Un nou conglomerat auto - Stellantis
Last Updated: Apr 19 2024 16:36, Started by
asul
, Oct 31 2019 12:03
·
3
#19
Posted 01 November 2019 - 10:16
ericmario, on 31 octombrie 2019 - 17:34, said:
De ce? Sunt niste legi nescrise : in orice fuziune de asemenea anvergura, unul dintre obiective este o reducere semnificativa de costuri; Tavares nu va scapa ocazia de a-si reafirma renumele de cost-cutter si isi va impune viziunea, sacrificand o marca sau alta. Intrucat e vorba de locuri de munca/taxe/obiective la nivel regional etc., toate conducand la miscari sindicale, guvernele cedeaza aproape de fiecare data si cauta sa gaseasca o solutie convenabila. Ca sa nu fie totul "pe fata", se baga la inaintare autoritatile de reglementare care gasesc intotdeauna motive legate de "concentrarea economica" si impun renuntarea la anumite active, dupa ce in prealabil s-au facut aranjamentele necesare cu o terta firma interesata, evident cu facilitati garantate pentru aceasta din urma (a se vedea si la noi cazul Mittal care a cedat Combinatul de la Galati celor de la Liberty in schimbul acceptului de preluare a Ilva). Cateva idei pot fi regasite in articolul lui Krisher de ieri : https://apnews.com/7...84c61a2b692565c ; Chrysler e mentionata in clar ca posibila "victima" ... |
#20
Posted 01 November 2019 - 10:44
Aici o sa scadă numărul inginerilor, o sa se adopte motoare, platforme comune, o sa aibă putere mai mare de negociere cu furnizorii de piese. Singura diferența o sa fie la design.
|
#21
Posted 01 November 2019 - 11:54
Păi se proiectează câte o platformă universală pe care îngrămădesc apoi elementele de caroserie specifice modelului, se practică de mult aşa ceva. Nu avea niciun rost ca inginerii de la mai multe mărci să lucreze în paralel la aceleaşi lucruri. Peugeot a avut modelul 107 care era acelaşi lucru cu Toyota Yaris parcă şi Citroen C1, pe banda de asamblare din Slovacia montau părţile de caroserie funcţie de comandă. După ce a preluat şi Opel e clar că Peugeot va universaliza şi mai mult proiectarea, bănuiesc că şi Mitsubishi face parte din schemă, multe din modelele de SUV-uri au fost produse în cooperare, deşi acuma că i-au găbjit Renault nu se ştie dacă vor continua împreună.
|
#22
Posted 01 November 2019 - 12:12
PSA vrea cel mai probabil sa intre in America iar sa pornesti de la zero e imposibil.
508ul nu arata cum arata din intamplare si cu siguranta nu a fost facut pt europeni. 3008 hibrid iarasi, nu are piata in Europa. Italienii nu au fost in stare sa faca nimic electric sub pretul de vanzarea. 500le electric avea costuri de productie mai mari decat pretul de vanzare. Macar acces la tehnologie hibrida sa aiba. Probabil vom vedea in viitor Jeepuri hibrid cu tehnologie de la 3008 cu motor electric pe spate pt 4wd. Edited by underb, 01 November 2019 - 12:14. |
#23
Posted 01 November 2019 - 12:18
3008 diesel-hibrid este un model foarte reuşit după părerea mea, chiar e pe lista de achiziţie.
Sunt curios dacă o să se încerce impunerea sistemului HybridAir, care a fost tras pe dreapta în mod suspect acum câţiva ani, deşi a bătut toate recordurile de eficienţă la consum urban. |
#24
Posted 01 November 2019 - 12:23
Probabil ca in 5 ani Opel nu fi vandut sau abandonat. Lancia, care de fapt nici nu mai exista, va fi abandonata mai repede.
mihaicozac, on 01 noiembrie 2019 - 12:18, said:
3008 diesel-hibrid este un model foarte reușit după părerea mea, chiar e pe lista de achiziție. Sunt curios dacă o să se Ăźncerce impunerea sistemului HybridAir, care a fost tras pe dreapta Ăźn mod suspect acum cĂąțiva ani, deși a bătut toate recordurile de eficiență la consum urban. Deci fara aer comprimat, chiar daca aveai A/C gratis. Iarna l-au testat? Ma indoiesc ca functiona prea bine sau pt mult timp. Edited by underb, 01 November 2019 - 12:23. |
#25
Posted 01 November 2019 - 12:50
A fost testat 2 ani pe mai multe modele, apoi s-a opri totul. Costurile de implementare erau pe la 1.000 Euro pe unitate, cu mult sub cele pt. variante electrice.
|
#26
Posted 01 November 2019 - 16:30
Astia la televizor au zis ca la final vor ramane 6 colosi. Eu le-as interzice sa se mai fuzioneze. Sa-si faca in pana mea concurenta.
|
#27
Posted 01 November 2019 - 17:40
Toate astea sunt cu cantec.
Odata ce fel de "fuziune" este, cand PSA plateste 5 miliarde de euro? E complet altceva si suna clar ca e cumparare de catre PSA . Fiat-Chrysler -adica tusea si junghiul (cele mai slabe firme din Europa respectiv America) s-au unit de nevoie, fiecare visand la patrunderea pe piata celuilalt continent. Cat despre imbunatatirea calitatii masinilor, zero. Asa se face ca vanzarile Fiat in America sunt la pamant, cu cifre absolut ridicole care fara indoiala au alarmat companiile iar Chrysler nu prea are ce vinde in Europa, Jeep-urile fiind prea putin cautate, iar camionetele sunt cumparate doar de cei carora chiar le trebuie asa ceva, deci putini. Restul modelelor Chrysler nu au cum sa faca figura buna in Europa, abia abia se tin pe picioare la ele acasa. Faima lui C300 s-a dus demult, Dart e pe faras, C200 se scoate din fabricatie. Doar ceva modele noi, in cooperare, dar ce sa ia de la Fiat, si invers? FCA a incercat sa fuzioneze si cu Renault, nu a reusit. Astea sunt spasme, incercari de salvare, si tocmai s-a gasit un salvator, care viseaza la piata de peste ocean, dar nu pare a avea nimic cu care sa rupa gura targului acolo. Oricum influenta va fi mica pe piata americana si pentru ceilalti producatori de acolo. Probabil se bazeaza pe reteaua de dealeri si service pe care o mai are FCA, pe posibila iesire completa a Suzuki si Mitsubishi de pe piata nord-americana in viitorul f. apropiat, pe slabirea ponderii Subaru si Mazda pe acea piata si se ofera sa umple cu ceva. In nici un caz cu C2-C5. Pe de alta parte e evidenta tendinta de concentrare, vor ramane cateva firme mari, cu vanzari globale si cateva dominante pe piete locale, mai mult sau mai putin puternice. |
#28
Posted 01 November 2019 - 18:18
Eu salut ideea! Cu cat se vor uni, fuziona, contopi, etc., cu atat calitatea ar trebui sa creasca iar clientii ar avea (teoretic) mai multe sanse sa aleaga un automobil super. Ar fi naspa daca ar disparea din producatori si ar ramane doar cativa>>> rezulta calitate de rahat, deoarece astia isi impart sferele de influenta..
Mie imi place mult ca asiaticii (in special Kia-Hyundai) au inceput sa sufle foarte tare in ceafa VW. Astia s-au prins, au inceput sa fabrice masini mai ieftine (destul de ok dpdv calitativ) si incearca sa tina pasul cu noua tehnologie electric-hibrid. Ramane sa vedem deznodamantul... |
|
#29
Posted 01 November 2019 - 18:19
Paz, on 01 noiembrie 2019 - 16:30, said:
Astia la televizor au zis ca la final vor ramane 6 colosi. Eu le-as interzice sa se mai fuzioneze. Sa-si faca in pana mea concurenta. Edited by max_01, 01 November 2019 - 18:21. |
#30
Posted 01 November 2019 - 18:22
După cum spune @Rosebud09, se pare că e vorba de o cumpărare a FCA de către PSA.
|
#31
Posted 01 November 2019 - 18:22
_R_A_D_U, on 01 noiembrie 2019 - 18:18, said:
Eu salut ideea! Cu cat se vor uni, fuziona, contopi, etc., cu atat calitatea ar trebui sa creasca iar clientii ar avea (teoretic) mai multe sanse sa aleaga un automobil super. Ar fi naspa daca ar disparea din producatori si ar ramane doar cativa>>> rezulta calitate de rahat, deoarece astia isi impart sferele de influenta.. Mie imi place mult ca asiaticii (in special Kia-Hyundai) au inceput sa sufle foarte tare in ceafa VW. Astia s-au prins, au inceput sa fabrice masini mai ieftine (destul de ok dpdv calitativ) si incearca sa tina pasul cu noua tehnologie electric-hibrid. Ramane sa vedem deznodamantul... |
#32
Posted 01 November 2019 - 18:29
Concurenţa se simte când sunt mulţi competitori pe piaţă, nu puţini. La număr mic de jucători se poate ajunge la înţelegeri de fixare de preţuri, cum a fost cazul cu producătorii de ciment de acum vreo 10 ani.
|
#33
Posted 01 November 2019 - 18:44
Rosebud09, on 01 noiembrie 2019 - 17:40, said: Mazda nu prea mai creste in SUA, dar Subaru? ei tot cresc in vanzari din 2008.... Mie mi se pare destul de greu de intrat pe piata din SUA cu produse competitive; daca vrei sa ai success atunci trebuie sa ai un plan ca sa bati Toyota si Honda si anume sa vii cu un crossover mai bun decat Honda CR-V sau Toyota Rav4, un sedan mai bun decat Toyota Camry/Honda Accord plus SUV-urile din clasa mai mare gen Pilot/Highlander. Cheia e sa fie mai bun dar la un pret asemanator. Edited by MembruAnonim, 01 November 2019 - 18:51. |
|
#34
Posted 01 November 2019 - 18:54
Subaru este o cauza pierduta, nici nu stiu de ce se mai aminteste de acest producator auto... Un fel de "cel mai mare pictor mort la nastere".
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users