Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Criza componente electronice

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#37
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postconnectorxp, on 09 februarie 2021 - 18:46, said:

Eroi nu

ba da, cand capitanul arunca un ochi in cala, de forma, pentru ca habar nu are de distributia meselor, este salutara prezenta unuia dintre voi. altfel, la primul spin, cu un palet ancorat mai loose, individul se infige in palonniere de i se invinetesc gambele, plus 3 X Tatal Nostru.

View Postconnectorxp, on 09 februarie 2021 - 18:46, said:

Ce proiect ai in desfasurare?

la ce anume te referi? masini sau aero?

#38
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005

View Postconnectorxp, on 09 februarie 2021 - 18:46, said:

Eroi nu, dar importanti da, ca fara cargo suntem mancati. Iar acum in era Covid a inceput o explozie a transporturilor aeriene de marfuri urgente sau cu valoare mare.

Si pe mine ma cam rup de vreo luna cu ULD-uri,au crescut semnificatv importurile...azi au lasat cei de la DNATA un RAP cu medicamente afara si in loc de +5 grade C a ajuns la -6...Electronica automotive  mai putin la noi,mai degraba fier Cat si Komatsu,amintesc de astia ca sa fiu macar 1% ontopic :)

Edited by bolo, 09 February 2021 - 20:33.


#39
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Nu-mi aminti de legarea marfurilor, si acum am "sechele" cu incarcarea si asigurarea oricarei incarcaturi, mai ales cu "metoda Lufhtansa" de legare care este cea mai sigura si economica din punct de vedere al materialelor folosite.

Intrebam de masini, mai ales ca ai spus ce adele componente.

#40
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postbolo, on 09 februarie 2021 - 20:31, said:

Si pe mine ma cam rup de vreo luna cu ULD-uri,au crescut semnificatv importurile...azi au lasat cei de la DNATA un RAP cu medicamente afara

View Postconnectorxp, on 09 februarie 2021 - 20:35, said:

Nu-mi aminti de legarea marfurilor, si acum am "sechele" cu incarcarea si asigurarea oricarei incarcaturi, mai ales cu "metoda Lufhtansa" de legare care este cea mai sigura si economica din punct de vedere al materialelor folosite.

aw, sinteti doi 🙂 inginer mecanic aici, aprox. inca 1 an trainee on the job, dupa care examen final de certificare. sint mic inca...

View Postconnectorxp, on 09 februarie 2021 - 20:35, said:

Intrebam de masini, mai ales ca ai spus ce adele componente.

fara intentia de a inflama spirite si egouri vreau sa spun ca am un defect, detest masinile turbo, imi cer scuze, sincer, si am sa incerc sa stau politicos avand in vedere ca persoana care m-a rugat de sa ma ocup de problema, recte tatal meu, citeste si el forumul: nu este vorba de o problema in sine, masina a fost tunata de Prodrive, boost-controller original cu low-boost nu atat de low (Blitz, japonezieni care, ca orice japonezieni care se respecta, isi luau nume cu rezonante germanice pentru companii si asta nu este o gluma...). va rog sa nu rideti, masina este condusa momentan si de mama mea (fan neconditionat aspirate) iar acea valoare a low-boost nu foarte low o deranjeaza atat auditiv cat si feeling-like (respectivul Blitz nu permite lucrul in zone sa le zicem de “confort” pronuntat, in schimb acel Greddy-Trust de care am pomenit, da).

Edited by freaka-da-disk, 09 February 2021 - 22:57.


#41
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Nu rad, am un amic cu un Yaris TS pe care la fel, il conduce si mama lui, el fiind plecat cu munca in Noua Zeelanda. Aia este o bombita de masina. Si mie imi plac aspirate, mai ales asiaticele ca le calci pe coada si nu maraie.

OJT? Pe ce type? Hai pe PM, sa nu mai facem OT pe aici, ca nu se cade :)

#42
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postconnectorxp, on 10 februarie 2021 - 18:28, said:

Hai pe PM, sa nu mai facem OT pe aici, ca nu se cade Posted Image

ok, sigur!

#43
ovidiu007

ovidiu007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 08.02.2009
Un articol foarte bun legat de acest subiect:
https://www.nytimes....ring-biden.html

Aflăm că problema componentelor electronice este deja în atenția administrației Biden, se caută soluții care să amelioreze situația (gen negocieri cu oficiali taiwanezi) dar nu se întrevăd soluții imediate.  GM a trebuit să oprească producția in unele din uzinele sale până la mijlocul lunii martie. GM și Ford estimează o pierdere din profit de 1 miliard $ în acest an.

Paradoxal, deși cele mai avansate cipuri semiconductoare sunt concepute si proiectate în SUA,  producția lor propriu-zisă este localizată in Asia.
John Neuffer, președinte Semiconductor Industry Association,spune “...the shortages highlighted the need for the U.S. government to invest now in domestic semiconductor manufacturing and research so the new chips we need are produced right here on U.S. shores.
într-o traducere aproximativă:
“...această criză scoate în evidență necesitatea ca guvernul SUA să investească în producția și dezvoltarea componentelor semconductoare pe plan intern astfel ca noile cipuri de care avem nevoie să fie produse aici, în Statele Unite.”

Propunerea este logică și de bun simț, din păcate nu poate fi implementată foarte repede.

Mai aproape de noi. Filosofia aceasta că Europa se va specializa sa zicem în  producția de bunuri  “virtuale”,  curată, desfășurată, mai nou, “at  home”,  lăsând producția de bunuri fizice pe seama țărilor din lumea a 3-a, își arată limitele.
Lăsând la o parte cipurile semiconductoare -obiecte  ce nu pot fi  totuși fabricate de oricine, având scuza complexității tehnologiei necesare- mă tem să nu apară alte crize, de data asta ridicole, gen penurie de șuruburi și piulițe.
De fapt, un precedent recent există, a se vedea criza măștilor medicale.

#44
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Bloomberg: Tesla va suspenda până pe 7 martie producția Model 3, la uzina din California. Nu a dezvăluit motivul, dar luna trecută preciza că ar putea fi afectată de criza globală de semiconductori.

Edited by cata, 25 February 2021 - 16:23.


#45
ovidiu007

ovidiu007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 08.02.2009
Președintele Joe Biden a semnat un ordin executiv având ca obiect criza cipurilor semiconductoare.
https://www.mediafax...itului-19933259

Din știre rezultă ca deocamdată este vorba doar de efectuarea unor studii și  analize. Scopul final este însă creșterea producției interne, pentru aceasta fiind necesare fonduri de cca 37 miliarde $, care trebuie aprobate de Congres.

Fiind abordată la un nivel politic așa de înalt, nu pare a fi o criză pasageră, datorată unor probleme temporare.
Printre domeniile care vor fi analizate este și cel al “pământurilor rare”.
Rezultă că aceste “pământuri rare” chiar sunt rare, fiind posibil ca resursele cunoscute să fie totuși epuizabile sau pe cale de epuizare.

Sunt curios dacă  din aparatura uzată predată la centrele de colectare, stă cineva să extragă componentele electronice din care apoi să se recupereze metalele rare sau mai puțin rare, cum este galiul, de exemplu.
Dacă există tehnologie pentru așa ceva și dacă este rentabil din punct de vedere economic.

#46
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,549
  • Înscris: 02.10.2009

View Postovidiu007, on 25 februarie 2021 - 22:36, said:

Printre domeniile care vor fi analizate este şi cel al “pământurilor rare”.
Rezultă că aceste “pământuri rare” chiar sunt rare, fiind posibil ca resursele cunoscute să fie totuşi epuizabile sau pe cale de epuizare.

Sunt curios dacă  din aparatura uzată predată la centrele de colectare, stă cineva să extragă componentele electronice din care apoi să se recupereze metalele rare sau mai puţin rare, cum este galiul, de exemplu.
Dacă există tehnologie pentru aşa ceva şi dacă este rentabil din punct de vedere economic.

Sunt rare pentru ca se gadesc in general in concentratie mica in minereu, deci sunt greu de obtinut. Sunt peste tot deci, dar nu merita sa le scoti.
De recuperat se recupereaza ceva, cam prin aceleasi locuri de unde se extrag din minereu. Globalismul invingator face ca toti sa depinda de ceilalti si invers.

#47
temporarysnooze

temporarysnooze

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,293
  • Înscris: 11.08.2020
Intre timp, din diverse motive, unul din ele fiind tiparnita de dolari si euro preturile au sarit binisor in sus; ce costa 300 lei cand vorbeati voi ultima data acum costa... 400-450 lei!

#48
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Da, am urmarit diferite materiale si predictiile facute pe timpul pandemiei a ajuns sa-i bantuie pe producatorii auto care au estimat mai putine vanzari si au comandat mai putine componente/anulat comenzi, fapt ce i-a pus in coada listei, fata de alti clienti.
Alti spun ca sistemul Just In Time inventat de Toyota si implementat prost de mai toti producatorii este si el de vina, lucrand cu stocuri tampon mici.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/b1JlYZQG3lI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by connectorxp, 06 June 2021 - 19:34.


#49
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004
Eu ma uitam zilele trecuta pe o onota trimisa de Realtek catre clientii sai - ca ma iadauga 12 saptamani la timpul de livrare care acum ajunge al 42 de saptamani.
Problema e ca in general producatorii de chuipseturi nu produc doar ptr auto sau ptr retelistica - produc de toate. Si productia e limitata la capacitatea fabricii - dac trebuei sa suplimenteze la un tip de chip, trebuei sa mai reduca la celelalte. O investitie ptr o noua linie de productie dureaza, costa si e posibil sa se termine cand nu mai e cerere.

Mai nou vad ca sunt probleme acum si cu PCB-urile...

Edited by eiffel, 07 June 2021 - 12:57.


#50
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Când Toyota, din Japonia, şi Volkswagen, din Germania, liderii industriei auto mondiale, anunţă că sunt obligaţi să taie producţia înseamnă că ceva merge foarte rău.

Edited by cata, 23 August 2021 - 10:52.


#51
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
Si cei de la Volvo au anuntat in Belgia 2 saptamani de pauza,ma gandesc ca au legaturi bune in China si tot degeaba.

#52
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
e la misto criza..sau poate isi fac chinezii super ferme si le tin pt ei...

#53
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Sigur mai ales ca Taiwan și Coreea de Sud doresc sa sprijine China 😂😂
In curand o sa se închidă o fabrica din Malaezia sa vezi atubci termene și mai mari

#54
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004
Principalele fab-uri nu sunt in China.
Ar vrea ei...

Fabrica din Malaezia s-a inchis deja, din cauza asta e iar problema zilele astea - au avut cazuri de Covid prea multe si au inchis-o.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate