Transmisia manuala cu ambreiaj automatizat hyundai-kia iMT 6
Last Updated: Oct 29 2020 08:57, Started by
stalker2142
, Sep 30 2020 17:05
·
0
#1
Posted 30 September 2020 - 17:05
Recent Hyundai-KIA au lansat o noua varianta de transmisie care se pozitioneaza intre cea manuala si automata. Este o cutie manuala care pe baza unui senzor de intentie opereaza automat ambreiajul masinii; automobilul nu are pedala de ambreiaj
Principiul functionarii este descris in detaliu in clipul asta: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MUi-oAFC-sE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Deja s-au montat pe cateva modele care se vand si in Romania, pe i20, i30, Rio si Stonic Va incanta o astfel de transmisie in locul celei manuale clasice? Edited by stalker2142, 30 September 2020 - 17:07. |
#2
Posted 30 September 2020 - 17:18
#3
Posted 30 September 2020 - 17:41
Suna a struto-camila, nu ai pedala de apasat, nu lucrezi cu piciorul stang dar tot lucrezi cu mana dreapta?
Automatele pot avea si mod sport pentru cine vrea. Fanii manualelor ii dau cu acea "retrogradare" in depasiri, ori asta eu o vad doar la motoarele slabe. |
#4
Posted 30 September 2020 - 18:02
Indienii si multi nemti si romani isi iau Logan ieftin, Sandero, asta daca nu direct SHuri.
Primele Loganuri I vandute in Ro erau facute in India. Acum indienii au si Logan electric de mai multi ani... Si se face si in Rusia si alte parti. La bugetul asta nu intra DCTuri care se folosesc inca din anii '60 sec. 20, si cum vine tavalugul electricelor nici nu se mai investeste in tehnologie pt. ICE, acum se fac cu 3 cilindrii de 1L cumulat, sa scoata pe nas ICE-le din capul celor din care iese mai greu, si sa se si uzeze mai repede, si in acest caz foarte particular, chiar sunt de acord... Am mers recent cu un uber cu Logan de 1L si se deplasa OK dar soferul nu era multumit, cred ca era stresat sa nu-i moara la stop... Edited by loock, 30 September 2020 - 18:02. |
#7
Posted 30 September 2020 - 19:10
Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile.
Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare. |
#10
Posted 30 September 2020 - 23:16
zurLee, on 30 septembrie 2020 - 19:10, said:
Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile. Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare. De acord, dar majoritatea oamenilor care isi iau masini noi nu prea au acces la modele pe care se pun automate cu convertor de cuplu... cu exceptia a catorva modele, se pun numai pe masini scumpe; Despre transmisia asta ciudata am scris pentru ca este o altfel de implementare fata de celelalte robotizate care au mai fost pe piata, in sensul ca soferul schimba in continuare vitezele printr-un schimbator H si din spusele indianului ar schimba fin vitezele ca o automata adevarata. Cred ca cel mai periculos lucru e sa te obisnuiesti pe o masina din asta si pe urma cand conduci una normala sa schimbi viteza fara sa apesi ambreiajul |
|
#11
Posted 01 October 2020 - 16:22
Se scrie "hidramata" si se citeste "sunt analfabet". Pentru astia care n-aveti habar: "hydramatic" e un brand name de cutie automata cu angrenaje planetare(in sensul de epiciclic) si cuplaj hidraulic de-a lui GM care a aparut prin anii 60 si a murit inainte de Revolutie cu mult. Singurul loc unde ati fi putut vedea una din asta ar fi fost, eventual, prin Dallas.
|
#12
Posted 01 October 2020 - 23:56
Daca e fara pedala de ambreiaj dar se schimba vitezele normal de la schimbator, ca la orice manuala, atunci e un sistem inventat de mult, (1993).
S-a folosit pe Renault Twingo Easy, Volkswagen Golf Ecomatic, Saab 900 Sensonic, ca sa dau doar cateva exemple. Acum, Bosch vad ca a inventat sistemul E-clutch, care permite debreierea automata a sistemului in ambuteiaje, daca soferul lasa schimbatorul in treapta 1. Si are si o functie de coasting, pentru consum. |
#13
Posted 03 October 2020 - 15:14
Hidramată cred că se referă la modul general la cutiile de viteză automate clasice.
Ambreajul automat e inventat de dinainte de 1993. Primele ambreiaje automate cred că au fost montate pe ceva "Armstrong-Sidelley" cu cutie preselectoare în anii '30 (cutia era cu planetare, dar nu avea transmisie hidraulică, ci cu ambreiaj mecanic) şi probabil să mai fi avut alte semiautomate preselectoare pe atunci (din păcate nu am reuşit să găsesc prea multe informaţii). Pe urmă au fost cele "Saxomat/Olymat" ('Olymat' era "Saxomatul" montat pe "Opel") şi alea Vakumatic ("Audi", "Volkswagen"). Cred că au existat şi ceva otobele cu ambreiaj automat (cutie preselectoare) începând de prin anii '50. |
#14
Posted 29 October 2020 - 08:57
Varianta pentru Europa vine cu pedala de ambreiaj.
https://www.kia.ro/k...reste-eficienta Acum nu prea am inteles daca pastreaza aceleasi particularitati adica daca ai putea conduce si fara sa apesi pe pedala de ambreiaj. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users