Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Chestie ciudata
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 

Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
236 replies to this topic

#19
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Gata si RFITag ID.

Am lipit si primii mei pini pe placa de la RC522 Posted Image

Attached Files



#20
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
Tipuri de sigurante diferentiale.
E foarte instructiv.

Ca idee, vad ca la OpenWB ei folosesc tip B -  CHINT FI Typ B, Modell NL210.

Chint NL210 63-463/30 este singurul model si e f scump ~300 EUR bucata.


Type A este pentru monofazat.
Type B este pentru trifazat

In Germania mai exista Doepke DES 4 A EV R

Discutia a luat-o pe o panta paranoica din pacate.
Sa nu uitam ca masinile electrice contin protectii bune si mai au cel putin un transformator AC-DC in masina, am mari dubii ca lasa masina sa plece din baterie curentul continuu catre statia de incarcare.

#21
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,244
  • Înscris: 17.03.2009
Poate intelege si individul datator cu parerea.

Edited by anaki, 17 July 2019 - 14:19.


#22
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 Adm, on 17 iulie 2019 - 11:36, said:

am mari dubii ca lasa masina sa plece din baterie curentul continuu catre statia de incarcare.
Componenta continua poate sa apara din doua motive:

1. Incarcatorul AC / DC nu este un consumator liniar ci este un alimentator in comutatie. Modul in care sunt comandate dispozitivele de comutatie (tranzistoare MOSFET) din incarcatorul AC / DC, momentul de deschidere, poate sa duca la aparitia unei componente continue a curentului consumat (ex. consuma curent mai mult in portiunea pozitiva a sinusoidei tensiunii AC).

2. Dispozitivele de comutatie pot sa se puna in scurt-circuit.

#23
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Ok, mi-au venit jucariile si incerc sa programez modulul SimpleEVSE, dar primul pas este sa activez modbus cu butonul....

Quote

NOTE#1: By default MODBUS is NOT enabled, so the original analog input switches can
be used (current limit and current boost functions). MODBUS can be enabled by pulling
AN input down to GND while booting (= when you power the device up) at least 5 times
within 3 seconds seconds (button activated). This will change register 2001 to the value 1,
but it will not save the value permanently. Value will be saved after first successful R/W
operation over MODBUS (register number >=2000).

Problema este ca mi-a venit un buton cu 4 pini.

+
NC
NO
COM
-

Attached File  led_button.jpg   159.96K   32 downloads

Schema e asta:
Attached File  Screenshot 2019-07-18 at 15.05.01.jpg   149.74K   33 downloads

Eu le-as potrivi cam asa:

LED -> + de pe buton
GND -> COM si - de pe buton
AN -> NO de pe buton

Edited by Courage, 18 July 2019 - 14:08.


#24
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Asa am facut si nu a iesit fum.
Problema este ca imi da Modbus Error in interfata EVSE Wifi, si banuiesc ca nu sunt destul de rapid sa apas de 5x pe buton in primele 3 secunde de cand il bag in priza.

#25
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Gata, am infrant!

Nu cred ca voi deveni vreodata un maestru in wire management...
Am descoperit ca nici nu iti mai trebuie buton cu led, daca ai WIFI si RFID.

Iei un led simplu (5v) si il legi la pinii LED si GND de pe EVSE, daca vrei sa vezi afara semnalele luminoase.

By default, EVSE (incarcarea) se activeaza/dezactiveaza alternativ, cand apropii cardul de RFID.

Asta e tot.

Daca n-ai RFID, lasi LED-ul de mai sus pt semnale si legi un buton fara retinere de pinii D4 (GPIO 2) si GND.

Maine ma apuc sa leg priza Type 2

Attached File  piese.jpeg   127.32K   52 downloads
Attached File  test_rig.jpeg   183.59K   51 downloads

#26
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Iuhuuu, am terminat si... merge perfect, adica nu a luat foc casa, nu a sarit siguranta, masina incarca si functiile merg perfect (WIFI si buton).

Azi am fost la Dedeman cu o lista frumoasa:

- priza tata 32A 400V
- 2m cablu 5x6mm
- pini terminali de 1mm si 6mm (cei de 6mm s-au terminat la fix).
- cablu contractil 0.5mm pt contatele de la butonul-led, care aveau niste lipituri patetice, si imi era frica ca vor face atingere.

Am folosit 4 cleme de derivatie WAGO.

Am ansamblat toate legaturile, am verificat de doua ori schema, apoi am lipit o masca pe carcasa si m-am apucat de gaurit cu freza Dremel.
Phui... nu ma asteptam sa fie asa de greu. Plasticul se topea, nu se taia.
A fost o lupta epica. Recomand sa faceti procedura afara...

Am renuntat la RFID pt ca il montez pe acesta in curte, si am legat butonul la modulul de WIFI.
Pot activa/dezactiva incarcarea prin apasare de buton sau prin aplicatia web.

Testare:

1. Am deschis toate sigurantele din casa exceptand cea principala si cea pt circuitul de incarcare.
2. Am conectat wallbox.
3. Am conectat masina la wallbox
4. Am pornit incarcarea din interfata online.
5. Am intrerupt incarcarea din buton

Succes!

In acest week-end sper sa iau la periat instructiunile, pentru a da o forma finala textului.

Attached Files

  • Attached File  1.jpeg   185.81K   61 downloads
  • Attached File  2.jpeg   137.44K   62 downloads
  • Attached File  3.jpeg   94.84K   56 downloads
  • Attached File  4.jpeg   132.04K   73 downloads
  • Attached File  5.jpeg   50.88K   71 downloads
  • Attached File  6.jpeg   53.11K   57 downloads


#27
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
O aplicatie Android, din care poti seta si controla nivelul maxim de incarcare pe Nissan Leaf (ex 80%), indiferent de charger.
Am vorbit cu dezvoltatorul, si a activat Romania.
Se conecteaza la Nissan EV Connect si monitorizeaza nivelul de incarcare. Cand ajunge la nivelul setat, iti da o alarma.

Exista si o alta aplicatie (interfata in limba germana), care monitorizeaza in LAN (nu de pe net), gradul de incarcare pentru anumite controllere: Simple EVSE, OpenWB, E-charge.
Problema este ca merge doar daca in Wallbox exista si un contor de energie cu S0...

Ar fi mers o combinatie intre cele doua aplicatii...

Attached Files

  • Attached File  11.jpeg   43.05K   21 downloads
  • Attached File  22.jpeg   68.49K   19 downloads


#28
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Interesant testul ADAC pentru SimpleEVSE si nu numai.

Designul SimpleEVSE a fost penalizat pentru doua probleme:
  • Lipsa unei sigurante Type A (monofazat) sau Type B (trifazat) @kolfleading - chapeau!
Am abortat discutia in topicul initial. Cel mai ieftin ~65 USD am gasit pe Aliexpress.
Aparent sunt producatori mari care uita sa le puna, dar mentioneaza in documentatie ca circuitul ar trebui sa contina una...

Quote

However, the Innogy and Schneider Electric - despite their rather high prices - no DC fault protection (FI B) installed * , which is then essential to retrofit in the house installation. The costs, alone for the hardware, are here between 300 to 400 €. And the wages for the installation is still on top. That said, the price-performance ratio of these two boxes is no longer as good as it sounds in the prospectus.

With the boxes of Keba and Wallbe only the AC fault protection (FI A) must be supplemented. This is at least on the hardware side much cheaper, because a FI A-switch costs only between 20 and 40 €, plus installation costs.

 Adm, on 17 iulie 2019 - 11:36, said:

Tipuri de sigurante diferentiale.
E foarte instructiv.

Ca idee, vad ca la OpenWB ei folosesc tip B -  CHINT FI Typ B, Modell NL210.

Chint NL210 63-463/30 este singurul model si e f scump ~300 EUR bucata.


Type A este pentru monofazat.
Type B este pentru trifazat

In Germania mai exista Doepke DES 4 A EV R

Discutia a luat-o pe o panta paranoica din pacate.
Sa nu uitam ca masinile electrice contin protectii bune si mai au cel putin un transformator AC-DC in masina, am mari dubii ca lasa masina sa plece din baterie curentul continuu catre statia de incarcare.

2. Lipsa implementarii Status E (sa intrerupa incarcarea daca masina semnaleaza eroare).
Problema a fost rezolvata in varianta de firmware/hardware actuala.

Quote

Firmware updates
2019-04-26 revision 12:
- RX buffer limit fix (mainly for RS485 systems)
2018-12-10 revision 11:
- improved CP signal check (implements status E), requires feedback resistor 100k (rev3
board R20, rev2 board R13, DIN version R21)
- if you do not upgrade feedback resistor, do not use firmware 11+

Attached Files



#29
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Pentru a putea aplicatia cu interfata in limba germana, care deconecteaza statia cand se atinge nivelul dorit de incarcare  - SoC, e nevoie de un contor de energie cu S0 pulse.

Tot ce am gasit la chinezi e pe o singura faza (10 USD), iar pe 3 faze as avea o problema - nu prea are loc in carcasa...
Ma gandesc sa iau unul pt o singura faza (Leaf foloseste doar o faza) si asta este.

#30
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Am vorbit cu producatorul aplicatiilor Android, si sunt vesti bune.

1. Aplicatia Charge Monitor for Nissan - citeste SoC de la serviciul Nissan EV Connect.
2. Aplicatia go-eCharger (und andere): Wallbox-Steuerung (versiunea ei beta, pt testeri) poate folosi acum informatiile de la aplicatia 1 sau infromatiile furnizate de un contor digital, cu suport pt S0 pulse signal.

Daca setezi de ex 85% SoC in aplicatia go-eCharger, Charge Monitor detecteaza prin EV Connect cand ajunge la 85%, comunica catre go-eCharger, iar acesta opreste incarcare comunicand cu Evse-WIFI.
Trebuie sa fii in LAN pt ca sa intrerupa automat incarcarea.

Cei priceputi pot utiliza VPN pt a comanda de oriunde :)

Merge perfect!

Momentan lucrez la traducerea aplicatiei go-eCharger in limba romana. Nu stiu cand versiunea Beta va fi disponibila public.

Edited by Courage, 21 July 2019 - 12:44.


#31
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
BTW, bazat pe SimpleEVSE este si OpenWB, o statie de incarcare ce foloseste Rpi 3 pt WIFI si control.

https://openwb.de/main/?page_id=135

Mi se pare mai elegant designul open EVSE-Wifi.

[ https://www.photovoltaikforum.com/core/attachment/11356-verschaltung-openwb-ia-iia-v52-jpg/ - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#32
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Ma bate si pe mine gandul sa fac unul, dar vreau sa fie cat mai compact ca sa il tin in masina.

#33
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Eu deja lucrez la proiectul asta.

Simple evse wb (nu DIN)
Contactor 2NO 32A
Modul wifi (pt ca nu vreau sa numar clipurile led)
Sursa 5v
Buton on/off (nu reset)
Cablu 4x6mm (faza, nul, masa si CP)
Priza Type 2 female
Rezistenta de 220k ohm
Cablu alimentare monofazat 3x4mm

#34
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Gata, noua comanda este pe drum, dar mai rumeg la optiuni.

Quote

EV charge cable CP 5x6mm + 0.75mm three phase cut 3+3m (6m)
EV charge cable 4x6mm +1x0.75 - 3.00m (pt versiunea portabila)
EVSE DIN enable communication by default
EVSE WB enable communication by default
Type 2 - F plug - 2 pieces

Ma gandesc sa fac ceva f compact si util, monofazat, sa poti folosi partial cablurile existente deja in masina, pt Leaf.

Leaf incarca maxim 6.6 Kw pe monofazat => 27.5A maxim.
Problema este ca realist, nu gasesti circuite monofazate peste 16A, deci ceva mic si versatil ar insemna:
- cablu Schuko (pt circuitele normale)
- adaptor Schuko -> cablu 400V, cu doar L1, N si masa.
- cutie cat mai mica, care sa contina:
-- simpleEVSE WB
-- contactor 2P
-- WIFI pt setari usoare cu telefonul
-- sursa 5V miniaturala
- priza mama, in care sa infigi cablul existent deja in masina.

Cred ca voi incerca sa fac ceva printabil 3D la carcasa.

#35
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Au venit piesele, dar bebelusul e fulltime job, asa ca printre urlete mai apuc sa mai fac unele chestii.
Am desfacut mufa Type 2 F, si m-a luat durerea de cap, pt ca am nevoie de un cleste mare de sertizare pentru a prinde direct cablurile in PINI + e nevoie de multa atentie cand o faci si in ce ordine.
Daca sertizezi prost, nu mai poti desface, deci masoara de 3x si taie odata.
E mult mai usoara versiunea cu priza Type 2.

Attached File  pin1.jpeg   72.2K   23 downloads
Attached File  pins.jpeg   87.06K   32 downloads

Nu am gasit nicaieri poze cu Type 2 mufat, asa cam desfacut incarcatorul meu chinzesc, tot cu mufa Duosida, ca sa ma inspir.
Din ce am cautat pe net, idiotii de chinezi au pus o rezistenta de 110 kOHM, ce semnalizeaza 63A, desi cablul e 5x6mm, si ar fi trebui una de 220 kOHM, pt 32A.

Attached Files


Edited by Courage, 09 August 2019 - 16:29.


#36
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Daca nu ai cleste, eu cred ca merge cositorit cu o lampa cu butelie cu gaz pentru tevi de cupru.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate