Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

Posibila taxa auto din 2021

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
226 replies to this topic

#37
sdf8923jfsd

sdf8923jfsd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 18.05.2014
1. Hai sa incepem un pic de lumina in conceptul de taxa auto. In primul rand, taxa reprezinta contravaloarea unui serviciu de care beneficiezi (e.g. taxa de eliberare Certificat de urbanism). Desi se evita termenul, in fapt, vorbim de un impozit auto (fie ca e la prima inmatriculare (one off), fie ca e la vanzare (pe tranzactie), fie ca e anual (pe proprietate)) si, mai mult un impozit auto aditional impozitului auto datorat UAT-urilor. Asta ca sa lamurim niste termeni si niste concepte.

2. Important este ce doreste Statul sa obtina prin acest impozit: sa descurajeze detinerea si/sau utilizarea anumitor autovehicule, sa limiteze poluarea sau doar sa obtina venituri aditionale la buget. "Taxa de poluare" e vehiculata penru ca militantismul ecologist e marketabil usor. Daca acesta e motivul real, impozitarea ar trebui facuta in functie de emisiile de CO2 emise (e.g. norma poluare si distanta parcursa). Tehnic se poate determina distanta parcursa in baza inregistrarilor kilometrajului de catre RAR la efectuarea ITP. Sau se poate include in pretul carburantului. (E posibil ca benzinariile sa identifice automat valoarea impozitului in baza numarului de inmatriculare al vehiculului ce alimenteaza.) Problema e ca e valoarea impozitului e variabila si nimeni nu-si doreste sa nu stie cat are de platit anul viitor.

3. Un impozit pe poluare hai sa zic ca poate fi inteles. Dar si el ar trebui aplicat universal tuturor poluatorilor, nu doar detinatorilor de autovehicule: centrale termice, CET-uri, transport public, agricultura etc. Oricum ar fi el, impozitul trebuie sa fie universal, echitabil si implementabil (inclusiv dpdv al costurilor). Orice altceva gasesc ca e doar o penalizare a detinerii de autovehicule si o modalitate de a stoarce bani de la cetateni. Consider ca ar trebui sa incurajam mobilitatea pentru ca ajuta si economia (inclusiv mobilitatea fortei de munca), nu doar libertatea personala, daca ne uitam la modelul unor state ca Germania sau SUA.

Apropo, impozitul local pe mijloace auto in functie de cilindree e o reminescenta a unei gandiri.... in care cilindreele de peste 2000 cmc sint considerate de lux. Oricum, downsizingul face total inutil acest sistem de impozitare. Ce probleme a introdus downsizingul, poate fi alt topic...

Edited by sdf8923jfsd, 11 February 2021 - 11:50.


#38
sdf8923jfsd

sdf8923jfsd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 18.05.2014
Daca vrem sa fim cinstiti cu noi, nu avem nevoie de taxa auto de poluare. Este suficient extinderea implementarii sistemului de credite de poluare (cantitatea de CO2 pe care o companie sau un stat au voie sa o emita in atmosfera intr-un an) si persoanelor fizice.

#39
petru_

petru_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 02.02.2006

View Postjm2010, on 11 februarie 2021 - 10:01, said:


Si care ar fi acele parghii pentru rezolvarea problemei cotetelor poluante cu care s-a umplut tara in special in ultimii cinci ani?
In primul rand trebuie sa-ti spun ca nu e treaba mea sa gasesc aceste parghii, eu sunt un simplu cetatean. Treaba mea este sa nu ma las prostit cu o taxa noua chiar si pt simplul motiv ca le va da apa la moara sa bage si altele apoi.
Din putul gandirii pe repede inainte:
Cotetele poluante care au umplut tara au trecut un test RAR. Ori testul e prea usor si permite intrarea in tara a unor masini neconforme ori cei de acolo sunt spagari. Ambele se pot rezolva si se opreste intrarea in tara a unor masini cazute.
Toate cotetele poluante fac ITP la un an. Ar fi dureros sa se faca ITP-ul pe bune in acest moment pt jumatate de tara, dar ar fi legal.
Si pe termen lung sunt parghiile economice, cele mai importante de fapt.

Dar exact cum spuneam, cel mai simplu e sa ne prosteasca cu o taxa, care oricum nu va schimba nimic in privinta poluarii.
Insa va subtia buzunarele cetatenilor si le va ingrosa pe cele ale dealerilor (noi si sh), ale bancilor pt rate si niste bani in plus usor de sifonat la buget.

#40
meuser

meuser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 10.03.2016
Orice masina euro 6 la care nu se schimba filtrul de particule regulat (50-100k) sau la care este anulat cum se practica in Romania , polueaza la fel ca norma euro 2-3
Orice ardere de combustibil polueaza , scutire de taxe pt masina hibrida este nonsens , insasi masina electrica polueaza  prin felul cum e produsa energia inmagazinata , termocentralele indiferent de combustibil produc oxid de azot si dioxid de carbon la greu .
Taxa pe poluare este valabila si echitabila atita timp cit o adauga la combustibilul pe care il consumi  restul e gargara cu ecologie euro6.
Vrei ecologie , mergi cu bicicleta ,nu mai zbura cu avionul , cumpara masina care consuma 3l/100km , nu depasi viteza de 80km/ora, schimba regulat filtrul de partiule, sau mergi cu trenul, cumpara numai produse obtinute local, nu mai comanda pe Aliexpres ,, recicleaza plasticul sau nu mai cumpara nimic din plastic etc, etc

Edited by meuser, 11 February 2021 - 12:41.


#41
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016

View Postsdf8923jfsd, on 11 februarie 2021 - 12:07, said:

Daca vrem sa fim cinstiti cu noi, nu avem nevoie de taxa auto de poluare. Este suficient extinderea implementarii sistemului de credite de poluare (cantitatea de CO2 pe care o companie sau un stat au voie sa o emita in atmosfera intr-un an) si persoanelor fizice.
Citisem ca noi ca tara am vândut certificate verzi. Dar tot ei vor sa introducă și impozit pe poluare...


#42
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View PostXman_ghio, on 11 februarie 2021 - 10:57, said:

Realist nu ai cum sa faci chestia asta - la cum se fac la noi ITP-urile sau pentru ca gasesti "baieti destepti" usor si ieftin => marea majoritate o sa isi dea km inapoi in fiecare an/inainte de fiecare ITP (si o sa zica ca au mers cu bicicleta si de asta au facut "decat" 5000km/an)

NU exista modalitate perfecta de taxare, dar daca vrem sa taxam poluarea atunci vom taxa in functie de norma de poluare. Aaaa, ca tu ti-ai luat masina euro3 pe care o tii in curte => tot poluare (si risipa la buzunar - mai ieftin este sa inhiriezi masina lunar ca sa mergi la pescuit. Cat a dat pe masina noua acum 17 ani - posibil vreo 14-15.000 euro, adica 7-800 euro/an + impozite + taxe, etc iti rezulta un pret mai bun la inchiriere), dar daca iti permiti sa o tii in curte atunci iti permiti sa ii platesti taxe degeaba.

Impozit anual (deci nu taxa de inmatriculare) functie de norma de poluare si cilindree mi se pare cea mai echitabila varianta.
E greu de inteles pentru unii ca legiuitorul nu poate propune o taxa care doreste sa restranga utilizarea unui bun. Txa ar trebui sa duca la scaderea poluarii, nu la jecmanirea cetateanului. Spre exemplu cineva care are un autoturism ce il foloseste pentru naveta in orele tarzii , gen ora 22-04 cand transportul in comun lipseste cu desavarsire. E aberant sa impui taxe acelora findca te gandesti ca polueaza. Omul nu va renunta la naveta cu autoturismul, si efectul va fi de impovarare, nu imbunatatirea calitatii aerului. Vrea statul scaderea poluarii ? Pai nene, vii cu programe de finantare a achizitionarii autovehiculelor electrice. Oricum statul isi recupereaza ajutorul dat prin accizele si tva la energia electrica.
Indiferent de autoturism sau camion ce are motor termic, polueaza indiferent de norma de poluare. Insa ce intalnim in trafic sunt doar autovehicolele ce sunt extrem de uzate care nu se incadreaza in norma de poluare din cartea tehnica. Aici RAR ul trrebuie sa intervina cu laboratoarele mobile si sa elimine pe cei cu probleme tehnice.  Vad deseori pe drumuri BMW-uri ce scot fum negru . Pai in acel moment trebuie sa sesizezi RAR-ul transmitand numarul de inmatriculare. Numai ca politicienii acum sunt interesati de praduiala, sa bage mana adanc in buzunarele romanilor sleiti atat de efectele pandemiei cat si de pretul combustibilului din ce in ce mai mare.
Taxa nu va elimina poluatorii , ci doar le va scade puterea de cumparare a unui autovehicul mai nou.

#43
aliency

aliency

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 20.08.2014
Scopul este de a stringe bani, si nu a reduce poluarea; aceasta poate fi redusa prin inasprirea ITP-ului, sau macar verificarea "pe bune", si nu pe spaga.

#44
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,629
  • Înscris: 22.11.2007
Cat timp scopul este de a strange bani ma astept la taxa in valori mici si medii incat sa nu descurajeze pe nimeni sa tina masini vechi si foarte vechi. cum erau si taxele vechi, pentru marea majoritate a masinilor erau la nivelul a cateva sute de euro, adica o suma pe care iti permiteai sa o platesti. ba mai mult, o scadeai din valoarea masinii, deci in loc sa iei o masina de 5000euro luai una mai veche, mai poluanta, de 4500 sa iti ramana 500eur pt taxa :D

#45
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Ar trebui sa ne trezim din somnul cel de moarte si sa nu mai dam niciun leu catre statul mafiot. Cate taxe s-au platit de-a lungul timpului si ce s-a facut cu banii colectati ? Mai nimic !!! Platim rovinieta (faceti un calcul, raportat la cate masini circula zilnic, atat ale noastre, cat si ale strainilor aflati in tranzit, si veti vedea cam ce sume se strang) ca sa ne rupem masinile in doua sau ca sa multumim divinitatii daca ajungem la destinatie teferi si nevatamati. De celelalte biruri, ascunse in pretul carburantului, impozite locale nu mai are rost sa vorbesc.
O taxa de poluare nu va rezolva nicidecum aceasta problema. In orasele mari, in conditiile in care dispar spatiile verzi si rasar betoanele, ea va persista. Ar trebui intr-adevar descurajata folosirea masinilor in oras, insa pentru asta trebuie create alternative. In cate zone urbane din RO se poate circula in conditii de siguranta cu bicicleta si in cate orase transportul in comun este unul decent ? De asemenea, ar trebui facute parcari, cai ocolitoare, care iarasi nu prea exista la noi. Numai asa se va reusi descongestionarea traficului si reducerea poluarii, dar ma tem ca nu doar masinile sunt responsabile pentru poluare.
Bucurestiul este poluat inclusiv noaptea, cand valorile traficului sunt extrem de reduse. Si in pandemie, cand nu se circula mai deloc, tot poluat a fost. Parisul, alt oras care a luat masuri de interzicere a masinilor asa-zise poluante, tot nu a scapat de problema. De pe urma masurilor de genul castiga doar guvernantii si producatorii auto, care fac lobby intens in sensul asta. Noi, doar o vaca buna de muls.....,

#46
castiel97

castiel97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 07.02.2020
Masochisti sunteti aia care va bucurati ca statul mai baga inca o taxa.
Deci la urmatorul cazan care mi-l iau in loc sa iau o masina de 4000 de euro o sa iau una posibil mai veche si cu mai multe probleme de 3000 de euro ca sa am bani pentru taxa. Aa, dar stai ca trebuie sa avem bani si de reparatii deci ajung la un cazan de 2000, 2500 de euro. Numa' bine.

#47
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View Postcastiel97, on 14 februarie 2021 - 12:03, said:

Masochisti sunteti aia care va bucurati ca statul mai baga inca o taxa.
Deci la urmatorul cazan care mi-l iau in loc sa iau o masina de 4000 de euro o sa iau una posibil mai veche si cu mai multe probleme de 3000 de euro ca sa am bani pentru taxa. Aa, dar stai ca trebuie sa avem bani si de reparatii deci ajung la un cazan de 2000, 2500 de euro. Numa' bine.
O sa stai cu ea in parcare si o sa faci in final cotet de gaini . Numa bine !

#48
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

View PostDDooGG, on 14 februarie 2021 - 12:06, said:


O sa stai cu ea in parcare si o sa faci in final cotet de gaini . Numa bine !
Muta-te intr-un glob de cristal numai al tau si plateste acolo cate taxe vrei. Nu stiu cat de naiv sa fii sa crezi ca, printr-o taxa, se va rezolva ceva. Lumea s-a cam saturat sa o tapeze statul de bani, desi nu ofera nimic in schimb.
Oricum, mai mult ca sigur nu va aparea nicio taxa, asa ca aplauzi degeaba.

#49
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View PostHorica00, on 14 februarie 2021 - 12:29, said:

Muta-te intr-un glob de cristal numai al tau si plateste acolo cate taxe vrei. Nu stiu cat de naiv sa fii sa crezi ca, printr-o taxa, se va rezolva ceva. Lumea s-a cam saturat sa o tapeze statul de bani, desi nu ofera nimic in schimb.
Oricum, mai mult ca sigur nu va aparea nicio taxa, asa ca aplauzi degeaba.
De exemplu la masina electrica nu mi-a venit nici un fel de impozit . Nu aplaud taxele abuzive dar totusi in 2021 se mai circula cu masini euro1 si non euro ceea ce nu e de dorit .
Daca vrei sa ramai in epoca de piatra nu te opreste nimeni , lasa societatea si muta-te in padure = tax free , stai la cort si manci mere padurete.

#50
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Câte mașini non euro sau euro 1 ai văzut tu pe străzile noastre? Rar mai vad ceva euro 3, majoritatea sunt de la euro 4 in sus.

#51
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

View PostDDooGG, on 14 februarie 2021 - 14:48, said:

De exemplu la masina electrica nu mi-a venit nici un fel de impozit . Nu aplaud taxele abuzive dar totusi in 2021 se mai circula cu masini euro1 si non euro ceea ce nu e de dorit .
Daca vrei sa ramai in epoca de piatra nu te opreste nimeni , lasa societatea si muta-te in padure = tax free , stai la cort si manci mere padurete.
Circula cine cu ce masina vrea, atata vreme cat nu-i curg tablele, ii tin franele, directia, nu scoate fum ca dintr-un furnal si nu pericliteaza viata celorlalti. Bineinteles, apare si problema ca oamenii aia atat isi permit sau unii le tin doar din pasiune, asa cum fac eu cu un Cielo. Nu poate nimeni sa ma oblige sa renunt la el doar pentru ca asa ii taie lui si nici prin tarile cu apa calda nu se intampla lucrul asta. Ca-mi poate restrictiona accesul in anumite zone din oras este alta treaba, insa repet, pentru asta trebuie sa ofere alternative viabile. Ma rog, eu in oras folosesc preponderent un euro 4, asa ca nu m-ar afecta prea mult o astfel de masura, dar o spun ca fapt divers. Si timbrul ala de mediu, pe care destui il regreta, n-a adus absolut niciun beneficiu, ba din contra, a tinut piata auto in loc, cazanele in circulatie (de multe ori fara transcriere, ceea ce din nou a cauzat foarte multe neplaceri). Daca nu vrei cazane, faci verificarile pe bune. Un alt punct de plecare gresit este faptul ca se da vina pe niste masini inferioare numeric (majoritatea sunt de la euro 4 in sus) si doar la cele vechi. Stiu o droaie de masini din 2010+ care n-ar trece de ITP sau RAR, dar ei continua sa-i controleze pe cei cu masini vechi, multe chiar tinute din scurt. Oricum, li se falfaie de poluare. Primesc bani de la APIA, care vrea sa-si vanda Loganele si Fordurile, si aia e tot ce conteaza. Mai bine n-ar mai taia padurile.........

#52
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 25.01.2007
Sa dea voie sa duci la remat "rabla" de 20 ani luata acum 4 ani cand s-a abolit taxa de prima inmatriculare. Acum daca te-ai razgandit si vrei sascapi de ea, afli ca de fapt trebuie sa mai poluezi inca 4 ani ca sa o poti da la remat...

#53
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View PostHorica00, on 14 februarie 2021 - 21:35, said:

Circula cine cu ce masina vrea, atata vreme cat nu-i curg tablele, ii tin franele, directia, nu scoate fum ca dintr-un furnal si nu pericliteaza viata celorlalti. Bineinteles, apare si problema ca oamenii aia atat isi permit sau unii le tin doar din pasiune, asa cum fac eu cu un Cielo. Nu poate nimeni sa ma oblige sa renunt la el doar pentru ca asa ii taie lui si nici prin tarile cu apa calda nu se intampla lucrul asta.
Daca cielo e in stare buna si nu scoate gaze ca n-ai sonda lambda schimbata etc  e treaba ta ca esti pasionat si intreti masina cum trebuie . Dar uita-te nu mai departe , chiar pe forumul asta la aria service auto cati incearca sa pacaleasca , unii si recunosc ca nu mai au demult catalizator etc , cumva trebuie stopati nesimtitii astia , ori un ITP riguros la sange sa se lase cu smiorcaieli si sinucideri in masa ori o taxa imbecila . Cu ITP s-a incercat dar coruptia este in floare nu numai la nivel inalt ci si la nivel de " spart seminte " asa ca ce mai ramane ?
Bine , vorbim de un ideal ipotetic ca-n rest se stie ce si cum .

View PostMicroEdge, on 14 februarie 2021 - 20:38, said:

Câte mașini non euro sau euro 1 ai văzut tu pe străzile noastre? Rar mai vad ceva euro 3, majoritatea sunt de la euro 4 in sus.
Mai casca ochii din cand in cand si o sa fi surprins .

#54
petru_

petru_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 02.02.2006
“Nesimtitii” despre care vorbesti nu vor fi atinsi de taxa. Manareli cu catalizatoare si dpf-uri se fac pe masini mai noi.

E mai bine sa admiti ca speri sa fie strazile mai libere pt tine daca se baga taxa. Degeaba faci pe lupul moralist. Nici nu te crede nimeni si nici strazile mai goale n-o sa le vezi.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate