Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Hibrid cu motor termic aspirat sau turbo

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#1
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Sper ca am deschis unde trebuie topicul, daca nu rog un administrator sa il mute unde crede de cuviinta.

Pentru ca tot s-a discutat pe anumite topicuri de motoarele aspirate lesinate de pe hibride, pe care unii producatori insista sa le foloseasca in continuare, iar acum apar hibride clasice care au si motor turbo, precum noul Tucson, pe care unii il achizitioneaza pentru ca le sare in ochi 200+CP iar masina performeaza foarte bine, eu am totusi o nelamurire/retinere pe care doresc sa o impartasesc cu voi.

Nu vreau sa devina topicul polemica de ce hibrid sau nu, ci vreau sa fie strict la subiect. Daca se va putea Posted Image

Practic, motorul termic la hibridele clasice porneste si se opreste de foarte multe ori la o deplasare (zeci, daca nu sute de ori). De asemenea, utilizarea in oras in modul EV face ca acel motor termic (adica uleiul din el) sa nu ajunga la temperatura "optima" de 90 grade, mai ales daca faci drumuri scurte sau cu multe opriri. Iar asta parca era o problema la motoarele cu turbina. Mai era la moda (nu stiu daca este mit sau nu, pentru ca nu m-a interesat) recomandarea ca dupa un drum la turatii ridicate, sa nu opresti urgent motorul, sa il mai lasi cateva zeci de secunde secunde sa se raceasca uleiul sau ceva de genul. Insa la hibrid cand ai ridicat piciorul de pe acceleratie termicul se opreste instant.

Eu ma gandesc strict din punctul de vedere al hibridului clasic, am vazut terminologia asta la Renault - FHEV, nu a PHEV-ului, pe care teoretic il folosesti in mod exclusiv electric in oras pentru ca de asta ti-l cumperi deci nu ar fi o problema asa de mare.

Producatorul ar putea face 2 lucruri:
1. Ar putea din soft sa tina pornit termicul cat timp uleiul nu are o anumita temperatura. Insa aici pierzi daca utilizezi masina normal si nu ECO la consumul de carburant fata de un aspirat clasic de cilindree mai mare si consacrat ca "fiabil". La hibridele clasice termicul functioneaza mai mult iarna ca sa incalzeasca habitaclul, mai ales in conditii de deplasare urbana. Multi ECO-freak-si nu pornec clima si merg cu caciula si suba pe ei, geamul deschis sa nu se abureasca parbrizul, ca sa nu porneasca clima si sa le consume masina mult mult mai mult decat vara. Ce faci cu astia pentru ca sunt marii consumatori de hibride.
2. Nu zice nimic si dupa cativa ani (5 sa zicem, ca sa iasa masina din garantie) utilizatorii sunt pusi in fata faptului ca trebuie sa bage bani in reparatii motor termic, pentru ca vor "POWER" cu consum mai mic.

Am vazut ca a aparut Clio full hybrid, care pare-mi-se ca are aspirat de 1.6 sub capota. Oare de ce nu au lasat economicul 0.9 TCE? Ca spatiu cred ca ar mai fi fost sub capota.
Sau de ce Mitsubishi care a rupt gura targului cu PHEV-ul lor inovativ a raspuns la cererea publicului care vroia consum/putere mai buna pe autostrada cu motor de 2.4 aspirat care suporta atat ciclu Atkinson cat si Otto in locul celui de 2.0 si nu au bagat un turbo? Pentru ca loc aveau.

#2
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Pentru că un motor cu turbină suferă, dacă nu este utilizat la o temperatură optimă, în special pe partea de supraalimentare din cauza ungerii. Un motor aspirat scapă de problemele supraalimentarii și poate fi optimizat pentru a rula în regim de temperaturi joase. Probabil, un sistem turbo ar trebui să poată fi decuplat când nu sunt întrunite condițiile optime dacă ar fi utilizat într-un ansamblu hibrid.

#3
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 23.01.2010
Hibridul asta de se incarca doar de la propriul motor termic mi se pare o strutocamila idioata.
Pur electric, daca vrei sa fii verde si ai drumuri de naveta pina in 150...250km, cu incarcare noaptea acasa , sau termic pentru drumuri diverse, km fara numar, fara stres , precum vorba: min si sun.


#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Alegerea motorizarii tine si de platforma tehnica a modelului. Daca vrei sa faci un hibrid puternic si cea mai puternica motorizare compatibila cu un anumit model este una turbo, o folosesti pe aia.
Asta mai ales cand adaptezi o platforma existenta.

 XTH, on 28 februarie 2021 - 08:12, said:

Hibridul asta de se incarca doar de la propriul motor termic mi se pare o strutocamila idioata.
Pur electric, daca vrei sa fii verde si ai drumuri de naveta pina in 150...250km, cu incarcare noaptea acasa , sau termic pentru drumuri diverse, km fara numar, fara stres , precum vorba: min si sun.

Fiecare e cu rostul lui atata timp cat isi demonstreaza acest rost. Inclusiv asta care se incarca de la ICE.

Singura masura reala a lucrurilor e data de ce bagi si ce primesti din ce te intereseaza. Mijloacele sunt problema producatorului desi de foarte multe ori fix asta incearca sa vanda.
De niste ani de zile am inceput sa fug ca de dracu de capcana asta in care judec mijloacele cand eu de fapt dau un input (bani de achizitie, benzina si pedala in cazul masinilor) si ma folosesc de un output. E mai sanatos asa...

Asta nu ma opreste, bineinteles, sa discut despre mijloace sau sa ma intereseze mijloacele. Dar fara un output convingator si corespunzator, nu au nicio valoare.

Edited by underb, 28 February 2021 - 08:43.


#5
autocargo

autocargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 456
  • Înscris: 01.03.2015
Chiar in 5 ani nu cred ca o sa cada motorul acela. Eu as fi mai ingrijorat de bateriile de pe masina. Se stie ca acestea se deterioreaza destul de rapid si e posibil sa o faca inaintea motorului termic. Cunosc cazuri.... Si daca se tot baga pe gat consumatorului masini electrice si hibride, nimeni nu ne spune cum or sa fie reciclate bateriile litiu si care sunt costurile inlocuirii acestora daca este necesar.
Inlocuirea lor nu o sa fie rentabila din punct de vedere al costului.

Edited by autocargo, 28 February 2021 - 09:12.


#6
MD

MD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,023
  • Înscris: 08.08.2002
La noul Tucson bateria are 8 ani garantie sau 160.000 km.

#7
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,734
  • Înscris: 30.08.2006

 mi20r, on 28 februarie 2021 - 00:42, said:

Am vazut ca a aparut Clio full hybrid, care pare-mi-se ca are aspirat de 1.6 sub capota. Oare de ce nu au lasat economicul 0.9 TCE? Ca spatiu cred ca ar mai fi fost sub capota.
Sau de ce Mitsubishi care a rupt gura targului cu PHEV-ul lor inovativ a raspuns la cererea publicului care vroia consum/putere mai buna pe autostrada cu motor de 2.4 aspirat care suporta atat ciclu Atkinson cat si Otto in locul celui de 2.0 si nu au bagat un turbo? Pentru ca loc aveau.

Au randamente mai mari la turatii joase si cuplu mai mare iar raportul de compresie e de 13:1. In schimb puterea max e mult mai mica. Pe un hibrid, motorul cu ciclu Atkinson este ideal.

#8
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Motoarele Atkinson au randament foarte bun, însă puteri pe litru mici. Și cu cât ciclul e mai "împins" spre diferențe mari între compresie și detenta (adică cu cât sunt mai îndepărtate de otto) cu atât e mai bun randamentul.
Însă stau mai prost la "drivability", aka stau prost la "elasticitate" , de asta nu prea folosește nimeni atkinsoane foarte agresive pe mașini pur termice.
Însă combinate într-un hibrid împreună cu un electric poți beneficia și de randamentul bun și de elasticitatea combinației electric + termic.

#9
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,326
  • Înscris: 28.10.2018
Singurul hibrid care merita in ziua de azi este motor cu combustie interna turbo cuplat in paralel la aceeasi cutie de viteza cu un motor electric -> PHEV.

Dupa care poti alege din infotainment in ce stil vrei sa conduci: hibrid, electric sau combustie.

Cand masina este pusa in modul sport si dai blana, motoarele forjeaza la maxim simultan. Si atfel ajungi la acceleratii de genul 7.5s suta si viteza maxima 230 kmph cu masina de 1600 de kilograme si motor de 1.4 tsi (turbo).

Daca faci comuting light cu masina poti acoperi in mod full electric 50-60 de kilometri la o singura incarcare. Asta ar fi suficient ca distanta de comuting intr-o zi pentru 90% dintre oameni.


Pe topicul celalt se ridica in slavi prostia de Toyota Corolla Mild Hybrid cu ditamai motorul de 1.8 litri aspirat si 98 de cai (suta in 11 secunde) care mai primeste un boost de inca 24 de cai de la motorul electric, care de fapt este un generator care stie sa se invarta si invers si sa dea o umbra de putere motorului cu combustie. Tipul ala de hibride se mai numeste in jargou si "fake hybrid" pentru ca e la mare departare de hybridele plug-in care ating consumuri si emisii de 3 ori mai mici, la putere dubla (cu motorizari turbo cu 30% mai putina capacitate cilindrica).

Edited by abac, 28 February 2021 - 11:16.


#10
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Când faci naveta n-ai nevoie de suta în 7s și de 230km/h.
Iar dacă NU faci naveta PHEV-ul este cea mai PROASTA opțiune posibila. Scumpa (cât un termic + o electrica low cost la un loc) și cu consum la drum lung mai prost decât termicul din care provin.

Emisiile la phev depind foarte mult de modul în care sunt utilizate. Aka naveta sau nu. Au început deja sa apara studii care spun ca in viata reala emisiile (respectiv consumul) e cu vreo 400% mai mult decât ce scrie pe hârtie (față de 30-40% la un termic pur).

Aici unul dintre ele
https://theicct.org/...-usage-sept2020

Edited by KiloW, 28 February 2021 - 11:31.


#11
burebista

burebista

    Manic Miner

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,342
  • Înscris: 23.05.2003

 abac, on 28 februarie 2021 - 11:14, said:

Singurul hibrid care merita in ziua de azi este motor cu combustie interna turbo cuplat in paralel la aceeasi cutie de viteza cu un motor electric -> PHEV.
Ai idee ce înseamnă PHEV? Da' HEV? Da' mild Hybrid?
Din ce scrii mai jos se pare că nu.

 abac, on 28 februarie 2021 - 11:14, said:

Pe topicul celalt se ridica in slavi prostia de Toyota Corolla Mild Hybrid [...]
E prima oară când aud că Toyota produce mild Hybrid. Poți detalia că-s curios...

#12
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,326
  • Înscris: 28.10.2018
Daca bagi masina la incarcat pe drive-in mergi 100% electric cu emisii zero -> folosind curent electric verde evident, lucru de care in Romania inca nu s-a auzit. Deci da, curentul electric in Romania este negru de la funinginea de carbune.

Si cum sa n-ai nevoie de zvacnire la naveta in oras? Romanache pentru asta traieste. Pentru dat suta intre doua semafoare sa plece din pole position, sa ajunga in pole position.

 burebista, on 28 februarie 2021 - 11:31, said:

Ai idee ce înseamnă PHEV? Da' HEV? Da' mild Hybrid?
Din ce scrii mai jos se pare că nu.

E prima oară când aud că Toyota produce mild Hybrid. Poți detalia că-s curios...

Da si da.

Edited by abac, 28 February 2021 - 11:39.


#13
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Nu te mai gandi asa tare la problema asta cat timp avem cu brio de ceva ani motoare turbo cu start-stop, iar alea vad mult mai multe porniri si in regimul cel mai dezavantajos posibil. Pur si simplu s-au facut adaptarile necesare ca sa tina 7-8 ani sau poate 10 daca e o marca premium.

#14
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 KiloW, on 28 februarie 2021 - 11:29, said:

Când faci naveta n-ai nevoie de suta în 7s și de 230km/h.
Iar dacă NU faci naveta PHEV-ul este cea mai PROASTA opțiune posibila. Scumpa (cât un termic + o electrica low cost la un loc) și cu consum la drum lung mai prost decât termicul din care provin.
Și tu ce phev conduci de emani asemenea aberații?

#15
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009

 sebulbus, on 28 februarie 2021 - 12:06, said:

Nu te mai gandi asa tare la problema asta cat timp avem cu brio de ceva ani motoare turbo cu start-stop, iar alea vad mult mai multe porniri si in regimul cel mai dezavantajos posibil. Pur si simplu s-au facut adaptarile necesare ca sa tina 7-8 ani sau poate 10 daca e o marca premium.

Pai tocmai ca regimul cel mai dezavantajos il ai la Full Hybrid prin oras. La acest tip de hibrid si si la versiunea Plugin, termicul, daca este pornit, se va opri aproape indiferent de temperatura uleiului de fiecare data cand iei piciorul de pe acceleratie, nu doar la semafor, cat timp climatizarea este oprita si ai suficient curent in baterii. Si nu ai buton de dezactivare a sistemului start-stop. iar daca pleci de la semafor mai hotarat (si este inevitabil sa o faci, ca de aia dai 10000 Euro in plus fata de un CHR lesinat de 1.8, nu?), termicul iti va porni, chiar daca se opreste dupa cateva secunde pentru ca nu mai ai nevoie de el sau trebuie sa franezi.

Intrebarea pentru care am deschis topicul este pentru informarea celor care isi doresc sa isi cumpare asa ceva ca sa se plimbe mult prin oras. Consumul de benzina sigur va fi mai mic fata de modelul Mild-Hybrid sau clasic, insa eu unul nu as achizitona asa ceva lasandu-ma orbit de performantele, cuplul si caii putere din brosura, care sunt reale toate, nu zic nu, pana nu am un raspuns logic care sa imi satisfaca mintea mea la problema ridicata.

Daca vei combina aceste porniri/opriri haotice ale motorului termic de pe Full Hybrid, in oras, in trafic, pe distante sun 10-20km, la temperaturi ale uleiului mici, cu un motor cu turbina, chiar nu te poti astepta la surprize? Nu vorbesc strict de Tucson (care are si motor GDI pe langa turbina), insa doar acesta il am ca exemplu care se vinde acum.
Referindu-ma strict la modelul Tucson, hibridizarea Full a lui in primul rand nu o consider a fi din motive ECO ci din motive de ce se cere pe piata. In testele WLTP Tucsonul cu acest turbo 1.6 are emisii de CO2 combinate de 145 g/km, pe cand Rav4 cu aspiratul de 2.5 are 127 g/km.
Da, in afara localitatii "rupe" insa nu cred ca suficient de mult fata de Mild-Hybrid-ul care este tot pe acolo si ca sa justifice diferenta de cost initiala de 3600 Euro.

Nu am gasit ceva tangibil cat am cautat pana acum pe net, de de aceea ma gandesc ca expertii de pe aici au vreo idee, altfel nu intrebam.

Nu are sens sa discutam de PHEV aici, acela nu ar trebui sa il folosesti in modul hibrid in conditiile de utilizare in oras pe care eu, probabil in necunostinta de cauza pentru ca sunt simplu sofer de duminica, le consider inproprii pentru un motor cu turbina, iar pentru cine o face, o face pe barba lui si nu pentru ce a fost masina gandita sa faca.

#16
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021

 ro_explorer, on 28 februarie 2021 - 22:38, said:

Și tu ce phev conduci de emani asemenea aberații?

Am luat in calcul si am facut un test "aprofundat" cu superb PHEV (venind de pe suberb TSI)  si mi-a dat cu virgula la toate capitolele.
1. Pret. Cat un superb 1.5 + Dacia Spring sau ZOE SH
2. Consum la drum lung. 1L/100km mai mult decat batranul 1.8 TSI, probabil vreo 2 mai mult decat modernul 1.5 (1.5 nu am testat insa presupun ca e mai econonomic decat vechiul 1.8)
3 capacitate portbagaj diminuata
4. chiar si dinamica, comparat cu batranul 1.8 (un pic chipuit si cu 300kile mai usor)
Asta strict pentru profilul meu de utilizator (fara naveta, km in oras infim de putini, autostrazi la tot pasul, mers fara tarzanisme majore cu restrictie +9km/h).

Dar tu unde faci naveta cu 230km/h?

Edited by KiloW, 01 March 2021 - 09:47.


#17
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,326
  • Înscris: 28.10.2018

 ro_explorer, on 28 februarie 2021 - 22:38, said:

Și tu ce phev conduci de emani asemenea aberații?

Explica la ce aberatii te referi.

#18
autocargo

autocargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 456
  • Înscris: 01.03.2015

 MD, on 28 februarie 2021 - 09:39, said:

La noul Tucson bateria are 8 ani garantie sau 160.000 km.

Cu ce ma incanta 160.000 km sau 8 ani?  Sa trec de la (''cazanul'') meu A6 1.9 tdi 110cp cu +400.000 km rulati, perfect functional mecanic si electronic,  de 16 ani in posesia mea, la ce? La o masina noua la care imi garanteaza bateria 160000 km? No thanks. M-ar tenta ceva nou, dar sa fie ceva mai fiabil si mai durabil decat ceea ce am in prezent. Daca maine mi s-ar strica masina sau ar fi dauna totala, nu mi-ar parea rau, si-a scos banii inzecit,
Dar sa cumpar o masina noua cu durata de exploatare 160.000km sau 8 ani, ca apoi sa fiu nevoit sa platesc din nou aprox.10000 euro pe baterii, nu mi se pare tentant. Pe mine nu ma conving, generatiile astea noi.....

Edited by autocargo, 01 March 2021 - 10:09.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate