Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Contract de conventie civila - servicii de fotografie

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
NeaCaisa20

NeaCaisa20

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 21.01.2020
Salutare,

In curand urmeaza ultima mea zi de lucru la o companie. Am renuntat la salariul confortabil de team lead si m-am decis sa imi castig traiul in continuare din servicii de fotografie pentru ca ma ocup de acest domeniu  de multa vreme si sunt de parere ca pot creste nivelul si castiga bani din asta ( nunti botezuri, cumetrii (NBC), evenimente, foto de produs, poze de instagram, practic cam orice poate fi pozat si genera venit, ) .

M-am documentat si in privinta formelor de organizare juridica insa pana ma pun pe picioare si imi construiesc o clientela as vrea sa nu am responsabilitatea unui PFA sau SRL in conditiile in care nimic nu va fi sigur si garantat. Posibil ca timp indelungat sa nu vina niciun job.

In acest caz am observat ca ar exista contracte intre persoane fizice care se declara la ANAF.

Ma pot folosi de astfel de contracte pentru a-mi desfasura legal activitatea? Nu sunt interesat de lucru la negru, avand ca target personal ca in 2-3 ani toate veniturile mele sa vina din domeniul acesta de activitate.  Vad asta ca o masura temporara pana se linistesc apele.

Daca functioneaza, care ar fi pasii de urmat?
Cum se oficializeaza un astfel de contract astfel incat clauzele sa fie viabile si nu doar niste randuri pe o foaie?
Pot adauga clauze extra fata de ce este prevazut in documentul standard?
Cat timp pot practica aceasta metoda fara sa fie considerata un PFA mascat?

#2
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Fa-te PFA. Sunt niste bani (parca 500 lei maxim) dati o data si gata. Esti si asigurarile catre Stat (stiu, nu e nevoie sa-mi zici, ca nu sunt ok, ca n-ai nevoie de ele, bla, bla).

Legat de contractele intre persoanele fizice, sunt contracte normale ca orice contract. Majoritatea contractelor intre PF (nu PFA) se legalizeaza (la notar) pentru a fi mai usor de executat in caz de neplata sau neexecutare a indatoririlor din el.

Ca sa intelegi, daca nu iti faci forma juridica:
  • nu iti deduci cheltuielile (carburant, consumabile pentru activitate, o parte din utilitatile de acasa, daca nu chiar toate)
  • in caz ca ai nevoie de spitalizare (Doamne Fereste), platesti totul
  • platesti 10 sau 16% impozit pe toata incasarea
Daca ai forma juridica, iti deduci cheltuielile de functionare, si nu sunt mici (carburantul pentru deplasare in Bucuresti te cam duce la 100-200 lei saptamanal si nu cred ca vrei sa platesti impozit pe o incasare de 500 lei si sa nu iti deduci din banii cheltuiti pentru prestatia respectiva).

#3
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,033
  • Înscris: 09.08.2005
Studiază și partea cu drepturile de autor. Poți scuti mult impozit cu contracte pe drepturi de autor și ca fotograf te încadrezi în lege indiferent de forma de organizare (PFA/SRL/PF).

Edited by radunic, 21 January 2020 - 10:22.


#4
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostNeaCaisa20, on 21 ianuarie 2020 - 01:01, said:

M-am documentat si in privinta formelor de organizare juridica insa pana ma pun pe picioare si imi construiesc o clientela as vrea sa nu am responsabilitatea unui PFA sau SRL in conditiile in care nimic nu va fi sigur si garantat. Posibil ca timp indelungat sa nu vina niciun job.

Păi nu te leagă nimeni. Nici la PFA, nici la SRL, nu prea ai ce taxe să plătești cât timp nu ai activitate. La SRL ai posibilitatea de a nu te angaja, ești doar administrator. Plătești contabilitatea, vreo 100-150 de lei pe lună probabil. Iar dacă nu merge, le închizi la fel de repede cum le-ai deschis, cât timp nu faci credite pe ele, ești în regulă.

În schimb, chiar dacă ești în minus, poate ai ceva cheltuieli, poate vrei să cumperi un aparat mai bun, sau să cumperi niște servicii de publicitate, să îți promovezi afacerea. Nu ai venituri, dar poți avea cheltuieli, pe care, de cele mai multe ori, e util să le decontezi.

View PostNeaCaisa20, on 21 ianuarie 2020 - 01:01, said:

Cum se oficializeaza un astfel de contract astfel incat clauzele sa fie viabile si nu doar niste randuri pe o foaie?

Orice contract, fie între tine și instalator, fie între Microsoft și Google, sunt, la bază, niște rânduri pe foaie sau chiar o înțelegere verbală. Îl poți scrie și pe hârtie igienică, are aceeași valoare.

Nu există "oficializare", de asemenea, nu există prevederi pe care trebuie să le respecte un contract, tocmai din motivul ăsta, e o înțelegere civilă, între două entități private, care poate avea orice formă și orice conținut decid aceștia. Ai libertatea să treci în el ce vrei și să-l închei în orice mod consideri tu.

Ca să te ajute, să nu reinventezi roata, cauți un "contract de prestări servicii" și pornești de-acolo. În rest, pui în el ce consideri tu, de la numărul de cadre, orele între care faci poze, până la dacă e obligat organizatorul să îți dea mâncare sau nu.

Edited by SmurfK, 21 January 2020 - 10:51.


#5
NeaCaisa20

NeaCaisa20

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 21.01.2020
Va multumesc pentru rapsunsuri si scuze ca nu am dat reply mai repede. Nu prea am stat bine cu timpul.

Intre timp am mai dezbaut putin ideea PFA vs SRL cu niste cunostinte.

La PFA m-as incadra la sistem real si nu prea ma incanta. Impozitele sunt prea mari.

Niste persoane care le-au avut pe amandoua mi-au recomandat mai mult forma de microintreprindere la care sa fiu unic asociat si administrator. Inca nu-mi este foarte clara situatia.

In acest caz, eu ca administrator nu sunt si angajat? Si in acest caz sa se aplice legislatia muncii?  La inceput nu voi avea posibilitatea sa achit taxe la stat pentru un angajat.

Ideea de SRL fara angajati cu impozit minim mi se pare cea mai ok forma mai ales ca pe partea de evenimente pentru companii nu se pune problema de colaborare fara factura si forme legale, iar eu doresc sa intru in acest sector cu siguranta.

Va mai rog sa aveti rabdare cu mine pana mi se lumineaza mintea. Haideti sa va dau un scenariu cat de cat plauzibil si sa imi spuneti cum se aplica taxele / gestionarea de venituri.

Sa zicem ca fiind la inceput de drum voi merge mai mult ca asistent pe la nunti pana imi fac mana cum trebuie si prind evenimente proprii.
In paralel as mai securiza job uri de sedinte foto pentru diverse topicuri sau colaborari spontane.

Ca un time line aproximativ pe 12 luni sa presupunem asa:

lunile ianuarie - martie ar fi moarte cu 0 venit

aprilie- decembrie - aduc ceva venit dar nu cat sa ma sustin doar din asta

in acest parcurs eu ca administrator cum ma folosesc de banii firmei in scop personal?. Cineva mi-a spus sa fac contract de inchiriere intre Firma si mine ca persoana fizica pentru inchiriere masina.  

Ce impozite trebuie sa platesc ?

Cu cheltuielile de functionare am inteles ( benzina, utilitati, consumabile foto etc). Dar de exemplu daca vreau sa achizitionez pe firma ceva ce nu are treaba cu fotografia, cum se face? De exemplu un furtun de gradina :)  .

Cineva mai spunea de cazul in care as fi pe minus pot deconta cheltuieli.  Pai daca sunt pe minus, sa zicem -1000 lei, de unde vin banii?
Adica daca as cumpara benzina de 400 lei, benzinaria accepta plata pe datorie si balanta devine -1400 lei?

#6
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostNeaCaisa20, on 22 ianuarie 2020 - 12:09, said:

Niste persoane care le-au avut pe amandoua mi-au recomandat mai mult forma de microintreprindere la care sa fiu unic asociat si administrator. Inca nu-mi este foarte clara situatia.
In acest caz, eu ca administrator nu sunt si angajat? Si in acest caz sa se aplice legislatia muncii?  La inceput nu voi avea posibilitatea sa achit taxe la stat pentru un angajat.

Pentru varianta asta am optat și eu, este pur și simplu mai simplu să ai și cheltuieli, să strângi bani, mă rog, consider că sunt mai multe avantaje decât la PFA.

Nu e necesar să fii și angajat. Ca administrator, poți primi tot profitul societății sub formă de dividende, din care se oprește doar impozitul de 5%. Dezavantajul este că, nefiind angajat, nu beneficiezi de asigurare, pensie, restul. Te poți angaja, dar va trebui să le plătești.


Despre restul întrebărilor.

Da, poți închiria mașina firmei. În cazul ăsta, vei deduce cheltuielile cu carburantul și cu reparațiile, vor fi plătite efectiv din veniturile firmei. În cazul în care ești plătitor de TVA, îți convine treaba asta, dar și dacă nu ești, efectiv, banii ăia îi cheltui fără să mai fie taxați în vreun fel, așa că îți convine. Dacă vrei să scoți banii prin intermediul contractului de închiriere... Mai greu. Venitul ăla oricum trebuie declarat și impozitat, așa că tot acolo ajungi, e cel mai practic să-i scoți ca dividende acum, că e și taxa mică.

Va trebui să plătești:
- 3% impozit pe venitul microîntreprinderilor - se aplică tuturor veniturilor, va fi redus la 2% dacă decizi să te angajezi;
- dările cu salariul (0 la început, că nu vei avea salariu), mai târziu le poți calcula cam care sunt.

Astea sunt dările pe care trebuie să le plătești lună de lună, pentru a funcționa. E simplu, nu-s alte taxe ascunse pe-aici.

Mai departe, pe lângă cheltuielile de funcționare, pe care tu le știi, curent, birotică, benzină, la SRL nu îți poți tine tu contabilitatea, bilanțul trebuie întocmit de un expert, în plus e mai complicată contabilitatea decât la PFA. Pentru câteva înregistrări pe lună, că nu vei avea multe, tot vei plăti 200+ lei în fiecare lună pentru treaba asta;


Mai greu să achiziționezi lucruri care n-au treabă cu firma. Eu unul mă feresc să fac astfel de achiziții, cu toate că am cumpărat prin casă, chestii de mobilier, centrală termică, diverse, chiar dacă firma mea deține, practic, o cameră din tot apartamentul.


Nu ai înețels bine cu decontul. Cine ți-a spus, ți-a spus privitor la TVA. Dacă ai avea TVA de încasat de la stat, da, ai putea deconta ce datorezi din acea valoare. Dar nu e cazul, nu cred că vei fi plătitor de TVA, și oricum e greu să ajungi să ai cheltuieli mai mari decât venituri pe TVA, cât timp nu faci comerț.
Așa, tot ce e pe minus, sunt bani pe care-i bagi din buzunarul personal. N-ai niciun interes să fii pe minus, pentru că nu plătești impozit pe profit, o să plătești pe venit.


Tu, cel mai bine, găsești un contabil, îi plătești o oră de consultanță, și aveți o discuție, vezi cum te îndrumă, îi ceri să îți explice.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate