Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

Casa din Luna

* * * * - 5 votes
  • Please log in to reply
519 replies to this topic

#469
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Am vazut si eu produsele bticino pt gips carton, nu au acele capace pentru a izola tubul de copex.
@laffin, ar fi bun acel capac insa wtf, la 7,5 lei/ bucata este parca poleit cu haur ! Intr-o doza simpla intra/ ies cel putin 6 conductori deci ar costa 45 lei doar capacele alea plus doza plus capacul... tot mai convenabil sa comand schneider multiair din Franta prin colaboratorii mei din zona. In plus din ce am vazut discutii pe forumuri parerea profesionistilor este ca produsele aduse la noi sunt de calitate indoielnica.

#470
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Cu toata consideratia, dar in tuburile de copex metalic nu cred ca se va face condens. Punctul de roua este impins mult in exterior.
Copex-ul va fi in spatiu tehnic, deci nu vad cum ar condensa vaporii acolo. Ba chiar tind sa cred ca aerul va fi prea uscat. Ca trebuie umidificator.
Sau ma insel?....

#471
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Pai hai sa gandim logic, daca, insist pe acest cuvant, deci, daca reusesc sa  montez o folie bariera de vapori etansa atunci spatiul tehnic este o anticamera in care se vor aduna vaporii. Acesti vapori o sa tinda sa iasa pe undeva, singurul loc pe unde ar putea emigra sunt aceste tuburi, sau cel putin asa vad eu procesul. In acel spatiu nu va fi de fapt o umiditate mica ci din contra, vaporii fiind blocati de folia bariera de vapori in expansiunea lor se vor cumula in acel spatiu si atunci cand conditiile se inverseaza vor fi absorbiti inapoi in rigips si in cele din urma in camera. Astea in conditia ideala in care se reuseste o captusire de 100% cu folie bariera de vapori si nimic nu trece. In realitate stim ca este imposibil sa realizam o izolare perfect etansa, deci o anumita cantitate de vapori, mai mica sau mai mare, in functie de gradul de izolare reusit va trece din anticamera in perete, dar totusi, grosul ramane blocat aici pana la reabsortie fie in stare de vapori fie condensat de catre gips carton pe principiul arhicunoscut al cretei care absoarbe...
Eu prefer spatiul tehnic deoarece am vazut in urma cu peste 15 ani ce-i drept cum arata un gips carton montat direct peste o folie de plastic fara spatiu.

#472
gap2007

gap2007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 27.07.2007
Domnul Dan, incerc sa imi dau si eu o parere, mergand tot pe logica.

Pai hai sa gandim logic, daca, insist pe acest cuvant, deci, daca reusesc sa  montez o folie bariera de vapori etansa atunci spatiul tehnic este o anticamera in care se vor aduna vaporii.
Nu cred ca va se vor aduna vapori. Vapori vor fi aceiasi ca in spatiul locuibil, posibil cu o umiditate relativa putin mai mare pentru ca temperatura in acel spatiu va fi mai mica. Asta se poate vedea pe diagrama din ubakus. Dar, daca in casa aveti 55%, in acel spatiu nu cred sa sariti de 65-70%, deci nu va condensa.
Acesti vapori o sa tinda sa iasa pe undeva, singurul loc pe unde ar putea emigra sunt aceste tuburi, sau cel putin asa vad eu procesul.
Toate tuburile vor fi in spatiu tehnic, aflate cam la aceiasi temperatura, presiunea de vapori nu actioneaza incercand sa migreze prin tuburi. Ea ar vrea sa migreze prin bariera de vapori afara, ceea ce nu poate. Migrarea are loc datorita presiunii de vapori (aka concentratii absolute, nu relative). Tuburile vor fi inainte de bariera de vapori si nu o vor strapunge. Deci nu ar trebui sa apara migratii de vapori prin tuburi , sau nu semnificative, ca mno, nu toate camerele vor fi la aceiasi temperatura.
In acel spatiu nu va fi de fapt o umiditate mica ci din contra, vaporii fiind blocati de folia bariera de vapori in expansiunea lor se vor cumula in acel spatiu si atunci cand conditiile se inverseaza vor fi absorbiti inapoi in rigips si in cele din urma in camera.
Nu se vor acumula, dar vor avea aceiasi concentratie absoluta. Cum temperatura probabil va fi mai mica cu un grad doua in acel spatiu, umiditatea relativa va fi mai mare, dar nu suficient de mare incat sa faca condens. Referitor la inversarea conditiilor, nu cred ca e o problema.
Astea in conditia ideala in care se reuseste o captusire de 100% cu folie bariera de vapori si nimic nu trece. In realitate stim ca este imposibil sa realizam o izolare perfect etansa, deci o anumita cantitate de vapori, mai mica sau mai mare, in functie de gradul de izolare reusit va trece din anticamera in perete, dar totusi, grosul ramane blocat aici pana la reabsortie fie in stare de vapori fie condensat de catre gips carton pe principiul arhicunoscut al cretei care absoarbe...
Repet, nu cred ca veti avea vreo data condens in spatiu tehnic. Daca toate cablurile retelei electrice trec prin acest spatiu, ati putea pune doze normale chiar. Umiditatea din camera si din spatiu tehnic va fi aceiasi (in valori absolute). Unde va trebui sa strapungeti zidurile exterioare (intrare alimentare curent din exterior), acolo, da, trebuie multa atentie atat la trecerea tubului prin perete cat si la izolatia dintre cablu si tub. Dar atat timp cat toate cablurile trec prin spatiu tehnic sau prin pereti interiori, nu ar trebui sa fie o problema.


Ca o concluzie, cred ca trebuie gandita migrarea vaporilor in termeni de concentratii absolute de vapori. Daca vapori dau de o bariera si nu pot migra mai departe, fluxul se va opri si concentratia absoluta se va uniformiza. O data ajuns la echlibru, nimic nu mai migreaza, nu e ca si cum ar exista o pompa care ii tot impinge in spatiu tehnic..
Condensul trebuie judecat dupa umiditati relative, care depind de temperatura.

Sper sa nu va deranjez cu acest comentariu.

Edited by gap2007, 28 February 2021 - 00:59.


#473
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Am retinut explicatiile si sugestiile dvs, totusi daca potrivesc dozele Multifix air cu capacele sau ramele Schneider care se comercializeaza la noi as merge cu ei, nu sunt scumpe si in plus, dupa cum am spus pot aranja cu unul din romanii cu firme de constructii cu care colaborez frecvent sa mi le trimita.
Din fericire am tras inainte de turnarea placii ( Posted Image softpedia ) atat alimentarea cu en electrica cat si apa si canalizarea, deci nu o sa am de dat pea multe gauri...ramane de tras doar alimentarea cu gaz, care se va face direct in CT si evident cablurile de curenti pentru exterior, altceva nu vad ce ar mai trebui tras.

#474
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,279
  • Înscris: 29.04.2008
Ca o sugestie personala as recomanda cablu de retea la poarta si o priza de net undeva pe terasa/spatele casei/curtea din spate/fata. Va ajuta mult sa pui un AP daca vei vrea sa faci ceva automatizari prin curte bazate pe wifi.

#475
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Buna seara,chiar daca pe aici s-a cam asezat praful, prin santier am mai facut cate ceva incepand cu ultima saptamana din iunie si anume s-a terminat de montat OSB-ul ( achizitionat de anul trecut la 56 de lei/coala nu 160 cum e acum...
Attached File  IMG_7371.JPEG   256.34K   90 downloadsAttached File  IMG_7381.JPEG   788.71K   97 downloads
Dupa terminarea placarii am inceput montajul ferestrelor care sunt gata si care nu ma incurcau la confectionarea schelelor necesare lucrarilor ulterioare. Sa punctez un aspect important si totodata un atuu in favoarea construirii de framing - nu e nevoie sa inchiriezi schele pe termene lungi ci te poti ajuta de golurile ferestrelor, a usilor sau a peretilor perpendiculari pentru construirea de schele provizorii din dulapi care pe urma pot fi reutilizati - sa nu uitam, NU se vor murdari de beton, mortar etc... Eu cu asa ceva am construit si ridicat intreaga casa, detin doar 2 picioare de schela pe care le-am folosit unde s-a putut. Ferestrele s-au montat cu banda precomprimata si folie speciala.
Attached File  IMG_7341.JPEG   135.45K   96 downloadsAttached File  IMG_7344.JPEG   214.63K   82 downloads Attached File  IMG_7390.JPEG   171.96K   81 downloads Attached File  IMG_7391.JPEG   221.29K   82 downloads
Pe cele trei fatade care sunt afectate de razele soarelui in diverse momente ale zilei, arhitectul a gandit niste umbriri pe care initial vroiam sa le fac din lemn, pana la urma m-am decis la EPS densitate 200 de 300/200 mm sectiune, acestea au fost prinse cu HS de 350 mm si evident lipite cu spuma de osb si acolo unde s-au intersectat astrele de lonjeroanele sau traversele framingului. La rosu polistirenul va sta 300 mm in exteriorul OSb-ului, dupa monterea vatei de fatada vor ramane 200 de mm.
Attached File  IMG_7411.JPEG   257.24K   87 downloadsAttached File  IMG_7413.JPEG   307.99K   80 downloadsAttached File  IMG_7415.JPEG   116.03K   81 downloadsAttached File  IMG_7417.JPEG   182.22K   81 downloadsAttached File  IMG_7428.JPEG   279.98K   87 downloadsAttached File  IMG_7425.JPEG   227.48K   89 downloads
Deasemenea fatadele vor fi placate pe alocuri cu lemn masiv. O sa fie lambriu cu muchiile la 30 de grade special pentru fatade care se va monta ascuns. Pentru a usura montajul si a executa o lucrare trainica am montat rigli din lemn tratati cu un mix de vopsea de exterior ramasa de la lucrari din ultimii ani, au fost cel putin 15 capete de culori diferite amestecate... Riglii sunt prinsi de perete cu HS dinspre exterior dar si din interiorul peretelui deasemenea cu HS, cred ca am mai mentionat candva, totate HS folosite la casa sunt Spax, unul dintre brandurile care fac HS speciale pentru constructii din lemn. Diferenta dintre aceste Hs si cele uzuale din comert este ca acestea NU sunt casante deci au material moale in compozitie asemanator cuielor. Suplimentar am folosit si adeziv poliuretanic pentru o inclestare mai trainica.
Attached File  IMG_7433.JPEG   314.29K   88 downloadsAttached File  IMG_7434.JPEG   804.45K   86 downloads
Mai am de montat doua sectiuni, una din ele fiind cea mai mare si mai greu de executat. Montajul este migalos deoarece trebuie luata dimensiune fixa la fiecare riglu ce vine taiat la astereala in unghiul acoperisului...
In paralel cu echipa de exterior s-au placat peretii portanti cu OSB iar ceilalti si datorita pretului exorbitant de azi, am ales sa folosesc bending pywoodul achizitionat anul trecut. Am decis sa montej cate 2 placi de 7 si 9 mm suprapuse insa pentru ai anula proprietatile mulabile, ceea ce mie nu imi folosesc, se monteaza prima placa pe orizontala si a doua pe verticala, in final vor fi 3 straturi de fibra pe latime si 3 pe inaltime, in plus inainte de aplicarea celei de a doua placi se da la rola adeziv pentru a se lipi intre ele.

Attached Files



#476
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Terminat si montajul riglelor pe care se vor monta lambriurile de exterior. Totul este pregatit pentru montajul izolatiei exterioare, planul era sa incepem de azi insa ploile ce se anuntau pentru azi, maine si miercuri ne-au determinat sa amanam pana miercuri daca e posibil, daca nu joi incepem... Aceasta operatie impreuna cu turnatul betoanelor si montajul tablei sunt singurele la care nu m-am bagat restul, desi intentionam sa externalizez anumite faze de executie, de ex sarpanta...pregatirea precara si sculele rudimentare cu care se mandreau '' mesterii '' m-au facut sa prefer sa fac singur chiar daca am pierdut enorm de mult timp.
Nu stiu daca am mai zis, vata este Frontrock de 100 mm, dupa indelungi cugetari am decis sa fie  montata cu adeziv special pentru lipirea pe lemn si OSB si evident rozete ( fara tija ) prinse cu HS 6x120 mm.  La baza intre polistirenul soclului si vata se monteaza profilele de AL , operatie usoara deoarece la momentul cand am izolat soclul am avut grija ca polistirenul sa fie pus la laser, deci acum este o baza '' la boloboc '' pentru profilele de aluminiu si primul rand de vata. Deasemenea am usurat muult munca montatorilor montand profilele suport pentru lambriu la 59,7 mm intre ele, asa ca vor avea putine taieri si eu, evident voi avea putine pierderi...
Inca nu stiu daca pe vata dintre profilele  suport care va fi sub lambriu sa dau doar un doua sau trei straturi de adeziv plus decorativa. Teoretic sub lambriu, fiind de cca 20 mm cu muchiile la 30 * si montat la 4 mm intre piese nu are cum sa patrunda apa, practic mai ales ce furtuni sunt in ultimul timp... Astept sugestiile cunoscatorilor... Montatorul zice ca nu ar trebui atatea straturi dar pentru a nu fii probleme mai bine sa dam. Clar este depasit de situatie, nu a mai avut astfel de montaje si datorite clientilor. Nu o data mi s-a intamplat sa fiu chemat sa montez lambriu pe fatade la care nu a fost pregatit nimic in ce sa montezi lambriul si polistirenul era de 20 de cm...
Attached File  IMG_7445.JPEG   199.75K   86 downloadsAttached File  IMG_7448.JPEG   180.07K   83 downloads
Ziceam in postul anterior ca pentru peretii neportanti de interior am montat bendingplywood puse 2 coli suprpuse insa pe fibra perpendiculara, intre straturile de placaj am intins cu trafalet adeziv si s-au puscat placile cu cuie in frame si capse intre ele acolo unde nu era montatnt sau traversa. Cam asa a iesit ; in sx sunt 2 placi suprapuse in dx este doar prima placa :
Attached File  IMG_7486.JPEG   176.96K   67 downloads

#477
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,902
  • Înscris: 07.06.2019
Un contur al ferestrelor asemanator am si eu in proiect, si pana acum nu am gasit EPS la asemenea lungimi si grosimi. Poti posta un link catre produs, te rog?
Eu am gasit doar vata bazaltica https://www.knaufins...use/fkl-thermal, cu grosimi de pana la 300mm, a.i. sa am un contur de 10-15cm in exterior.

#478
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Am comandat direct de la swispor cluj, mi-au taiat din bloc multiplu de 5 buc la 4 m lungime si diferentele le-am comandat la 1 m, din astea se putea comanda oricate bucati vroiai. Nu mi-au asigurat transport insa pentru mine, fiind din apropiere nu a contat.

#479
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Din nou s-a asternut praful pe aici chiar daca pe santier lucrarile au mai avansat.
Pe la sfarsitul lunii iulie am inceput izolarea exterioara cu rokwool de 100 mm.
Am dat chix cu alegerea echipei de montatori, prima echipa care executa lucrari la casa ( cu exceptia tablariilor ), nu mi-a placut deloc acuratetea cu care lucrau asa ca mi-am facut singur lucrarile mai pretentioase adica spaletii ( cu xps de 40 mm ), montat profilele ejot etc. Baietii trebuie sa dea din nou fatada care a fost suprafata cea mai mare compacta ce a fost data cu decorativa, se va da din nou, pe cheltuiala lor - ceea ce mai au de incasat acopera exact manopera si materialele necesare.
Dupa decorativa am inceput montajul lambriului. Pana la urma este din meranti,protejat cu lazur prelucrat cu muchii la 30 grade si canal pentru clema la partea inferioara pentru montaj ascuns. Cochetasem cu ideea montarii unui lambriu din larice ars dupa metoda japoneza ( cum au facut colegii @DIY si @catalinj ), pana la urma datorita exploziei pretului lemnului am ales sa folosesc ce aveam prin ograda...

Montajul foarte, foarte lent, in 2 meseriasi un randament de cca 4-5 mp/ 8h in zonele cu taieri oblice sau imbinari le 45* la colt si 5-7 mp in zonele drepte, mi-am asumat costul pentru a avea in primul rand montaj ascuns si acuratete in executie. Lentoarea montajului si din cauza faptului ca am avut multe bucati lungi de 6,85 m dintr-o bucata, ei sa postezi in cleme o bucata atat de lunga credeti-ma e munca de chinez batran...

A mai ramas de montat in spatele casei, pentru moment nu este vreme...

Si sa continui o discutie deschisa pe topicul unui coleg...
@roman, parerea mea este ca pe partea la care faceai referire este ok lemnul in schimb pe fatada putea fi mai mult...
Culoarea in schimb si mie mi-ar fi placut putin mai deschisa, pe mostrele aduse de reprezentant mi s-a parut deschisa pe suprafata mare insa ...
  Ar mai fi de montat cateva panouri de sticla la unele ferestre, usa de la intrare la care inca nu am rezolvat panoul forjat si sticla care, probabil, o sa fie vitrata, ferestrele rotunde din pod... si cu asta as cam inchide casa.
Urmatoarea lucrare spre care tind ar fi imprejmuirea si balcoanele dupa care as incerca intabularea odata ce exteriorul este gata.

Attached Files


Edited by danwd, 22 September 2021 - 18:31.


#480
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,878
  • Înscris: 27.02.2008
Iese frumos. Care-s operatiunile de intretinere ce le preconizezi si frecventa lor in timp?

Stiu ca lemnul ii destul de pretențios la noi cu ciclitatea sezoanelor cald-rece..soare-ploi. Este afectat in timp de acțiunea directă a soarelui..ploii? Poate chiar apa-umezeala condensata inghetata pe suprafata lemnului?

Am pus si eu lemn (lambriu) ars bine, uleiat din abundență si lacuit, sub astereala unei terase, pe nord; dupa 2 sezoane vad ca inca e in aceleași conditii.

Edited by manghels, 23 September 2021 - 06:50.


#481
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Depinde de protectia folosita. Eu am folosit ceva nemtesc , remmers, cu 10 ani garantie, cele italiene rener, ica, sayerlac au 5 ani si real rezista 3-4 ani, daca se respecta proportia si cea nemteasca tine 8 ani e super. Lemnul folosit este meranti, una din speciile cele mai stabile si rezistente la exterior, asta ajuta la mentinerea reala a duratei de garantie.
Ai punctat bine factorii care distrug pelicula de protectie, inclusiv cei cu semnul intrebarii sunt cei mai agresivi in special iarna cu inghet/dezghet.
Sub astereala o sa tina bine mersi pana te vei plictisi si vei dori sa innoiesti pelicula. Greseala pe care ai facuto este lacul care nu trebuia pus, preferabil 2 maini de ulei sau lazur. Din produsele folosite de mine nici un lac nu este recomandat a fi aplicat peste ulei direct.
Sageacul, capriorii si cosoroabele care ies in consola si eu le-am dat cu renner, acolo sunt protejate si cum am zis mai sus rezista peste 10-15 ani, doar isi pierd din... hmm, '' luciu''...doar ca am folosit mat, deci isi pierd din stralucirea matului...Posted Image

#482
andbozo

andbozo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 25.06.2006
Arata foarte bine lambriul! Peste  acea consola de polistiren e pus ceva? vreun profil de tabla?

M-am amuzat putin la "ograda" cu lemn de meranti.

#483
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,878
  • Înscris: 27.02.2008

View Postdanwd, on 23 septembrie 2021 - 07:09, said:

Greseala pe care ai facuto este lacul care nu trebuia pus, preferabil 2 maini de ulei sau lazur.
Am dat lacul pt ca lambriul fiind uscat si l-am mai si ars.. a supt uleiul într-o nebunie, parca nici nu l-am dat. Eu is mulțumit de ce a iesit, aspect, etc.

Am dat cu lac si pt ca drumul e pietruit si mașinile scot praf uneori. Ziceam ca poate pe lacul ala nu se mai prinde praful asa tare. Pana acu ii ok.

#484
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018

View Postandbozo, on 23 septembrie 2021 - 08:22, said:

Arata foarte bine lambriul! Peste  acea consola de polistiren e pus ceva? vreun profil de tabla?

M-am amuzat putin la "ograda" cu lemn de meranti.
Peste umbritorul de polistiren va veni tabla, la nivelul ferestrelor am vrea sa punem ceva piatra, doar ca fractura ne rupe... cca 3000 de europeni...
Pai, asa am io ograda... plina cu lemn exotic, nuc putred ( prietenii stiu din care...Posted Image ), frasin innegrit, grinzi putrede de stejar de vreo 200 de ani... mno, ca tat omu gospodar.

View Postmanghels, on 23 septembrie 2021 - 08:29, said:

Am dat lacul pt ca lambriul fiind uscat si l-am mai si ars.. a supt uleiul într-o nebunie, parca nici nu l-am dat. Eu is mulțumit de ce a iesit, aspect, etc.

Am dat cu lac si pt ca drumul e pietruit si mașinile scot praf uneori. Ziceam ca poate pe lacul ala nu se mai prinde praful asa tare. Pana acu ii ok.
Lazurul dupa stratul 2 face pelicula asemanatoare cu a lacului, de fapt daca nu esti cunoscator nu stii ca s-a dat lazur nu lac.

Edited by danwd, 23 September 2021 - 08:53.


#485
andbozo

andbozo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 25.06.2006

View Postdanwd, on 23 septembrie 2021 - 08:52, said:

Pai, asa am io ograda... plina cu lemn exotic, nuc putred ( prietenii stiu din care...Posted Image ), frasin innegrit, grinzi putrede de stejar de vreo 200 de ani... mno, ca tat omu gospodar.

Adresa si perioada in care pleci in concediu? Pe privat, sa nu am concurentaPosted Image

#486
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Nu te-ar ajuta deloc locatia, tat in ograda nu's decat 5 caini...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate