Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Toyota RAV4 2021 2.5 Hybrid eCVT AWD

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
383 replies to this topic

#235
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
tu ar trebui să ai, la 44K. eu la 36 nu aveam :)
mă așteptam să fie zgomot, ca la toate mărcile non-premium, dar nu în halul ăsta.
bine, momentan mă plâng așa, oral, că nu e ca și cum am de făcut 2 drumuri pe lună pe autostradă.

#236
gabbar

gabbar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 30.11.2008

 linuxgfx, on 26 decembrie 2021 - 11:30, said:

Multumesc, ma tot uit si eu pe forumurile din afara si vad tot felul de posibile soluții la problema zgomotului in general. Sincer, m-ai cam speriat cu zgomotul, ți-am citit toate postările Posted Image)) O soluție (costisitoare) ar fi sa punem geamurile laterale de pe Prime, fiind laminate ma aștept sa anuleze intr-o oarecare măsura zgomotul de vânt din oglinzile laterale.  Am citit si ca se pot pune diferite materiale fono-absorbante in locații cheie precum podea, tunel direcție, sub pedale, sub plafon, etc. Ma intreb totusi daca tot stresul asta si cheltuiala in plus merita pentru o masina de 44.000€ (am oare așteptări nerealiste?)


Am de un an versiunea Dynamic, am facut 17.000 km pe toate drumurile posibile si in tot feluri de conditii. Sunt super multumit de masina, cum am mai scris nu este o masina premium, deci nu pot sa ai pretentii de masina premium, am citit multe inainte de cumparare si mi-am asumat neajunsurile posibile.
Referitor la zgomot fiecare are perceptii si asteptari diferite, respectiv depinde si ce masina ai avut inainte. Nu afirm ca nu este zgomotoasa la viteze de autostrada, dar pe mine chiar nu ma deranjeaza. Am avut un Avensis inaite care era la fel sau si mai zgomotos. Pana acum ptr. necesitatile mele este masina perfecta, Avensis-ul m-a servit aproape zece ani fara nici o defectiune, sper si cu aceasta masina va fi la fel.
Mult noroc si asteptari cu rabdare!

#237
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019
Da, asa este, totul depinde si de ce mașina ai avut înainte. Acum dețin o Mazda 6 model 2.5 2017 si mi se pare zgomotoasă pe autostrada doar la viteze de peste 150 km/h. Se aude foarte tare vântul din cauza oglinzilor. pe la vreo 90 in schimb zici ca este electrica, nu se aude nimic. M-as putea obișnui cu câțiva decibeli in plus la Rav4 însă nu as accepta gen o diferența de 10DB la aceeași viteza.

#238
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019
Apropo, cum v-ati acomodat cu cvt-ul? Cred ca imi va lua ceva timp, am avut numai cu convertizor pana acum.

#239
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 linuxgfx, on 26 decembrie 2021 - 19:16, said:

Da, asa este, totul depinde si de ce mașina ai avut înainte. Acum dețin o Mazda 6 model 2.5 2017 si mi se pare zgomotoasă pe autostrada doar la viteze de peste 150 km/h. Se aude foarte tare vântul din cauza oglinzilor. pe la vreo 90 in schimb zici ca este electrica, nu se aude nimic. M-as putea obișnui cu câțiva decibeli in plus la Rav4 însă nu as accepta gen o diferența de 10DB la aceeași viteza.
Nu-ti fa griji de zgomot ca tu esti deja obisnuit cu o masina zgomotoasa.
Nivel de zgomot la 130km/h:
  • Rav4 hibrid: 68.5dB(A)
  • Mazda6 2.2 diesel 68.7dB(A) sau 2.0 benzina 68.4dB(A)
Bineinteles pot fi alte frecvente si chiar daca e cam acelasi nivel masurat, perceptia e diferita.

In general pe parte de NVH e mai mult decat geamuri laminate acustic.
Uite cam ce a trebuit sa faca Mazda cu noul model de Mazda3 ca sa imbunatateasca considerabil NVH (aproape best in class):
[ https://i.postimg.cc/2q7Gtdjf/jpg.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 26 December 2021 - 22:09.


#240
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019

 MembruAnonim, on 26 decembrie 2021 - 22:06, said:


Nu-ti fa griji de zgomot ca tu esti deja obisnuit cu o masina zgomotoasa.
Nivel de zgomot la 130km/h:
  • Rav4 hibrid: 68.5dB(A)
  • Mazda6 2.2 diesel 68.7dB(A) sau 2.0 benzina 68.4dB(A)
Bineinteles pot fi alte frecvente si chiar daca e cam acelasi nivel masurat, perceptia e diferita.

In general pe parte de NVH e mai mult decat geamuri laminate acustic.
Uite cam ce a trebuit sa faca Mazda cu noul model de Mazda3 ca sa imbunatateasca considerabil NVH (aproape best in class):
[ https://i.postimg.cc/2q7Gtdjf/jpg.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Multumesc de clarificare, într-adevăr Mazda dupa 2019 a cam schimbat “placa”. Din pacate, ca si revers al
medaliei, a pierdut si destul de mult in performante. Acel NVH îmbunătățit vine la pachet cu greutate mai mare si având aceleasi motoare ca pe generațiile trecute (cu excepția skyactiv-x), se simte impactul. In US e alta poveste, acolo au 2.5 turbo care rezolva tot. Overall, la 44k, Rav4 hibrid mi se pare in momentul asta cea mai buna alegere si tine si cu casa. (un cx5 full costa 42.000 cu același 2.5 aspirat dar cu 2 secunde mai lent decât a mea si nici nu are un sistem 4x4 prea strălucit)

#241
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 23.09.2016
Mazda CX5 are tot intre 68 si 69 db la 130 km/h ( in functie de sursa unde cauti info), dar diferenta e ca de la cer la pamant intre insonorizare la cx5 2019 2.0 benzina vs Rav4 2021 2.0 benzina ( pe astea le-am putut compara direct; cx5 poti sa-l tii in ture sus fara sa fie un zgomot deranjant, care sa patrunda in cabina puternic. Rav4 e la nivel de autoutilitara ca insonorizare, mie imi zbarnaia motorul in cap si la o ora dupa ce ma dadusem deja jos din masina dupa un drum mai lung). Doar un test drive pe bune te poate edifica. In rav4 stiu ca adormea foarte greu copilul si se trezea la orice depasire mai in forta, ceea ce nu se intampla nici in cx5, nici in golful pe care il conduc.

Edited by Mihai_mb, 26 December 2021 - 22:27.


#242
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001

 linuxgfx, on 26 decembrie 2021 - 19:33, said:

Apropo, cum v-ati acomodat cu cvt-ul?
CVT e cea mai mișto cutie ever.

#243
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 linuxgfx, on 26 decembrie 2021 - 22:20, said:

Multumesc de clarificare, într-adevăr Mazda dupa 2019 a cam schimbat “placa”. Din pacate, ca si revers al
medaliei, a pierdut si destul de mult in performante.
Nu as putea zice ca destul de mult si nu cred ca simti in realitate diferentele; sunt doar 61kg intre Mazda3 Gen3 FWD si Mazda3 Gen4 AWD.
Datele pentru aceiasi motorizare (in Europa au pus si alte motorizari pe platforma si nu prea poti compara ca par gatuite noile motorizari pentru emisii):
2018 Mazda3:
  • Curb weight: 3094 lb (1403 kg)
  • Zero to 60 mph: 7.0 sec
  • Zero to 100 mph: 19.2 sec
  • Zero to 120 mph: 32.8 sec
  • Rolling start, 5-60 mph: 7.3 sec
  • Top gear, 30-50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50-70 mph: 4.9 sec
  • Standing ¼-mile: 15.5 sec @ 92 mph
  • Top speed (governor limited): 132 mph
  • Braking, 70-0 mph: 165 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.85 g
2019 Mazda3 AWD (care e mai grea):
  • Curb weight: 3228 lb (1464kg)
  • Zero to 60 mph: 7.2 sec
  • Zero to 100 mph: 19.6 sec
  • Zero to 120 mph: 32.1 sec
  • Rolling start, 5–60 mph: 7.7 sec
  • Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50–70 mph: 5.1 sec
  • Standing ¼-mile: 15.6 sec @ 91 mph
  • Top speed (governor limited): 131 mph
  • Braking, 70–0 mph: 164 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.88 g
Revenind la Rav4: din date disponibile nu pare mai zgomotos ca Mazda6 dar trebuie testat si vazut daca ti se pare mai deranjant sau nu (daca nivelul ala de zgomot e dat de anvelope, motor sau zgomot de vant).
Rav4 hibrid nu are CVT ci eCVT si e un sistem inovativ. Recomand video-ul asta de 40 de minute ca sa ai o idee despre ce cutie vei avea pe masina.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O61WihMRdjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 26 December 2021 - 23:43.


#244
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019

 MembruAnonim, on 26 decembrie 2021 - 23:28, said:


Nu as putea zice ca destul de mult si nu cred ca simti in realitate diferentele; sunt doar 61kg intre Mazda3 Gen3 FWD si Mazda3 Gen4 AWD.
Datele pentru aceiasi motorizare (in Europa au pus si alte motorizari pe platforma si nu prea poti compara ca par gatuite noile motorizari pentru emisii):
2018 Mazda3:
  • Curb weight: 3094 lb (1403 kg)
  • Zero to 60 mph: 7.0 sec
  • Zero to 100 mph: 19.2 sec
  • Zero to 120 mph: 32.8 sec
  • Rolling start, 5-60 mph: 7.3 sec
  • Top gear, 30-50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50-70 mph: 4.9 sec
  • Standing ¼-mile: 15.5 sec @ 92 mph
  • Top speed (governor limited): 132 mph
  • Braking, 70-0 mph: 165 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.85 g
2019 Mazda3 AWD (care e mai grea):
  • Curb weight: 3228 lb (1464kg)
  • Zero to 60 mph: 7.2 sec
  • Zero to 100 mph: 19.6 sec
  • Zero to 120 mph: 32.1 sec
  • Rolling start, 5–60 mph: 7.7 sec
  • Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50–70 mph: 5.1 sec
  • Standing ¼-mile: 15.6 sec @ 91 mph
  • Top speed (governor limited): 131 mph
  • Braking, 70–0 mph: 164 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.88 g
Revenind la Rav4: din date disponibile nu pare mai zgomotos ca Mazda6 dar trebuie testat si vazut daca ti se pare mai deranjant sau nu (daca nivelul ala de zgomot e dat de anvelope, motor sau zgomot de vant).
Rav4 hibrid nu are CVT ci eCVT si e un sistem inovativ. Recomand video-ul asta de 40 de minute ca sa ai o idee despre ce cutie vei avea pe masina.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O61WihMRdjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Foarte tare cutia si foarte frumos explicat in video, mulțam! Într-adevăr este o evoluție clară a ceea ce era inainte cvt-ul. Nu mai ai lag, nu mai ai probleme cu cureaua, etc. Cat despre Rav4, cred ca trag o fuga pe la Bucuresti sa vad daca ma lasă sa ies cu ea pe autostrada, sa fiu convins ca nu imi voi trage palme apoi.

#245
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
nu e nevoie să dau quote la ultimul post.

#246
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019
Scuze de quote. Am o nelămurire in legatura cu aplicatia MyT. Voi o folosiți? Daca da, ce puteti face/vedea pe ea? In america am citit ca se poate vedea autonomia, unele versiuni au si remote start, introduce adresa pentru navi, etc

#247
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006

 Mihai_mb, on 26 decembrie 2021 - 22:22, said:

Mazda CX5 are tot intre 68 si 69 db la 130 km/h ( in functie de sursa unde cauti info), dar diferenta e ca de la cer la pamant intre insonorizare la cx5 2019 2.0 benzina vs Rav4 2021 2.0 benzina ( pe astea le-am putut compara direct; cx5 poti sa-l tii in ture sus fara sa fie un zgomot deranjant, care sa patrunda in cabina puternic. Rav4 e la nivel de autoutilitara ca insonorizare, mie imi zbarnaia motorul in cap si la o ora dupa ce ma dadusem deja jos din masina dupa un drum mai lung). Doar un test drive pe bune te poate edifica. In rav4 stiu ca adormea foarte greu copilul si se trezea la orice depasire mai in forta, ceea ce nu se intampla nici in cx5, nici in golful pe care il conduc.
Un amic isi cauta acum vreo doi ani masina noua, SUV. Fiind posesor de Avensis T27 1.8 benzina de care a fost foarte multumit, evident ca una dintre “finaliste” a fost si RAV4. Dupa test-drive-ul cu RAV-ul a plecat destul de dezamagit de insonorizare..sau lipsa ei. In opinia lui, la o comparatie back to back, era mai slaba decat la Avensis-ul lui din 2012. A sfarsit prin a lua CX-5 cu motorul de 2.5.

Edited by closchkutza, 27 December 2021 - 22:57.


#248
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019
Sunt 2 masini complet diferite. CX-5 o fi mult mai bine antifonata ca masina însă cine se uita la un Rav4 hibrid o face si pentru consum (sau poate mai mult pentru consum). Cx-5 cu motorul de 2.5 si 4x4 nu o sa ai consum sub 14/15 in oraș si 8/9 pe DN. Comparativ cu o medie de 6 in oraș la Rav, înțeleg de ce multi fac un compromis. Fix acest compromis vreau sa fiu si eu sigur ca sunt dispus să-l fac, trebuie sa mai merg la inca un drive-test care sa includa si putina autostrada; pentru ca la viteze de pana la 90km/h nu mi s-a părut deloc zgomotoasă. Cum scriam mai sus, ma raportez la nivelul de zgomot din actuala Mazda 6. Nu stiu cum stătea Avensis in 2012 pe NVH dar mi se pare ciudat sa fi fost mai bine antifonata.

#249
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
Eu am scris doar ce mi-a spus omuletul (mesajul fiind similar cu cel postat de Mihai_Mb care a si avut Rav4..o scurta perioada de timp). Dupa 7-8 ani de Avensis (evident, fara vreo problema tehnica) se dusese chitit catre RAV mai ales ca ii placea si design-ul dar a fost destul de desumflat dupa test (a scos-o pe centura si pe autostrada). Daca masina va fi utilizata majoritar urban atunci poate fi mai putin deranjant.
Nu am nici un fel de bias catre nici una dintre masini, imi sunt la fel de indiferente.

Edited by closchkutza, 27 December 2021 - 23:45.


#250
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 linuxgfx, on 27 decembrie 2021 - 23:18, said:

Cx-5 cu motorul de 2.5 si 4x4 nu o sa ai consum sub 14/15 in oraș si 8/9 pe DN. Comparativ cu o medie de 6 in oraș la Rav,
Pe de alta parte tu ziceai de 44k euro pentru Rav4 vs un 38k pentru CX5 2.5l AWD AT Revolution Top.
Cu un mix de consum urban/extra de ~12l/100km pentru CX5 si 7l pentru Rav4, iti recuperezi diferenta de 6.000euro (la care mai adaugi ceva dobanda daca e sa o iei in rate) in ~100.000km.

Probabil mai e o diferenta din impozit si ceva ticket eco pentru Rav4 ca e hibrid iar daca 90% din rulajul ala e urban.... atunci probabil recuperezi mai rapid cu Rav4 hibrid.

Eu intre astea doua variante, as alege oricand Rav4 din mai multe motive.

Edited by MembruAnonim, 27 December 2021 - 23:52.


#251
linuxgfx

linuxgfx

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 149
  • Înscris: 26.09.2019
Da, undeva la 90% as spune ca va fi rulaj urban cu cate o escapada de weekend pe la munte. CX5 are alta varianta de top acum, la care am foat surprins sa citesc ca tot nu include cardul de navigație, mai adaugi 500€ plus încă vreo 800 daca vrei covorase pedale de aluminiu etc. Pe site o configurasem la 40.800 parca. Iar discount la dealer, la fel ca la Toyota, aproape inexistent. Calculul per total al costului benzinei este corect atâta timp cat pretul nu va creste semnificativ. Ceva imi spune ca, cu toata speculația si criza de energie, o sa vedem foarte curând 7/8 lei pe litru 🤦🏻

#252
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001

 linuxgfx, on 27 decembrie 2021 - 21:52, said:

In america am citit ca se poate vedea autonomia, unele versiuni au si remote start, introduce adresa pentru navi, etc
1. ca să ai remote start ai nevoie de o metodă de comunicare între cele două device-uri. adică SIM de date pe mașină.
2. de ce ar vrea sa vezi autonomia din aplicație dacă o ai în bordul mașinii? verifici autonomia mașinii de pe budă? :D

Quote

Iar discount la dealer, la fel ca la Toyota, aproape inexistent.
nu prea ai citit știrile în ultima vreme, nu? ce e aia discount în 2021?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate