Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Hibrid cu motor termic aspirat sau turbo

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#19
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021
Eu sper sa apara/generalizeze bateriile reparabile, la care sa poti inlocui cu costuri rezonabile  celulele sau ansamblele de celule fara sa o schimbi pe toata (cum se lauda Mazda cu MX30 de ex). E pacat sa dai la gunoi o baterie care poate are inca 75 - 80% dintre celule bune, mai ales tinand cont ca reciclarea in multe tari exista doar pe hartie deocamdata.

#20
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
E inevitabil sa se ajunga si acolo. Primul producator care lanseaza optiunea ii va forta pe toti. Dar... e ca un joc de poker, asteptam sa vedem cine clipeste primul.

#21
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Avem un coleg pe forum care recupereaza celule de EV si le vinde pt stocare solara.
In principal de la Think parca. Multe aveau bateriile ok doar ca pica electronica (de aia probabil si vinde mai mult baterii de Think).

Din pacate trendul general nu este spre a face produse (usor) reparabile ci in directia opusa. Si nu are legatura neaparat (doar) cu uzura planificata ci si cu costurile si complexitatea constructiva.

Alt aspect important as zice ca sunt caracteristicile masinii. Un produs mediocru acum, care va fi mult in urma celor care vor aparea peste 5 sau 10 ani va fi degeaba usor servisabil pt ca nu isi vor bate capul prea multi cu el.

#22
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 abac, on 01 martie 2021 - 09:53, said:

Explica la ce aberatii te referi.
Pai hai sa vedem ... e destul de usor (mai aled dupa 3 ani plini de cand conduc un PHEV).

 KiloW, on 28 februarie 2021 - 11:29, said:

Când faci naveta n-ai nevoie de suta în 7s și de 230km/h.
Iar dacă NU faci naveta PHEV-ul este cea mai PROASTA opțiune posibila. Scumpa (cât un termic + o electrica low cost la un loc) și cu consum la drum lung mai prost decât termicul din care provin.
Emisiile la phev depind foarte mult de modul în care sunt utilizate. Aka naveta sau nu. Au început deja sa apara studii care spun ca in viata reala emisiile (respectiv consumul) e cu vreo 400% mai mult decât ce scrie pe hârtie (față de 30-40% la un termic pur).
In ordine:
Cand faci naveta ai nevoide aceeasi masina de care ai nevoie cand mergi la drum normal. Naveta nu inseamna mers din Vicovul de sus in Vicovul de jos pe drum european cu limita la 80. Naveta poate sa insemne si100Km dus, 100 intors pe autostrada cu 140Km/h ...
De 230Km/h nu ai nevoie niciodata la o nici o masina (poate doar daca ai autobahn la indemana) dar de accelerare rapida si putere ohohohooo .... poate ca nu intelegeti cum se depaseste cu peste 200 CP (orice phev decent are peste 200 de cai).
Masina mea in format PHEV a costat cu cca 4000 euro mai mult decat aceeasi masina, la acelasi nivel de echipare, o format termic, cu motor de aceeasi putere ca PHEV-ul (adica cca 230cp).
Emisiile la phev sunt cel mult exact ca emisiile masinilor cu motoare termice echivalente caci in multi din timpii cand o termica polueaza stand degeaba in trafic un phev va sta pe baterii. Cand un phev accelereaza, va folosi full puterea de la electric in combinatie cu un termic intr-un regim optim.

 KiloW, on 01 martie 2021 - 09:36, said:

Am luat in calcul si am facut un test "aprofundat" cu superb PHEV (venind de pe suberb TSI)  si mi-a dat cu virgula la toate capitolele.
Mie mi-a dat cu plus la toate capitolele, nu in calcule pe hartie ci in viata reala, conducand asa ceva zi de zi. Am peste 50000km cu ea. COnsumul este (per total, in 50000) SEMNIFICATIV MAI MIC decat la masina echivalenta de aceeasi putere (consum mediu general 5.5l/100km). Atat aveam pe un diesel de 130cp pe care l-am detinut anterior.

Deci, da .. voi continuati sa povestiti din reviste, eu vorbesc din viata reala.

Edited by ro_explorer, 02 March 2021 - 10:49.


#23
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 ro_explorer, on 02 martie 2021 - 10:44, said:

Pai hai sa vedem ... e destul de usor (mai aled dupa 3 ani plini de cand conduc un PHEV).
Deci, da .. voi continuati sa povestiti din reviste, eu vorbesc din viata reala.
Nu ai inteles pana acum? Cei care nu au hibride/electrice stiu mult mai multe decat posesorii, oricate argumente ai avea.
Uite ultimul exemplu.

Edited by cata, 02 March 2021 - 11:00.


#24
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021
Eu am precizat cu majuscule ca NU e vorba de naveta. Si am precizat ca ma refer strict la profilul MEU de utilizator.  Pentru naveta, sau pentru altii,  ii inteleg rolul.
Preturi concrete la modelul luat in calcul de mine.
Superb 2021 1.5TSI L&K DSG, 49k€ in catalog.
Suberv IV PHEV L&K, 59k€ in catalog.  
La Style se mentine aceeasi diferenta (38vs 48k). Am reusit sa negociez cu ei 12% reducere, insa dupa testul aprofundat (mai mult de jumatate de zi) cand am vazut cat consuma PHEV-ul pe autostrada mi-a trecut.  

Tot la 140 am facut si eu testul, nu am mers cu 230km/h. Bateria nu a tinut 30km pe autostrada la viteza aia, a halit undeva spre 36kwh/100km.  Iar consumul pe autostrada pe benzina mi-a iesit aproape de 8.5  (eu la batranul 1.8 TSI am avut consum de 7.6 MEDIU de cand l-am luat nou si pana i l-am dat lui taica-miu).  Chiar si cu 2x100km/zi (din care sa zic ca faci 60 "gratuit")  da foarte cu virgula dpdv economic fata de benzinarul pur, banuiesc ca la modul meu de exploatare un 1.5 nu depaseste 7l/100km iar pe autostrada probabil iese sensibil sub).   Apropo, eu am facut 200km/zi naveta (am avut masina pe GPL (cred ca am cel mai ieftin GPL din Europa), si apoi diesel atunci), insa nu mai vreau sa fac asta. Daca cumva imi gasesc un job extraordinar la 100km caut alta solutie - gen ma mut mai aproape.  Timpul e mai pretios decat banii.

Poate la alti fabricanti e diferit.  Eu oricum al ales alt fabricant, insa dupa ce mi-am facut lectiile si calculele tot termicul e cea mai potrivita optiune PENTRU MINE (fara naveta, fara oras). Pentru altii poate iese diferit.  La Skoda m-a enervat garantia de aspirator chinezesc si pretul exorbitant pentru extensia ei insa asta e alta discutie...

In schimb chiar si gurmanda fiind e interesanta pentru independenti (aka PFA in Romania) sau masinile de firma pentru ca sunt deductibile fiscal si e deductibil si carburantul. E stupid ca o masina cu un consum real mai mare (unii fac 2-300km zilnic de autostrada fara sa apuce sa incarce)  sa fie fie incurajate fiscal insa nu e singura stupizenie din tara in care traiesc.

De asta spun, fiecare trebuie sa-si faca calculele LUI. Cea mai buna optiune pentru tine nu e cea mai buna si pentru mine.  Din ce observ in jur PHEV-ul e noul diesel. Adica te duci la dealer cu ideile tale despre ce iti trebuie  si pleci cu ale lui, asa se intampla acum 10 ani cu dieselul, incercau cu orice pret sa ti-l bage pe gat si sa te convinga ca oricat si oriunde mergi e cea mai buna optiune. Pentru unii sunt o alegere justificata, insa nu pentru toti.

Edited by KiloW, 02 March 2021 - 11:26.


#25
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nu are consum mai mare pe autostrada. Are un consum mai mic comparativ cu o termica cu acest lași combustibil și de aceeași putere.

#26
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021
La ce marca/model te referi? Eu am testat Superb PHEV la care pe autostrada consumul era mai mare  si DS7 la care e ENORM. Facut un test si cu 3008 la care consumul pe autostrada s-a dus spre 9 insa nu il consider relevant ca a fost cam scurt, si in plus nu stiu cat consuma varianta termica pura.
Am auzit ca la Ceed PHEV ar fi OK (gen sub 7) insa nu am testat.

Edited by KiloW, 02 March 2021 - 15:06.


#27
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009

 ro_explorer, on 02 martie 2021 - 14:49, said:

Nu are consum mai mare pe autostrada. Are un consum mai mic comparativ cu o termica cu acest lași combustibil și de aceeași putere.

Este imposibil ca un PHEV ca nu aiba consum mai mare la viteza de autostrada (mers constant cu 130-140km/h) decat echivalentul care are 200kg mai putin. Mai ales daca vorbim de caroserie SUV. Ca sa nu vorbim ca si financiar daca te costa incarcatul, costul de utilizare creste si mai mult.

Nu are sens sa ne raportam la hibridele clasice de pana acum, la care totul este despre eficienta, si pentru care (noi posesorii) stim ca nu consuma mai mult pentru ca le ajuta aerodinamica si motorul lenes care ofera putere "la limita". PHEV-urile "la moda" sunt masini de minim 1,8 tone cu aerodinamica de dulap. Daca in cazul alor noastre coeficientul aerodinamic incepe sa nu mai ajute la 120km/h, la SUV-uri deja la acea viteza este depasit de demult.

Totusi, topicul era despre folosirea motorului turbo pe hibridul clasic in oras...
La un drum de 16km facut astazi de dimineata prin oras, mie mi-a pornit motorul termic de 31 de ori, in conditiile de temperatura ale lichidului de racire din grafic (cu rosu).

Attached Files



#28
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008

 KiloW, on 02 martie 2021 - 11:13, said:

Eu am precizat cu majuscule ca NU e vorba de naveta. Si am precizat ca ma refer strict la profilul MEU de utilizator.  Pentru naveta, sau pentru altii,  ii inteleg rolul.
Preturi concrete la modelul luat in calcul de mine.
Superb 2021 1.5TSI L&K DSG, 49k€ in catalog.
Suberv IV PHEV L&K, 59k€ in catalog.  
La Style se mentine aceeasi diferenta (38vs 48k). Am reusit sa negociez cu ei 12% reducere, insa dupa testul aprofundat (mai mult de jumatate de zi) cand am vazut cat consuma PHEV-ul pe autostrada mi-a trecut.  

Tot la 140 am facut si eu testul, nu am mers cu 230km/h. Bateria nu a tinut 30km pe autostrada la viteza aia, a halit undeva spre 36kwh/100km.  Iar consumul pe autostrada pe benzina mi-a iesit aproape de 8.5  (eu la batranul 1.8 TSI am avut consum de 7.6 MEDIU de cand l-am luat nou si pana i l-am dat lui taica-miu).  Chiar si cu 2x100km/zi (din care sa zic ca faci 60 "gratuit")  da foarte cu virgula dpdv economic fata de benzinarul pur, banuiesc ca la modul meu de exploatare un 1.5 nu depaseste 7l/100km iar pe autostrada probabil iese sensibil sub).   Apropo, eu am facut 200km/zi naveta (am avut masina pe GPL (cred ca am cel mai ieftin GPL din Europa), si apoi diesel atunci), insa nu mai vreau sa fac asta. Daca cumva imi gasesc un job extraordinar la 100km caut alta solutie - gen ma mut mai aproape.  Timpul e mai pretios decat banii.

Poate la alti fabricanti e diferit.  Eu oricum al ales alt fabricant, insa dupa ce mi-am facut lectiile si calculele tot termicul e cea mai potrivita optiune PENTRU MINE (fara naveta, fara oras). Pentru altii poate iese diferit.  La Skoda m-a enervat garantia de aspirator chinezesc si pretul exorbitant pentru extensia ei insa asta e alta discutie...

In schimb chiar si gurmanda fiind e interesanta pentru independenti (aka PFA in Romania) sau masinile de firma pentru ca sunt deductibile fiscal si e deductibil si carburantul. E stupid ca o masina cu un consum real mai mare (unii fac 2-300km zilnic de autostrada fara sa apuce sa incarce)  sa fie fie incurajate fiscal insa nu e singura stupizenie din tara in care traiesc.

De asta spun, fiecare trebuie sa-si faca calculele LUI. Cea mai buna optiune pentru tine nu e cea mai buna si pentru mine.  Din ce observ in jur PHEV-ul e noul diesel. Adica te duci la dealer cu ideile tale despre ce iti trebuie  si pleci cu ale lui, asa se intampla acum 10 ani cu dieselul, incercau cu orice pret sa ti-l bage pe gat si sa te convinga ca oricat si oriunde mergi e cea mai buna optiune. Pentru unii sunt o alegere justificata, insa nu pentru toti.

Se pare ca tu nu intelegi ca cei care au electrice pur si simplu nu pot sa priceapa ca exista alti conducatori auto ce au alte preferinte,conducatori auto pentru care o masina electrica nu se preteaza la ei din diferite motive (km zilnic parcursi,statii de incarcare,etc,etc).
O tin pe a lor ca daca nu ai elecrica ca ei,gata,habar nu ai de nimic.
Deja,la fiecare postare se spune ca se face nu stiu cata economie de bani cu o electrica.
Poate nu toti stau in lucrul asta si nu ii intereseasa cati bani baga in benzina.
Si nu in ultimul rand:electrica este viitorul.
Clar asa este,dar,acest lucru va mai dura foarte multi ani,si in Europa si mai ales in Romania.
Nu stiu ce tara spunea ca in 2030 va opri fabricarea motoarelor termice.
Pai dupa acest punct,oricum va mai dura minim 10-15 ani sa dispara de pe strazi.Nu vorbim se Romania unde inca vine romanul in Germania sa cumpere 2.0TDI de juma de milion de km si apoi sta la semafor in Bucuresti si da noxe din el la greu.
Procentul de proprietari de electrice in Romania este extrem de mic si va creste dar foarte greu in urmatorii ani.
Nu multi vor,nu multi vor ceva mic precum cele pentru care se dau subventii si foarte putini isi permit o masina normala,pe care sa te bazezi,in care sa bagi 4 persoane si care sa nu te lase la jumatatea drumului spre Brasov si care costa 25,30,40 mii euro.
Prin urmare,fiecare are necesitatile lui.
Pentru mine benzina este sfanta in acest moment,nu m-ar ajuta o electrica sub nici o forma,dar nici nu am vreo problema cu cei care au electrice si incerc sa le spun ca masina termica este sfanta asa cum tot incearca ei sa ne convinga ca  a lor este Dumnezeul masinilor pe pamant.

Edited by Groh, 02 March 2021 - 17:35.


#29
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Vad ca nimeni nu are problema cu ce am enunțat eu despre turbină.
Si tocmai am văzut ceva ce am omis. Există și filtru de particule, la un posesor de Mild Hibrid după 2000km s-a aprins LED-ul de regenerarea filtru de particule, și a trebuie să o scoată la drum întins ca să i se stingă.

Edited by mi20r, 07 March 2021 - 21:47.


#30
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Cea mai mare prostie este motor turbo si hibrid, gen VW, Audi, BMW, Mercedes, Hyundai and co. Dupa ce ca experimenteaza o multime de probleme motorizarile astea turbo (de regula de 1.4 sau 1.6) cuplate uzual la celebrele cutii dual clutch cu ambreiaje uscate (spun celebre pt. ca cei de la VAG au creat conceptul de cutie de viteze de unica folosinta la cat de proaste sunt) iti dau impresia ca ti-ai luat "masina" pana la primul check engine (care vine f repede). Eu zic sa mergi pe un hibrid aspirat, daca vrei consum la nivel apropiat de electrica (da, si alea consuma echivalentul a 2-3 litri/100 de km prin pretul curentului de acasa sau pana la 7 litri/100 km daca incarci de la statiile publice) iei un motor de genul 1.8, daca vrei si putere iei 2.5 sau 2.0. Variantele astea sunt fara moarte, drept dovada Toyota Prius este de ani de zile cea mai fiabila masina din lume. My 5 cents...

Edited by edi10000, 07 March 2021 - 22:25.


#31
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Eu, am Skoda Superb iv achizitie Noiembrie 2020.
Pretul nu este cel enumerat aici. Am dat pe ea 27.000 eu dupa ce am scazut ecobonusul. Am ales culoarea alba  
Vad ca va dati cu presupus dar nu detineti astfel de masina.
Dupa cele spuse de cei de la Avia Motors s-au vandut in Romania pana acum, in Martie doar 114 astfel de masini Skoda Superb iV,
Cum aveti pareri de consum cand nu ati facut doar eventual decat un test drive?!
Constanta - Babadag( jud.Tulcea ) 98 km consum benzina 1.8 l/ vieza medie 100-110 km /h.
Update de 2 ori la soft.
Prima portiune full electric pana la epuizare ( 10% ramasa baterie ) adica 55 km. Fac acest drum de 2 ori pe saptamana.
Alta idee care o aud aici - motorul de 1.4l. Pentru pasionati va spun - curea distributie teflon, injectoare multi, ....alta generatie, alt motor.
Bateria litiu tine toti consumatorii, ce-a de 12v este si ea la randul ei incarcata daca bifezi in sett tot de cea pe litiu.
Dupa ce tocesti cartea masinii si dupa ce urmaresti filmulete o sa vedeti ce poate o masina PHEV in oras dar si in afara cu setarile adecvate.
In oras NU AM FOLOSIT niciodata termicul !!! Am incarcat in garaj dar si la statii publice.
Pana acum masina si-a recuperat 3-400 euro din pretul initial prin economia de benzina. Incarc doar la statii free iar in garaj intre orele 12 pana la 16 dupa masa. Am invertor solar montat. Intervalul este cu aproximatie la 2-3 zile.
Daca cineva de aici are dubi sau nu-i convine ce am scris - am dovezi la tot ce am spus. Cam asa se vorbeste, cu dovezi. Fabulatiile si comparatiile cu masinile diezel nu sunt normale. Sunt masini si motorizari diferite plus tehnologii diferite.
DA, masina electrica sau PHEV au viitor atata timp cat o ai si vezi pe propria piele ce stie sa faca.

Edited by deloghi, 08 March 2021 - 06:29.


#32
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 mi20r, on 07 martie 2021 - 21:46, said:

Vad ca nimeni nu are problema cu ce am enunțat eu despre turbină.
Si tocmai am văzut ceva ce am omis. Există și filtru de particule, la un posesor de Mild Hibrid după 2000km s-a aprins LED-ul de regenerarea filtru de particule, și a trebuie să o scoată la drum întins ca să i se stingă.
Posted Image  Cand producatorii incearca sa-ti vanda hibrid, dar este minihibridPosted Image  . Totul doar ca da bine in denumirea masinii, la taxarea locului de parcare, impozite, publicitate, etc.
Eu fac  minim 1300km/luna, ce ar insemna sa o scot la pascut viteza in fiecare luna?

Edited by cata, 08 March 2021 - 08:46.


#33
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021
La mild hibrid viteaza nu-i o problema. E ca un benzinar pur.

@deloghi
Foarte tare, înseamnă că ai ales perfect pentru tine :)

Edited by KiloW, 08 March 2021 - 09:38.


#34
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,328
  • Înscris: 28.10.2018

 deloghi, on 08 martie 2021 - 06:26, said:

Eu, am Skoda Superb iv achizitie Noiembrie 2020.
Pretul nu este cel enumerat aici. Am dat pe ea 27.000 eu dupa ce am scazut ecobonusul. Am ales culoarea alba  
Vad ca va dati cu presupus dar nu detineti astfel de masina.
Dupa cele spuse de cei de la Avia Motors s-au vandut in Romania pana acum, in Martie doar 114 astfel de masini Skoda Superb iV,
Cum aveti pareri de consum cand nu ati facut doar eventual decat un test drive?!
Constanta - Babadag( jud.Tulcea ) 98 km consum benzina 1.8 l/ vieza medie 100-110 km /h.
Update de 2 ori la soft.
Prima portiune full electric pana la epuizare ( 10% ramasa baterie ) adica 55 km. Fac acest drum de 2 ori pe saptamana.
Alta idee care o aud aici - motorul de 1.4l. Pentru pasionati va spun - curea distributie teflon, injectoare multi, ....alta generatie, alt motor.
Bateria litiu tine toti consumatorii, ce-a de 12v este si ea la randul ei incarcata daca bifezi in sett tot de cea pe litiu.
Dupa ce tocesti cartea masinii si dupa ce urmaresti filmulete o sa vedeti ce poate o masina PHEV in oras dar si in afara cu setarile adecvate.
In oras NU AM FOLOSIT niciodata termicul !!! Am incarcat in garaj dar si la statii publice.
Pana acum masina si-a recuperat 3-400 euro din pretul initial prin economia de benzina. Incarc doar la statii free iar in garaj intre orele 12 pana la 16 dupa masa. Am invertor solar montat. Intervalul este cu aproximatie la 2-3 zile.
Daca cineva de aici are dubi sau nu-i convine ce am scris - am dovezi la tot ce am spus. Cam asa se vorbeste, cu dovezi. Fabulatiile si comparatiile cu masinile diezel nu sunt normale. Sunt masini si motorizari diferite plus tehnologii diferite.
DA, masina electrica sau PHEV au viitor atata timp cat o ai si vezi pe propria piele ce stie sa faca.

Da, problema e ca aia de la tara sunt prea saraci ca sa isi permita asa ceva iar aia de la oras nu au unde sa le incarce.

Pana nu o sa existe statii de incarcare ca in China, adica absolut peste tot paduri de statii de incarcare, parcari cu sute de locuri dedicate incarcarii masinilor electrice, hibridul o sa consume fix cat o benzinara clasica + ceva peste din cauza greutatii.

Da, daca stai la casa si ai drive in si statie de incarcare e cum zici tu: 1,8 litri la suta.

Daca stai la bloc la etajul zece, mai pui 7 litri peste. Minim.


Concluzia: iti iei hibrid plug-in daca:

- stai la casa si ai unde sa iti instalezi un charger.
- angajatorul iti pune la dispozitie la locul de munca statie de incarcare pentru masina electrica/hibrid oferita de companie (cazul meu).

Altfel, daca statiile publice sunt putine si departe si intr-un viitor apropiat o sa si coste bani fiecare incarcare, nu prea merita.

Edited by abac, 08 March 2021 - 09:44.


#35
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021

 abac, on 08 martie 2021 - 09:42, said:





Da, daca stai la casa si ai drive in si statie de incarcare e cum zici tu: 1,8 litri la suta.

Daca stai la bloc la etajul zece, mai pui 7 litri peste. Minim.


Concluzia: iti iei hibrid plug-in daca:

- stai la casa si ai unde sa iti instalezi un charger.
- angajatorul iti pune la dispozitie la locul de munca statie de incarcare pentru masina electrica/hibrid oferita de companie (cazul meu).
- faci relativ des trasee relativ scurte și cu viteze modeste.
- beneficiezi de avantaje fiscale (amortizare 100%) în caz ca e pe firma (la mine fiind argumentul principal, ținând cont ca peste 50% din mașinile noi sunt pe firme).

Edited by KiloW, 08 March 2021 - 10:03.


#36
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008

 abac, on 08 martie 2021 - 09:42, said:

Da, problema e ca aia de la tara sunt prea saraci ca sa isi permita asa ceva iar aia de la oras nu au unde sa le incarce.

Pana nu o sa existe statii de incarcare ca in China, adica absolut peste tot paduri de statii de incarcare, parcari cu sute de locuri dedicate incarcarii masinilor electrice, hibridul o sa consume fix cat o benzinara clasica + ceva peste din cauza greutatii.

Da, daca stai la casa si ai drive in si statie de incarcare e cum zici tu: 1,8 litri la suta.

Daca stai la bloc la etajul zece, mai pui 7 litri peste. Minim.


Concluzia: iti iei hibrid plug-in daca:

- stai la casa si ai unde sa iti instalezi un charger.
- angajatorul iti pune la dispozitie la locul de munca statie de incarcare pentru masina electrica/hibrid oferita de companie (cazul meu).

Altfel, daca statiile publice sunt putine si departe si intr-un viitor apropiat o sa si coste bani fiecare incarcare, nu prea merita.
Sau iti iei un hibrid normal si ai consum 5% fara sa mai fi nevoit sa incarci. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza in 10-15 ani pt ca diferentele de consum sunt minore iar la plug-in daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate