Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 

Se scumpesc abonamentele

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
2716 replies to this topic

#505
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Am primit raspuns de la ANCOM cu privire la modificarea contractului unilateral, urmare a unui SMS de notificare:

Quote

sesizare [email protected] via ancomorgro.onmicrosoft.com

Attachments10:58 AM (2 hours ago)

to xxxxxxxxxxxxxx
Către
  Domnul xxxxxxxxxxxxxxxxx
E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxx
Subiect: referitor adresă nr.SC-32309/21.10.2019
Stimate Domn,
  Ca urmare a adresei Dvs., transmisă Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (denumită în continuare ANCOM sau Autoritatea) și înregistrată cu numărul de mai sus, prin care solicitați clarificări legate de notificarea primită din partea societății Orange România S.A. (denumită în continuare Orange), prin care furnizorul v-a comunicat intenția sa de a modifica unilateral planul tarifar de care beneficiați în prezent pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice, precizăm următoarele:
În ceea ce privește modificarea în mod unilateral de către un furnizor a prevederilor contractuale, în conformitate cu dispozițiile art. 51 alin. (7)-(9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, „(7) În toate cazurile în care contractul încheiat prevede pentru furnizor posibilitatea modificării unilaterale, acesta este obligat să notifice în avans abonatul cu privire la intenţia sa şi la modificările pe care urmează să le efectueze. Începând cu momentul primirii notificării, abonatul trebuie să beneficieze de un termen de cel puţin 30 de zile pentru exercitarea cu bună-credinţă a dreptului de denunţare unilaterală a contractului, în cazul în care nu este de acord cu modificările impuse de furnizor, fără plata niciunor penalităţi sau despăgubiri. (8) Notificarea se va realiza prin mijloace care să asigure transmiterea acesteia către fiecare abonat. (9) În cuprinsul notificării se va prevedea expres dreptul abonatului de a denunţa unilateral contractul în condiţiile prevăzute la alin. (7).”
Astfel, rezultă că legislația din domeniul comunicațiilor electronice permite modificarea unilaterală a clauzelor contractuale de către furnizori în cazul în care aceștia au prevăzut această posibilitate prin contract, fără a fi necesară semnarea unui act adițional la acesta, însă furnizorul trebuie să îşi informeze clienţii atât despre modificările pe care urmează să le efectueze, cât şi despre posibilitatea acestora de a renunţa, în termen de 30 de zile de la data primirii notificării, la continuarea relaţiei contractuale dacă nu sunt de acord cu modificările propuse. În cazul în care clienții denunță contractul în condițiile menționate, furnizorul nu le poate solicita acestora despăgubiri pentru încetarea relației contractuale. Sub rezerva faptului că textul notificării trebuie să fie complet, apreciem că notificarea se poate realiza și prin SMS.

Dacă nu veți solicita denunțarea contractului, la data expirării termenului menționat de furnizor în notificare, acesta poate aplica automat modificările despre care v-a informat, chiar dacă v-ați exprimat, prin orice alt mijloc, nemulțumirea cu privire la modificarea contractului.

În măsura în care prevederea contractuală referitoare la posibilitatea modificării unilaterale a contractului doar de către furnizor ar fi considerată abuzivă (în sensul dat de prevederile Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, republicată), menţionăm că instituția ce are atribuţii privind constatarea existenţei unor clauze abuzive în contractele încheiate între consumatori şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (www.anpc.gov.ro). De asemenea, menţionăm că pentru constatarea sancţiunii nulităţii unei clauze abuzive persoanele interesate se pot adresa cu o cerere instanţei judecătoreşti competente, în condiţiile dreptului comun.

Cu stimă,

Preşedinte,
Sorin Mihai GRINDEANU

Deci cu alte cuvinte, pot sa-si modifice contractul, cu un preaviz de in 30 de zile, chiar daca tu nu esti de acord, cat timp te anunta. Tu ai doar optiunea sa reziliezi in 30 de zile sau sa accepti.
Iar cu privire la faptul ca e o clauza abuziva, ce creaza un dezechilibru intre drepturile si obligatiile partilor, asta se poate decide numai prin intermediul unei instante, pana la o decizie a justitiei ce spune ca o clauza e abuziva, toate clauzele contractuale sunt considerate corecte.

Edited by Getodacul, 24 October 2019 - 12:11.


#506
Inginerul_

Inginerul_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,946
  • Înscris: 18.02.2018
Atentie la formulare: Sub rezerva faptului că textul notificării trebuie să fie complet, apreciem că notificarea se poate realiza și prin SMS.
Ei apreciaza doar.

#507
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Și orange își apreciază clienții ca fiind (foarte) valoroși.
Ca urmare, a decis majorarea în consecință a abonamentelor. ;)

#508
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,464
  • Înscris: 01.08.2006
V-ati citit careva ultimul contract acceptat de la Orange? Toata clauzele si asterixurile? Sau contractul initial de acum n-spe mii de ani?
Eu sunt sigur ca scrie undeva ca pot modifica unilateral contractele si ca clientii pot accepta sau nu modificarea.
Toti v-ati bucurat ca ati prins abonamente de 5 euro, dar nu a mai citit nimeni ce si cum. Ati semnat bucurosi sau ati acceptat tacit si toata lumea a fost fericita. Acum vine si partea nasoala a unui contract cu Orange: pot sa-l modifice cand vor.
Bine ca ne-au anuntat si ca se poate rezilia.

Edited by bai3tzash, 24 October 2019 - 14:29.


#509
gigiman

gigiman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 07.02.2007
drept urmare, unde portam? Posted Image

nu scrie nicaieri in aditionalele (anexele) mele ca are dreptul orange sa modifice unilateral valoarea abonamentului in perioada contractuala

#510
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Ca tot veni vorba, ca fapt divers stiati ca un contract complet Orange actual are nici mai mult nici mai putin de 173 de pagini?
Contractul si clauzele de baza 7 pagini - aici se gasesc informatiile despre client si serviciile cumparate pe scurt.
Brosura de tarife si servicii 71 de pagini - aici se mentioneaza cat costa diverse servicii aditionale - schimbare sim/ schimbare numar, factura detaliata, taxarea apelurilor tip conferinta,tarife internationale, lista cu tari si zonele lor si prefixurile amestecate intentionat cu informatii inutile care nu te privesc.
Termenii si conditiile generale 95 de pagini - aici sunt informatiile despre GDPR, conditiile de functionare a serviciilor si termenele pentru interventii, reguli cu privire la utilizarea serviciilor si sanctiunile pentru utilizarea abuziva a serviciilor, politica de utilizare rezonabila a serviciilor in roaming in SEE, date despre facturare, date despre suspendarea serviciilor. Dar si multe pagini care privesc numai o parte dintre clienti.
Singura nota ar fi ca Contractul de baza are doar 5 pagini daca e varianta tiparita si 7 are cea de mana. Dar in plus mai pot aparea acte aditionale care au 2-3-4 pagini.
Deci Orange s-a acoperit cu varf si indesat, daca ai vrea sa stii complet la ce te inhami cand semnezi un contract cu ei trebuie sa te apuci de lectura.

Edited by Getodacul, 24 October 2019 - 14:48.


#511
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,719
  • Înscris: 26.02.2010
Trebuie petiție la Ancom sa emită un ordin sau modificata legea actuala, în care sa stipuleze ca furnizorul nu are posibilitatea modificării prețului la servicii în perioada minima contractuală.

#512
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,984
  • Înscris: 10.04.2006
La ce număr suni să închizi abonamentul?
300 și apoi?

#513
iozsi

iozsi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 30.05.2008

 gigiman, on 24 octombrie 2019 - 14:36, said:

drept urmare, unde portam? Posted Image

Sincer, am avut si eu o clipa ganduri de portare dar dupa ce am studiat piata, desigur si situl https://aisemnal.ro/home am ajuns la concluzia ca nu am unde sa portez, tot la Orange e mai avantajos pentru mine mai ales ca am si vechime de 16 ani. Nici macar trecerea la prepaid nu ma tenteaza, as plati mai mult de 7 euro pentru beneficii mai putine. Ca sa nu mai vorbim de roaming de care am neaparata nevoie. La prepaid ca sa il ai, trebuie sa incarci optiunea de 10 euro. La abonament depasirea datelor mobile se taxeaza cu 1 euro/200MB, atunci pentru 2 euro in plus 20GB in plus pare o oferta tentanta. Se mai adauga GB pentru vechime, incarc cartelele din familie pe abonamentul meu si pentru fiecare mai primesc cate 30GB bonus. In plus, am aflat ca bonusul de 300 minute internationale se mentine si la acest nou abonament, deci e mai mult decat ok atunci. Alea ma dureau daca ramaneau doar 100...Astea sunt socotelile mele, fiecare e liber sa aleaga ce vrea dar nu umbla cainii cu covrigii in coada nici la ceilalti operatori, fiecare are si parti bune si parti rele. Daca cineva imi poate da un exemplu foarte bun la ei, ii multumesc anticipat, mai am 25 de zile sa ma razgandesc. Eu nu am gasit ceva mai avantajos.

 Getodacul, on 24 octombrie 2019 - 14:47, said:

Deci Orange s-a acoperit cu varf si indesat, daca ai vrea sa stii complet la ce te inhami cand semnezi un contract cu ei trebuie sa te apuci de lectura.

Nu cred ca si-a inchipuit cineva ca o corporatie ca Orange nu are o armata de avocati si nu face vreo miscare de genul acesta fara sa fie acoperiti beton din punct de vedere legal. Parerea mea...

#514
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,068
  • Înscris: 01.12.2001

 Nenea Zap, on 24 octombrie 2019 - 16:05, said:

La ce număr suni să închizi abonamentul?
300 și apoi?
Apoi alegi sa vb cu un operator. Asculti roboata si apesi pe rand.

#515
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,719
  • Înscris: 26.02.2010
Opțiunea bastanov de la digi, valabila 3 luni de zile și 4 Gb net, un prieten a zis ca trece pe prepay digi.

Edited by aris86, 24 October 2019 - 17:37.


#516
cri_skiff

cri_skiff

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 16.03.2018
Eu pana la urma am acceptat cel de 6 Euro,desi facusem cerere de portare la Digi.
Nu aveam alta alternativa momentan.
Cu Digi m-am lamurit,cu acele minute internationale.
Nu am roaming,dar o rezolv eu intr-un fel sau altul cu roamingul.

#517
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,984
  • Înscris: 10.04.2006

 dorin_2k, on 24 octombrie 2019 - 17:13, said:


Apoi alegi sa vb cu un operator. Asculti roboata si apesi pe rand.

Am făcut asta câteva minute și doar mă învârtea prin meniuri roboata.
Înainte era ceva gen 3 1 1 0

#518
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,068
  • Înscris: 01.12.2001
Tu vrei in 2 minute sa scapi? Trebuie munca. ;)

#519
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,984
  • Înscris: 10.04.2006
Mersi, esti de treaba ;)

#520
dan25

dan25

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 14.05.2009
Se pare ca portarea e singura solutie.

#521
refreesh2006

refreesh2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 02.03.2007
Ma poate lamuri și pe mine careva care este treaba cu vaicareala pe subiectul vechimii în rețea?
Nu știu dar eu la alte companii, nu am primit nimic(gaze, curent, chiar și la servicii fixe de la un alt operator)
Poate mi-se pare mie, dar se arunca cu mult prea mult hate.
La alte companii nici nu cred ca exista conceptul.
Iar cu negocierea asta ca la piață mi-se pare ca a luat-o razna și mulți exagerează.
La alte companii ia vedeți dacă merge.


#522
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,719
  • Înscris: 26.02.2010
Vodafone a scumpit toate abonamentele cu 1 euro și nimeni nu a mai comentat. Probabil ca unii colegi stau în baza a 5 euro și orice euro în plus, înseamnă risipă. Costurile cu întreținerea rețelei au crescut, pana la urmă e normal sa mai crească tarifele. Din fericire, exista portarea și oricine poate merge la celelalte 3 companii.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate