Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Propulsia asigurata de o pilă de combustie cu hidrogen este viitorul
Last Updated: Aug 18 2020 02:32, Started by
max_01
, Aug 14 2020 08:32
·
0
#1
Posted 14 August 2020 - 08:32
Mașina alimentată de o pilă de combustie cu hidrogen. Bolidul are peste 1.500 kilometri autonomie.
nu e făcută de Elon Musk și nu e alimentată cu baterii, ci cu o pilă de combustie cu hidrogen. Se numește Hyperion XP-1 și lasă în urmă doar vapori de apă. Atinge suta de kilometri pe oră în doar 2,2 secunde Autonomia depășește 1.500 de kilometri. Producătorul spune că atinge suta de kilometri pe oră în doar 2,2 secunde, o viteză maximă de 350 de kilometri pe oră și e inspirată din tehnologia spațială. Avantajul pilei de combustie cu hidrogen este că reîncărcarea se face în doar 3 minute, cam cât îți ia să faci un plin pentru o mașină convențională. https://www.mediafax...onomie-19504839 Datorita tehnogiei spatiale folosite la producerea lui,costul de producție probabil este mare însă intrând în producția de masa, ar putea ajunge la un preț decent pt cumpărător. La un preț apropiat sau poate chiar identic de cel al motorizărilor cu combustie interna. Edited by max_01, 14 August 2020 - 08:39. |
#2
Posted 14 August 2020 - 08:42
Cred ca e invidios @Karax ca nu el a descoperit-o primul.
|
#3
Posted 14 August 2020 - 08:44
#4
Posted 14 August 2020 - 08:45
Honda Clarity e in productie de serie in SUA si circula pe strazi...
Toyota la fel... Nu a descoperit asta nimic, e doar o tentativa de a atrage fonduri, parerea mea https://global.honda...icturebook.html Attached FilesEdited by robylup, 14 August 2020 - 08:46. |
#5
Posted 14 August 2020 - 08:57
max_01, on 14 august 2020 - 08:32, said: Care e tehnologia spațială folosită la "producerea" hidrogenului? [ https://i.postimg.cc/sxMG4NQy/Capture.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și hidrogenul din ce se "produce"? Edited by bladhaund, 14 August 2020 - 08:59. |
#6
Posted 14 August 2020 - 09:07
Eu o sa-mi iau masina cu pila de combustie cu hidrogen atunci cand cei de la E.ON o distribuie hidrogen pe reteaua de conducte folosite astazi pentru gaz, ca sa-mi pot face plinul acasa in fiecare noapte.
https://www.greencar...e-is-the-winner Edited by kolfleading, 14 August 2020 - 09:10. |
#7
Posted 14 August 2020 - 09:10
#8
Posted 14 August 2020 - 09:11
Ce sa spuna si VW? Abia s-au apucat si ei serios de electrice si acum sa schimbe lumea macazul catre hidrogen? Eu n-am incredere in studii din astea facute de producatori.
|
#9
Posted 14 August 2020 - 09:13
bladhaund, on 14 august 2020 - 08:57, said: Care e tehnologia spațială folosită la "producerea" hidrogenului? [ https://i.postimg.cc/sxMG4NQy/Capture.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și hidrogenul din ce se "produce"? robylup, on 14 august 2020 - 09:11, said:
Ce sa spuna si VW? Abia s-au apucat si ei serios de electrice si acum sa schimbe lumea macazul catre hidrogen? Eu n-am incredere in studii din astea facute de producatori. Din ce știu, Audi studiază intens propulsia bazata pe pile cu hidrogen. Dacă totul va fi ok, VAG ca adopta aceasta tehnologie. Pana atunci, ca să nu rămână în spatele concurentei, se merge pe ce exista acum. |
#10
Posted 14 August 2020 - 09:13
De pe wiki citire:
" Datorită faptului că temperatura sa de fierbere este foarte scăzută, necesită instalații criogenice pentru răcirea recipientelor în care este stocat. De asemenea, izolarea termică a acestor recipiente este dificilă, astfel că apar pierderi prin evaporare. Cuantumul obișnuit al acestor pierderi este de 1 % pe zi.[4] De asemenea, în afară de măsurile de protecție obișnuite în cazul altor forme de hidrogen, trebuie ținut cont că temperatura sa scăzută poate lichefia oxigenul din aer, cu care dacă se amestecă apare pericolul de explozie. " In ce naiba de rezervoare l-or pastra? Nu cumva costul materialului unui asemenea rezervor auto depaseste un auto clasic? |
|
#11
Posted 14 August 2020 - 09:20
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Y8kKkms9YyQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#12
Posted 14 August 2020 - 09:20
#13
Posted 14 August 2020 - 09:22
Toate valorile alea de performanta sunt doar estimari. Masina nu exista fizic.
Ar fi fain sa functioneze. Ar fi si mai fain sa nu coste ca la balamuc distributia de hidrogen. |
#14
Posted 14 August 2020 - 09:57
Ann0nyym0us said: 1597389736[/url]' post='26753529'] Toate valorile alea de performanta sunt doar estimari. Masina nu exista fizic. Ar fi fain sa functioneze. Ar fi si mai fain sa nu coste ca la balamuc distributia de hidrogen. Edited by born2lose, 14 August 2020 - 09:58. |
#16
Posted 14 August 2020 - 10:00
Foarte frumos. Scapi de emisii, de poluare, se reincarca rapid. Excelent.
Am doar doua intrebari: 1. Cum se obtine hidrogenul? Ar fi mai multe proceduri, insa in special din hidrocarburi (de ex. oxidare partiala) sau electroliza apei. 2. Sunt procedeele astea cumva ecologice? Pai cam deloc, as spune. Deci, ce am facut? Mutam caciula de pe stanga pe dreapta, avand impresia ca vom face ceva. Desi in realitate nu e cazul. Sigur, asta da insa bine. |
#17
Posted 14 August 2020 - 10:04
Nu poti sa faci electroliza apei cu centrale fotovoltaice sau eoliene ?
|
#18
Posted 14 August 2020 - 10:08
Ba da, dar ce rost are? Pierderile de eficienta sunt f mari. Mai degraba bagi curentul in baterii sau in rețea.
Attached FilesEdited by inuendo0, 14 August 2020 - 10:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users