Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Transmisia manuala cu ambreiaj automatizat hyundai-kia iMT 6

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017
Recent Hyundai-KIA au lansat o noua varianta de transmisie care se pozitioneaza intre cea manuala si automata. Este o cutie manuala care pe baza unui senzor de intentie opereaza automat ambreiajul masinii; automobilul nu are pedala de ambreiaj

Principiul functionarii este descris in detaliu in clipul asta:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MUi-oAFC-sE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Deja s-au montat pe cateva modele care se vand si in Romania, pe i20, i30, Rio si Stonic
Va incanta o astfel de transmisie in locul celei manuale clasice?

Edited by stalker2142, 30 September 2020 - 17:07.


#2
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007
A fost si pe alte masini inca din 2006. De exemplu cutia MMT pe unele modele Toyota de exemplu Corolla si Auris.
Problema lor era ca la un anumit interval de timp trebuia reglat ambreiajul pe masura ce se uza.
In fine.... din punctul meu de vedere e o pulitura sinistra.

#3
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008
Suna a struto-camila, nu ai pedala de apasat, nu lucrezi cu piciorul stang dar tot lucrezi cu mana dreapta?

Automatele pot avea si mod sport pentru cine vrea. Fanii manualelor ii dau cu acea "retrogradare" in depasiri, ori asta eu o vad doar la motoarele slabe.

#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Indienii si multi nemti si romani isi iau Logan ieftin, Sandero,  asta daca nu direct SHuri.
Primele Loganuri I vandute in Ro erau facute in India.
Acum indienii au si Logan electric de mai multi ani...
Si se face si in Rusia si alte parti.
La bugetul asta nu intra DCTuri care se folosesc inca din anii '60 sec. 20, si cum vine tavalugul electricelor nici nu se mai investeste in tehnologie pt. ICE, acum se fac cu 3 cilindrii de 1L cumulat, sa scoata pe nas ICE-le din capul celor din care iese mai greu, si sa se si uzeze mai repede, si in acest caz foarte particular, chiar sunt de acord...
Am mers recent cu un uber cu Logan de 1L si se deplasa OK dar soferul nu era multumit, cred ca era stresat sa nu-i moara la stop...

Edited by loock, 30 September 2020 - 18:02.


#5
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Ce treabă are Logan-ul aici?

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006

 ericmario, pe 30 septembrie 2020 - 18:38, a scris:

Ce treabă are Logan-ul aici?

E doar un exemplu de masina comuna care nu are DCT din motive de pret.
Am scris si Sandero.
Poti sa ignori exemplul si sa te gandesti la sfera tuturor ICE fara CVT sau similar.



#7
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile.

Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare.

#8
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Astea parca se numesc semiautomate.

#9
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Adica o robotizata cum era pe yaris sau pe sandero

#10
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017

 zurLee, pe 30 septembrie 2020 - 19:10, a scris:

Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile.

Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare.

De acord, dar majoritatea oamenilor care isi iau masini noi nu prea au acces la modele pe care se pun automate cu convertor de cuplu... cu exceptia a catorva modele, se pun numai pe masini scumpe;

Despre transmisia asta ciudata am scris pentru ca este o altfel de implementare fata de celelalte robotizate care au mai fost pe piata, in sensul ca soferul schimba in continuare vitezele printr-un schimbator H si din spusele indianului ar schimba fin vitezele ca o automata adevarata.  Cred ca cel mai periculos lucru e sa te obisnuiesti pe o masina din asta si pe urma cand conduci una normala sa schimbi viteza fara sa apesi ambreiajul :)

#11
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Se scrie "hidramata" si se citeste "sunt analfabet". Pentru astia care n-aveti habar: "hydramatic" e un brand name de cutie automata cu angrenaje planetare(in sensul de epiciclic) si cuplaj hidraulic de-a lui GM care a aparut prin anii 60 si a murit inainte de Revolutie cu mult. Singurul loc unde ati fi putut vedea una din asta ar fi fost, eventual, prin Dallas.

#12
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 13.02.2015
Daca e fara pedala de ambreiaj dar se schimba vitezele normal de la schimbator, ca la orice manuala, atunci e un sistem inventat de mult, (1993).
S-a folosit pe Renault Twingo Easy, Volkswagen Golf Ecomatic, Saab 900 Sensonic, ca sa dau doar cateva exemple.
Acum, Bosch vad ca a inventat sistemul E-clutch, care permite debreierea automata a sistemului in ambuteiaje, daca soferul lasa schimbatorul in treapta 1. Si are si o functie de coasting, pentru consum.

#13
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Hidramată cred că se referă la modul general la cutiile de viteză automate clasice.
Ambreajul automat e inventat de dinainte de 1993. Primele ambreiaje automate cred că au fost montate pe ceva "Armstrong-Sidelley" cu cutie preselectoare în anii '30 (cutia era cu planetare, dar nu avea transmisie hidraulică, ci cu ambreiaj mecanic) şi probabil să mai fi avut alte semiautomate preselectoare pe atunci (din păcate nu am reuşit să găsesc prea multe informaţii). Pe urmă au fost cele "Saxomat/Olymat" ('Olymat' era "Saxomatul" montat pe "Opel") şi alea Vakumatic ("Audi", "Volkswagen"). Cred că au existat şi ceva otobele cu ambreiaj automat (cutie preselectoare) începând de prin anii '50.

#14
maradona13

maradona13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 27.06.2005
Varianta pentru Europa vine cu pedala de ambreiaj.
https://www.kia.ro/k...reste-eficienta
Acum nu prea am inteles daca pastreaza aceleasi particularitati adica daca ai putea conduce si fara sa apesi pe pedala de ambreiaj.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate