Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 

Hibrid cu motor termic aspirat sau turbo

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#37
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Mi se pare interesant sistemul e power de la Nissan.
La hibride cu motoare turbo totul depinde de cum e implementat sistemul. Antigel ul mai circula prin motor sa îl tina cald, uleiul ce face etc)
Daca nu are sisteme de protecție de genul asta e cam aiurea

#38
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 edi10000, on 08 martie 2021 - 11:04, said:

Sau iti iei un hibrid normal si ai consum 5% fara sa mai fi nevoit sa incarci. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza in 10-15 ani pt ca diferentele de consum sunt minore iar la plug-in daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala.

Daca stai la casa teoria ta pica. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza instantaneu datorita primei de 20.000 de lei. (10-15 ani e in visele tale)
Diferenta de pret intre un Tucson Plugin si unul hibrid la aceleasi dotari e de 600 euro.
Diferentele de consum sunt minore? Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km...e minor? Tu cat ai?
Apoi "daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala." - Fals! bateria nu se descarca complet ci doar pana la 15-20% de unde functioneaza in modul hibrid ca si hibridul tau cu un consum de 5-6%.
Plugin-ul este doar un hibrid cu baterie mai mare, care se mai poate si incarca daca doresti. Ia spune drept daca la hibridul tau aveai o baterie de 3kwh in loc de 1.5kwh te incurca rau? de pilda cand cobori un munte?

Edited by raven75, 08 March 2021 - 13:00.


#39
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 raven75, on 08 martie 2021 - 12:56, said:

Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km
Eu nu pot incarca decat sporadic (de abia vara asta imi pun incarcator in garaj - la bloc).
In conditiile astea, phev-ul meu in 52000 Km are un consum mediu de 4.6l/100 Km in regim 50% oras, 50% autostrada.
Doar zic ... o fi bine? o fi rau? Eu unul sunt multumit.

In curand insa, full electric si nu o sa imi mai pun problema de consum de benzina :P ...

#40
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008

 raven75, on 08 martie 2021 - 12:56, said:

Daca stai la casa teoria ta pica. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza instantaneu datorita primei de 20.000 de lei. (10-15 ani e in visele tale)
Diferenta de pret intre un Tucson Plugin si unul hibrid la aceleasi dotari e de 600 euro.
Diferentele de consum sunt minore? Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km...e minor? Tu cat ai?
Apoi "daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala." - Fals! bateria nu se descarca complet ci doar pana la 15-20% de unde functioneaza in modul hibrid ca si hibridul tau cu un consum de 5-6%.
Plugin-ul este doar un hibrid cu baterie mai mare, care se mai poate si incarca daca doresti. Ia spune drept daca la hibridul tau aveai o baterie de 3kwh in loc de 1.5kwh te incurca rau? de pilda cand cobori un munte?
Sunt prea multe erori in afirmatiile tale.
1. Foarte bine ai spus, daca stai la casa. Si daca nu?
2. Care 20.000 de lei? Diferenta este de 10.000 de lei, diferenta intre Rabla si Rabla plus. Un plug-in costa de regula 7-10k euro in plus fata de un hibrid normal. Rezulta cam 7 ani sa recuperezi, dar nu am pus costul mai mare al reviziilor la plug-in (asta este regula la toti producatorii, dar pot fi si exceptii).
3. Tucson este o exceptie, toti ceilalti producatori au preturi asa cum spun eu. Si problema cu motorizarile Hyundai/Kia, dar si la VAG sau BMW este ca au ales motorizari turbo si cutii cu dublu ambreiaj, deci dpmdv inadapatate pentru hibride pt ca consuma mult si sunt predispuse spre defectiuni.
4. Iarna media este 4.7%, vara 3.8%. Merita sa stai sa incarci in fiecare zi daca ai drumuri mai lungi? Eu zic ca nu, pt 2-3 litri in plus.
5. Masina mai grea, deci consum mai mare la plug-in dupa ce se descarca bateria. Motorul termic lucreaza mai mult ca sa incarce bateria.
6. Cand cobori un munte si plug-in-ul si hibrida normala merg doar electric. Pui in modul B si incarca bateria fara sa intre motorul termic pana esti nevoit sa accelerezi puternic sau intri pe o rampa.

Singurul avantaj al plug-in-ului este la emisii. In rest, eu o consider o solutie intermediara si asa o sa si ramana. In vest s-au cam prins occidentalii ce este cu plug-in-urile si de aceea se opteaza din ce in ce mai mult pt. hibrid normal. Consum mic, nu mai ai batai de cap cu incarcarea ca la electrice. Sa nu crezi ca am ceva impotriva electrificarii. Din contra, sunt adeptul ei dar nu in orice conditii. Si eu ma gandesc la o electrica, dar cand o sa fie raportul autonomie/pret corect, nu ca acum. Deci un minim de 700 de km/incarcare si un pret de pana in 30k o sa fie deal-break-er.

Edited by edi10000, 09 March 2021 - 21:58.


#41
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012
Am inteles stai la bloc, clar masina nu ti se adreseaza asa ca pluginul e naspa...astepti toata ziua la incarcat, consuma mult bla bla bla.
Vad ca nici macar nu ai habar ca Rabla plus se imparte in ecobonusul de 20.000 lei la plugin si cel de 40.000 de lei la electrice. Pe langa astea e si Rabla...imi pierd vremea cu tine...

Edited by raven75, 09 March 2021 - 23:21.


#42
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 edi10000, on 09 martie 2021 - 21:53, said:

In vest s-au cam prins occidentalii ce este cu plug-in-urile si de aceea se opteaza din ce in ce mai mult pt. hibrid normal.
Esti intr-o grava eroare. Raportez eu de la nivelul strazii "din vest".

#43
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
#ro_explorer - sa te invat un truc. N-am investit in statii sofisticate. Am tras frumos cabluri de 2.5mm cu impamantare solida, un usol ( siguranta automata ), o priza ceramica speciala ptr masini electrice (  47 ron ) si toate acestea dosite frumos in cutie metalica cu cheie cumparata de la Dedeman.
Pentru toate acestea am avut la dispozitie 2 ore. Fa-ti propria statie. Nu e greu.
In alta ordine de idei - am primit garantie la baterie 5 ani fara limita de km. La service - am facut prima revizie, cea dupa rodaj - ulei, filtru ulei, filtru polen, verificare electrica, stergere eventuale erori - cost 460 lei. Nu exista nicio diferenta.
Pe parte de incarcare - statii free in orasul Constanta sunt - Rompetrol, Peny Market, Kaufland, 6 STATII montate de Primarie in parcarile din Parcuri, Hoteluri in statiunea Mamaia, etc. Sper ca mai sunt dar eu cam la cele enumerate incarc cand am chef sa nu incarc acasa. Deci...statii free sunt .
Pe parte de consum cand raman fara baterie ( 10% ) pleaca automat motorul termic, cuplez in B si am un consum de 3.5-4 L in oras iar la drum intins am spus mai sus in postarea trecuta.
Pentru cei cu calcule de recuperare bani - in medie se fac economii destul de mari ( 5.24 lei / litru de benzina ) iar daca cineva isi imagineaza ca masina PHEV consuma mai mult decat una normala cand ramane fara curent se inseala. Astfel de masini vor face exact ce face un hybrid clasic - jongleaza intre termic, recuperare si electric. Plusul de 13 kw cat este la mine acumulatorul dupa update-ul 99008787 de pe data de 5.3.21 s-a marit la 65-70 km. ( cine vrea dovezi ii pun foto ) la incarcare FULL.
Practic cehi si-au facut treaba cum stiu ei mai bine.
Discutiile cu si despre masini clasice Hybrid nu isi au rostul. ACUM VORBIM DE PHEV care nu este tot una cu clasicul hybrid.
Apropos - stau tot la bloc ( etaj 7 ). Avantajul este ca am parcare subterana. Contoarele de curent sunt la parter - bloc nou. In concluzie nu mi-a fost greu sa trag direct din panoul general firele. Sunt dor 9 m liniari pana la priza de incarcare.
Nu va mai tot plangeti ca nu aveti cum sa incarcati. In parcarea din exterior un arab are tot ceva asemanator facut doar ca nu este ca la mine. I-a montat o firma un Wall Box....Mare rahat....

Edited by deloghi, 10 March 2021 - 00:00.


#44
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
E frumos ce zici tu acolo cu statia dar la mine eici nu merge asa. Trebuie ca un electrician autorizat sa monteze echipamente omologate pe baza unui plan de racordare aprobat de primarie. Prin urmare ... money money money.
O statie de incarcare ma ajunge cca 5000 sek (500 euro), cablurile si jgheaburile pe la 200 euro (am vreo 15-20 de metri pana in panoul central), electricianul ma costa 50 euro pe ora si nu stiu cat o sa mai coste studiul de fezabilitate si hartiile la primarie.

Eh ... d'ale vietii. Estimez ca o sa stau aici vreo 7-8 ani ... dpa aia vad eu ce si cum.

#45
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Am cochetat cu https://masini-elect...e2-priza-detail dar pana la urma mi-am facut-o singur.
La un moment dat ma batea gandul sa cumpar una portabila si sa o transform in fixa bagata in cutie metalica.... https://masini-elect...r-16a-t2-detail . Am preferat pana la urma varianta cu siguranta automata facuta de mine.
Ti-am aratat cateva exemple de statii care nu sunt scumpe, site-ul nu este al meu, nu-l promovez,este info.

Edited by deloghi, 10 March 2021 - 06:41.


#46
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008

 ro_explorer, on 09 martie 2021 - 23:20, said:

Esti intr-o grava eroare. Raportez eu de la nivelul strazii "din vest".
Corect, ma gandeam la Romania. Aici s-au vandut 4438 de hibride si 796 de plug-in-uri, diferenta care nu mai lasa loc de compentarii dpmdv. In Europa situatia este echilibrata, cu un avans usor al plug-in-urilor pentru prima data in istorie. DAR situatia se pare ca se schimba, Yaris (Car of the Year in Europa) este deja cea mai vanduta masina din EU anul acesta iar producatorii traditionali elimina plug-in-urile pe masura ce se reorienteaza catre electrice.

 raven75, on 09 martie 2021 - 23:20, said:

Am inteles stai la bloc, clar masina nu ti se adreseaza asa ca pluginul e naspa...astepti toata ziua la incarcat, consuma mult bla bla bla.
Vad ca nici macar nu ai habar ca Rabla plus se imparte in ecobonusul de 20.000 lei la plugin si cel de 40.000 de lei la electrice. Pe langa astea e si Rabla...imi pierd vremea cu tine...
Ma bucur ca nu ai ce discuta cu mine, ca doar de aceea este forum. Imi plac oamenii cu pareri ferme, care nu sufera modificari din discutiile cu altii. :))

#47
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015

 KiloW, on 02 martie 2021 - 15:01, said:

La ce marca/model te referi? Eu am testat Superb PHEV la care pe autostrada consumul era mai mare  si DS7 la care e ENORM. Facut un test si cu 3008 la care consumul pe autostrada s-a dus spre 9 ....
Vezi ca anumite aluzii din ce am scris sunt si pentru tine. Daca minti si habar nu ai mai bine nu mai scrie ca te faci de rusine.
- Superb Phev are 6 rapoarte!!! Nu stiu ce test ai facut tu pe autostrada dar eu am scos 1.8 l/100km, nu o data ci de 2 ori pe saptamana Constanta-Babadag. Spre ex azi am scos 2.2 l/ si 11 kw consumati pe 95 km parcursi.
- La Peugeot 3008 HDI Hybrid consumul este de 5.5-6 l / 100 km. Intamplator este la service ca masina de schimb cat este masina la reparat. Uite iti las si firma TRACOM SERVICE AUTO. Poti sa suni daca nu crezi.
Mai usor cu minciunile !

Edited by deloghi, 10 March 2021 - 15:48.


#48
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Până la ce viteză merge Superbul în mod EV pe autostradă? Cam câți kilometri faci cu un "plin" de curent dacă o ții la 130-140?

#49
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Eu am testat Bxl-Koln si retur, cu un mic ocol prin centrul Aachen, peste 400km, si a halit ca sparta. La superb phev ma refer. Cu aproape 1L peste 1.8 TSI pe care l-am plimbat prin zona aia 10 ani. Fara viteze de luat carnetul insa mers alert, asa,  la limita la care daca ma ia radarul totusi am sanse sa scap Posted Image

Cu DS7 am facut un test mai scurt (cam 1h) insa suficient sa-mi fac o idee.

Chestia asta se intampla cam acum 13 luni, dupa ce a fost salonul auto de la mine din sat insa inainte sa inceapa lockdownul.  Pana la urma mi-am facut calculele si am comandat o benzinara pura. Si dupa inca trei saptamani ne-a inchis in case...

Pe autostrada Constanta-Bagadag nu am testat-o, asa ca nu te contrazic, o fi cum spui tu.


LE
@mi20r
La 129km/h pe GPS (135 pe ceas) a tinut mai putin de 30km pe electric. Nu-mi dau seama daca era cine stie ce panta panta insa in zona nu prea sunt multi munti Posted Image

Edited by KiloW, 10 March 2021 - 18:22.


#50
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Englezii de la whatcar au facut un test cu Skoda Superb iV plug-in pe termen lung si consumul este 4.6%: https://www.whatcar....rm-test/n21891. Eu ii cred pe astia, nu pe babadagii...

#51
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
La mine e mort link-ul..
Ce au zis de consumul pe autostrada, la un drum de peste 150km? Sau 100 mile din alea de-ale lor :D

#52
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Dupa update autonomia s-a marit de la 50km la 70km

Timisoara - Constanta
iNCARCARE DE 5 ORI la statii free pe traseu.

Constanta - Babadag 09.03.21 temperatura exterioara -1 gr C .....FOARTE FRIG. A micsorat cu aprox 9-10 km autonomia electrica.

Deci, lucram cu dovezi, nu cu vorbe sau teste prin germanica sau link-uri de pe la englezoi ....care nu merg.

Intrebarile de genul cat am autonomie la 130km/h nu sunt relevante.Masina a mers pe autostrada, comune, oras, opriri lncarcare, masa de pranz, etc. Dupa 4 luni si jumatate pot spune ca cele doua motoare ( elect. si termic ) isi fac treaba. Masina in regim mixt este un monstru care pleaca in 7 secumde si ajunge la 100 km/h fara sa simpt.
Nu mai intrebati balarii si alte inertii. Masinile PHEV sunt un compromis destul de ok pentru cine doreste astfel de masina.

Attached Files


Edited by deloghi, 11 March 2021 - 06:54.


#53
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Dupa 13 ore de mers si 498 km parcursi masina a avut o medie de 2.7 l / 100 km.
Am avut trasee diverse cu serpentine prin Valea Jiului, zapada, blocaje, etc. Pe varianta la Bucuresti s-a mers cu 5 km/h 26 km.
Cele 5 incarcari n-au fost complete. In medie am stat cam 1.30 -2 ore la fiecare incarcare.
Media de 2.7 l consumati este extraordinara pentru cate am tras pana la Timisoara.
Pentru noi romanii aceste masini sunt ideale deoarece nu gasesti peste tot statii de incarcare.
Ca o concluzie - Merita cei 27.000 euro. Si-a recuperat din Noiembrie pana acum in Martie peste 400 euro.

Attached Files


Edited by deloghi, 11 March 2021 - 07:12.


#54
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Teorie - s-ar putea face ieftin mii de statii low power pentru hibride plugin si pt cei cu electrica care stau la bloc si o pot baga peste noapte.
Practica - nici macar nu stiu aia care ar putea face asta. In caz ca i-ar interesa.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate