Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Nissan (re)inventeaza apa calda ?
Last Updated: Feb 25 2021 23:10, Started by
dragosh82
, Feb 21 2021 07:33
·
0
#1
Posted 21 February 2021 - 07:33
Cum adica sa pui motor pe benzina care genereaza curent electric, care incarca o baterie din care se alimenteaza motorul electric ? Parca benzina era "caca", poluare, rea pentru mediu. Pai asa iti iei Tesla, pui un generator de curent din bazar in portbagaj si dupa aia razi de fraierii care stau cu ele la incarcat. Sau e o doar smecherie sa evite reglementarile de poluare ? Ca generatoarele din bazar nu le impune nimeni sa fie macar euro.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T5wCppCiQE8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 21 February 2021 - 07:55
Nu e nimic SF, doar marketing.
Hibridul e ok cand mergi la drum lung, pe autostrada. In conditii de oras bateria electrica te lasa repede. |
#4
Posted 21 February 2021 - 08:04
#5
Posted 21 February 2021 - 08:09
E vorba despre avantajul consumului (poluarii) scazut.
Implementarea sistemului hibrid este destul de variata, fiecare producator facand tot felul de variatii si inventii. Problema este ca in practica, si mai ales in orasele aglomerate, mergi pe motorul termic. Traficul Stop&Go goleste imediat bateria. Ei vorbesc de cruising (nu la 150 km/h), ci mers incetisor cu 40 km/h, intre doua semafoare, aflate la 2 km departare. Cu cat bateria e mai mare (si aia costa), cu atat lucrurile sta mai bine. De fapt, toate aceste aberatii apar din cauza testelor standard de consum, care au o abordare idilica. Edited by Ahasverus, 21 February 2021 - 08:11. |
#6
Posted 21 February 2021 - 08:10
Quote Parca benzina era "caca", poluare, rea pentru mediu. ai inteles tu gresit... motorul benzinat pe GPL e cel mai putin poluant... astept cu interes implementarea motoarelor electrice, nepoluante si pe avioane, vapoare, etc... tractiunea electrica ofera o alta dinamica... bateria poate fi folosita ca un mic "tampon" (bufer) iar functionarea similara cu locomotivele dizel electrice. Edited by apocalipsul, 21 February 2021 - 08:12. |
#7
Posted 21 February 2021 - 08:11
Sunt multe intrebari la care nu au dat inca raspuns.
Care este autonomia daca mergi doar pe baterie (de exemplu daca se strica motorul pe benzina sau ramai in pana prostului...) Care este consumul de benzina de fapt (Prius avea un consum de 5 litri la suta, comparabil sau mai mare decat un Diesel pur, asa ca nu vad avantajul) Exista varianta incarcarii bateriei pe timp de noapte sau la statiile de incarcare? Unul din avantaje, in afara de puterea mare la demaraje, ar fi lipsa unor subansambluri, cum ar fi cutia de viteze sau ambreiajul. Edited by sorin61, 21 February 2021 - 08:12. |
#8
Posted 21 February 2021 - 08:15
motorina are 850 g/l iar benzina 700. nu e tot una consumul de 5 litri la siesel si benzina.
|
#9
Posted 21 February 2021 - 08:38
E o idee veche si nu e rea deloc.
Avantajul net fata de un hibrid clasic/paralel e ca se conduce ca o electrica. Cuplu e livrat instant (cat e el - mic sau mare) si constant fara pauze si "poticneli". Si asta fara a plati zeci de mii de euro pe baterii care sa iti asigure un range decent. Pe langa felul in care se conduce, alt avantaj fata de alte hibride e ca motorul termic functioneaza la regimul cel mai eficient, fara a fi nevoit sa stea in regimuri ineficiente cerute de multe ori de sofer din pedala de acceleratie. Regimurile ineficiente sunt acoperite de rezerva de energie din baterie. Tot legat de asta, pe langa faptul ca energia e produsa mai eficient, este si consumata mai eficient in regimuri tranzitorii, motorul termic fiind teribil de ineficient in cazul asta. Dezavantaje - eficienta mai scazuta la rularea cu viteza constanta in sarcina medie si faptul ca ala bazaie in boii lui, usor autist, fara prea mare legatura cu ce se intampla in jurul lui. Dupa cum se stie foarte bine, daca pui un ins cu OCD sa suporte un autist ies scantei. Asa ca nu e chiar pentru oricine. Pe cei cu diverse obsesii ii va scoate probabil din minti ) Legat de felul in care e perceput sistemul asta, cei mai multi au niste cutii cu niste etichete si incearca sa il bage intr-una dintre acele cutii. Trebuie luat asa cum e el, cu bune si cu rele si bagat in cutia lui. Asta in caz ca mai exista vreo urma de neuroplasticitate si mai e loc de inca o cutie. Traduce - fiti deschisi si judecati-l asa cum e, cu bune si cu rele. Care poate. Cum am zis si pe topicul celalalt as evalua undeva la max 3000 euro avantajele pe care mi le-ar aduce sistemul asta in plus fata de un hibrid paralel cu caracteristici similare. Pe scurt e o masina electrica care isi ia energia din benzina si e adresata celor care vor masini electrice pentru felul in care se conduc dar nu vor sa isi bata capul cu limitarile electricelor. Edited by underb, 21 February 2021 - 08:39. |
#10
Posted 21 February 2021 - 08:47
|
#11
Posted 21 February 2021 - 08:49
Quote E o idee veche si nu e rea deloc. |
#13
Posted 21 February 2021 - 09:04
#14
Posted 21 February 2021 - 09:17
underb, on 21 februarie 2021 - 08:38, said:
[...]Dezavantaje - eficienta mai scazuta la rularea cu viteza constanta in sarcina medie si faptul ca ala bazaie in boii lui, usor autist, fara prea mare legatura cu ce se intampla in jurul lui. [...] Cum am zis si pe topicul celalalt [...] ... Care e topicul celălalt? |
#15
Posted 21 February 2021 - 09:31
dragosh82, on 21 februarie 2021 - 07:33, said:
Cum adica sa pui motor pe benzina care genereaza curent electric, care incarca o baterie din care se alimenteaza motorul electric ? Parca benzina era "caca", poluare, rea pentru mediu. Pai asa iti iei Tesla, pui un generator de curent din bazar in portbagaj si dupa aia razi de fraierii care stau cu ele la incarcat. Sau e o doar smecherie sa evite reglementarile de poluare ? Ca generatoarele din bazar nu le impune nimeni sa fie macar euro. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T5wCppCiQE8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] M-am gandit si eu la solutia asta la un tractor . |
|
#16
Posted 21 February 2021 - 09:31
Motoarele pe combustibili fosili polueaza in draci la acceleratii si la orice schimbare de regim de turatie. Folosirea lui ca generator de curent inseamna un regim de functionare eco pe toata durata deplasarii. Mai exista si avantajul regenerarii de energie electrica. Catalizatorul si filtrul de particule va fi mai eficient proiectat pe un singur regim de turatie decat in varianta clasica.
Edited by Leo2006, 21 February 2021 - 09:36. |
#17
Posted 21 February 2021 - 09:31
apocalipsul, on 21 februarie 2021 - 08:10, said:
astept cu interes implementarea motoarelor electrice, nepoluante si pe avioane, vapoare, etc.. https://www.kongsber...yara-birkeland/ |
#18
Posted 21 February 2021 - 09:33
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users