Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Renault Captur E-TECH PHEV

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#37
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Referitor la schimbările de trepte, uneori le aud, dar nu le simt practic. Mașina răspunde bine când mă înfig în pedală, nu are lag.

Edited by jumborom, 07 October 2021 - 20:11.


#38
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005
Cu ce alt hibrid ai mai mers pana la asta?

#39
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Cu niciunul. De fapt, eu am tot așteptat o electrică pură cu o autonomie mai mare, o retea de incarcare mai extinsa și un pret convenabil, însă mi-am dat seama că aștept cam mult. Între timp Megane-ul făcea în curând majoratul ... Atunci a apărut Captur-ul PHEV și mi-a plăcut.

Edited by jumborom, 08 October 2021 - 11:34.


#40
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Deși este unul dintre cele mai abordabile modele Plug-in Hybrid (PHEV) de pe piață, acest Renault Captur este în același timp una dintre cele mai avansate tehnic versiuni PHEV disponibile la noi. Renault oferă prin intermediul modelului Captur E-Tech plug-in hybrid o alternativă excelentă la motorizările diesel. Captur E-Tech merge electric aproape 50 kilometri, iar sistemul oferă 160 CP și una dintre cele mai interesante soluții pentru transmisie.

Noul Renault Captur este crossover de clasă mică, iar concurența este puternică dacă ne referim la modele cu motorizări clasice sau mild-hybrid. Captur are de înfruntat modele ca Ford Puma, Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Peugeot 2008, Nissan Juke și chiar Dacia Duster.
Totuși, nimeni nu oferă încă o variantă plug-in hybrid în acest segment, deci Renault are un avantaj major aici.

Modelul PHEV folosește motorul pe benzină de 1.6 litri aspirat ce oferă 91 CP, dezvoltat special pentru modelele ce folosesc tehnologia E-Tech. Motorul are distribuție pe lanț și injecție indirectă multipunct de carburant. Amble sunt soluții care și-au dovedit fiabilitatea în timp. Motorul pe benzină lucrează în tandem cu două motoare electrice: un starter-generator ce pornește motorul termic, se implică la accelerări și încarcă și bateria, plus un motor electric principal ce asigură propulsia electrică și secondează motorul termic la accelerările puternice. Mai mult, Captur PHEV folosește o soluție diferită pentru suspensia de pe puntea spate, ceea ce îl face mai agreabil pe viraje. Așa că versiunea aleasă de mine din gama Captur este plug-in-ul E-Tech de 160 CP.

Cu bateria de 9.8 kWh plină, modelul Renault Captur E-Tech plug-in hybrid poate parcurge aproximativ 50 kilometri în mod full-electric. Distanța este suficientă pentru majoritatea navetelor urbane pe care le efectuăm zi de zi, iar dacă avem unde să alimentăm acasa peste noapte (priză casnică de 220V sau wallbox) sau la birou peste zi, nu vor porni prea des motorul pe benzină. În cazul acestei situații ideale, consumul va fi cel oficial: 1.5 litri/100 km. Dar, cel mai probabil, vom consuma bateria și apoi vom folosi mașina în modul hybrid, motorul termic intrându-și în drepturi atunci când avem nevoie de putere. Pe traseul nostru mixt, ce a inclus zonă urbană și autostradă în condiții meteo destul de reci, computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.5 litri/100 km și un consum de energie electrică de 20.7 kWh/100.

Așa cum spuneam mai sus, Captur plug-in hybrid are o suspensie diferită pentru puntea spate față de versiunile echipate exclusiv cu motor termic. Modelul Captur E-Tech are o punte spate cu brațe independente. Renault a renunțat la puntea semi-independentă pentru a compensa greutatea suplimentară adusă de sistemul electric, iar noul sistem de suspensie aduce un plus la capitolul confort. Această modificare este unul dintre plusurile majore aduse modelului Captur PHEV, acesta simțindu-se mult mai bine atât pe viraje, cât și în filtrarea denivelărilor din oraș, chiar și cu jantele de 17 inch. Mașina se simte extrem fluidă la rularea în mod electric sau hibrid, fiind ajutată constant de motoarele electrice. La drum lung, motorul termic duce greul, dar o face cu brio, Captur E-Tech fiind o alternativă excelentă pentru motorizările diesel, care au dispărut complet din gama modelului francez.

Pentru că beneficiază de suspensia spate cu brațe independente, Captur E-Tech oferă un plus de confort, dar suspensia nu este atât de moale încât să penalizeze comportamentul dinamic. În ciuda greutății suplimentare dată de motoarele electrice și baterie, Captur E-Tech este chiar agreabil pe viraje. Nu este un automobil sportiv, dar îți oferă o doză suficientă de satifacție la volan.

Încap cinci pasageri, mai ales dacă călătorim fără prea multe bagaje și putem culisa bancheta pe poziția care oferă mai mult spațiu pentru picioarele celor din spate. Volumul portbagajului variază între 422 și 536 litri, în funcție de poziția banchetei. Iar dacă rabatăm spătarul, volumul de încărcare crește la 1275 litri.

Cel mai complex sistem al modelului Captur E-Tech plug-in hybrid este transmisia. Față de alți constructori care preferă cutiile de tip CVT sau dublu ambreiaj pentru modelele plug-in hybrid, cei de la Renault au studiat o tehnologie nouă, inspirată direct din lumea Formulei 1sha . Sistemul dezvoltat este complet nou și are nu mai puțin de 160 omologări tehnice patentate.
Cutia nu are ambreiaj și funcționează ca o cutie de viteze automată pentru cel de la volan. Adică doar selectăm poziția D și ne punem în mișcare. Nu există trepte, dar avem 15 moduri de funcționare. Sistemul implică, de fapt, două cutii de viteze într-una singură. Explicat într-un mod simplu, există rapoarte separate pentru motorul termic și cel electric, iar un modul electronic combină rapoartele în 15 moduri de funcționare. Cutia de viteze în sine are patru rapoarte, dar datorită multitudinii de combinații oferite de cutia de viteze și abilitatea sistemului de a folosi independent cele două motoare electrice și pe cel termic, putem avea până la 15 moduri diferite sau combinații de putere și rapoarte. Lipsa ambreiajului este motivată de faptul că punerea în mișcare a mașinii se face mereu în mod electric, același mod electric fiind responsabil și pentru mersul cu spatele, nemaifiind necesară o treaptă separată dedicată marșarierului.

Captur E-Tech este cel mai avansat model din gama Renault, fiind și primul plug-in hybrid produs de francezi. Singurul lucru care ar merita îmbunătățit ar fi puterea încărcătorului, care momentan suportă doar 3.7 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare completă a bateriei durează aproximativ 3 ore. Pentru încărcările peste noapte, nu este o problemă, dar un charger mai rapid ar fi fost bun pentru încărcările la stațiile publice.

Nu ai cumpăra mașina asta dacă nu ai unde să încarci bateria sistemului hybrid acasă sau la birou. Pentru cei care stau la bloc sau nu au posibilitatea instalării unui wallbox, un plug-in hybrid este cumva redundant. Vei folosi mașina în mod hybrid în cea mai mare parte a timpului.

Sursa

#41
zaboss

zaboss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 12.10.2005
La un consum mediu de 20kwh, ăia 9.8 kwh ai bateriei te țin vreo 30 km maxim. La Octavia am 13 și n-am trecut de 45 autonomie doar electric.

#42
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008

View Postjumborom, on 20 noiembrie 2021 - 22:33, said:

Explicat într-un mod simplu, există rapoarte separate pentru motorul termic și cel electric, iar un modul electronic combină rapoartele în 15 moduri de funcționare. Cutia de viteze în sine are patru rapoarte, dar datorită multitudinii de combinații oferite de cutia de viteze și abilitatea sistemului de a folosi independent cele două motoare electrice și pe cel termic, putem avea până la 15 moduri diferite sau combinații de putere și rapoarte.

Dezvoltat in mare parte in Romania si produs pentru putin timp tot in Romania. Mai corect: modul mecatronic.

#43
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Astăzi, o sâmbătă neaglomerată, au fost cam 17 grade la prânz, adică una din zilele în care mașinile electrice sunt aproape de consumul optim. După 20 de km parcurși pe modul cuminte, mai aveam 63% din baterie, practic puteam parcurge 54 km în acele condiții doar pe modul electric, ceea ce înseamnă un consum chiar sub 15 kwh / 100 km.

Pe vreme mai urâtă, dar nu cu ger, adică cu ploaie, ceață și aglomerație, autonomia pe electric scade la 30 km.

E un pic de preocupare și cu încărcarea, care trebuie făcută aproape zilnic, uneori și de două ori pe zi, cam ca la telefoanele mobile de altădată, cu diferența că aici muncești un pic mai mult cu scoate cablul - bagă cablul (mai gros ca cel de telefon) + drumul până la mașină.

Cu ceva timp în urmă aș fi avut probleme asemănătoare dacă dețineam un cal, așa că unele lucruri nu se schimbă prea rapid.

Până una alta am doar două broscuțe 4x4, alimentare doar vara, 7 stele NCAP, caroserie regenerabilă, limitator de viteză din fabrică. În plus, au promis că mă trimit la Rabla după cel puțin 20 de ani.

#44
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Am condus ceva și în afara orașului.

Attached Files



#45
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Este bun consumul.
De obicei lași masina in modul hibrid auto?


#46
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Da, este mai comod, mai ales că am observat că trage în principal din baterie. Doar când o calc mai tare ca să mă încadrez în flux de pe un drum / bandă laterală, pleacă pentru 1 minut motorul termic.

În rest, în oraș modul My Sense (adică modul hibrid descris mai sus), ies din oraș comut pe My Sense / EV Save și intră în principal pe termic, dar mai bagă și în baterie, revin în oraș și comut pe My Sense.

Nimic de reproșat până acum, merge bine, silențios, nu m-am mai supărat demult la volan pe alți participanți la trafic. Te simți mai Zen într-o electrică PHEV, mai ales când nu ai stresul că se termină bateria.

Edited by jumborom, 23 November 2021 - 19:59.


#47
zaboss

zaboss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 12.10.2005

View Postjumborom, on 23 noiembrie 2021 - 17:09, said:

Am condus ceva și în afara orașului.
Mișto. La Skoda nu-ți afișează defalcat cât ai mers electric și cât pe benzină. Consumurile la ambele se împart la numărul total de km, am o medie de 7kwh pe electric și 5% pe benzină :). Ochiometric, am undeva la 24kwh pe electric și 8% pe benzină, dar merg normal, nu eco, fără „reduceri”. Mie mi-ajunge 2 zile de navetă cu un „plin” de baterie, e suficient.

#48
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
În ajun de gerul Bobotezei, mașinuța mea hibridă + reîncărcabilă mi-a arătat din nou o autonomie la încărcare completă de 54 km, față de 22 km pe un frig de - 7 grade Celsius. Chiar dacă iarna nu a ajuns nici la jumătate, e o senzație plăcută. Aceeași senzație o am și după aproape 11.000 km parcurși în 7 luni de la achiziția Renault Captur PHEV și pot spune că încă nu i-am găsit un rival la banii dați (24.000 Euro prin Rabla Plus) și condițiile oferite, raportate la profilul meu de utilizator (80% urban).

Desigur, aștept și eu evoluția tehnologică, mai ales că prietenii din China lansează anul acesta Nio, cu o baterie de 150 kWh. În curând vom vedea și blocuri cu panouri solare autosuficiente energetic. Hai, că merge.

#49
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,650
  • Înscris: 21.08.2008
A trecut aproape un an de cand am deschis topicul, intre timp m-am plimbat linistit cu Laguna care se apropie de majorat (la anul).

Am cerut o oferta pentru Captur PHEV si am primit pentru versiunea RS Line un pret de 24382 de euro fara vopsea sau vreun optional DAR CU TOATE REDUCERILE INCLUSE.
Ar mai fi S-Cross de la Suzuki care in varianta de top  (AT si 4x4) costa 24150 de euro dar e mild hybrid.
Alte sugestii?

Edited by danghetau, 27 January 2022 - 10:48.


#50
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
La acești bani este best buy. Mild hibrid nu este hibrid.


#51
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,650
  • Înscris: 21.08.2008
Ala e prețul pentru Captur fara nici o opțiune, cred că nici vopsea pe când la cealaltă este full de full, nu ai ce sa mai pui, e și 4x4.
Cu opțiuni probabil mai urca vreo 1500 de euro...

#52
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Ar trebui să comparăm mere cu mere, Captur e totuși hibrid reîncărcabil, adică îl bagi în priză și poți merge între 25 și 55 km doar pe modul electric. Nu are nevoie de 4X4 întrucât e gândit în special ca autoturism de oraș, dar poate merge ocazional și la drumuri mai lungi fără stresul stațiilor electrice.

Suzuki S-Cross e și el interesant, fără îndoială, însă e din altă categorie, merge doar pe benzină, fiind un pic mai economic ca o benzinară clasică.

N-ar fi rău să stabilim mai clar care este profilul nostru de utilizator la ora actuală și în viitorul apropiat, ca să nu regretăm decizia luată.

#53
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,650
  • Înscris: 21.08.2008
Am expus situatia extrem de clar in prima postare a acestui topic anul trecut (situatia e valabila si in prezent).
Intre timp piata a mai evoluat, au aparut modele noi.
Inca stau in dubii daca sa iau nou HEV/PHEV sau un SH mai premium. Sincer, avand in vedere tendinta clara in care merge industria auto, as merge pe electrice insa momentan infrastructura nu permite o alimentare facila.
Stau la casa, am curtent 220/380 dar sa incarc o electrica e de durata.
Un PHEV cu o baterie de 10 kW/h e deja altceva. Plus motorul termic...
Nu cred ca exista masina care va fi folosita exclusiv in modul in care a fost proiectata, Un PHEV spune ca scoate un maxim 2% consum de benzina dar asta doar in primii 100 de km. Daca iau un PHEV si il folosesc ocazional la drum de 500 de km, asta e, doar nu o sa folosesc exclusiv o masina cu motor termic, la fel cu strict pentru oras nu o sa folosesc o electrica.

Pana acum cam astea au ramas optiunile prioritare, mai sunt cateva pe care le am in vedere dar fiecare are minusurile sale.

#54
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postdanghetau, on 28 ianuarie 2022 - 19:49, said:

Inca stau in dubii daca sa iau nou HEV/PHEV sau un SH mai premium. Sincer, avand in vedere tendinta clara in care merge industria auto, as merge pe electrice insa momentan infrastructura nu permite o alimentare facila.
Imi aduci aminte de ce spuneam in jurnal cand am luat PHEV: "De ce PHEV si nu Electrica? Nu imi place sa traiesc senzatia de range anxiety. Mai am de facut drumuri prin tara si vreau sa le fac relaxat."
Ulterior mi-a placut asa mult felul in care merge electric ca am schimbat a doua masina - un SUV diesel cu o electrica de 64kwh iar acum drumurile prin tara se fac cu electrica :) iar pluginul merge 90% din drumuri electric...ajung de 4-5 ori pe an cu ea la benzinarie.
Captur e o varianta interesanta mai ales ca am inteles ca are incalzirea habitaclului electrica deci pe drumuri scurte nu mai e nevoie sa pornesti motorul termic.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate