Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
236 replies to this topic

#109
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021

View PostAdm, on 05 noiembrie 2021 - 22:54, said:

Recomand sa dai gaura si sa scoti antena WIFI afara pe lateral, asa e gandita.
Cutia de metal e Cusca Faraday.
Da, o sa scot antena WiFi in afara cutiei metalice. Mai am de pus si led-ul de stare, care tot afara va fi pozitionat (cred ca in partea de jos il voi pune, iar firele le voi scoate pe langa cablul de alimentare tablou sau pe langa cel de incarcare ca sa nu mai dau gauri... voi vedea).
Aseara am reusit doar sa fac conexiunile intre componente si sa verific functionalitatea, deja incepuse sa se insereze. Pana vine masina, le aranjez eu frumos pe toate...

#110
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001

View Postady.red, on 06 noiembrie 2021 - 10:26, said:

Doresc să intru și eu în acest proiect dar nu înainte de a vă adresa anumite întrebări care mă privesc pe mine.
1. Vreau să știu dacă priza mamă Type2 are posibilitatea ca în momentul pornirii încărcării încuie cablul în priză/stație. Dacă nu care ar fi varianta de încuiere sau dacă modulul stației știe să facă acest lucru.
2. Vreau să știu dacă ați bricolat ceva în legătură cu țeva de scurgere a apei care elimină apa ajunsă accidental în priza Type2, acolo trebuie pus un furtun de scurgere în afara stației.
3. Eu locuiesc la bloc în București, și aș opta pentru o cutie metalică pe care să o pot prinde cu coneșpanuri de 8 sau 10. Știu că va trebui să găsesc altă variantă pentru modulul de wireless, dar risc să rămân fără ea.
4. Tot referitor la wireless nu am o rețea proprie în apropiere de locul de parcare care este de la primărie, dar mă gândesc că pot accesa stația printr-un hotspot de pe telefon/laptop la accesare /configurare sau să folosesc contul DIGI WIFI care îmi oferă conexiune la rețelele DIGI prin acces la punctele de acces.
“Cu Digi WI-FI ai acces la internet în cele mai importante locații din orașul tău! Te loghezi în MyAccount, accesezi secțiunea Digi WI-FI și apoi îți alegi un nume de utilizator și o parolă. Când ajungi într-o zonă Digi WI-FI conectezi dispozitivul tău la WiFi și îți va apărea rețeaua cu numele Digi WI-FI, pe care o vei accesa. Tot ce trebuie să mai faci este sa deschizi o pagina web și să introduci datele de logare. Și gata. Ai acces la Internet gratuit!” Dar nu am testat serviciul până acum...


Pornirea stației vreau să o fac prin keycard, dar și aici cred că voi întâmpina probleme dacă aleg o carcasă metalică.
Voi ce îmi sugerați să fac în situația mea, mai ales că mă zbat să obțin un ATR cu contractul de la parcare, nefiind nevoie să construiesc ceva pe acel loc, avantajul fiind că locul de parcare este chiar lângă un punct de transformare ENEL.

1. Da, esti posibil, dar treaba e complicata si nu merita.
Necesita inca un solenoid si cred o sursa de 12V
https://www.evalbo.de/download-1/
E acolo o schita cu el.

Nu am incercat asta, pentru ca oricum cablul este blocat pe partea masinii, deci nu pot sa il fure, insa pot deconecta masina de la statie.

2. Am prima statie la munte, afara.
In 2 ani nu am observat sa se stranga apa in carcasa (e transparenta), dar am dat cu silicon de jur imprejurul prizei mama Type 2.
Scurgerea este pentru posibila apa ce intra in priza (partea relativ circulara din interior), care e in mod obisnuit acoperita cu capac.

3. Cutia metalica e o problema pt semnalul WIFI
In primul rand ai nevoie de modulul WIFI, pt configurare, dar asta poate fi facuta cu cutia deschisa.
- poti cumpara un modul WIFI cu antena externa (vezi pagina precedenta).
- poti prinde in suruburi o mica cutie de plastic langa cutia metalica, unde pui WIFI, fra antena externa.

Activarea incarcarii se poate face printr-un buton ON/OFF legat pe modulul WIFI, ca sa nu te mai complici cu RFID.
Acest buton ON/OFF poate fi cu cheie.

4. Nu merge, nu are rost complicatia.
Modulul wifi face AP propriu, care nu poate fi legat la reteaua WIFI publica digi.
In plus, sigur nu ai putea sa il accesezi din afara, ca nu ai port FWD.

Nu cred ca ai sanse cu ENEL, nu pe legislatia actuala.

P.S. Eu as merge pe modelul de EVSE Ieftin (vezi celalat topic) si as pune butonul cu cheie pe alimentarea de la modul.

Edited by Courage, 06 November 2021 - 11:58.


#111
ady.red

ady.red

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 15.01.2007
@Courage: Mulțumesc mult pentru răspunsul rapid și ideile sugerate.

1. Chiar dacă nu poate să-l scoată de la mașină nu vreau să-l scoată cineva în timp ce se încarcă mașina, iar dacă îl scoate din stație nu cred că-l interesează să nu-mi vandalizeze mașina să scoată cablul și priza mașinii. Cablul are un preț destul de mare chiar și pe OLX. Deci o sa caut priză cu incuiere.

2. Silicon o să pun și eu și o sa mai adaug o presetupa sau cum se numește pentru un furtun care se va mufa pe teava de la priza. Scuze, dar sunt mai căpos de fel și recunosc.

3. Mulțumesc pentru sfat, o să țin cont.

4. Nu aș merge pe varianta mai ieftina deoarece:
Am vrut sa va întreb inițial dacă aș putea să fac stația de încărcare pentru 2 mașinii concomitent deoarece am 2 mașinii hibrid plugin pe care doresc sa le încarc noaptea în principiu, lent pe 10 amperi. Mașinile mele sunt VW Passat / Golf GTE și din meniul/aplicatia mașinii pot regla pe câti amperi să se facă încărcarea 5/10/13 sau 16 amperi. Bănuiesc ca aceleași componente × 2, mai puțin siguranța de calitate la care se vor lega contactorii.

Apropo, voi ați opta pentru o încărcare de exemplu 5 amperi pentru sănătatea bateriei sau 16 amperi încărcare rapida. Voi cum va încărcați mașinile?

Mașinile le folosim eu și fiimeu și poate ma mai roagă vre-un vecin să incarce mașina la stația mea. Cum ii pornesc stația dacă nu sunt acasă?
Ăsta este motivul pentru care am ales RFID.

Cam așa vreau sa fac eu.


#112
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Eu nu am gasit priza cu solenoid inclus, de 12V.
Si mai e o problema, nu am gasit nimic prin documentatia controllerului despre acest solenoid, deci nu am idee cum se comanda.
Totusi e posibil, aparent, vezi atasat.

Attached File  Aktuator Beschaltung 2.0.pdf   166.85K   15 downloads

Uite aici documentatia de la alt controller si aici vedem ca sunt mai multe tipuri de solenoizi.
In principiu unul ocupa mai mult loc pe orizonala, celalalt pe verticala.


Vestea buna e ca solenoidul era candva de vanzare tot la cei care vand controllerul.
Exista si la chinezi. Vad ca sunt 2 modele.
https://www.aliexpre...0185796739.html

Prizele Type 2 sunt de doua tipuri dpdv constructiv:

- Model A, cu 3 surubusi si pini ce se sertizeaza. E chinul dracu cu ele.

Attached File  priza_A.jpeg   113.58K   14 downloads

- Model B, cu 4 suruburi de prindere si pini la care se prind firele cu surub. Sunt cele mai folosite.

Attached File  priza_B.jpeg   92.25K   12 downloads

https://www.aliexpre...2221086202.html

Pe scurt, nu merita problema cu solenoidul, nu cu acest controller.
Poti folosi Stegen - SmartEVSE, la care am dat documentatia.

====

Fast charge insemna incarcarea pe DC, cand vorbim de Type 2, indiferent de amperaj, vorbim de slow charge.
10A suporta incarcatorul cu care vine masina, numit si Granny Charger, pt ca incarca cu 2.3 kWh

Ca idee, amperajul minim pt Type 2 este de 6A.

Pe scurt, mergi cu maximul suportat de transformatorul masinii, nu e nicio problema pe Type 2.

Ideal si fara dureri de cap ar fi un bransament de 32A, iar fiecare statie o setezi pentru 16A si aia este.
Oricum nu trage mai mult masina, iar asta e elementul limitativ.
===

Romanii sunt vandali oricum, deci nu prea ai ce masuri sa iei impotriva celor care vaneaza cuprul sau un ban rapid pe OLX.
Fie ca e prins cablul in ambele capete, fie ca e prins in unul singur, sunt N metode de vandalizare distructiva.

====

Statia pt vecin o poti porni cu RFID sau cu cheia, cum ziceam.
Avantajul la RFID este ca daca faci statia completa (si cu contor), atunci poti sa il si taxezi pe vecin cu cat a consumat de pe cardul sau RFID.
===

Si eu o sa trebuiesc sa fac o statie dubla, dar eu stau in cartier rezidential si nu parcheaza nimeni la gardul meu.

Am tras pana acolo 32A, o sa le impart la 16A pt fiecare statie.

Componentele celor 2 statii le voi monta intr-un tablou de aceste fel.
Nici nu ma mai complic, deci voi merge pe Ampervo (limitare cu rezistenta la 20A), dar limitez amperii daca e cazul din masini.

#113
ady.red

ady.red

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 15.01.2007
Pfoaaa, ești o enciclopedie omule.

Mulțumim mult pentru tot!

Mai studiez, mă mai gândesc și vă anunț când mă apuc de bricolat.

#114
ady.red

ady.red

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 15.01.2007

View PostCourage, on 10 iulie 2019 - 10:53, said:

10. Wifi Module cu ESP8266 (de preferat sa aiba cip Silabs) ~ 30 lei pe OLX
NodeMcu - vedeti sa fie alimentate cu microUSB!
Am conectat placa WIFI NodeMCU pe MicroUSB la computer si am urmas pasii de mai jos pentru a instala softul.

===

Salutare!

Este obligatoriu să folosim adaptorul WIFI cu cip SILABS?

Pe OLX sunt module WIFI ESP8266 NodeMCU dar fără acest cip, sau cel puțin așa se vede din poze.

Referitor la problema mea cu conectarea la internet, o sa folosesc un modem GSM 3G din acela mobil, la care am acces și la interfața lui să fac PFW si mă costă 2 euro pe lună cu trafic nelimitat.

Solenoidul l-am găsit la evmag cu 60 de lei dar nu are schemă și nu știu cum se acționează. Cele din china au motor pentru încuiere/descuiere și se inversează polaritatea pentru aceste comenzi.  https://ev-mag.ro/ac...oid-els-01.html

În loc de cutie metalică o să cumpăr un seif, da, exact, costă 107 lei, are tablă de 1,5 și 3 mm și destul de încăpător, are 16 litri 34x24x20, este suficient de adânc. Cu ăsta o sa fiu în siguranță cu stația mea. https://www.leroymer....5-mm-16-l/5223

Iar prizele Type2 o sa le montez pe laterale.

Prevăd că mă voi apuca de bricolat săptămâna asta.

Edited by ady.red, 07 November 2021 - 19:48.


#115
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Cred ca te complici excesiv.

1. Nu conteaza cipul, doar ca in fct de cip, vor trebui alte drivere la conectarea cu computerul.
2. Nu prea inteleg cu faci cu modemul 4G.
Nu uita ca nu merge port FWD pt ca nu iti da ip rutabil.

In plus, nu inteleg de ce ti-ai dori sa te conectezi la modul de pe internet.
WIFI ajuta la diverse stari, dar odata facute, uiti de el.

3. Spatiul de manevra e foarte mic in acel seif.
Daca vrea cineva sa iti fure jucaria, vine cu o ranga si o smulge din perete.

Recomand o cutie precum cea de aici, folosita de @clau03
Are tabla destul de groasa si sunt modele cu cheie (sau pui tu un lacat)
Sunt foarte curios cu o sa gauresti tabla pentru a monta prizele Type 2.
Eu m-am cam chinuit la plastic.

4. problema cu solenoidul este comanda, iar comanda folosind acest controller (Simple-EVSE) este foarte complexa, pt ca nu e suportata direct de controller. Nu te pot ajuta. Am pus deja mai sus schemele de comanda, dar nu pare a fi ceva complet.

#116
ady.red

ady.red

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 15.01.2007
E adevărat că mă complic, dar vreau să stau liniștit ulterior.

1. Drivere se găsesc, nu asta ar fi problema.

2. Modemul este 3G cel care-l folosesc, are funcție de router și se comportă exact ca cel de acasă. Odată ce te-ai conectat la el cu telefonul/laptopul prin WIFI, ești în rețeaua lui (ești clasa de IP care o alocă el echipamentelor care se conectează la el gen 192.168.1.xxx), iar pe gateway te conectezi la interfața de configurare, cum ai la routerul de acasă. Mi-ai zis ceva că e nevoie de port forwarding și de asta am nevoie ca să scot echipamentul (modulul de WIFI care comunică cu EVSE-ul prin ModBus, {la mașini se numește M-Bus, este un protocol de comunicare uni direcțional}) în internet, și dacă ai IP public fix, poți să-l vezi de oriunde. Deci pot accesa și din extern modulul de WIFI, implicit aplicația EVSE-ului. O să vreau să scot istoricul încărcărilor, tentative de încercări de încărcare, update-uri de firmware ulterioare, etc.

3. Punând prizele pe laterale câștig spațiu mai mult decât le-aș pune pe capacul de deschidere. Prizele se vor monta ultima dată când am terminat cu montajul pieselor pe șina DIN.
Defapt, am nevoie să montez 2 contactoare, 2 module SimpleEVSE sau Stegen - SmartEVSE (apropo, ăsta e stock out), 2 module RFID și cred că 2 module WIFI, modemul care cred că va avea semnal in seif :))).
Siguranța cu diferențialul de potențial va fi montată alăturat în tabloul/BMP-ul cu contoarul, direct după contoar. Nu vreau să mai umblu ulterior în el.

Referitor la smuls, zidul este din beton armat și voi folosi coneșpanuri 10 sau 12, care o dată băgate pe găuri și strânse, dărâmi zidul să le mai scoți.

Găurile le voi da cu o freză specială de metal, sper că gaura trebuie rotundă, nu am verificat și chiar dacă, există și flex în dotare și voi bricola exact cat este nevoie. Alte găuri vor trebui date deasupra prizelor pe care să le astup cu ceva dopuri de plastic pentru a atașa RFID-ul.

4. O să mai studiez cum funcționează solenoidul, ideea e că cel de la chinezi varianta ELB-Lock merge 100% (schema de pe site-ul chinezilor e aceeași cu cea de pe site-ul german) cu SmartEVSE și mi-ar fi plăcut.

Mai vroiam să te întreb care sunt diferențele între EVSE DIN, EVSE W16 și EVSE Wallbox.

Scuze, dar am citit de 2 ori tot topicul și tot nu am înțeles.

#117
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
1. Nu te pot ajuta la solenoid, chiar ma intreb cum il conectezi cu SIMPLE-EVSE.

2. Daca ai IP fix la modemul 3g (la Orange era optiune de 5 EUR/luna), poti accesa teoretic din WAN modemul.

3. Gaura e asa
Attached File  IMG_5587.jpg   231.29K   12 downloads

4. DPDV Functional EVSE WB si DIN sunt identice, dar difera dpdv fizic la asezarea pinilor.
EVSE-DIN vine si cu o carcasa ce se monteaza pe sina DIN.
Din stiinta mea, doar EVSE-DIN permite modulul aditional hardware RS485 (modbus)

Daca vrei si contorizare, atunci e ceva de discutat ;)

Pe langa modulul EVSE-WIFI, mai ai nevoie de un contor/statie

Acesta poate fi de doua tipuri:
- cu S0 -> contorizeaza impulsuri, dar trebuie sa selectezi la fiecare incarcare daca masina incarca pe o faza sau pe 3 faze.
Acesta se leaga direct de EVSE-WIFI.
- cu Modbus, dar asa inseamna ca ar trebui sa folosesti teoretic un adaptor Modbus-TTL precum cel folosit la Clau03 (nu am incercat niciodata, dar ar trebui sa mearga)

Tragand linia, si vazand ca vrei si solenoid, iti recomand sa cumperi 2 buc Go-e Charger pe care sa le bagi intr-o cutie.

Ai de toate inclus in ele (contor, wifi, rfid, solenoid, user management, load labalancing pt 2 sau mai multe bucati etc)

#118
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Am câteva  întrebări pentru experții tehnici de pe acest topic:
1. Ce încărcător ați recomanda pentru o casă care acum are monofazic de 9kw iar pe viitor intenționez să instalez panouri fotovoltaice și 1-2 PowerWall-uri Tesla?
Ideea ar fi să creez un ecosistem Tesla: mașină/mașini, un Wall Connector gen 3, panouri și 1-2 PowerWall-uri.
Singura nedumerire pe care o am este legată de lipsa controlului activ al puterii pe care o livrează Wall Connectorul către  mașină. Acum am un încărcător care știe puterea instalată, măsoară consumul din casă și doar ce rămâne livrează către mașină. Este o funcție care s-a activat de multe ori având în vedere ca am totul pe curent în casă.
2. Oare pe viitor Tesla va implementa vreun mod de a comunica între Wall Connector și celelalte elemente ale "ecosistemului"?
3. Adică fizic, încărcătorul are această capacitate?
4. Are toate protecțiile necesare sau ce ar mai trebui să includ?

Vă mulțumesc!

#119
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001

View Postinuendo0, on 09 noiembrie 2021 - 22:14, said:

Am câteva  întrebări pentru experții tehnici de pe acest topic:
1. Ce încărcător ați recomanda pentru o casă care acum are monofazic de 9kw iar pe viitor intenționez să instalez panouri fotovoltaice și 1-2 PowerWall-uri Tesla?
Ideea ar fi să creez un ecosistem Tesla: mașină/mașini, un Wall Connector gen 3, panouri și 1-2 PowerWall-uri.
Singura nedumerire pe care o am este legată de lipsa controlului activ al puterii pe care o livrează Wall Connectorul către  mașină. Acum am un încărcător care știe puterea instalată, măsoară consumul din casă și doar ce rămâne livrează către mașină. Este o funcție care s-a activat de multe ori având în vedere ca am totul pe curent în casă.
2. Oare pe viitor Tesla va implementa vreun mod de a comunica între Wall Connector și celelalte elemente ale "ecosistemului"?
3. Adică fizic, încărcătorul are această capacitate?
4. Are toate protecțiile necesare sau ce ar mai trebui să includ?

Vă mulțumesc!

1. Echipamentele Tesla sunt sublime, dar close sourced, deci de aici apare o mare limitare.
Nici macar Wall connector 3 nu are inca API.
Se spera/asteapta sa apara ceva, dar e Tesla!

Pe scurt, NU poti integra in niciun sistem folosirea surplusului de PV folosind Wall Connector, dar din documentatie, merge partea de invertor/beterie (Tesla Powerwall)
https://openwb-de.tr...o&_x_tr_pto=nui

Asadar, poti folosi tesla Powerwall, dar ca statie de incarcare iti trebuie ceva care e suportat de OpenWB sau EVCC (precum statia de aici) sau daca vrei ceva complet si complex: Go-e Charger
Cand ai PV, folosesti un rPi pe care rulezi OpenWB sau EVCC pt a controla statia.

2. promisiuni sunt multe, dar parca vad ca apare Wallconnector gen4 si nimic.

3. Nu tine de fizica, tine de software, iar probabil ca ecosistemul Tesla ar putea implementa asta, insa sunt prea lenesi.
Pe langa softul statiei, mai e nevoie si de ceva catre proceseaza integrarea.
E posibil, dar e improbabil.

4. Cine, ce protectii?
Daca il faci tu, are ce protectii ii pui.
Daca il cumperi, are deja protectiile.

#120
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021
Am pus led-ul de stare si antena WiFi.
Ca sa nu mai dau gaura, led-ul l-am pus intr-o gaurica pe partea opusa balamalelor... acolo unde s-ar fi fixat balamalele usii daca acesta avea deschidere pe partea opusa. Doar ca trebuie sa te uiti la led din lateral, fiind intre carcasa si usa. Voi vedea daca va ramane asa, sau nu.
Pentru antena WiFi a trebuit sa dau o gaura de 6mm. Acum am semnal bun si din casa. Si ca sa semnal si de la vecina Posted Image , o sa pun o antena mai mare...

Attached Files



#121
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Nu uita ca una e receptia (ajuta antena), si alta e transmisia, care e limitata ca putere.

#122
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021
Pana la urma controller-ul are vreo protectie pe el (vreo siguranta ceva... ) sau trebuie sa ii pun eu.
Sa ii pun una pe fir fuzibila sau o siguranta automata pe sina DIN de amperaj cat mai mic? Si cat sa fie amperajul?

#123
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
S-ar putea sa aiba lipita pe placa o rezistenta, dar daca se topeste, tot trebuie sa o ia la mana un electronist, deci pe alimentarea de 230V ar trebui o siguranta fuzibila de 1A, pe fir.

Am vazut ca exsita si sigurante automate de 2A.

Edited by Courage, 10 November 2021 - 17:27.


#124
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021
Ok, o sa caut o siguranta pe fir sau automata ca sa aiba totusi o protectie cat de cat si controller-ul. E in regula 2A automata?
Ar trebui sa pun si pe sursa, sau asta are protectie incorporata?

#125
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Daca iei de 2A, recomand sa alimentezi din ea si sursa de 5V

#126
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021
Acum m-am uitat pe specificatiile sursei... spune ca ar avea protectie la supratensiune, scurtcircuit si suprasarcina. Deci, sa pun si pe sursa?
https://www.conexele...-MEAN-WELL.html

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate