Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Hyundai Ioniq 5

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
405 replies to this topic

#1
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015
Se asteapta ca in maxim 2 saptamani sa fie lansat noul model electric de la Hyundai, Ioniq 5. Clasa C, "SUV" Posted Image.

Pretul modelului de baza se anunta ca fiind cu 6000$/EUR peste Kona entry level de 64kwh. Asta inseamna ca ne putem astepta sa poata fi cumparat cu 32.000EUR (cu tot cu Rabla+, care e confirmat pe 2021, si discounturile uzuale de la Hyundai Ro de pe site). Bateria entry-level nu e clar daca va fi 58kwh sau 64kwh. Se vorbeste de un range de 450km, deci avand in vedere ca e o masina mai mare decat Kona, probabil e tot de 64kwh.

Prin ce se remarca:
- platforma masinii special proiectata doar pentru electrice
- frunk
- 4x4 - optional
- V2L: iei curent la 220V din masina
- solar roof: incarca bateria de la soare. Estimarile vorbesc de un 3, maxim 4, kwh / zi cu soare, in cele mai luminoase 8 luni din an...
- spatiu interior: ampatament de 3m!! - mai mare decat in cele mai mari suv-uri clasice, care ajung rar la 2.9m.
- actualizari soft over the air.

Traiasca competitia! Posted Image

Edited by AlexAnnecy, 10 February 2021 - 21:22.


#2
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,157
  • Înscris: 13.11.2017
Când am văzut numele am sperat că au scos un sedan sau hatchback la fel de eficient sau chiar mai bun ca fostul ionică, dar cu baterie mai mare. Dar se pare că de-acum doar SUV-uri scot cu toții.
[...]

Edited by Dany_Darke, 10 February 2021 - 23:31.


#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,512
  • Înscris: 30.10.2003
Ce e aia frunk?

#4
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 Ford4, on 10 februarie 2021 - 21:47, said:

Când am văzut numele am sperat că au scos un sedan sau hatchback la fel de eficient sau chiar mai bun ca fostul ionică, dar cu baterie mai mare. Dar se pare că de-acum doar SUV-uri scot cu toții.

Cica la anul, Ioniq 6 va fi sedan. Hyundai pariaza pe 10% din piata de electrice, e ambitios cu toate, cu Sprins, ZOE, toate la un loc.

#5
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 Bursul, on 10 februarie 2021 - 21:52, said:

Ce e aia frunk?

Loc de pus bagaj "sub capota" :D. Trunk -> portbagaj spate. Frunk in fata...

#6
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,157
  • Înscris: 13.11.2017

 Bursul, on 10 februarie 2021 - 21:52, said:

Ce e aia frunk?

Portbagajul din fata

 AlexAnnecy, on 10 februarie 2021 - 21:52, said:



Cica la anul, Ioniq 6 va fi sedan. Hyundai pariaza pe 10% din piata de electrice, e ambitios cu toate, cu Sprins, ZOE, toate la un loc.

Atunci viitorul suna bine. Fiind sedan va fi la preț mai mic decât 5 și va avea o autonomie mai buna la aceeași capacitate a bateriei

#7
revenco_andrei

revenco_andrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 26.04.2005
Ciudat.... doar 450 range? Spre deosebire de Kona ar trebui sa foloseasca baterii cu tehnologie mai noua, cel putin la acelasi nivel cu celulele NCM 712 din ID.3.\
Interiorul pare cam dubios... sau poate prea futurist.

#8
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 revenco_andrei, on 10 februarie 2021 - 22:08, said:

Ciudat.... doar 450 range? Spre deosebire de Kona ar trebui sa foloseasca baterii cu tehnologie mai noua, cel putin la acelasi nivel cu celulele NCM 712 din ID.3.\
Interiorul pare cam dubios... sau poate prea futurist.

Sunt confirmate bateriile NCM 712, in doua capatitati 58/64 (nu se stie inca) si 73. 64 sunt 64, indiferent de tehnologie Posted Image. Si fiind mai voluminoasa decat Kona, are sens sa fie mai mica un pic autonomia. Nu prea se stie cum va arata in interior Posted Image pozelel sunt cu conceptul. Asta e tot ce s-a prins:

Se zice ca vei putea trece de pe un scaun pe altul in fata ca intr-o dubita, nu exista ceva central care sa blocheze Posted Image. Si scaunele se lasa pe spate plat... suna ciudat, om vedea

 revenco_andrei, on 10 februarie 2021 - 22:08, said:

Interiorul pare cam dubios... sau poate prea futurist.

Si asta Posted Image:

Edited by AlexAnnecy, 10 February 2021 - 22:39.


#9
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Aduce cu MB UX, o solutie aparent "eleganta" dar pentru designerii "lenesi" care pot implementa mai bine acele ecrane daca isi dau silinta. ID3 are un bord mai aranjat si mai practic.

Edited by connectorxp, 10 February 2021 - 22:56.


#10
revenco_andrei

revenco_andrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 26.04.2005
La ID.3 chiar imi place bordul, iar materialele nu sunt chair atat de rele cum se plange lumea.
Ioniq probabil o sa fie una dintre masinile alea pe care fie o urasti, fie o iubesti.

#11
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Totusi e foarte scumpa... pret de porire de 42K Euro?
Astia pana nu o sa via Musk sa le dea cu Tesla de 25K la oo nu scad preturile.

Edited by andreyvsjoker, 10 February 2021 - 23:33.


#12
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 andreyvsjoker, on 10 februarie 2021 - 23:33, said:

Totusi e foarte scumpa... pret de porire de 42K Euro?
Astia pana nu o sa via Musk sa le dea cu Tesla de 25K la oo nu scad preturile.

Ioniq 5 va fi cam de dimensiunea Model Y. 42k cu tot cu tva. Tesla anunta preturi ‘fara tva’

#13
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Poa sa fie de ce dimensiune vrea 42K pentru un model de baza Hyundai e extrem de mult. Pai daca te gadesti la 4x4 si alte optiuni sari linistit de 50-55K

#14
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Se pare că ionică o să fie toată gama, numerele pare sedanuri, cele impare suvuri.

4x4 la 50k e ieftin.

#15
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 25.09.2011

 BloodRa, on 11 februarie 2021 - 00:46, said:

Se pare că ionică o să fie toată gama, numerele pare sedanuri, cele impare suvuri.

4x4 la 50k e ieftin.

Ioniq o sa fie sub brand pentru Hyundai. Asa cum Lexus e pentru Toyota.

Ioniq 5 o sa fie defapt prima masina sub brand propriu dintr-o prima serie de 3 sub brand propriu.

Nu inteleg de ce se insista cu panouri solare pe plafon. Suna misto in teorie dar panourile in continuare au o eficienta prea mica si greutate si complexitatea adaugata..... I'll stop.

#16
revenco_andrei

revenco_andrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 26.04.2005
Este vorba de marketing - "ia uite ce verde e ionica, merge cu energie de la soare".

#17
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Probabil, ca și alte încercări din trecut, aceste panouri vor alimenta circuite de încălzire / răcire in staționare sau mers.

#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Bateriile NCM 712 nu sunt mai eficiente...din contra.
Dar au avantajul ca sunt mai ieftine si mai "ecologice", avand mai putin cobalt, un mateial foarte controversat.

Un mare avantaj dpdv al eficientei sistemului baterie-motor va veni de la tensiunea dubla, 800 V, ceea ce inseamna intensitati de curenti (amperi) jumatate fata de masinile la 400V pentru aceeasi putere (kW)...deci puteri "pierdute" pe cabluri si instalatie de 4 ori mai mici.

Dar va fi interesant de vazut cum se incarca la numeroasele statii de incarcare care nu dau 800 V ci doar max. 500 V.

Porsche Taycan, care are aceeasi problema, foloseste un convertor DC-DC. Varianta de baza este de 50 kW, dar este disponibil ca optional cu cost suplimentar unul de 150 kW.

Din cate stiu eu, statiile de incarcare Ionity pot scoate 800V.

Edited by kolfleading, 11 February 2021 - 07:12.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate