Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

UMC Constanta

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
Cristiann31

Cristiann31

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 03.02.2020
Vă salut!
   Mi-aș dori să urmez cursurile facultății maritime din Constanta. Dacă cineva este la facultate, a terminat-o sau are o idee despre ce se întâmplă acolo, as fii mai mult decat bucuros sa va primesc sfaturile.
Cea mai mare nelamurire a mea este legat de ce profil ar fii cel mai bun de urmat : navigație, electromecanica sau electrotehnica. Desii sunt interesat si de orice alte aspecte ale facultatii mi le putrti spune si trebuie sa le stiu.

Nu stiu de ce, tind sa trag spre electromecanica. (si tin sa precizez ca mi-as dorii sa fac la fara frecventa deoarece pana termin, am o familie care trebuie intretinuta :) si nu stiu daca asta e un lucru rau sau ar influenta cumva viitoarele contracte dupa terminarea facultatii)

Daca aveti cateva pro si contra despre fiecare profil in parte, va rog sa le împărtășiți cu mine.

#2
talica

talica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 962
  • Înscris: 21.03.2012
Salut!

In primul rand trebuie sa-ti cunosti calitatile: este curios din fire, ai spirit de observatie dezvoltat, esti bagacios si saritor (pt partea tehnica), ai cunostinte de mecanica sau electrica din practica?

Sa le luam pe rand:

  pt navigatie: sa-ti placa sa butonezi o groaza de aparatura, computere, sa prinzi repede si sa ai o buna memorie. Cel mai important: sa-ti placa cafeaua! O gluma si nu chiar!
  pt tehnic: electric / mecanic, sa ai cunostinte solide de fizica si chimie, de matematica nu mai zic, daca esti curios si-ti pui intrebari de genul "de ce si cum se misca un piston", ai habar cum se tine o chei in mana, atunci poti incerca la tehnic. Ca si diferente intre cele doua (mecanic/electric): pe parte mecanica ai unde sa cresti in functie, ca electric esti propiul sef toata viata si la dispozitia tuturor celorlalti, toata viata!

Exista o vorba, ca si diferenta intre mecanici si electrici: mecanicilor le ia putin timp sa determine un defect si mult timp sa repare, iar la electrici, mult timp sa gaseasca defectul si putin timp sa rectifice (un releu de inlocuit, dar care?).

Mai este un aspect, ca si mecanic ai cu cine sa vorbesti, sa ceri un sfat, sa dezbati un subiect! Ca electric, vorbesti singur!

#3
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
nu stiu cum e cu navele insa navele se repara pe loc daca li se strica electronicele?
astfel poate e mai greu cu electronica acolo si iti trebuie de fapt electromecanica, ceea ce inseamna ca te ocupi de motoare(mecanica) si electrica lor pe langa

bine in ziua de astazi aproape toate sunt electronice, putine lucruri au ramas pur mecanice.

#4
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
Mecanic - pana ajungi sus o sa iti intre bine vaselina in piele, in schimb ai salariu mai mare ca la punte (cu exceptia capitanului). Esti inginer si la uscat
Electric - aria de activitate e pe tot vaporul.Inginer si la uscat , importanta postului creste foarte mult in cazul propulsiei electrice. Daca mai vrei amanunte iti pot da ( sef electric).
Punte - e lejer cu exceptia ofiterului responsabil cu tank-urile. Dezavantaj e ca daca nu mai poti naviga nu prea stii sa faci nimic Posted Image

Reparatii electrice/electronice se fac de obicei pe loc. Echipamentele critice au piese de rezerva la bord , in caz de un defect major vine tehnician in primul port.
La nava totul e redundant (echipamente cel putin duble). De exemplu la punte 4 radare, 3 gps-uri, 2 gyro , 2 AIS, etc.

Edited by csi1, 04 February 2020 - 09:06.


#5
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
asa ca sa lamurim omul, daca vrea electronica , asta inseamna circuite integrate nu? atunci sa stie ca asta este destul de grea chiar daca e foarte frumoasa. o nava intuiesc ca e altceva decat o simpla retea de bloc sau ceva , probabil pe nava ai PCB-uri peste PCB-uri si integrate la greu

#6
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
Piese de schimb  is de obicei intreg aparatul sau PCB-urile lui. Nu merge ETO-ul cu ciocanul de lipit dupa el :)

#7
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013
Da zau.
Nu am mult timp...poate mai scriu.
Pe navele obisnuite electricienii cam dispar...gasesc patronii tot felul de solutii. Inclusiv pe nave tanc. Putine electronice se rezolva in mijlocul marii. Sunt cativa nebuni hobby-isti care isi baga degetelele intr-un card, dar in general daca nu ai un card de schimb esti un pic mancat.... De aia s-a inventat gadgetul "bring me home"... Da, e mult de munca in off-shore si pe pasagere, dar stii cu cati concurezi?
E clar ca pe mecanic e mult de munca, si murdar, si frustrant. Si vei fi mereu la mana celor "de la punte", si cand dai peste un comandant tampit.... Eu cu greu ma pot gandi la 3 cu care as merge oricand.
La navigatie e ok. Sunt intr-adevar ceva mai putine echivalente pt munca "la uscat", dar sunt destule oricum, ai de unde alege daca te bate gandul sa te lasi.

E o meserie grea, foarte grea. Si riscanta. Si cu o gramada de probleme. Te intereseaza sa stii ca in anii comunismului 90% din divorturile din Tulcea erau ale celor de la flota de pescuit?

Stai sa vezi cand o sa stai ca bou' in usa, plecand spre aeroport, si o sa te uiti in ochii copiilor.... si iti vine sa-i omori pe toti din jur... si o sa te lupti cu toti muschii tai de batran lup de mare sa-ti tii lacrimile.... Vorba unui cunoscut, copiii au nevoie de tata, nu de bani.

Bafta orice decizi.

 csi1, on 04 februarie 2020 - 09:21, said:

Nu merge ETO-ul cu ciocanul de lipit dupa el Posted Image
Merge, merge....

#8
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
E greu cand pleci de acasa  incepand cu o saptamana inainte Posted Image  In schimb ai luna de miere de cateva ori pe an. Eu lucrez 10 saptamani on-off si am voie anual sa aduc familia la bord gratis(1 singur bilet avion platit). In august a fost sotia cu copiii la mine 3 saptamani , am venit impreuna acasa.

 viotl, on 04 februarie 2020 - 09:33, said:

Merge, merge....

merge sa lipeasca un fir, sa schimbe un condensator, dioda, etc nu circuite integrate cum intreba cineva mai sus. de altfel fara statie de lipit cu aer nu prea mai faci nimic la IC-urile de azi.
de exemplu TV-urile cand se strica pur si simplu se arunca la gunoi . daca-s cu diagonala mare le reparam si le folosim noi. 75 % din timp il avem ocupat cu joburile din AMOS(intretirerea periodica a navei).

Edited by csi1, 04 February 2020 - 09:46.


#9
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bKYnzxq5q1o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Enjoy

 csi1, on 04 februarie 2020 - 09:40, said:

Eu lucrez 10 saptamani on-off si am voie anual sa aduc familia la bord gratis(1 singur bilet avion platit). In august a fost sotia cu copiii la mine 3 saptamani , am venit impreuna acasa.
Sunt putini norocosi ca tine.
Vezi si tu ce scriu baietii pe ainostri, pe crewforum si altele asemenea. Eu nu prea ii vad pe cei fericiti ca tine!

#10
talica

talica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 962
  • Înscris: 21.03.2012
Electricianul nu are ce sa faca in placile integrate, cel mult sa schimbe un condensator ars, dar cazuri unde repari PCB (print circuit board) sunt RARISIME spre inexistente!

Deci electronica este aplicata foarte rar.

Pt agregate critice exista piese de schimb, PCB-uri, cu instructiuni de inlocuire. MAi degraba cunostintele legate de computere au o aplicare mai des intalnita.

#11
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013

 csi1, on 04 februarie 2020 - 09:40, said:

75 % din timp il avem ocupat cu joburile din AMOS(intretirerea periodica a navei).
Norocosule....

ma lupt sa gasesc unul din marile accidente stupide, cel mai mare container la vremea aia, in maiden voyage, i-au cazut toate trei sistemele de control a injectiei, la sosire undeva in Anglia. Maiden voyage! Ce naiba faci in mijlocul Atlanticului?

#12
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
Si eu eram trist cand eram tanar , acum dupa 20 de ani de navigat m-am impacat cu soarta. In schimb stau 6 luni pe an acasa cumulat si imi permit aproape tot ce vreau. Am coleg care s-a lasat de vreun an , am vorbit chiar aseara cu el. Lucreaza in tara , pleaca la 6 dimineata si vine la 7 seara 11 luni pe an. Uneori lucreaza si sambata , totul pe un salariu de vreo 10 ori mai mic !

#13
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bZSM5ZbdpWw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Enjoy...

 csi1, on 04 februarie 2020 - 09:57, said:

Si eu eram trist cand eram tanar , acum dupa 20 de ani de navigat m-am impacat cu soarta. In schimb stau 6 luni pe an acasa cumulat si imi permit aproape tot ce vreau. Am coleg care s-a lasat de vreun an , am vorbit chiar aseara cu el. Lucreaza in tara , pleaca la 6 dimineata si vine la 7 seara 11 luni pe an. Uneori lucreaza si sambata , totul pe un salariu de vreo 10 ori mai mic !
Ti-am mai zis. Norocosule.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/D7vB3QsFDX4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
Am o gramada de romani colegi ! Toti ofiterii(marine) au programul de 10 saptamani . Mai sunt cei de la hotel si HR care au contract de 4 luni. E trist pt rating , 8 luni !

#15
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013
Eu am o gramada de cunoscuti mai putin norocosi si care se intreaba ce naiba sa faca....

Acum na, nu-s specialist in ce zici tu acolo.... oi fi stiind tu ceva, ca prea o zici!
Bafta si tie.

#16
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 05.09.2007
Eu incerc sa vad partea buna a jobului , altfel viata la bord e un chin. Oricum in ultimii 10 ani macar avem internet si comunicam zilnic instant acasa. Ultimul contract ne-au deblocat chiar si FB la corporate internet. Cu vreo 15 ani in urma jucam carti singur in camera , e mare diferenta acum :)

#17
Cristiann31

Cristiann31

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 03.02.2020
Va multumesc frumos pentru pareri si sfaturi. Toti ma sfatuiesc sa incerc la electricieni ca e cel mai bine. Am sa ma inscriu la ifr pentru ca nu imi permite timpul sa ma bag la zi.

Dupa cum spuneti si voi, meseria are avantaje si dezavantaje, ca orice alt lucru din viata asta. Si esti plecat de langa familie si pierzi anumite momente, dar macar poti realiza ceva in viata pentru ca banii sunt foarte buni. Si cand vii acasa dupa cateva luni, ai si o pauza bine meritata, si se vede cu ce vii acasa, iti poti lua o casa, un apartament sau o masina decenta in timp relativ scurt si poti oferii familiei tot ce isi doreste. Pe cand, fara un ajutor de la parinti ma refer sa iti dea un apartament sau o casa, sa o iei de jos si sa faci rata la un apartament de 50mp pe 30 de ani si sa iti spuna copilul ca vrea un adidas la "100-200-300 lei" sa spunem... Si sa ii vezi dorinta pentru acel lucru, iar tu sa spui pai stai ca maine vine rata la apartament si tati ia 30 milioane.. Nu ne permitem! E dureros..
Iar dupa parerea mea, in aceasta viata si aceasta tara, fara sacrificii nu poti realiza nimic decat sa traiesti umil.

"Vorba unui cunoscut, copiii au nevoie de tata, nu de bani." cat despre asta, au nevoie de parinti intradevar, dar daca esti acasa si nu ii poti oferii lucrurile de care are nevoie si ii vezi tristetea, e mai bine sa te simti asa inutil?
Si navigatul nu e neaparat o meserie cu care sa mori... Poti pleca cateva ani pana iti atingi telurile, dupa care sa te re-orientezi in tara.

#18
flp014

flp014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,830
  • Înscris: 22.01.2010

 Cristiann31, on 04 februarie 2020 - 17:14, said:

.......
Si navigatul nu e neaparat o meserie cu care sa mori... Poti pleca cateva ani pana iti atingi telurile, dupa care sa te re-orientezi in tara.
uita de ce am subliniat!!!
asta au zis 99,99% dintre navigatori cand au inceput si nu cred ca 0,99% au si reusit sa faca acest lucru...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate