Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Casa pe structura de lemn - dimensiuni stalpi si grinzi; sisteme de prindere
Last Updated: Oct 08 2019 10:39, Started by
addysoftware
, Aug 13 2019 16:03
·
0
#1
Posted 13 August 2019 - 16:03
Buna tuturor,
Am nevoie de niste sfaturi. Am inceput o casa acum vreo trei ani. Proiectul de detaliu a fost doar pentru subsol; cu partea superioara am fost amanat si iar amanat si apoi "lasat balta". Sunt nevoit sa ma descurc singur, dar am nevoie de ajutor in cateva chestiuni. Primo: casa va fi P+M, structura de lemn, umplutura baloti de paie, suprafata utila cca 2x 70mp (11.5x6m). De la cei care au facut deja o casa asemanatoare (structura de lemn, constructie usoara P+M), as avea nevoie de
|
#2
Posted 13 August 2019 - 16:27
Si eu urmeaza sa-mi ridic o constructie din lemn 10x5m insa incepand de la placa stalpii vor fi de 150x150 mm cu contravantuiri pe o talpa de lemn de 100x100 mm aliniata la exterior . Talpa va fi din bucati intre stalpi , iar distanta intre stalpi va fi de max 1,2 m , cea mai mare . Nu voi gauri placa si implcit stratul de rupere a capilaritatii dintre placa si structura lemnoasa . Eu optez pt acoperis intr-o apa ( asa-mi place mie ) cu deschiderea pe 5 m din grinzi lamelare puse in cant de 300x50 mm cu lungimea de 5,5 m , binenteles sub acoperis si implicit sub grinzile lamelare voi avea o traversa de lemn continua ( imbinata pe zidurile despartitoare ) impartind sarcina greutatii in jumatate respectiv 2,5 m .
Sper ca ai inteles cum voi face si sper ca ti-am dat o idee despre cum ai putea face . Importante sunt contravantuirile ( foarte importante ) . Imbinarile vori fi cu bare filetate + saibe si piulite ingropate la grinzi cu stalpi si contravantuiri cu stalpi si placute metalice la talpa si stalpi cu cuie nu holtzsuruburi . Edited by Baxon, 13 August 2019 - 16:30. |
#3
Posted 13 August 2019 - 17:33
Aha, deci la tine stalpi de 150x150, dar mai deși ca ai mei.
Ref la capilaritate: placa mea are cam 1 metru intre "exterior" si stalpi, deoarece peretii vor fi foarte grosi. crezi ca ar ajunge oaresce apa la lemn? Oricum, ar trebui sa smolesc placa. De fapt, buna idee; cred. Sa o smolesc. sa vad daca am inteles corect ultima ta fraza:
|
#4
Posted 13 August 2019 - 18:26
Cine va tine sa nu faceti deschideri uriase , daca aveti nevoie , chiar si la o casa de lemn ?
Exista solutia cu grinda metalica , plasata acolo unde este nevoie de deschidere mare . |
#6
Posted 13 August 2019 - 21:18
Niciodata piulita cu saibe la lemn. Eu am avut noroc ca am avut acces la ea si dupa 2 ani am strâns inca 2-3 cm ca lemnul scade. Mai bine scoabe si holsuruburi de 200. Pentru talpa la parter e bun OB de 4-6mm prins in placa cu care sa o prinzi (poza4).
La București am mers pe grinzi duble si stalpi multi. Fiecare stalp are facut un cep in varf care intra in grinda. Nu am colțare metalice decât la vreo 4 stalpi. Fara contre vant pentru ca am osb de 12. La munte (4) am pus. Grinzi/stalpi minim 120x120 ca raman in 5 ani 110x110 Intre etaje am dulapi de 120x50 la 57.5 cm, greșit, trebuie 100x150 sau 150x250 daca ai 4m deschidere. Hidroizolație e un bitum lichid scump in draci de la dedeman, se da cu trafaleti de burete vreo 4 straturi. Nu vad cum pui balotii de 100 sub grinzi de 12 ca sa faci peretii, cred ca trebuie sa faci ca un fel de masă din lemn in loc de perete. Attached Files |
#7
Posted 13 August 2019 - 21:26
addysoftware, on 13 august 2019 - 18:32, said:
e cam scumpa |
#8
Posted 13 August 2019 - 21:32
Addy,
Ca sa pot sa incep sa creionez in minte cateva directii care sa te ajute, am nevoie sa stiu cum vei aseza balotii in perete, cu alte cuvinte: cam ce grosime va avea peretele (eventual, dimensiunea balotilor de paie)? Ca si hidolizolatie intre placa de beton si lemnul de deasupra poti folosi, cum zice Doega, o solutie de cauciuc bituminos pe baza de apa sau pe baza de solvent, care dupa aplicare face o priza excelenta la beton. Alta metoda ar fi sa folosesti membrana bituminoasa la val de 10m pe care o tai de latimea care iti trebuie la perete, numai sa o cumperi de grosimea cea mai mare. Mai vazusem pe YT ceva idei interesante pe la rusi - ucrainieni, case tot asa, cu etaj si cu deschideri mari. |
#9
Posted 13 August 2019 - 22:25
Ce nu-mi place mie la holtzsuruburi este ca au materialul casant si la miscari de forfecare nu rezista ca un banal cui sau ca o bara filetata .
Materialul lemnos va fi uscat , nu pun material verde care sa se usuce in timp si sa am scartaieli si spatii nedorite . Bara filetata de 20 cu piulite autoblocante ( alea cu inel de plastic pe filet in capat ) . Procedeu e in felul urmator , se taie in capul stalpilor din grosimea de 150 , oblic ( dupa panta data de grinzile lamelare ) 50 mm, si lungimea de 300 mm astfel ca grinda sa se sprijine pe lemn , apoi se prinde cu bare filetate si piulite ( si saibe ) . Jos la talpa care este discontinua , adica intre stalpi este de sectiune 100x100 mm ca sa am loc pt contravantuire de 50 mm si sa nu depasesc pe nici o parte grasimea stalpilor ( sper ca m-am facut inteles ) . Placutele metalice de tip L si plate vor prinde bucatile de talpa de stalpi pe 2 directii iar acestea vor fi cu cuie nu holtzsuruburi care sunt casante . Contravantuirile vor fi prinse de stalpi cu bare filetate , saibe si piulite . Cineva zicea mai sus de scoabe , poate o sa pun si de alea si vor fi ingropate in lemn - sa vad dupa ce pun contravantuirile cat de teapana e structura , daca mai e nevoie de ele au ba . Structura va fi prinsa de placa in 8 puncte raportat la suprafata totala ( de fapt nici nu e necesar dpmd ) cu ancora chimica de 20 , in interiorul zidului . Hidroizolatia pe placa o voi face cu membrana bituminoasa lipita la cald , pe toata suprafata placii ( nu doar sub peretii exteriori ) . Ancora chimica Bara filetata 20 Piulita autoblocanta M20 Placute plate L de imbinare ( vinclu ) Edited by Baxon, 13 August 2019 - 22:29. |
#10
Posted 13 August 2019 - 22:31
Constructorul ti-a sugerat o talpa din dulapi pe care sa se fixeze stalpii (subtiri si desi - cam 5 x 10 cm, sau "two by four" inches), este solutia folosita in sistemul american "balloon frame" . Stalpii trebuie insa contravantuiti cu rigle din lemn si cu osb pe ambele parti (cel putin 15 mm groime ca sa fie eficient) .
In proiectul tau sunt stalpi putini si izolati. Mi se pare corecta dimensionarea stalpilor la 20 x 20 cm in proiectul de arhitectura DTAC . Avand in vedere ca nu te afli intr-o zona cu seismicitate ridicata, poti sa-i incastrezi (sa-i “infigi”) in fundatiile alea metalice tip pahar pe care tu le-ai numit “camasuiri' (Camasuirea in constructii se refera la imbracarea unui zid din caramida cu doua diafragme de beton pe ambele parti) . Este esential ca stalpii sa fie incastrati la baza (intr-o talpa de lemn, in pahare metalice sau chiar in beton), deci utilizarea coltarelor metalice este frectie la picior de lemn. Eu am construit in Italia structuri de tipul acesta, cu stalpi 16 x 16 incastrati in talpa de lemn de 16 x 12. O alta problema este materialul din care vei face stalpii. Un neamt sau un italian s-ar speria ingrozitor daca ar auzi ca lemnul “scade” cu 1-2 cm dupa cativa ani, adica se foloseste lemn verde, nu in stare uscata. Te sfatuiesc sa folosesti lemn lamelar, chiar daca este mai scump. Ideal ar fi ca stalpii din colturi sa-i faci pe toata inaltimea casei (parter + etaj) pentru o mai buna rigiditate a structurii. Pentru grinzi, iti trimit un tabel cu sectiunile posibile pentru diferite incarcari si lumini de calcul. Attached Files |
|
#11
Posted 13 August 2019 - 22:33
3matrix, on 13 august 2019 - 18:26, said:
Cine va tine sa nu faceti deschideri uriase , daca aveti nevoie , chiar si la o casa de lemn ? Exista solutia cu grinda metalica , plasata acolo unde este nevoie de deschidere mare . |
#12
Posted 13 August 2019 - 23:04
Multumesc tuturor pentru sfaturi si idei, o sa mai discut maine cu constructorul si revin cu intrebari
vast, on 13 august 2019 - 21:32, said:
Ca sa pot sa incep sa creionez in minte cateva directii care sa te ajute, am nevoie sa stiu cum vei aseza balotii in perete, cu alte cuvinte: cam ce grosime va avea peretele (eventual, dimensiunea balotilor de paie)? |
#13
Posted 13 August 2019 - 23:07
Sa nu uiti sa-i tratezi chimic , bine de tot inainte sa-i bagi in pereti
|
#14
Posted 13 August 2019 - 23:15
DurasDiurpaneus, on 13 august 2019 - 22:31, said:
.........In proiectul tau sunt stalpi putini si izolati. Mi se pare corecta dimensionarea stalpilor la 20 x 20 cm in proiectul de arhitectura DTAC . Avand in vedere ca nu te afli intr-o zona cu seismicitate ridicata, poti sa-i incastrezi (sa-i “infigi”) in fundatiile alea metalice tip pahar pe care tu le-ai numit “camasuiri' (Camasuirea in constructii se refera la imbracarea unui zid din caramida cu doua diafragme de beton pe ambele parti) . Este esential ca stalpii sa fie incastrati la baza...... Da, si mie imi convine structura cu 12 stalpi puternici si rari, e foarte convenabila; as vrea ca acesti stalpi sa fie practic "in interiorul camerei" pe colt, oricum intotdeauna colturile camerelor sunt spatii moarte, nefolosite; astfel castig spatiu in camere formand peretii usor in afara stalpilor principali ai casei... Balotii (peretii) vor fi deci practic majoritar in afara ariei delimitate de acesti stalpi. Daca va uitati din nou in proiect aici, la a doua jumatate a raspunsului #163 e o adevarata dantelarie de lemn care va constitui structura peretelui si va "contine" balotii, si adauga si asta la rigiditatea ansamblului. |
#15
Posted 14 August 2019 - 04:45
Baxon, on 13 august 2019 - 22:33, said: E o prostie sa bagi fier in structura de lemn . Ori o faci toata structura din metal ori ramai la lemn , parerea mea . Metal = material rece pe care condenseaza vaporii de apa .... daca mai e si in structura .... Atunci renunță și la feronerie , și poți monta lemnul legind totul cu papura !😀 |
|
#16
Posted 14 August 2019 - 06:38
3matrix, on 14 august 2019 - 04:45, said:
Atunci americanii șint tare prosti ...dar reușesc să facă vile impresionante in sistemul asta . P.S. Iti dau dreptate , americanii is cam prosti , majoritatea ,,, 3matrix, on 14 august 2019 - 04:45, said: Atunci renunță și la feronerie , și poți monta lemnul legind totul cu papura ! |
#17
Posted 14 August 2019 - 07:04
3matrix, on 14 august 2019 - 04:45, said:
Atunci renunță și la feronerie , și poți monta lemnul legind totul cu papura ! Asta e motivul pentru care lemnul tine 100 de ani, nu e in contact cu materiale moarte/ne-naturale (fier, ciment) care condenseaza, oxideaza... Foloseste cuie de lemn, nut si feder sau alte imbinari folosite de cei batrani. |
#18
Posted 14 August 2019 - 08:49
@addy,
La ce structura de lemn ai acolo, eu as merge pe un acoperis din tigla ceramica si nu pe tabla. Daca vei compara cu o tabla de calitate, preturile vor fi sensibil egale, dar din punct de vedere al durabilitatii si comfortului nu suporta comparatii. Pe de alta parte, supun atentiei celor care sunt mai experimentati inginereste pe partea de structuri: daca la structura ce vor contine balotii se vor folosi grinzi un pic mai groase (100x100, de exemplu), atunci cred ca s-ar putea renunta la scheletul de grinzi din interior, unde se vor folosi doar stalpii doar stalpii centrali, de interior mai solizi. Recent am fost intr-o scurta vacanta in zona Bors-Sighet si am vazut o multime de case in constructie cu structura din lemn, cel putin la etaj. In marea majoritate am vazut ca folosesc chertari, astfel incat sa evite cat mai mult utilizarea de vincluri si placi din metal. De asemenea, confirm din experienta proprie ca holzsuruburile (cel putin alea galbene) sunt casante si mai bine se folosesc cuie. Cine este mai "nevricos" poate cauta cuie cu riduri antismulgere. Din punct de vedere al lemnului utilizat, depinde unde se doreste a se mentine costul constructiei. Cel mai recomandat ar fi pentru utilizarea imediata lemnul lamelar, care va oferi o stabilitate in timp foarte buna. In caz ca se utilizeaza lemn brut, problema cea mai mare este data de gradul de uscare. Daca se va folosi lemn proaspat, chiar daca e si de vreo cateva luni, el va lucra in timp destul de mult si vor aparea apoi tot felul de "spatieri" intre diverse imbinari ale constructiei. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users