Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Noul Tucson 2021

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3941 replies to this topic

#3367
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
prima experiență de condus la -8*C, mod electric
traseu 35 km, temp interior 23*C
motorul termic nu s-a oprit,
consum mediu benzină 4,9%,
consum electric = circa 4 kWh (adică echivalentul a cam 1,9% benzină)
total = 6,8%

comparativ, când am mers în mod hibrid am obținut 6,9%

deci, pe temp foarte scăzute mai bine merg hibrid, astfel îmi rămâne și bateria plină.

#3368
codres

codres

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 16.04.2004
Eu sincer am incetat sa ma mai uit pe consum. Pana la urma e o masina de aproape 2 tone. La mine sta in permanenta in regim automatic, o las pe ea sa decida ce si cum.
Am facut niste teste pe modul sport pe distanta de ~65 km intre Vaslui si Iasi. Am pornit cu bateria la 13% si am ajuns cu ea la 33% si consum pe benzina de 11%. Dar am mers destul de tare si nu am menajat deloc masina.
Consumul general pe primii 2800 de km aratat in bord este de 5.3  ( cam 50-50  extern si urban)

#3369
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 11.10.2006
- collision warning - eu mergeam pe drum normal, inainte si "s-a asigurat" una, cand a iesit din peco ca nu vine nici o masina (veneam eu) si a iesit. Era limitare de 70 km/h acolo, in afara localitatii. S-a uitat stanga, dreapta, veneam si cand sa ma apropii, a iesit cucoana. Am zis decat sa iau de volan stanga sa intru pe contrasens mai bine ma centrez sa intru in spatele ei, dreapta nu aveam unde evita. Am apreciat ca pot opri masina pana la ea. Dar, dupa ce a iesit cucoana ca nebuna, in loc sa mearga cu masina, sa inceapa sa ia viteza, mi-a trantit o frana brusc in fata. Am mai franat eu, am mai redus, dar tot o izbeam cu un 20-30 km/h din spate. La putini metri, m-a franat masina automat, m-a oprit cam la 1 metru de ea si a pus automat si avariile. Am franta si eu, nu mai apucam sa o opresc si a franat si masina mai mult, pana s-a oprit + aprins avariile. Eu incepusem sa franez mai din timp, dar nu m-am asteptat, ca nebuna, in loc sa accelereze, sa franeze si opreasca. Cred ca masina a franat de pe la 4-5 metri si a oprit-o la 1 m pana la impact. Deci, a fost o evitare cu succes ! Am bagat cucoana in toate cele verbal, depasit nebuna si plecat, putea sa fie urat, nici incepatoare nu era.
Aveam masina in spate, care tinea distanta de mine. Cand a vazut avariile si probabil a anticipat situatia, a redus si cel din spate. E foarte util ca se pornesc si avariile. Eu, eram concentrat pe situatie, nu am gandit sa pornesc avarii, nu am avut timp. Dar, cel din spate si-a dat seama ca ceva nu e bine, foarte util !

@ Bota1982 - nu am ureche de mecanic auto, dar dupa mine, se aud batai spate si pe stanga si pe dreapta. Am primit chemare in service cu etrierele, dar nu am fost in seria lor cu etriere cu posibile probleme. De la telescoape, nu stiu, eu zic ca troncane ceva pe acolo. La service, nu au zis nimic. Nu o mai bag in seama, dar mi-ar fi placut sa nu strice "silentiozitatea" masinii.

- am uitat masina cu geamurile usor deschise si mi-a nins in masina, nu le-a inchis singura. In timpul mersului, am vazut ca se inchid toate.

- modul de pornire a masinii, la variante Luxury, merge lejer din casa, la peste 5 m de masina. Probabil nu poti sa o deplasezi, trebuie sa fii la 2 metri de masina, dar o poti porni linistit. Foarte ultil iarna. Eu pornesc masina din casa, ma imbrac, incalt, cand am coborat la masina, motorul e usor caldut, parbrizul dezaburit (porneste automat ventilatia pe auto, cu AC pornit), se dezmorteste masina, numai bun de plecat. E util si daca ar ingheta portierele (nu am patit pana acum) sa nu strici cauciucul de la portiera sau sa nu o poti deschide. Ar fi frumos daca as putea seta sa nu porneasca ventilatorul pe auto, sa porneasca fara AC si pe autocirculare (sa nu mai vina aer rece de afara).

- audio - tot dezamagire pentru mine, sistemul lor "premium". Baraie o boxa din portiera dreapta. Am ascultat si la volum mai mare, dar, neimpresionant. Ma tot gandesc sa ii fac un update la difuzoare, la o firma care se ocupa cu asa ceva.

- consum - la 23000 km iese un constant 7.4 - 7.5 litri mixt. Vara poti scoate sub 7, daca nu mergi pe autostrada, si nu mergi mult peste 110 km/h. Am scos si sub 6l si 6.2, 6.5, 7 in exterior. Iarna, scoti cu 6.5, 7.5, cam 7.8 litri exterior. Depinde cum mergi, distanta etc. Un mers normal 7.5 litr/100 iese constant. Peste 10 litri/100 e greu tare sa scoti, trebuie sa mergi tare de tot si putini km. In 600 km, sa scoti consum 10 litri, nu cred ca ai cum !
Sport sau Eco - in mod Sport creste un 0.5-1, maxim 1.5 litri consum. Pe vremea asta - asfalt ud/mazga/uscat - merg pe mod noroi cu 4x4 permanent. Cred modul de iarna e pentru zapada inarita sau daca incerci off-road sau zapada proaspata. Modul noroi - nu te lasa sa o bruschezi, acclerari bruste, pare destul de sigur.
La consum, nu ma uit, si e consumul afisat in bord. Venind de la un diesel golf, cu consum de 4.5-5 litri/100 km, la SUV pe benzina, se simte ca e mai mare consumul. Pana la mare la noi, nu ajung cu un plin la Tucson, pe cand la diesel, mai si ramanea. M-am invatat sa nu ma "sperii" de consum si aia e, nu pot sa o compart la consum cu un diesel, ca nu e deloc acolo. La afisaj, ii da sa imi arate km/h sau presiunea roti sau tractiunea pe roti sa nu fiu tentat sa judec masina dupa consum. Si in mod Noroi, consuma un 0.5-1 litru mai mult, fiind 4x4 permanent, dar prefer sa fiu mai sigur pe strada si sa platesc un 10% mai mult, banuiesc ca in unele situatii poate ajuta enorm. Daca judeci masina asta dupa consum si o compari cu golf diesel, nu o sa-ti placa. Daca ignori asta si o compari SUV-uri la consum, o sa o apreciezi.

- capota - e tabla moale. Am niste denivelari pe ea, de la pietricele si de cand a plouat cu gheata.

- facut ultimul update de soft, din noimebrie - decembrie - e foarte ok.

Edited by lopi, 27 December 2022 - 03:34.


#3370
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
am fost obligat să fac 50 de km cu 80 km/h
mod hibrid, consum 5,8% :)

sper să nu mai fiu obligat vreodată la un asemenea calvar... :P

#3371
trica

trica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 18.09.2005
Stie cineva daca la M-hev Premium se poate folosi bateria de 48 V in caz ca nu ai curent pentru pornire ?

Edited by trica, 20 January 2023 - 16:27.


#3372
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 11.10.2006
@ trica - mai mult ca sigur ca nu !
Am full hibrid, s-au jucat copii pe la start/stop si au lasat-o cu contactul pus si cu toate pornite. Am ramas fara curent. Mi se parea normal sa ii dea putin curent bateria hibrid la bateria cealalta, macar pentru pornire, dar nu ! Scris si in carte, daca una din baterii nu mai functioneaza, masina nu mai porneste !
Am pornit masina cu cablu si curent de la alta masina si a functionat. Am mers dupa aia, pentru ca motorul termic s-a oprit imediat.

Bateria normala - ar fi folosita doar la pornire, la mine. la M-hibrid, cred ca tot cam asa.

#3373
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 11.07.2006
Daca ai hev ai buton in partea stanga langa volan reset 12v care da curent pentru pornire.

#3374
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 11.10.2006
@ Phonyx - nu cred ca face asta. Era simplu sa fie asa. Acel reset, reseteaza electric masina, ca si cum iei bornele, pui bornele, asa am inteles. Nu ca da curent pentru pornire de la bateria electrica la cea termica !
Gasistem scris si in manual, daca una din baterii nu mai are curent sau este defecta, masina nu va mai porni.

#3375
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 11.07.2006
Ba exact asa face cum am spus,bateria masinii termice este integrat in cel mare,nu cred ca sistemul de managment lasa sa se descarce bateria de 1,49kwh la 0%.

Attached Files


Edited by Phonyx, 22 January 2023 - 12:05.


#3376
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 11.10.2006
@ Phonyx - am inteles  ce scrie acolo si specifica la final: "Daca bateria este atat de descarcata incat nu mai permite resetarea, porniti auto prin conectarea la o baterie exterioara." Adica, daca bateria este "moarta", nu merge variana cu resetarea !
Probabil acea Resetare - se foloseste daca nu folosesti o perioada lunga de timp auto, sa nu ti se duca bateria. De la Hyundai, mi s-a zic ca Resetarea, reseteaza si electricul masinii, informatiile, ca si cum ai lua borna de la baterie. Nu ca ar incarca bateria de 12 V de la cea hybrida.
Daca mai este curent in bateria de 12 V cat sa pornesc auto, la ce sa imi mai bat capul cu Reset ?!

Stau foarte rau cu timpul, daca reusesc, caut sa iti arat unde am citit ca - daca una din cele 2 baterii este descarcata complet sau defecta, auto nu mai porneste. Si bateria "speciala", parca am vazut ca are garantie 2 ani. Dupa 2-3 ani de iarna, daca se descarca complet bateria, cum se zice "moarta", ma indoiesc ca o mai pornesti cu reset. Ar fi frumos si logic sa se poate, dar cred ca tehnic nu se poate.

Resetul ala nu se realizeaza tot prin ceva electric ?! E mecanic, trage heblu sau cum? La mine cand mi-a "murit" bateria, am deschis usa cu cheia si nu mai mergea nimic. Daca e buton electric, cu curent, cum mai faci reset ?!

Edited by lopi, 23 January 2023 - 00:29.


#3377
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 11.10.2006
M-am uita in cartea oficiala de la Tucson, de aici:
https://www.hyundai-...le-de-utilizare

- la full hybrid zice:
- la pag 584, recomanda, cum ai scris - mai intai cu Reset, cu acelasi lucru - daca bateria nu e "moarta" complet !
- la pag 596 - zice - "daca nu se aprinde nici becul la plafoniera", adica "moarta" - atunci doar baterie auxiliara

Am gasit in capitolele:
8. Situatii de urgenta
8-5. Bateria
8-6 Bateria auxiliara

- interesant si la pag 354 (daca bateria e gata, nu mai poti schimba nici din D in P !):
Dacă bateria este descărcată nu puteți schimba poziția transmisiei. În situații de urgență, pentru a trece transmisia în punctul N (neutru) atunci când vă aflați pe o suprafață dreaptă, procedați în felul următor.
1. Conectați cablurile de la alt vehicul sau de la altă baterie la bornele de pornire asistată din compartimentul motorului. Pentru informații suplimentare, consultați „Pornirea prin conectare la o baterie auxiliară” în capitolul 8.

1. Caz concret la mine - Cand am vrut sa plec la servici, masina nu mai facea Hello din oglinzi, nici nu a mai raspuns cand m-am apropiat de ea, nici nu a mai luminat la manerul de deschis usa, nici cu BlueLink nu ma mai puteam conecta. Ce curent la plafoniera, era "moarta" total ! Deschis usa cu cheia, si pornit cu cabluri de la alta masina. Nici nu am incercat Reset, nu am stiut. La Start, cand am incercat, nimic, nici ecranul nu se mai aprindea, nimic, nimic !
Bateria de 12 V sigur s-a descarcat complet. Nu mai stiou exact cum era cea hibrida, daca era goala si ea sau plina. Parca era 1/2 plina si ma intrebam, de ce nu a dat putin curent la cea de 12 V sa pornesc si eu auto, asa mi se parea logic
2. Am vazut acum, ca bateria de 12 V e integrata in cea hibrida ?! Nu are 2 baterii separate, una in portbagaj hibrida si una sub scaunele din spate de 12 V?
3. Am vazut in revizie, ca cea de 12 V are garantie 3 ani. Trebuie schimbata la 3 ani, sau fiind "speciala", trage curent de la cea hibrida si o schimbi la 10 ani ?!

Daca se ramane fara curent, eu inteleg asa:
1. Incerci cu Reset. Daca nu merge varianta 2.
2. Daca nu se aprinde plafoniera (cum zice cartea), ecran, nimic, bateria e "moarta", doar cu baterie exterioara.

Daca nu e ok, nu-s mecanic si nici manual nu am citit, decat pe sarite, 2 randuri. Posted Image

Edited by lopi, 23 January 2023 - 01:16.


#3378
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
colegilor, citind pățaniile voastre și trecând și io pe la service pt o resoftare cerută de Hyundai românia, am ajuns la concluzia că bateria de 12v originală este de rahat.
de ce zic asta?
1.am fost chemat la resoftare pt 2 din capitolele computerului (la motor și la sistemul de-ncărcare, io având phev)
1.1.după ce s-a cuplat electricianul la computer și a-nceput procesul, a apărut mesajul că tensiunea-n sistem este mică = 11,7V
1.2.în condițiile în care io conduc zilnic >70 km, iar la service venisem după un drum de circa 40 km
în prima zi a reușit doar o upgradare
2..am revenit în service după 3 zile pt a 2-a resoftare
2.1.s-a-ntâmplat exact la fel, dar acum aveam 11,2V - că veneam de acasă...

la phev există opțiunea de-ntreținere a bateriei de 12V din cea de tracțiune, este implicită când pornești la drum
dacă vrei, o poți dezactiva, dar cine să facă idioțenia asta? :o

am verificat la mine, opțiunea este activă, dar ați citit ce observai...

PS: am încheiat primul an cu 24k km!!!

#3379
Bota1982

Bota1982

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 23.05.2022
Am ajuns si eu la 6000 km cu tucsonul meu luat in octombrie 2022, varianta style+, termic 1.6.  Am sa enumar doar partile negative din experienta mea, partile pozitive le cunoastem toti:
     1. Turbo lag, trebuie sa retrogradezi mult ca sa simti ca se duce masina.
     2.  Amortizare pe partea din spate, cam bate si se simte mai ales pe drumuri denivelate sau plombate. Recent am fost pe autostrada Pitesti-Bucuresti si se simt bataile, posibil de la telescoape.
     3.  As zice consumul dar in mai putina masura, eu am o medie de 6,9 pe cei 6000 km, cei drept folosita in mare parte in extern doar, la ce greutate are eu zic ca este ok.
Daca sunt colegi care au alte pareri si alte parti negative rog sa le enumere. In rest drumuri bune.

#3380
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
1. frate, este o benzinară care tre' să miște 2 tone..., obișnuiește-te!
2.la mine nu bate, dar este extrem de rigidă - dar io zic că-i din cauză de greutate baterii
3.iar îți zic: cât vrei să consume o benzinară? :o în plus mai are și roți groase, ceea face ca frecarea să fie mare...

#3381
codres

codres

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 16.04.2004
Mda ..si eu am fost chemat la PHEV-ul meu pentru o resoftare ECU. Dar la mine sunt de abia 3000 km facuti in 4 luni cu o medie de consum de 5.5 %
BTW exista pe undeva sa vezi cati KW ai consumat alltime ? Eu nu prea am gasit ...

#3382
zfmflorin

zfmflorin

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 12.05.2022
Bota 1982,
Ai termic simplu cu tractiune față?
Merci

#3383
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 zfmflorin, on 25 ianuarie 2023 - 22:10, said:

Bota 1982,
Ai termic simplu cu tractiune față?
Merci
Am si eu doar termic cu tractiune fata cutie manuala , varianta style +... Ce anume te intereseaza ?

#3384
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012

 codres, on 25 ianuarie 2023 - 18:16, said:

BTW exista pe undeva sa vezi cati KW ai consumat alltime ? Eu nu prea am gasit ...

nu-i de găsit.
se pot face calcule, dar dă cu virgulă... și-i greu de interpretat! :P

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate