Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Skoda Enyaq 2021 EV

- - - - -
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#37
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,246
  • Înscris: 25.01.2007
Inainte sa postezi macar citeste ce s-a scris prin topicurile astea.
Nu este necesara o statie de incaracre noua la fiecare model. In Europa avem standrad Type 2 pentru incarcare AC si CCS pentru DC.
Este si Chademo dar e pe cale de disparitie. Oricum toate FAst chargerele de la noi au si CCS si Chademo.

Se sta cu orele la incarcat la AC dar la incarcatoarele rapide nu se sta cu orele.

Ce poate sa se intample cu acumulatorii? Se folosesc in alte aplicatii dupa inlocuirea celulelor degradate  sau se recicleaza. Cu tehnologiile actuale se pot recupera pana la 96% din metalele dintr-o celula Li Ion. Si aceste tehnologi de reciclare vor fi dezvoltate in continuare pentru ca vor fi multi bani de facut cu aceste procese peste 10-15 ani.

Edited by andreyvsjoker, 12 January 2021 - 13:59.


#38
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Postbolo, on 12 ianuarie 2021 - 13:03, said:

La ce pret/Kwh poti incarca acolo? Prin Belgia tariful e aproape dublu fata de acasa sau chiar peste la cele care tarifeaza si durata.La tarife de 0.4-0,66E/kwh nu prea renteaza.
In parkingurile primariei e gratuit curentul, platesti doar parcarea. Astea de la marginea drumului facute de primarie nu stiu exact cum functioneaza ...

View PostYOUR_GOD, on 12 ianuarie 2021 - 12:57, said:

Compromisul nu este crossover? Ideea este ca denumirea de SUV este una comerciala
Din punctul meu de vedere crossover-ul e ceva intre break si SUV, adica un SUV mai mic.

#39
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
E prima skoda cu care ai putea pleca in concediu din București si sa ajungi mai departe de Ploiesti. 😂 Dati-i o sansa ca electricele se vand ca painea calda si asta va aduce pretul jos cateva generatii mai târziu.

Edited by filipxxx, 12 January 2021 - 16:00.


#40
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View Postutopium, on 12 ianuarie 2021 - 14:40, said:

Din punctul meu de vedere crossover-ul e ceva intre break si SUV, adica un SUV mai mic.
Deci, daca esti constructor de masini si in loc de berlina, faci o masina ceva mai mare, n-ai cum sa gresesti. Dupa parerea mea, masinile actuale sunt crossover-e. SUV nu prea exista. Poate la americani.

#41
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View PostYOUR_GOD, on 12 ianuarie 2021 - 17:24, said:

SUV nu prea exista. Poate la americani.
Alea nu-s SUV-uri, ci tractoare :)

#42
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View Postutopium, on 12 ianuarie 2021 - 17:42, said:

Alea nu-s SUV-uri, ci tractoare Posted Image
6000 cc, diesel powered.

#43
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

View Postfilipxxx, on 12 ianuarie 2021 - 15:59, said:

E prima skoda cu care ai putea pleca in concediu din București si sa ajungi mai departe de Ploiesti. 😂 Dati-i o sansa ca electricele se vand ca painea calda si asta va aduce pretul jos cateva generatii mai târziu.
Îți schimbă stilul de concediu. Când stabilești o destinație de vacanță îți aloci câteva zile pentru deplasare, alegi hotelurile unde o să stai nu doar după facilitățile clasice, piscina, saună, ci și să aibă facilități de încărcare pentru ev.

Ei cel puțin așa fac la cate un drum în germania, minim o escală prin Austria la un hotel cu diverse facilități tentante. Problema nu e autonomia mașinii, ci a șoferului 😉

#44
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Si pretul ? Care e pretul la cea mai dotata posibil ?

#45
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Peste 70k

#46
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Eu n-am reușit mai jultmde vreo 55k. Ce îi mai pui până la 70k?

#47
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
La noi ai doar 60 si 80 pe configurator. Exista si 80x si VRS in alte tari, cu baterie si putere mai mare, plus tractiune 4x4. Si exista si 50, entry-level.

#48
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Au scos modelele indisponibile din configurator. Când le-au prezentat erau toate incluse, inclusiv cele cu tracțiune integrală.

Probabil i4 va fi pe aceeași platformă, dacă nu chiar la fel.

#49
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,329
  • Înscris: 09.07.2005

View PostBloodRa, on 12 ianuarie 2021 - 18:10, said:

Îți schimbă stilul de concediu. Când stabilești o destinație de vacanță îți aloci câteva zile pentru deplasare, alegi hotelurile unde o să stai nu doar după facilitățile clasice, piscina, saună, ci și să aibă facilități de încărcare pentru ev.

Ei cel puțin așa fac la cate un drum în germania, minim o escală prin Austria la un hotel cu diverse facilități tentante. Problema nu e autonomia mașinii, ci a șoferului ��
Asta e adevarat, cand vrei sa mergi in concediu si ramai fara baterie (pana prostului cum ziceam noi pe vremuri) intri la prima statie de incarcare si te asezi acolo gospodareste la o coada de vreo 30 de masini care fiecare isi incarca bateria in cca 60 minute. 2 ore mai tarziu... acelasi lucru. Si asa ajungi sa faci 800 km in doua zile. Afost o emisune pe un canal francez in care jurnalistul a vrut sa mearga din Paris pana pe Coasta de Azur in vara 2020 cu un Renault ZOE. A trebuit sa se opreasca pe traseu si sa iasa de pe autostrada ca sa incarce in localitatile de pe traseu. In final a ajuns dupa cca. 20 de ore , un traseu care se face in general in 10. concluzia lui a fost ca este extrem de frustrant sa conduci un EV pentru ca  nu te bucuri de traseu/vacanta si esti cu ochii numai pe indicatorul de baterie.

#50
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View PostBloodRa, on 12 ianuarie 2021 - 18:10, said:

Îți schimbă stilul de concediu. Când stabilești o destinație de vacanță îți aloci câteva zile pentru deplasare, alegi hotelurile unde o să stai nu doar după facilitățile clasice, piscina, saună, ci și să aibă facilități de încărcare pentru ev.

Ei cel puțin așa fac la cate un drum în germania, minim o escală prin Austria la un hotel cu diverse facilități tentante. Problema nu e autonomia mașinii, ci a șoferului ��
Pt concedii exista inca termicele . Eu merg cu termica cand strabat mii de km , Electrica e buna pt o naveta de 100km/sens si oras .

Ma interesa varianta AWD , de ce in Ro nu exista ?

View PostBloodRa, on 12 ianuarie 2021 - 19:44, said:

Au scos modelele indisponibile din configurator. Când le-au prezentat erau toate incluse, inclusiv cele cu tracțiune integrală.



#51
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
Daca ai de mers peste 500 km pe zi, da, devine o problema. Altfel daca faci Cluj-Budapesta, stai peste noapte, apoi Budapesta-Rijeka (ca sa mergi sa zicem pe litoralul croat), nu mai e o problema nici cu electrica. Dar daca esti genul care merge 1.000 km/12 ore pe zi pana la destinatie, e o problema. Eu n-am mers niciodata mai mult de 500 km fara oprire de cateva ore in 24 de ani de cand am carnetul. Si nu-mi propun sa depasesc 6 ore/zi la volan, ca atunci nu mai e concediu. Cel mai mult intr-o singura zi am facut vreo 540 de km (dar cu pauza de peste 2 ore, timp in care puteam incarca masina fara probleme si as fi avut unde). Deci autonomia unei electrice (o versiune cu baterie mai mare, care duce 500km) n-ar fi o problema in mod normal pentru mine.

#52
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

View PostTonic Water, on 13 ianuarie 2021 - 09:59, said:

... este extrem de frustrant sa conduci un EV pentru ca  nu te bucuri de traseu/vacanta si esti cu ochii numai pe indicatorul de baterie.
Este principala mea preocupare. Și să mai și dai 50k€ pentru asta, chiar mi se pare aiurea.
Deci electrica tot o mașină pentru utilizare preponderent loco ar fi indicată.

#53
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
Masina asta incepe la 38k momentan in Romania, iar acolo aplici cupoane eco, deci ajungi la 28k, hai 30k cu ceva dotari. Dar totusi o poti lua cu mult sub 50k. A, ca poti ajunge la 50k, sigur, dar si cu o Octavia (RS 4x4) poti ajunge la 50k.

Iar pentru cei care fac rar peste 350km pe zi, nu e tocmai o preocuare semnificativa autonomia.

Edited by utopium, 13 January 2021 - 16:15.


#54
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Nici în Germania nu apare în configurator awd. Probabil mai durează.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate