Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Cumparare statie incarcare masina electrica
#1
Posted 08 July 2020 - 16:56
Adm Edit
======= Pentru a putea alege o statie de incarcare corecta pentru masina voastra trebuie sa aflati cu cat poate incarca maxim pe curent alternativ (AC), Type 2. Sunt, in general, niste valori "standard" 3.6 kW = statie monofazata, siguranta minima de 16A (priza Schuko) 7.4 kW = statie monofazata, siguranta minima de 32A (priza albastra) 11 kW = statie trifazata, siguranta minima de 16A (tinde sa devina standard) 16-17 kW = statie trifazata, siguranta minima de 25A (In special Tesla, modele pre-2023) 22 kW = statie trifazata, siguranta minima de 32A (putine modele suporta aceasta putere) Pentru o siguranta data de X A: - Daca masina are nevoie de o statie monofazata, ea va putea folosi fara probleme una trifazata. - Daca masina are nevoie de o statie trifazata, va incarca si de la o statie monofazata, dar mai incet (folosind doar o faza). Inainte de a va arunca sa cumparati statia, vedeti ce siguranta generala aveti langa contor, ce amperaj are (scrie pe ea - 16, 25, 32 A). Aceasta este factorul limitator! Daca siguranta e mai mica sau egala cu nevoia voastra, cereti un spor de putere la distribuitor (ATR). In rest, statiile de incarcare Type 2, sunt doar niste "contactoare smart", dar s-a creat impresia ca unele fac mai mult decat altele. Desigur, unele pe langa functia de baza, alte functii, precum: pornire prin telefon sau cu RFID, contorizare in functie de RFID, limitare amperaj etc Daca doar tu ai acces la statia de incarcare, cumparati cu incredere de pe Aliexpress, cu livrare din Europa (vin intr-o saptamana si nu sunt alte taxe). Sunt mult mai ieftine si sunt bune. Dintre multele modele de statii, subliniez doua, ca pret perfromanta: - Tesla Wall Connector 3 (TWC3) - care costa 500 EUR pe amazon.de sau la Tesla Romania, cand e pe stoc. Merge cu orice EV, se conecteaza monofazat sau trifazat si are un cablu destul de lung. Nu e recomandata pentru cei cu sisteme PV, care doresc sa optimizeze consumul din excesul de productie solara. Personal, consider ca nu merita banii. - Go-E Charger - statie foarte versatila, portabila la nevoie (recomand modelul de 22 kW), prietenoasa pentru cei care au sistem fotovoltaic. Link cu discount aici. - PRACHT Wallbox ALPHA MONO XT, 3.7 - 11 kW- statie trifazata, de 11kW, cu RFID (sau Amazon.de) - magazin ce adesea are oferte la statii de incarcare Type 2 si livreaza ieftin in Romania. - Suport universal pentru statie ======= END Adm Edit ==== Salut, Caut sa cumpar o statie de incarcare pentru uz casnic (bansament monofazic de 32A). Imi placea juicebox-ul ca putea fi folosit si monofazic si trifazic, avea curentul reglabil software, insa i-a cumparat enelX si modelele curente nu mai au curentul reglabil si sunt si extrem de scumpe. Ideal as vrea ceva cu control de acces ca e in loc public si cu aplicatie sa pot verifica status, eventual history, support la aplicatie in viitor. Evident nu vreau sa dau o galeata de bani. Voi ce aveti pe-acasa, ce-ati mai vazut interesant?
Edited by Adm, 07 March 2024 - 21:58.
|
#2
Posted 08 July 2020 - 17:14
Si eu sunt interesat. Urmeaza sa scot avizul de la electrica pentru Trifazic in garaj si sa caut o firma pentru instalare
|
#3
Posted 14 July 2020 - 14:10
exceptand statiile de pe aliexpress (unele chiar par ok, cu depozit in Germania), in care nu am incredere din prisma montaj/garantie/componente complete, am studiat piata, am vb cu diferite firme (renovation, moon,enelx, etc), si singurii ca mi s-au parut ok la pret (nici cei mai ieftini dar cu siguranta nu cei mai scumpi) sunt astia
https://ev-mag.ro/ mie imi trebuie pe stalp, dar au si fara. eu am aprobare pt 22kw, deci voi lua statia mare. mai mult pt viitor. eu pe asta o voi alege daca ma decid de la ei https://ev-mag.ro/st...-pe-stativ.html plus protectia https://ev-mag.ro/ac...pn-40a400v.html alta optiune ar fi sa scot doar priza 380V si sa pun un incarcator portabil, mai iefitn, dar arata mai putin profi. si pe asta il protejezi cum vrei tu. https://ev-mag.ro/in...ta_transport-nu restul, toate depasesc 1400-1500e, plus montaj. montajul il voi face cu firma care imi fac bransamentul pt statia asta. Daca nu, cei cu de unde iau statia. am ales sa pun o telecomanda pt acces. daca vreau aplicatie, tag RFID, sub 1500e nu am gasit nimic. plus montaj. unele, chiar si plus TVA. nu vreau sa dau 2000e doar pe statie +1000e proiect daca vrei sa dai mai mult pt mai multe functii, insemnand 2000e, recomand renovatio si moon. mi s-au parut cei mai seriosi si cu solutii complete. Edited by wrc2007, 14 July 2020 - 14:12. |
#4
Posted 14 July 2020 - 15:04
De curiozitate, pentru ce iti trebuie 22kw? Mergi zilnic sute de km sau ai mai multe masini electrice care merg foarte mult zilnic? Eu ma descurc cu 5.75kw putere instalată, iar de multe ori nici asta nu este toată disponibilă datorită consumurilor din casă.
|
#5
Posted 14 July 2020 - 15:50
wrc2007, on 14 iulie 2020 - 14:10, said:
Protectia nu e tocmai ce trebuie. Este un disjunctor cu protectie diferentiala tip "AC", cel mai ieftin si cel mai slab ca protectie. Pentru incarcare masini electrice ar trebui macar "A" (vedeti poza atasata). La o statie de incarcare de peste 2000 RON, protectia diferentiala tip "A" ar cam trebui sa fie inclusa in statie... Sau invers, o statie fara protectia diferentiala inclusa n-ar trebui sa coste mai mult de 500 - 1000 RON. Attached Files |
#6
Posted 15 July 2020 - 08:19
inuendo0, on 14 iulie 2020 - 15:04, said:
De curiozitate, pentru ce iti trebuie 22kw? Mergi zilnic sute de km sau ai mai multe masini electrice care merg foarte mult zilnic? Eu ma descurc cu 5.75kw putere instalată, iar de multe ori nici asta nu este toată disponibilă datorită consumurilor din casă. wrc2007, on 14 iulie 2020 - 14:10, said:
eu am aprobare pt 22kw, deci voi lua statia mare. mai mult pt viitor. masina nu va incarca cu mai mult de 11kw kolfleading, on 14 iulie 2020 - 15:50, said:
Protectia nu e tocmai ce trebuie. nu am gasit statie sub 500e (cele de pe aliexpress). https://www.aliexpre....4af62e0exYbqoH Edited by wrc2007, 15 July 2020 - 08:21. |
#7
Posted 15 July 2020 - 09:18
wrc2007, on 15 iulie 2020 - 08:19, said:
poti recomanda un link? https://www.tme.eu/r...csf204101r1400/ https://www.tme.eu/r...eider-electric/ https://www.tme.eu/r...eider-electric/ Ca parere personala, ABB > Schneider > EATON. Nici acesta nu este specializat pentru statii incarcare EV, dar este mai bun decat cel cu protectie AC. Atentie ca este doar protectia diferentiala. Mai trebuie inseriat si cu un disjunctor pentru protectie la suprasarcina si scurtcircuit. Am vazut un disjunctor specializat pentru statii EV, cu protectii complete, dar costa 3000 (trei-mii) de lei. Ce putere ziceai ca are statia? Ce putere are bransamentul la retea? Ce grosime cabluri ai de la bransament la statie? In functie de astea iti voi recomanda si disjunctorul care mai trebuie pus. wrc2007, on 15 iulie 2020 - 08:19, said:
nu am gasit statie sub 500e (cele de pe aliexpress). Daca ar avea protectia completa inclusa, as mai zice ca ar merita 500 EUR. Edited by kolfleading, 15 July 2020 - 09:25. |
#8
Posted 15 July 2020 - 09:38
kolfleading, on 15 iulie 2020 - 09:18, said:
Macar asa ceva: https://www.tme.eu/r...eaton-electric/ https://www.tme.eu/r...csf204101r1400/ https://www.tme.eu/r...eider-electric/ https://www.tme.eu/r...eider-electric/ Ca parere personala, ABB > Schneider > EATON. Nici acesta nu este specializat pentru statii incarcare EV, dar este mai bun decat cel cu protectie AC. Atentie ca este doar protectia diferentiala. Mai trebuie inseriat si cu un disjunctor pentru protectie la suprasarcina si scurtcircuit. Am vazut un disjunctor specializat pentru statii EV, cu protectii complete, dar costa 3000 (trei-mii) de lei. Ce putere ziceai ca are statia? Ce putere are bransamentul la retea? Ce grosime cabluri ai de la bransament la statie? In functie de astea iti voi recomanda si disjunctorul care mai trebuie pus. inca nu am facut bransamentul, pentru ca s-au trezit ca imi trebuie ceritifcat urbanism (desi e proprietate privata), dupa care astept de >1 luna, si a expirat de 6 zile termenul limita, dar inca nu s-au trezit la primarie... daca te ajuta, iit pot da ATRul pe privat. |
#9
Posted 15 July 2020 - 09:58
La bransament de 22 kW NU recomand statie de 22 kW.
Statia de incarcare absoarbe curentul maxim, in cazul acesta 32A pe fiecare faza, pentru durate lungi de timp. Ei iti vor pune disjunctor de 32A si cabluri de 6 mmp in cutia de bransament. Astea nu rezista la 22 kW (solicitare la 100% din capacitate), pe durate lungi. Daca tragi 32A din disjunctor de 32A si mai bate putin soarele pe el, ai toate sansele sa declanseze din cauza incalzirii (de la curent + de la soare). Alta problema este ca daca incearca sa porneasca un echipament cu motor cum ar fi frigiderul sau aspiratorul, acestea iau curenti foarte mari la pornire si risti sa sara siguranta. Daca vrei sa poata incarca cu 22 kW fara probleme ar trebui ca disjunctorul de pe circuitul statiei de incarcare sa fie de 40A. Dar degeaba pui de 40A pe circuitul statiei de incarcare, ca tu oricum vei avea de 32A pe "general" la bransament si acela va ceda primul. In aceste conditii, eu iti recomand max. 11 kW statie de incarcare, cu disjunctor C 20A. https://www.tme.eu/r...cds214001r0204/ https://www.tme.eu/r...eider-electric/ Asta trebuie pus in serie cu intrerupatorul diferential de mai sus. |
#10
Posted 15 July 2020 - 17:43
Eu stiam ca iti vor pune siguranta imediat urmtoarea fata de puterea aprobata. Daca tu primesti 22kw, iti vor pune o siguranta generala pe 40A.
Edited by LiviuGeo, 15 July 2020 - 17:44. |
|
#11
Posted 21 July 2020 - 10:37
De Wallbox stie cineva ceva?
https://support.wall...Pulsar-Plus.pdf Nu-mi dau seama daca poate fi setat cat curent sa traga din aplicatie sau nu. Manual are un selector inauntrul cutiei. |
#12
Posted 21 July 2020 - 11:03
De asemenea am mai dat de astea: https://guide.openen...ns/ev-charging/ (preturile in europa sunt mai mari ca cele din state, dar na)
|
#13
Posted 22 July 2020 - 17:48
De asta ce ziceti?
https://www.emag.ro/...t/pd/D76ZWMMBM/ Masina mea incarca cu 7.2kW pe AC, am primit Aviz de la SD pentru 8kW Trifazat deci se vor monta sigurante de 3x16A Nici nu stiu daca statia asta ar fi ok sau o sa-mi decupleze toata ziua sigurantele. Desi cred ca conteaza puterea maxima pe care o pot absorbi eu conteaza. Nu va fi nici un alt consumator. Nici nu stiu ce sa fac, daca sa cer modificare aviz pentru 5.4 kW monofazat sau sa raman cu asta...... Edited by andreyvsjoker, 22 July 2020 - 17:49. |
#14
Posted 24 July 2020 - 22:01
add, on 08 iulie 2020 - 16:56, said:
Salut, Caut sa cumpar o statie de incarcare pentru uz casnic (bansament monofazic de 32A). Imi placea juicebox-ul ca putea fi folosit si monofazic si trifazic, avea curentul reglabil software, insa i-a cumparat enelX si modelele curente nu mai au curentul reglabil si sunt si extrem de scumpe. Ideal as vrea ceva cu control de acces ca e in loc public si cu aplicatie sa pot verifica status, eventual history, support la aplicatie in viitor. Evident nu vreau sa dau o galeata de bani. Voi ce aveti pe-acasa, ce-ati mai vazut interesant? Conditia e sa ai semnal wifi la tablou. Edited by raven75, 24 July 2020 - 22:04. |
#15
Posted 27 July 2020 - 08:41
Am comandat asta pana la urma: https://shop.openene...tation-diy-kit/
Trebuie sa o asamblezi tu cand vine, zic astia ca "The unit has an inbuilt RCD, however it's a good idea to install it with an RCD to protect the supply." Va mai spun cand vine ce si cum. |
|
#16
Posted 27 July 2020 - 13:36
Sa ne anunti cum se rezinta cand vine.
Eu cred ca voi lua cea de la L3ko de 11kW |
#18
Posted 28 July 2020 - 00:36
Cred ca ati ratat acest topic
E o intreaga bulibaseala in subiectul incarcare masini electrice, iar problema e data de cost-cutting. Cel mai usor ca sa discutam despre ce EVSE aveti nevoie, e sa spuneti ce bransament aveti (monofazat/trifazat, amperi) si ce masina. Preturile din Romania sunt nesimtite, deci fie o faceti singuri, fie o cumparati cu livrare de pe Aliexpress, de preferinta din UE. Chinezariile sunt foarte compacte si teoretic au incluse protectii electronice. Manualul este foarte subtire, iar daca ceva se prajeste prin toata acea electronica, o dati la reciclat. E de dorit ca pe circuitul respectiv, sa puneti o siguranta si un diferential (macar unul obisnuit - Tip A, nu neaparat unul ce detecteaza si curentii continui rezuduali). Teoretic masinile astea au foarte multe protectii, iar riscul de a trimite curent continuu inapoi, ar trebui sa fie 0. Aici (si aici) am gasit cel mai ieftin diferential tetrapolar tip B (4P 30mA Type B). Nu uitati ca teoretic e binevenita si o siguranta! Calculul puterii se face asa: 1. Bransament monofazat: 230V x Amperi = Putere (kW) 2. Bransament trifazat: 400V x Amperi X 1.73 = Putere (kW) E de mentionat ca sunt destule masini (ex Leaf) care incarca doar pe o faza, deci degeaba aveti bransament trifazat. Pentru a incarca cu putere maxima Leaf, e nevoie de o siguranta de 32A, deci bransament de 22 kW trifazat sau 7.4 kW monofazat (sigurantele sunt de 16, 20, 25, 32, 40A etc). Mai sunt unele masini ce pot trage de pe o faza sau doua (am uitat care). Situatia ideala e sa traga de pe 3 faze (Zoe). ===== O statie simpla, pentru acasa, doar sa vii si sa bagi in ea masina la incarcat, costa destul de putin: - siguranta - diferential - contactor - controller - priza Type 2 - cutie In fct de masina/bransament, se cumpara piesele, dar tineti cont ca diferenta de pret dintre o statie trifazata 22kW si una monofazata, de 7 kW, este minima, de aceea e dorit sa faceti de 22 kW si sa o setati pe o putere mai mica. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users