Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Nissan (re)inventeaza apa calda ?
Last Updated: Feb 25 2021 23:10, Started by
dragosh82
, Feb 21 2021 07:33
·
0
#55
Posted 21 February 2021 - 22:07
#56
Posted 22 February 2021 - 06:44
#57
Posted 22 February 2021 - 09:14
Motor în roata înseamnã creșterea masei nesuspendate. Face rãu la confort, la aderenta pe drumuri denivelate etc:)
|
#58
Posted 22 February 2021 - 09:36
Nissan Qashqai E-Power este un hibrid, nu o mașină electrică, așa cum se promova în trecut Opel Ampera
Practic, motorul pe benzină nu învârte niciodată roțile. E acolo doar pentru a genera energie. Este o rețetă similară cu ce vedeam în 2010 pe Chevrolet Volt și Opel Ampera. „Noul Qashqai E-Power este, fără niciun fel de dubiu, o mașină hibrid. A fost omologată astfel și va fi vândută astfel. Va beneficia de taxarea unui hibrid, nu a unei electrice”, a declarat Fioravanti. Oficialul a precizat că, deși la prima vedere pare o soluție de propulsie similară cu cea de pe Opel Ampera, există diferențe importante. rima pleacă de la baterie. Opel Ampera folosea o baterie de mari dimensiuni, ceea ce creștea considerabil masa. În cazul lui Qashqai E-Power vorbim despre o baterie de mici dimensiuni. Ea poate asigura o autonomie pur electrică de numai 2-3 kilometri. De aceea are nevoie de un motor pe benzină care să o încarce constant. Avantajul acestei soluții o reprezintă o masă totală mult mai redusă și faptul că o baterie de asemenea dimensiuni nu crește costurile de producție. „Am plecat de la ideea că noul Qashqai E-Power trebuie să democratizeze electrificarea. Și că, în același timp, trebuie să păstreze prețul accesibil al generațiilor anterioare. Este una din trăsăturile care au consacrat acest model. Nu puteam face din Qashqai o mașină 100% electrică, pentru că am fi pierdut din vedere acest aspect. Pentru cei care vor mașini electrice avem Leaf și Arya, mașini care sunt în alt segment de preț”, a declarat oficialul, care a promis că experiența cu un Qashqai E-Power va fi complet diferită de cea a unui Leaf sau Arya https://www.automark...uADXsCLV-a2xVyE Edited by cata, 22 February 2021 - 09:37. |
#59
Posted 22 February 2021 - 10:13
sebulbus, on 21 februarie 2021 - 21:39, said:
Pai daca iei un motor de masina uzuala de ~100kw, randament mecanic si il legi la un generator alternativ cu randament... hai sa zicem 90% ca sa fie suficient de prost, tot ai 90kwh care pe la noi sunt mai mult decat au posibilitatea sa debiteze multe instalatii rezidentiale (cand imparti la 10). Alternatorul de masina are randament de MAXIM 0.5 pana pe la 4000 rpm. Sa presupunem ca daca nu ai nevoie de doar 12V/48V sau cat mai e la mild-hibrid si il optimizezi la maxim te duci in 0.7 dar si acolo ai dependinta de turatie ca asa functioneaza motoarele termice. Generatorul electric are total alte conditii de operare. Randamentul efectiv la un motor benzina e vreo 0.3 din ce tin eu minte. Nu prea mai stiu exact cum era cu fizica de liceu, dar asa ochiometric mie nu imi pare o idee prea buna sa arzi benzina sub capota ca sa incarci niste baterii. |
#60
Posted 22 February 2021 - 10:21
filipxxx, on 21 februarie 2021 - 21:35, said:
Ne-am dus total offtopic, dar nu poti sa ignori asa aberatie: 10 apartamente ținute de un generator care incape sub capota unei masini compacte 👋 Nu am ce sa explic, probabil kVA, kW si kWh e același lucru la unii. Nu mai tine coada sus ca n-ai motive. Offtopicul l-au generat mirarile tale fata de niste lucruri banale pornind de la un lucru util si care e oferit si de altii si care poate fi sustinut lejer de sistemul asta. Adica o priza de (mare) putere. Edited by underb, 22 February 2021 - 10:28. |
#61
Posted 22 February 2021 - 10:21
Recuperarea energiei cinetice este singura varianta pentru un Hybrid serios... restul sunt balarii de marketing care polueaza si consuma mai mult decat o masina cu motor conventional
|
#62
Posted 22 February 2021 - 10:30
Pai face recuperarea energiei.
In rest iti ofera tractiune electrica fara probleme cu rangeul cum se intampla la electrice. Daca si pretul e corect, aia e tot. Au si versiunea normala de hibrid pt cine nu vrea asa ceva. Au si electrice. Au si termice. Consumul se poate verifica. Teoretic e bun. Practic vom vedea... Spre deosebire de un plugin, nu poate obtine consumuri fanteziste in test cand e bateria plina si jalnice dupa ce se goleste, ca bateria e mica. Ce iese la test, aia va fi si la drum lung/pe termen lung. Edited by underb, 22 February 2021 - 10:38. |
#63
Posted 22 February 2021 - 10:38
Nu tractiunea electrica e importanta in discutie... Tractiune electrica avem si la tramvaie troleibuze de zeci de ani
|
#64
Posted 22 February 2021 - 10:46
In care discutie nu e importanta?
In discutia despre un sistem a carui singura particularitate e tractiunea electrica? Eu zic ca asta e singura chestie care e de discutatat. In rest nu are nimoc diferit sau remarcabil. Dar nu te opresc sa discuti deapre altceva daca vrei. Dupa cum am zis, exista si hibrid normal pt cine nu e interesat de tractiunea electrica. Inclusiv la Nissan. Sincer eu o gasesc foarte atractiva. Intre o automata si o manuala aleg manuala. Dar intre manuala si tractiune electrica nu mai exista prea multe comparatii. Nici macar la nivel similar de performante cu o motorizare clasica. Ca nu ma refer la Tesle sau alte avioane. Sunt sigur ca vom mai vedea solutia asta daca nu va fi patentata in vreun fel. Chiar si pentru simplul motiv ca ponderea electricelor ca fi din ce in ce mai mare si e mai simplu sa se foloseasca acelasi sistem de propulsie pe toate variantele, fie ca energia e sticata in baterii sau in rezervor, decat sa se complice cu nu stiu cate feluri de cutii de viteze, de arhitecturi si tot ce mai presupune asta... Edited by underb, 22 February 2021 - 10:49. |
|
#65
Posted 22 February 2021 - 10:48
Ideea hibridelor si a electricelor plecat de la reducerea poluarii - incalzirea globala. Nu cum se invarte roata...
|
#66
Posted 22 February 2021 - 10:52
Foarte bine.
So, care-i baiul? Ideea asteia e cum se invarte roata. Cat si daca reduce poluarea, vom vedea... Teoretic e cel putin la nivel de hibrida clasica dpadv. Ce se pierde din conversie se castiga din producerea energiei in regimul cel mai eficient al motorului termic. Asta plus consumarea mai eficienta a energiei in regimuri tranzitorii (acceleratii) si in sarcina mica unde cel mai mare consum e consumul tehnologic al motorului, nu consumul necesar producerii de lucru mecanic si care nu e o problema la propulsia electrica. Edited by underb, 22 February 2021 - 10:57. |
#67
Posted 22 February 2021 - 10:59
Te
underb, on 22 februarie 2021 - 10:52, said:
Foarte bine. So, care-i baiul? Ideea asteia e cum se invarte roata. Cat si daca reduce poluarea, vom vedea... Teoretic e cel putin la nivel de hibrida clasica dpadv. Daca ei au proiectat o masina hibrid cu "vom vedea" - e clara treaba! Teoretic iti spun eu ca e o masina cu un generator electric in portbagaj |
#68
Posted 22 February 2021 - 11:03
filipxxx, on 22 februarie 2021 - 10:13, said:
Alternatorul de masina are randament de MAXIM 0.5 pana pe la 4000 rpm. Sa presupunem ca daca nu ai nevoie de doar 12V/48V sau cat mai e la mild-hibrid si il optimizezi la maxim te duci in 0.7 dar si acolo ai dependinta de turatie ca asa functioneaza motoarele termice. Generatorul electric are total alte conditii de operare. Randamentul efectiv la un motor benzina e vreo 0.3 din ce tin eu minte. Nu prea mai stiu exact cum era cu fizica de liceu, dar asa ochiometric mie nu imi pare o idee prea buna sa arzi benzina sub capota ca sa incarci niste baterii. Motoarele termice de auto au eficienta respectiva pentru ca le ceri sa functioneze satisfacator in conditii variate de sarcina si turatie. Un motor termic care actioneaza un generator are de facut un singur lucru, sa dea maxim de randament la turatia nominala a generatorului si poate fi optimizat pentru turatia aia deci din start ai un castig de eficienta pe partea termica a ansamblului pe care nu o poti avea altfel. Sau o poti avea daca accepti sa conduci o masina care merge doar in blana sau la o alta turatie oarecare si atat. La fel stau lucrurile si cu generatoarele electrice. Alternatorul e un accesoriu gandit sa recolteze energie in timp ce motorul isi face treaba pentru care e instalat. Generatorul, in solutia asta e chiar scopul pentru care e instalat motorul, cu sporul aferent de randament. Afli de pe google care-i acela. In acelasi timp, si daca ai duce energia asta mecanica disponibila doar intr-o plaja ingusta la roti printr-o transmisie clasica, tot ai avea pierderi asemanatoare cu cele ale unui generator bun, dar fara posibilitatea de coasting, recuperare energie si subdimensionare pe care ti-o permite un agregat care nu asigura direct tractiunea. GlCA_Contras, on 22 februarie 2021 - 10:59, said:
Daca ei au proiectat o masina hibrid cu "vom vedea" - e clara treaba! Teoretic iti spun eu ca e o masina cu un generator electric in portbagaj E clar din povestea de marketing scopul. O hibrida de autonomie foarte mica ce va fi foarte ieftina si va permite toate avantajele fiscale ale unei hibride. Va avea si un randament rezonabil, mai ales in trafic urban, anticipez, dar probabil se va diminua substantial in extraurban. Ceea ce pentru majoritatea lumii e absolut ok, drumurile lungi se fac cu avionul. Eu asta o vad o solutie pentru Dacia si gama de preturi a Dacia daca e implementata curand. |
#69
Posted 22 February 2021 - 11:08
GlCA_Contras, on 22 februarie 2021 - 10:59, said:
Te Daca ei au proiectat o masina hibrid cu "vom vedea" - e clara treaba! Teoretic iti spun eu ca e o masina cu un generator electric in portbagaj E si teoretic si practic o masina cu generator si cu o baterie pe post de buffer. Nu inteleg totusi problema. Ce e rau la tot sistemul asta pana la urma? Poate imi scapa mie ceva. Pe mine ma intereseaza un singur lucru la ea - tractiunea electrica. Din pacate nu sunt prea multe optiuni acceptabile cu tractiune electrica adica masini care nu sunt complet dependente de o priza. Imi surade ideea unui raspuns mai bun al motorului si lipsa cutiei de viteze. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users