Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Chinezii iau cu asalt Europa - masini electrice

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006
OK, nu e o veste nouă faptul că producătorii chinezi de autovehicule încearcă de ceva vreme să intre pe piața europeană. În trecut nu prea au avut succes, grație percepției europenilor asupra produselor made in China. Una corectă de altfel, în mare parte.

Însă o dată cu noul val de mașini electrice chinezii par hotărâți să schimbe această percepție, cu mașini concepute 100% în China, nu "adaptări" după modele vestice.

SAIC vând deja mașini electrice în UK și alte câteva piețe europene sub brandul MG. Au un crossover (MG ZS EV) și tocmai au lansat și un break (MG5). Amândouă modelele au fost lansate anterior în China sub brandul local Roewe, dar MG e un brand mult mai cunoscut printre britanici. Poziționarea e mai degrabă una de "buget". Prețurile sunt foate bune pentru UK iar mașinile au avut parte de review-uri în general favorabile.

BYD urmează să lanseze noul Han în Europa cândva în 2021, după ce tocmai a fost lansat în China. Prețuri anunțate pentru Europa: 45k - 55k euro, deci segmentul premium. Brandul BYD are un pic de recognition prin Benelux și Scandinavia datorită autobuzelor electrice.

NIO au mai multe modele lansate în China și au anunțat de asemenea că vor veni cu unele dintre ele în Europa începând din 2021. NIO se remarcă prin destule inovații mai ales în modelul de business. Bateriile sunt interschimbabile și poți să faci leasing separat la baterie, au fost primii (cred) care au oferit servicii de încărcare mobile și în general se poziționează ca un brand de lifestyle, mai "aspirațional", de exemplu cu NIO House. Și prețurile (în China) sunt pe măsură.

Xpeng au lansat în vară modelul P7 și sunt ceva zvonuri că va fi lansat în Norvegia începând cu anul viitor, alături de primul lor model numit G3. P7 în China costă cu vreo 16 la sută mai mult decât BYD Han (prețuri de pornire).


Dacă mi-a scăpat vreun producător, scrieți voi.


Eu unul cred că China va lua fața tuturor în ce privește adopția pe scară largă a mașinilor electrice, la fel cum au făcut-o și cu plățile cu telefonul.
De asemenea cred că mașinile electrice vor reuși în următorii 10-15 ani să schimbe percepția de "chinezărie" care există acum (repet, justificat) în Europa și America.

#2
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,380
  • Înscris: 14.10.2008
Oricum vor fi multi nostalgici dupa masinile termice clasice, indiscutabil.

#3
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 04.10.2007
Pana nu o sa faca Xiaomi autoturisme, eu unu nu o sa risc sa imi iau autoturism chinezesc.

#4
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006

View Postmirel3003, on 12 octombrie 2020 - 10:46, said:

Pana nu o sa faca Xiaomi autoturisme, eu unu nu o sa risc sa imi iau autoturism chinezesc.

Xiaomi e unul dintre investitorii din spatele Xpeng.

#5
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

View Postmirel3003, on 12 octombrie 2020 - 10:46, said:

Pana nu o sa faca Xiaomi autoturisme...

Pana n-or sa faca baterii mai serioase, eu cred ca viitorul electricelor e... câh.

#6
carturarulobosit

carturarulobosit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,382
  • Înscris: 07.05.2018
Astept sa scoata o masina care sa fie asemanatoare la pret cu Logan sau Clio.  50k n-as da momentan pe BYD

#7
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Vad ca topicul tau e orientat pe mașini electrice.
     Mașinile electrice nu sunt la mare căutare și nici nu vor fi in viitorul apropiat indiferent dacă e vorba de o mașină chinezeasca sau japoneza.
    Dacă vrei mașina electrică îți iei un Toyota Hybrid. Faci plinul la benzinărie si mergi electric.

#8
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
nimic de oras

#9
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006

View Postcarturarulobosit, on 12 octombrie 2020 - 10:54, said:

Astept sa scoata o masina care sa fie asemanatoare la pret cu Logan sau Clio.  50k n-as da momentan pe BYD

Mai contează și costurile cu combustibilul și întreținerea. E clar că BYD Han nu e concurent pentru Logan.

View Postursamajor, on 12 octombrie 2020 - 10:53, said:

Pana n-or sa faca baterii mai serioase, eu cred ca viitorul electricelor e... câh.

Pentru majoritatea oamenilor ajung 500 de km de autonomie, cu condiția ca rețeaua de încărcare rapidă să existe și să fie... rapidă. Măcar 150kW, preferabil 250. Tesla se apropie deja cu pași repezi.
Bateriile foarte mari or să fie și foarte grele, pe alea le pui pe camioane și camionete.

#10
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

View Postneaorin, on 12 octombrie 2020 - 11:10, said:

Pentru majoritatea oamenilor ajung 500 de km de autonomie...
Bateriile foarte mari or să fie și foarte grele, pe alea le pui pe camioane și camionete.

Serioase, adica nu glume ca acum, nu ma refeream la marime. ;)
500 km autonomie, lol, care? Majoritatea au 2-300 km. Aaa, da, dai 100.000 de euro si ai autonomie.

#11
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Foarte bine. Indienii nu au făcut mare brânză dar chinezii se descurcă la tot ce e tech.

#12
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,865
  • Înscris: 30.07.2006
Achizitiile de masini electrice sunt undeva sub 3% din vanzari...deci e drum lung pana departe..

#13
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006
Model 3 Long Range (baterie 75kWh) are un pic peste 500km autonomie, și e 52k euro in Germania.
ID.3 Pro S (cel cu bateria de 82kWh) se duce până la 550km, începe de pe la 42k euro.
BYD Han are două versiuni cu 77kWh, probabil că se va apropia și el de autonomia aia.

#14
Tehnicianul090370

Tehnicianul090370

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 18.10.2018

View Postmirel3003, on 12 octombrie 2020 - 10:46, said:

Pana nu o sa faca Xiaomi autoturisme, eu unu nu o sa risc sa imi iau autoturism chinezesc.

Cand o face XIAOMI harlete,greble si lopeti, o sa-mi iau si eu!
Pana una-alta, astept ca Huawei sa fabrice roabe, ca sa-mi achizitionez si una din aia...

#15
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006

View Postmarius.bunu, on 12 octombrie 2020 - 11:20, said:

Achizitiile de masini electrice sunt undeva sub 3% din vanzari...deci e drum lung pana departe..

Per ansamblu da, dar sunt țări europene unde procentul e mult mai mare.

Norvegia 62% în septembrie (51% pe tot anul)
Olanda 21% în septembrie (12% pe tot anul)
Suedia 13% în septembrie (8% pe tot anul)
Germania 6,4% în septembrie (4,3% pe tot anul)

sursa: https://ev-sales.blogspot.com/

#16
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

View Postneaorin, on 12 octombrie 2020 - 10:40, said:

De asemenea cred că mașinile electrice vor reuși în următorii 10-15 ani să schimbe percepția de "chinezărie" care există acum (repet, justificat) în Europa și America.

Nu ai nici o baza reala de a clasifica drept justificata perceptia de "chinezarie".Si iti garantez ca nu exista aceasta perceptie,cel putin in SUA.Sau daca totusi exista,se datoreaza celor ca tine care doresc pe gratis caltate maxima.Daca nu se indeplineste acest deziderat,catalogam autmat produsul drept chinezarie.
Chinezii stiu sa fac produse de inalta calitate,dar alea costa si cei ca tine stramba din nas.
Asa si cu masinile electrice.
Alea care vor costa cativa firfilici,ca vor fi si din alea,vor fi incadrate la capitolul chinezarii.

Edited by adisz, 12 October 2020 - 11:34.


#17
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
O electrica este mult prea scumpa. Eu, care merg pe GPL, nu mi-as scoate banii in timp util, daca ii voi soate veodata.
Iar treaba asta cu masina la incarcat este iar o problema. Masina trebuie ori sa fie disponibila mereu, ori deloc si apelez la taxi.
Asteptam acumulatori schimbabili. Mergi, iei unul plin, il lasi pe al tau si gata. Pana atunci, e doar smecherie cu masinile astea, chiar si pentru oras. Dar...electricele sunt viitorul si mai devreme sau mai tarziu, vom fi cu totii acolo.

#18
Tehnicianul090370

Tehnicianul090370

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 18.10.2018
Eu as cumpara fara ezitare o chinezarie din asta electrica.
Scap de noxe la ITP,demaraj beton, silentioasa... sa fie Made in China...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate