. Asta imi limiteaza optiunile ECO la o hibrida. 2) in afara acelor curse lungi, nu am posibilitatea de a incarca masina acasa si/sau la birou. serban83, on 19 aprilie 2021 - 09:23, said:
Teoriile pe care le aud imi spun ca 1) plug-in hibridele au ceva greutate in plus data de baterii (Care sunt mai multe decat la o hibrida full) iar asta "le trage in jos", si practic nu sunt rentabile dpdv. al consumului daca nu le poti incarca foarte des (la fiecare ~100km) ? 2) plug-in hibridele pur si simplu nu sunt la fel de performante cand vine vorba de self-charging (din franat) ca cele "full hibrid". Pololica, on 19 aprilie 2021 - 09:44, said:
Diferenta intre hibrid "clasic" si hibrid "plug in" este ca "plug-in" va mulge bateria pana la consumare inainte sa treaca pe motorul termic, dar fara sa reincarce bateria (sper ca am inteles corect diferenta). mirel3003, on 19 aprilie 2021 - 10:07, said:
O masina foarte faina, practica si spatioasa. Avem 2 la munca si in afara de faptul ca sunt "prea clasice" pentru gusturile mele, nu am ce sa le reprosez.
|
#9
Posted 19 April 2021 - 10:30
serban83, on 19 aprilie 2021 - 09:23, said:
1) am nevoie de o masina cu care ocazional sa fac drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); Ce parere aveti ? Unde-i adevarul in practica intre optiunile astea doua ? In locul tau, in situatia data as merge pe un hibrid (full-hibrid) clasic, NU pe PHEV. PHEV ar fi bun pentru cine merge mult in oras si are unde incărca suficient de des - având în vedere autonomia de numai 50-70 km în modul electric Totodată, ar trebui ca persoana respectiva sa aiba relativ frecvent drumuri lungi (peste 500 km dus+intors) - unde ar urma sa foloseasca motorul termic. Edited by Fujitsu, 19 April 2021 - 10:32. |
#10
Posted 19 April 2021 - 10:33
KiloW, on 19 aprilie 2021 - 10:23, said:
... folosesc masina cam in acelasi fel (95% din km pe trasee intre 250 si 1000km) ... Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 10:30, said:
PHEV ar fi bun pentru cine merge mult in oras si are unde inărca suficient de des - având în vedere autonomia de numai 50-70 km în modul electric Totodată, ar trebui ca persoana respectiva sa aiba relativ frecvent drumuri lungi (peste 500 km dus+intors) - unde ar urma sa foloseasca motorul termic. PHEV este un hibrid. Nu e facut sa mearga full electric. Are o eficienta foarte proasta ca masina electrica, o putere mica comparativ cu ce are masina ca specificatii si range foarte scazut. Poti merge full electric pe phev dar este strict strict pentru regim de trafic de oras, acolo unde mergi incet si nu trebuie sa pui pe asfalt puteri. Nu ai nevoie de drumuri de 500 Km frecvente ca sa utilizezi termincul .. il poti folosi si in 5-10 Km .... el intra atunci cand ai nevoie de putere extra sau de viteza mai mult decat maximul pe electric. Nu exista scenariu batit in cuie. |
|
#11
Posted 19 April 2021 - 10:39
Marketing-ul ar vrea sa crezi ca Full Hibrid e mai bun decat Plug-in Hibrid, ca plug-in nu ar fi "full" ... cand de fapt plug-in e evolutia hibridului traditional.
Dar cum ziceau si cei de mai sus, nu merita sa il iei daca nu ai unde sa il incarci la preturi normale, gen acasa sau la birou. |
#12
Posted 19 April 2021 - 11:06
ro_explorer, on 19 aprilie 2021 - 10:33, said:
Bai, cand va aud cu teorii din astea mi se zburleste parul. ...Nu exista scenariu batit in cuie. Sorry, chiar nu sunt fan PHEV. Mie imi place ori EV ori clasic (inclusiv hibrid - scade consumul de combustibil) Atunci, spune-ne tu care ar fi profilul soferului pentru care s-ar potrivi in mod ideal PHEV si nu altceva (diesel, benzina, hibrid, EV). Sigur trebuie sa existe un asemenea profil. |
#13
Posted 19 April 2021 - 11:13
Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 11:06, said:
Sorry, chiar nu sunt fan PHEV. Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 11:06, said:
Atunci, spune-ne tu care ar fi profilul soferului pentru care s-ar potrivi in mod ideal PHEV si nu altceva (diesel, benzina, hibrid, EV). Sigur trebuie sa existe un asemenea profil. In mod cert nu e o masina electrica desi multi ar vrea sa foloseasca un PHEV ca un electric ... Eu unul dupa ce scot masina de la incarcat o folosesc exact la fel ca atunci cand e cu bateria aproape descarcata. Masina va favoriza mersul pe electric in regimuri de viteza si putere scazute (adica in regim strict de oras - accelerari lente si viteze de maxim 60 Km/h, unde cei 90CP electrici ai masinii mele sunt suficienti) dar nu se fereste sa porneasca termicul daca ai de urcat un deal dar daca te apesi mai tare in pedala la semafor, caz in care lucreaza ambele sisteme in tandem, exact cum trebuie sa faca o hibrida. |
#14
Posted 19 April 2021 - 11:15
Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 11:06, said:
Sorry, chiar nu sunt fan PHEV. Mie imi place ori EV ori clasic (inclusiv hibrid - scade consumul de combustibil) Atunci, spune-ne tu care ar fi profilul soferului pentru care s-ar potrivi in mod ideal PHEV si nu altceva (diesel, benzina, hibrid, EV). Sigur trebuie sa existe un asemenea profil. Profilul soferului de PHEV e exact profilul meu... Locul de munca la 5km de casa, la servici statie de incarcat unde pot incarca free. 90% din km facuti de mine sunt urban. Sunt sigur ca nu as baga mai mult de 200 ron benzina/an in ea. De ce PHEV si nu fullelectric, pentru ca un PHEV il poti folosi si ca masina de backup in caz ca se strica benzinarul. Eu sunt unu din cei care sufera de RANGE ANXIETY, si nu as avea curaj sa plec la drum cu un full electric. |
#15
Posted 19 April 2021 - 11:30
Fujitsu, on 19 aprilie 2021 - 11:06, said:
Atunci, spune-ne tu care ar fi profilul soferului pentru care s-ar potrivi in mod ideal PHEV si nu altceva (diesel, benzina, hibrid, EV). Sigur trebuie sa existe un asemenea profil. @initiator: Nu stiu unde esti, dar in Romania poti configura fara probleme Passat care nu e PHEV: https://configurator...iant=COMFORTLIN Edited by utopium, 19 April 2021 - 11:32. |
|
#16
Posted 19 April 2021 - 12:04
utopium, on 19 aprilie 2021 - 11:30, said:
Nu stiu unde esti, dar in Romania poti configura fara probleme Passat care nu e PHEV: https://configurator...iant=COMFORTLIN De la inceput pornesc de la premiza ca vreau o hibrida pe benzina, nu mai vreau diesel. Orice passat hibrid e doar PHEV. |
#17
Posted 19 April 2021 - 12:27
mirel3003, on 19 aprilie 2021 - 11:15, said:
Profilul soferului de PHEV e exact profilul meu... ... la servici statie de incarcat unde pot incarca free. 90% din km facuti de mine sunt urban. ... RANGE ANXIETY, si nu as avea curaj sa plec la drum cu un full electric. utopium, on 19 aprilie 2021 - 11:30, said:
... de exemplu eu. Eu fac 70% prin oras, iar in jurul orasului in 90% din cazuri fac pana in 120 km. Deci, profil similar cu al unui sofer de EV, dar cu ANXIETATE DE AUTONOMIE As recomanda filmul SUNT TIMID DAR MA TRATEZ. Poate va indragostiti de full electrice pana la urma |
#18
Posted 19 April 2021 - 12:33
Plug-in hibrid.
1. Beneficiezi de ecotichet de 25000 lei deci in primul an se devalorizeaza pe banii statului. 2. Statiile de incarcare se imultesc si pe alocuri iti dau curent gratis. 3. Franare regenerativa - numai plugin hibrid are - ceea ce conserva frana clasica. Ba mai mult daca stii sa conduci, nu o sa mai folosesti frana deloc. 4. Nu o sa mergi numai la drum lung tot timpul. Prin oras poti conduce full electric - calatoresti aproape pe gratis. 5. Ai doua indicatoare unul de combustibil si unul de curent. Mergi la drum lung - pornesti pe baterie si mergi pe ea pana iesi din oras sau pana mai arata vreo 10 km autonomie si apoi pornesti motorul. Cand arata 80-85% il decuplezi din nou. Deoarece poate in drumul tau apare o panta lunga de coborat si ultimii 10-15% ii incarci regenerativ si nu uzezi franele. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users