Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Euro NCAP a testat noile Logan și Sandero, iar rezultatele sunt dezamăgitoare
#163
Posted 16 April 2021 - 09:18
DarthBane, on 15 aprilie 2021 - 20:34, said:
Altfel, ce fac ei, e doar dezinformare. Edited by andreic, 16 April 2021 - 09:21. |
#164
Posted 16 April 2021 - 09:24
_R_A_D_U, on 16 aprilie 2021 - 09:06, said:
Nu are rost să încerci să o coafezi deoarece nu e cazul! Mașina aia de 3 stele (I10) ESTE MAI MICĂ decât Stepwayul. Dar de ce nu ai făcut un face2face cu Yaris care are cam aceleasi dimensiuni cu Step-ul dar a primit 86 și 81% la primele 2? Probabil că Dacia a mizat pe 3 stele per total dar a luat țeapă. Oricum, ca să îi mai mângâiem pe creștet, Step-ul măcar este frumos. Ca ne place sau nu, cele doua modele noi sunt masini de 2 stele la general dar au rezultate la minimul cerut la 4 stele daca si numai daca am lua in calcul protectia adultilor si copiilor. Si nu o spun eu, EuroNCAP o spune. Edited by gabrieln2016, 16 April 2021 - 09:32. |
#165
Posted 16 April 2021 - 09:26
DarthBane, on 16 aprilie 2021 - 01:23, said: Aiureli. Pe vechea metodologie de testare ar fi primit 4 stele, la fel ca omoloagele lor de la Renault. Al dracu de analfabetism functional Când faci pe cineva analfabet funcțional, verifică înainte sa nu fii și tu unul. Pe vechea metodologie: Renault Clio 5 stele https://www.euroncap...ault/clio/35877 Megane 5 stele https://www.euroncap...lt/megane/22039 Edited by george_alexandru, 16 April 2021 - 09:26. |
#166
Posted 16 April 2021 - 10:22
#167
Posted 16 April 2021 - 10:33
Vechea metodologie este complet irelevanta.
Cand compari masini ca sa stii ce sa cumperi te uiti la modele contemporane testate in acelasi stil ca sa compari mere cu mere. Este aberant sa compari un Golf care a luat 5 stele in 2021 cu un Fiat Bravo care a luat 5 stele in 2005. In principiu Loganul si Sandero se adreseaza categoriilor care nu dau doi bani pe viata angajatilor, gen firme de curierat sau vanzari, si segmentului de populatie care cred ca scaunul pentru copii intr-o masina e un moft, ca ei au supravietuit comunismului si transportului cu Dacia 1300 fara scaune de copii. Celor care cred ca evolutia continua a normelor de siguranta si de poluare la masini este o conspiratie planetara masonica. Orice om putin mai sanatos la cap evita masinile astea de la mare distanta. Edited by abac, 16 April 2021 - 10:35. |
#168
Posted 16 April 2021 - 10:37
#169
Posted 16 April 2021 - 10:41
gabrolio, on 16 aprilie 2021 - 10:37, said: Nu sunt sigur, dar cred ca sunt generatii diferite. De obicei de la o generatie la alta se fac imbunatatiri majore, in special pe siguranta, unde generatia curenta beneficiaza de sisteme de evitare a coliziunii inclusiv pe masinile mai ieftine. Partea proasta e ca pana la facelift modelele astea Dacia nu vor beneficia de aceste sisteme nici macar ca optionale, adica probabil vreo 3 ani de acum incolo. |
#170
Posted 16 April 2021 - 10:53
poti sa faci anumite comparatii chiar daca NCAP a schimbat procedura de testare.
De obicei procedura de testare implica adugarea a noi teste, cele existente ramanand. De exemplu Frontal Full width e acelasi de ani buni, aceasi viteza aceleasi limite pe senzorii din manechine. DEci cand vezi manechinele colorate diferit intre Clio si Logan la testul asta e clar ca Dacia a facut un cost cutting la platforma. |
#171
Posted 16 April 2021 - 11:07
gabrieln2016, on 16 aprilie 2021 - 09:12, said: Prima masina testata dupa noile reguli a fost Yaris. Ultima masina testata dupa vechile reguli a fost Arkana. Nu este corecta comparatia ta. Nu este corect sa inducem lumea in eroare. Si eu pot spune ca masina mea care are 80% - 79% la protectia pasagerilor adulti si copii este mai sigura decat cea noua dar este totalmente fals si chiar as deveni ridicol. Asa si Clio, a fost testata dupa vechile reguli si este irelevanta comparatia. Pentru cei care nu stiu (nu pentru cei care stiu dar ignora cu buna-stiinta) exista mai multe schimbari ca niciodata. Poate ca cea mai importanta este inlocuirea testului de impact cu o barieră staționară (procedura standard de peste 23 de ani) cu o barieră deformabilă aflată de asemenea în mișcare. Scopul testului este de a simula un impact frontal între două autovehicule care se deplasează cu 50 km/h. O alta modificare este modul în care se evalueaza protectia tuturor pasagerilor în cazul unui impact lateral, nu doar pe cei aflați în proximitatea impactului. Exemplul ar fi introducerea unui airbag median care să împiedice ciocnirea a doi pasageri aflați unul lângă altul în momentul impactului. Yaris are asa ceva pe fata daca nu ma insel, Clio nu are. Alta modificare consta in imbunatatirea manechinului folosit pentru testări astfel ca datele culese sunt mai ample in ceea ce priveste impactul pe care un accident îl are asupra corpului uman în diferite condiții. De tehnologie nu mai vorbim pentru ca oricum nu este cazul. Daca a "pizdi" inseamna ca au siguranta la protectia pasagerilor adulti si a copiilor la nivelul (ce-i drept minim) al unei masini clasificate la general cu 4 stele inseamna ca este asa cum zici tu. Nu am stiut si sunt pf de acord sa nu inducem lumea in eroare, eu n-am scopu asta aici si am aratat nu o data aici pe forum ca imi plac noile modele Logan/Sandero. Am crezut ca la testul de impact nu s-a schimbat mare lucru, o sa citesc mai mult (valabil si pt restu, mai ales haterii) si repet, imi asum afirmatiile false. Mai multe teste dupa noile reglementari vor arata cum sta Dacia de bine. In timp nu se ca mai tine seama ca dupa vechile reguli ar fi avut 4 stele, si nici dupa noile reguli ca defapt s-ar incadra la 4 stele (la limita de jos) , lumea va stii ca a luat doar 2 stele si se ca generaliza oricum ca nu e o masina sigura |
#172
Posted 16 April 2021 - 11:23
|
#173
Posted 16 April 2021 - 12:08
@Octavian,
Nu am avut deloc intentia de a te acuza pe tine de inducere in eroare. A fost doar o referire la modul general pentru ca oamenii aleg sa faca comparatii total inoportune. Daca asta s-a inteles, regret si chiar imi cer scuze. Cat despre diferente, ele nu numai ca exista dar sunt si destul de substantiale. Am sa iau ca exemplu un Sandero 2013 cu 4 stele la general si care a avut la primele doua categorii 80% - 79%. Generatia asta noua are 70% - 72% si doar 2 stele la general. MCV-ul cat a avut in 2014? 3 stele la total cu 57% - 75%. Doar un idiot poate sustine ca masinile din 2013 si 2014 au fost mai sigure decat cele din 2021 doar numarand mecanic stelele fara a face macar efortul de a intelege ce se ascunde in spatele lor. Este adevarat ca lumea o sa spuna doar despre faptul ca aceasta generatie a luat doar 2 stele EuroNCAP pentru ca asa este, atat a luat. Cine vrea sa generalizeze si sa critice n-are decat sa o faca, e dreptul lui. Mie putin imi pasa pentru ca nu am interese la Dacia, vreau doar sa ofer informatii corecte celor care vor o masina noua, sa-i determin sa se uite mai atent ce se ascunde in spatele acestor stelute si mai ales sa-si aleaga masina in deplina cunostinta de cauza. Edited by gabrieln2016, 16 April 2021 - 12:15. |
#174
Posted 16 April 2021 - 12:38
Hai sa va mai ofer o informatie despre testarea cu un obstacol mobil deformabil. Pe langa faptul ca se simuleaza ca ambii circula cu 50 km/h la impact, suprafata de contact trebuie sa fie 50% din partea frontala a masinii. Astfel specialistii isi propun sa verifice care ar fi consecintele unui accident intre o compacta de exemplu si o masina de dimensiuni mai mari. In acest caz, daca se va adeveri ca masina mai mare poate provoca daune periculoase celor de la bordul masinii mai mici, scorul final va fi penalizat.
S-a schimbat testarea si la impact lateral si se verifica daca cei din masina pot sa se aleaga cu leziuni corporale lovindu-se unii de altii si nu doar cei aflati pe partea cu impactul (asa-zisele airbaguri cortina centrale). Si inca o precizare: bariera deformabila este montata pe un troliu cu masa de 1,4 tone. Poate ca va intereseaza si cum se numeste noul manechin: Thor. Edited by gabrieln2016, 16 April 2021 - 12:46. |
#175
Posted 16 April 2021 - 13:20
gabrieln2016, on 16 aprilie 2021 - 12:08, said:
Cat despre diferente, ele nu numai ca exista dar sunt si destul de substantiale. Am sa iau ca exemplu un Sandero 2013 cu 4 stele la general si care a avut la primele doua categorii 80% - 79%. Eu am mai zis si pe celalat topic (L&S III) ca unii sunt prosti si altii o fac pe prostii si se fac ca nu inteleg, comparand mere cu pere. Ei nu inteleg ca nu poti sa compari 2 rezultate obtinute in urma a doua teste diferite... cu siguranta daca Logan era testat acum 6 luni lua cred 5 stele jumatate la protectia pasagerilor si nu 4 ca acum si ar fi fost o masina exceptionala din acest punct de vedere. Ce sustin astia de-acum care nu mai pot dormi de grija Daciei? Ar fi ca si cum un parinte ar spune ca baiatul lor este mai destept ca a luat nota 8 in toamna la corigenta (cand a rezolvat corect 1+1 ca sa treaca clasa din mila) decat alt baiat, coleg de clasa cu primul care a luat 7,50 la Olimpiada nationala de matematica! |
#176
Posted 16 April 2021 - 18:34
Doar timpul ne va arata cat vor lua alte modele low cost pe noua metodologie ca sa putem face niste comparatii relevante,
Dar in alta ordine de idei colegilor cand iei cea mai ieftina masina de pe piata, iei un lucru mai slab decat altele. Da, inclusiv la siguranta. Da, asta e realitatea, poate sa iti aduca moartea faptul ca esti la volanul unei masini mai putin sigure decat daca ti-ai fi permis una mai scumpa. Tristul adevar. Dar asa e in viata. Si daca mananci parizer de 8 lei kg mori mai repede decat daca mananci carne bio. Asa e in viata. Deci nu e nicio mirare nu e nimic deosebit. Acum plm doar sa nu fie vreo catastrofa de masina (mai tineti minte Aveo 2006 care avea probleme la impactul frontal) dar imi e greu sa cred asta. Totusi eu (cred) ca masina este mult mai sigura decat modelele precedente ceea ce pana la urma e un pas inainte. Loganul 3 e o masina care pleaca de pe la 8500euro. Pana si in Romania 8500 euro este un pret de vreo 12 salarii medii din Bucuresti. Asta e asa o discutie pe forum ce vorbim noi, lumea care chiar isi cumpara dacii din start e constient ca face destule compromisuri. Inclusiv la siguranta. De ce? Pt ca atat isi permite. Probabil ca voi va permiteti cu usurinta alte masini, sunteti alta clasa sociala de oameni, alte venituri, alte pretentii, alte asteptari. Poate pretentiile voastre sunt prea mari pentru masina asta. De aia e frumoasa viata ai posibilitatea sa iei altceva. Din sute de modele care se vand in Romania Dacia ramane cea mai ieftina. Ca sa o vanda asa ieftin e clar ca trebuie sa faca rabat la multe. Da, inclusiv la siguranta. Dar o spun inca o data , eu cred ca masina asta e mai sigura decat orice Dacie a fost pana acum. Deci in mod real nu va fi nicio problema ca un om care a avut dacii mai vechi sau masini sh din anii 2000-2010 daca vrea sa treaca pe Dacia sa spuna ca ii e teama ca e nesigura. Edited by bossake, 16 April 2021 - 18:38. |
#178
Posted 16 April 2021 - 19:22
stau cu cele 2 fese pe aprox. 300K euro si chiar nu stiu ce sa fac cu ei: cumpar frigider si pian, in baie, sau un Ferrari 488? gurile rele spun ca mare mirare daca ar scoate 4 stele la deja faimoasele teste NCAP. plm, cred ca-l dau dracului de Ferrari si imi iau un Lykan. sau poate un Suzuki?... sau Mazda?... de 5 stele, bineinteles.
|
#179
Posted 16 April 2021 - 19:49
Octavian___, on 16 aprilie 2021 - 19:09, said:
Indubitabil testu a facut cativa potentiali cumparatori sa se razgandeasca, cati ramane de vazut Eu nu prea cred. Cei care au alocat sumele pentru Dacii (din diverse motive: limita de buget sau limita voluntara, cazul meu) nu vor renunta. Renunta cei care pun botul la stiri de-astea alarmiste (raspandacii isi fac deja treaba) si care nu stiu sa interpreteze niste teste din ce in ce mai tembele si, mai ales, sa realizeze ca isi cumpara o masina low cost, desi decenta. Pana la urma soselele romanesti sunt locuri periculoase unde poti muri si in TIR. S-au umplut cu cretini care cred ca soseaua e pista de raliu (unii comenteaza si pe subiectele despre Dacii), cu frustrati si needucati care nu suporta sa-i depaseasca Loganul si alte specimene de-astea sociopate. Multi spun ca infrastructura ucide in Romania. Nu-i adevarat, imbecilitatea o face. Cand va diminua numarul de imbecili, se vor calma si clasamentele mortii... Pana atunci, indiferent ce masina conduceti, faceti-o cu grija si respect pentru semeni. Daca nu va exista respect, totul va fi pierdut. |
#180
Posted 16 April 2021 - 20:13
Dupa cum a zis si mult iubitul tovaras in urma unei vizite prin Teleorman (probabil),
"Pana la sfarsit de cincinal sa nu mai fie niciun judet sub media pe tara". Asa si cu testele NCAP. ursamajor, on 16 aprilie 2021 - 19:49, said: Eu nu prea cred. Cei care au alocat sumele pentru Dacii (din diverse motive: limita de buget sau limita voluntara, cazul meu) nu vor renunta. Renunta cei care pun botul la stiri de-astea alarmiste (raspandacii isi fac deja treaba) si care nu stiu sa interpreteze niste teste din ce in ce mai tembele si, mai ales, sa realizeze ca isi cumpara o masina low cost, desi decenta. Pana la urma soselele romanesti sunt locuri periculoase unde poti muri si in TIR. S-au umplut cu cretini care cred ca soseaua e pista de raliu (unii comenteaza si pe subiectele despre Dacii), cu frustrati si needucati care nu suporta sa-i depaseasca Loganul si alte specimene de-astea sociopate. Multi spun ca infrastructura ucide in Romania. Nu-i adevarat, imbecilitatea o face. Cand va diminua numarul de imbecili, se vor calma si clasamentele mortii... Pana atunci, indiferent ce masina conduceti, faceti-o cu grija si respect pentru semeni. Daca nu va exista respect, totul va fi pierdut. Cu siguranta o masina noua, oricare, ridica media parcului auto dtpdv. Inclusiv al sigurantei. Asta e una. A doua, si aici ajungem la "cuiul" preferat al tuturor adica ipocrizia, cand iti iei o cascarabeta de 1 tona full options (orice marca ar fi ea) la care jumatate din pret se duce pe sclipici in loc sa iei o masina dintr-o clasa superioara dar mai putin dotata insemna ca siguranta nu e chiar una dintre prioritati ci doar o minciuna frumoasa pe care ti-o spui ca sa dormi linistit si atat. Dar pana la urma asta e doar treaba ta. Doar ca nu mai e doar treaba ta cand incepi sa iti dai ochii pe cap (nu tu) ca vai domne', masina X nu prea are stele din astea noi. Si mai sunt unii care iau o invoire de la soarta cand nu merg cu masina buna ci cu cealalta, de obicei un cotet mai mult vechi decat nou si mai mult mic decat mare. Si aia la fel, ingrijorati nevoie mare de siguranta cand e sa fie doar din gura. Edited by underb, 16 April 2021 - 20:15. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users