Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 

Cum solicitam o oferta atunci cand ai un SRL nou?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Puiucj

Puiucj

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 28.12.2020
Salut

As vrea sa dezbatem putin cum cerem o oferta sau o propunere de colaborare atunci cand esti un SRL nou si aborderzi un furnizor de pe piata ?

Ar fi interesant de vazut ce puncte ar trebui sa abordam prima data in primul mail/contact :

Cum ne adresam?
Ne prezentam compania sau nu ?
Ce spunem daca suntemun SRL nou?
Ce promitem ce detalii dam si ce nu ?
.
.
.
etc

Cum procedati cand abordati un furnizor nou ?

#2
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013
La furnizor te adresezi cu ce vrei, ca el e vanzator si tu client :)). Tu dai bani lui sa iti furnizeze, nu invers. Probabil vrei sa intrebi cum iti gasesti clienti SRL-uri. In principiu contactand afacerile carora te adresezi. De ex. faci tubulatura... logic cauti firme de constructie, arunci flyere pe santiere etc.

#3
qooqle

qooqle

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 29.01.2021
Dupa ce ti-ai facut o lista cu furnizorii care ofera servicii/produse care te intereseaza, este foarte simplu sa ii abordezi.

Pe site-ul fiecaruia ar trebui sa gasesti o pagina de contact care sa contina fie un numar de telefon/E-mail, fie un formular de contact.

Atata timp cat tu esti clientul, nu cred ca il intereseaza pe furnizor sa-i faci o prezentare a companiei tale. Furnizorul va fi interesat doar sa-si ofere serviciile/produsele catre tine.

Vechimea firmei este relevanta doar cand in solicitarea ofertei tale intervine plata la termen sau alte detalii financiare.

#4
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Buna ziua
Va rog sa îmi trimiteți o oferta pentru x/ va propun o colaborare pe ...

Mulțumesc



#5
marga07

marga07

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 13.05.2020
Trimiti o cerere de oferta potentialului furnizor, ce ai nevoie, cantitate, eventual si timp de livrare.
Daca e vorba de volume mari pe o anumita perioada de timp, e bine sa specificati de la inceput, posibil sa primiti o oferta mai buna/personalizata.
Cererea ar trebui sa contina si cateva date ale firmei pentru ca furnizorul sa isi faca o idee despre posibila colaborare.

#6
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018
In ce domeniu?

#7
crstn

crstn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 05.06.2005

 Puiucj, on 14 februarie 2021 - 17:51, said:

Salut

As vrea sa dezbatem putin cum cerem o oferta sau o propunere de colaborare atunci cand esti un SRL nou si aborderzi un furnizor de pe piata ?

Ar fi interesant de vazut ce puncte ar trebui sa abordam prima data in primul mail/contact :

Cum ne adresam? - Politicos, scurt si la obiect
Ne prezentam compania sau nu ? - Doar daca e relevant si oricum extrem de scurt ( tinand cont ca e SRL nou e mai bine sa nu )
Ce spunem daca suntemun SRL nou? -" Suntem un SRL nou, fara experienta, cu dorinta de a incepe un bussines avantajos pentru noi,  intrucatva seriosi si care dorim sa stabilim o colaborare pe tremen lung cu furnizori care tolereaza tzepele" - Posted Image glumeam, nu spui nimic. Daca nu se poate altfel, in nici un caz sa nu spui ceva care sa te dezavantajeze sau sa ridice semnale de alarma si nicidecum vre-o minciuna ori ceva fara acoperire.
Ce promitem ce detalii dam si ce nu ? - Nu promiti nimic si dai toate detaliile relevante in legatura cu ce ceri de la ei. Daca sunt prea multe produse, le pui intr-o lista atasata. Adica produsele/ serviciile pe care le ceri, cantitatile, eventual calitatea ceruta, conditiile de ambalare, conditiile de marcare, termenele/conditii de livrare, locatiile in care doresti livrarea  etc.  Din astea tai ce consideri ca nu e relevant pentru tine si adaugi ce consideri ca e relevant.

.
.
.
etc - etc-ul asta e cel mai cuprinzator fiindca depinde de ce vrei, cine sunt furnizorii si ce te astepti de la ei. Oricum la sfarsit bagi fraza de incheiere:
" In asteptarea raspunsului dvs, cu speranta unei colaborari viitoare va transmitem ...."

Cum procedati cand abordati un furnizor nou ?

Ai mai sus in rosu ceva sugestii.
Un sfat: dupa ce faci cererea de oferta incearca s-o citesti cu ochii furnizorului. Daca suna bine, trimite-o, daca nu, ajusteaz-o si ia sfatul de la capat.

Astea de mai sus se refera la cerere de oferta de bunuri.
Daca te referi la cerere de colaborare pt servicii, aici e musai sa spui ceva mai multe despre tine dar sfatul dat mai sus se aplica si la asta.
Succes

Edited by crstn, 16 February 2021 - 11:30.


#8
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009

View Postpotae, on 14 februarie 2021 - 22:06, said:

La furnizor te adresezi cu ce vrei, ca el e vanzator si tu client Posted Image). Tu dai bani lui sa iti furnizeze, nu invers. Probabil vrei sa intrebi cum iti gasesti clienti SRL-uri. In principiu contactand afacerile carora te adresezi. De ex. faci tubulatura... logic cauti firme de constructie, arunci flyere pe santiere etc.
Flyere? La B2B?

#9
gdirtu

gdirtu

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 04.06.2021
Salut,

Nu conteaza ca esti SRL nou. Alti factori sunt importanti – caracteristicile produselor de care ai nevoie, volumul, termenii de livrare, etc.

Asta e un exemplu classic de negociere, prin urmare, contactezi furnizorul prin email:
- Doar daca nu ai un numar de telefon
- Doar sa stabilesti o intalnire fata in fata

Ce trebuie sa faci inainte de intalnire:
- stabileste caracteristicile produselor / serviciilor de care ai nevoie in cele mai mici detalii
- stabileste cantitatile produselor si cand ai nevoie (regulat / iregulat /  in functie de X sau Y, etc.)
- Nu uita de transportul produselor (il poti plati tu sau furnizorul)
- Te avantajeaza daca furnizorul livreaza mai repede?
- Produsele au nevoie de service? Cine il face si in ce conditii? Produsele au garantie? Etc.

Ca sa-ti construiesti o pozitie si mai buna la negociere:
- Gandeste-te ce atribute sunt esentiale pentru afacerea ta din ceea ce iti ofera furnizorul (locatia acestuia poate fi un avantaj, sau calitatea produselor, sau termenul de livrare, etc.)
- In functie de ce e esential pentru tine, cauta si compara mai multe oferte

Pe baza a ce ai studiat deja, iti stabilesti preturile si termenii sub care, sub nici o forma, nu faci businessul cu furnizorul respectiv. Tine-te de cuvant.
In acelasi timp, iti stabilesti pretul si termenii cei mai buni pentru tine, astfel incat sa ai marja de negociere.

(Sunt multe tehnici si tactici de negociere in timpul intalnirii, dar nu fac subiectul acestui post. Poate deschide cineva unul)

Nu uita ca sunt mai multe tipuri de contract pe care le poti semna cu furnizorul. Ce se intampla in cazul in care produsele nu sunt livrate sau livrate cu intarziere? Se penalizeaza sau se ofera altceva? Se ofera vreun bonus daca se livreaza mai devreme? Evident, poti masura si calitatea serviciilor si poti aduga multi alti indicatori de performanta. Tine de ce afacere ai si ce anume vrei de la furnizor.
Avand in vedere ca esti la inceput, poti semna contractul pe un anumit volum, iar cand depaseste X numar de unitati se va trece la o noua grila. Din nou, tine de specificul afacerii tale.

Indiferent de specific, semneaza contract.

Tine minte ca e important ca amandoi sa castigati. Daca el nu va face bani si va iesi din business, tu va trebui sa-ti gasesti un alt furnizor care poate fi sau nu la fel de serios. Sa creezi o relatie buna i-a timp.

Succes,
GD

#10
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020
Ca tot veni vorba de furnizori, am si eu o nelamurire care ar adauga topicului si pentru cei ce sunt interesati in domeniu si dau de el.

Cum functioneaza plata? Stiu ca furnizorului poti plati la momentul livrarii, la X zile dupa livrare, exista si plata doar dupa ce vinzi produsele? Alea X zile sunt prestabilite? (adica poti alege pe factura doar 15, 30, 45 zile, sau poti pune si 58 daca vrei / vrea furnizorul?)

#11
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,463
  • Înscris: 01.08.2006
Exista si ce spui tu, dar depinde de furnizor, despre ce produs e vorba, ce poti negocia/ce avantaje ai ca sa ti se ofere asta. Se poate orice, doar sa ai cui sa ceri asta si sa vada si el un anumit avantaj in asta. Termenul e de "marfa in custodie". E clar ca trebuie sa fie si niste conditii de timp, pentru furnizor si/sau cumparator, ca nu poti sau poate nu merita sa ai sau sa dai marfa in custodie pe termen lung.

Edited by bai3tzash, 09 June 2021 - 13:54.


#12
gdirtu

gdirtu

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 04.06.2021
Salut,

Sa continui ideea lui bai3tzash, orice e negociabil, dar cu cat ii platesti tu furnizorului mai tarziu, cu atat si el va trebui sa-si plateasca furnizorii lui mai tarziu. Practica se poate transforma usor intr-un cerc vicios care poate afecta pe toata lumea.

Exemplu de ce poti face: Daca vrei sa faci plata dupa vanzarea produsului, iti recomand sa creezi un sistem astfel incat comenzile tale sa se duca direct la furnizor. In primul rand tu nu vei mai avea produsele lui pe inventar (pentru care oricum vei avea costuri chiar daca marfa nu se vinde si o returnezi). La randul lui, daca tu ii comanzi X unitati (pe care el nu le avea in calcul), iar apoi i le aduci inapoi pentru ca nu s-au vandut, el ce face? Tine de tipul de afacere care il ai si cat la suta din produsul tau finit e compus din ceea ce-ti ofera furnizorul. La fel de bine, iti pofi face punct de lucru in 'curtea' furnizorului. El va produce in functie de ce vinzi tu, iar tu vei putea face asamblarea finala pe loc, fara sa mai pierzi timp si bani pe transport.

Trebuie sa fiti creativi amandoi pentru a ajunge la o solutie benefica pentru amabele afaceri. El e constient ca are nevoie de tine, cum si tu ai nevoie de el. Nu va rezumati doar la timpii si modalitatile de plata. Daca e nevoie, schimbati amandoi modul de lucru in companii si in felul asta, va ajutati unul pe altul sa fiti mai competitivi si performanti.

Succes,
GD

#13
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,856
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

dar cu cat ii platesti tu furnizorului mai tarziu, cu atat si el va trebui sa-si plateasca furnizorii lui mai tarziu. Practica se poate transforma usor intr-un cerc vicios care poate afecta pe toata lumea.

Asta se intampla daca faci business pe genunchi si nu te protejezi/nu prevezi/nu ai o rezerva de cash pentru rulaj. Ce treaba am eu cu clientii unui distribuitor? Eu am un contract/o intelegere cu el, cu anumite conditii de plata si daca nu se respecta, intelegerea pica. Se incaseaza banii restanti si dupa aia se livreaza marfa dupa plata facturii proforme.
Da, se poate intampla sa fie probleme pe tot lantul dar tu, ca o rotita in acest angrenaj, nu ar trebui sa ii afectezi pe furnizorii tai neplatind la timp.

Quote

Daca e nevoie, schimbati amandoi modul de lucru in companii si in felul asta, va ajutati unul pe altul sa fiti mai competitivi si performanti.
Clar ca daca vine o firma noua pe piata la un distribuitor mai vechi, ala o sa se puna in genunchi si o sa accepte orice, o sa-si schimbe modul de lucru pentru asta nou ... NOT.

@initiator
Nu te astepta sa primesti termen de plata de la prima comanda. Firmele se protejeaza si nu mai accepta sa vanda oricum si oricui (unele dintre ele desigur, ca multi accepta orice). Banii in cont sau marfa ramane in depozit.
Fii extrem de clar in cererea ta. Daca produsul cerut este disponibil in multe variante cere exact ce vrei. Daca nu stii ce vrei/de ce ai nevoie da toate detaliile posibile pentru a putea primi o oferta corecta si completa.
Eu am niste chestii pentru industrie si ma oftica la culme ca nu primesc toate detaliile relevante pentru ofertare. Ok, nu stii ce vrei, nu e problema. Iti cer eu informatiile de care am nevoie dar raspunde la intrebarile mele complet. Fara sa schimbam zeci de mailuri pentru asta.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate