Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Jurnal de Frunza (Nissan Leaf)
Last Updated: Dec 10 2023 15:02, Started by
Courage
, Jun 14 2019 11:13
·
1
#1
Posted 14 June 2019 - 11:13
Link grup Whatsapp Nissan Leaf Romania
Link grup Facebook Nissan Leaf Romania Constructie Wallbox/EV Charger pt incarcare masina electrica (EVSE) Nu pot sa zic ca aveam un mare plan de achizitii auto anul acesta, dimpotriva (am si asa prea multe masini), doar ca: - fac intre 40-70Km in Bucuresti, cu consum in fct de masina intre 11-15l/100km. - am schimbat pe garantie 2 valve EGR la o masina si una la cealalta. - ma scarma nervos cand stau in trafic, vad cat consum si cat poluez. Da, poluarea este enorma in oras, dar... ### (nu vreau sa fiu ipocrit) - am 2 copii si un bebe, dar cel mai des transport 3 copii ( 2 ai mei si o colega de scoala) la/de la scoala, deci aveam nevoie de mai mult loc in spate (3 locuri, nu 2 ca la i3). Au uimitor de multe bagaje la scoala, iar portbagajul Leaf e incapator. - presimt ca voucherul de 9300 EUR nu mai rezista mult Am cumparat Nissan Leaf dupa ce am citit pe internet si pe acest forum. In general, forumurile din afara au modelul precedent. Mi-ar fi placut Tesla, dar cea mai ieftina costa de 2x mai mult, nu are voucher, iar cel mai apropiat service e la Viena. Despre Model X, numai de bine Autonomia este importanta, dar nu critica, pentru ca in afara orasului am cu ce sa ma deplasez fara probleme, dar nu as fi dorit sa o bag la incarcat zilnic. Ca si in cazul motoarelor termice, si la cele electrice se exagereaza enorm la consum/range declarat. Sunt prea multe variabile: - trafic - talpa sofer (viteza, stil, acelerare) - temperatura ambianta (AC consuma enorm, vedeti poze) - incarcare - panta - etc Ideea este ca pentru bateria de 40 kw, eu mi-am facut calcule de 200 Km, cea ce pare a fi real dupa prima jumatate de zi de folosinta. Daca incarc acasa, eu ies de 6-7x mai ieftin decat daca merg cu celelalte masini. In caz particular, voi incarca des gratuit (Kuafland, Lidl etc), cat inca mai e posibil. Cine isi ia masina electrica doar pentru economii, nu stie matematica. Cu 2-4000 iei masina SH decenta, care te tine cativa ani buni si nu ajungi la 28500 EUR, cat a costat aceasta masina, cu tot cu tichetul rabla plus si rabla clasic. Maina e full (Tekna), doar asa s-au adus in Romania, are multe jucarii pe ea, dar merita mentionat: - scaun incalzite fata/spate, din piele ecologica, perforata. - volan incalzit - camera fata/spate/laterale, de detectie unghi mort, detectie pietoni, radar - franare automata pietoni sau obstacole - cruise control adaptiv cu franare - sistem audio BOSE - Apple Car play/Android Auto (aici mai trebuie sa cercetez) - navigatie - control de pe smartphone pt clima si incarcare (dupa o procedura de activare, destul de tembela) - etc Incarcarea bateriei de 40 kw se face pe doua porturi: 1. Chademo - 55kW/h, supercharger - curent continuu, sunt relativ putine statii - www.plugshare.com 2. Pe portul Type 2, cu curent alternativ. Accepta maxim 6.6 kW/h. Masina vine cu 2 cabluri (unul pt Type 2, pt prize de perete) si unul cu adaptor de 10A, ce incarca teoretic cu 2.2 kWh - la o priza obisnuita (ia 20 de ore). Acasa am 380V, dar Leaf foloseste doar o faza, insa am destul ca sa incarc cu 6.6kWh, duupa ce imi cumpar un adaptor din China si trag cablu trifazat afara... Cum e conduce? E ciudat, foarte ciudat, tulburator de ciudat! Sper sa ma obisnuiesc... Dupa prima zi NU consider ca e mai misto decat o masina cu motor termic, premium! E foarte tacuta, accelereaza foarte brusc si are frana de motor destul de brutala (e-Pedal). Exista si o franare mai brutala (B mode). Daca dezactivezi E-Pedal, in Bucuresti smuceste foarte rau in trafic stop&Go, deci teoretic secretul este sa te adaptezi la mersul cu o singura pedala, sa fii una cu masina, iar asta va lua timp. Daca e-Pedal e activat, intoarcerea din 3 miscari sau parcarea cu spatele e frustranta, pt ca masina se opreste f repede. Suspensiile sunt destul de tari si cam troncane intr-un fel foarte ne-premium... Anvelopele sunt Dunlop Enasave - 215/50R17 91V Autonomia cu AC pornit scade cu 40km, iar per total scade vazand cu ochii, deci estimarea mea este incarcare supercharger minim 2x/saptamana. Azi o voi incarca la mall Baneasa, pe Type 2. Mi-am propus sa o conduc ca pe orice masina, sa nu fiu stresat de range. P.S. Exista si un grup Facebook, al detinatorilor. Attached Files |
#2
Posted 14 June 2019 - 11:17
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea, e o masina faina!
|
#3
Posted 14 June 2019 - 11:22
Mno, adaptare ușoară și mulți km/kW făr' de probleme!
Felicitări! Chiar ai avut … Courage! |
#4
Posted 14 June 2019 - 11:27
Superba masina, tot astept niste optiuni de finantare decente pe persoana fizica si la noi.
M-am plimbat putin cu ea, imi pare masina ideala pentru oras si deplasari suburbane, chiar si interurbane pe aria Bucuresti - Pitesti - Ploiesti - Giurgiu. Masina e orice numai premium nu, e in interior la nivelul unui Cashcow sau Pulsar. Banii in plus ii dai pentru ce e sub caroserie. Oricum comparativ cu ce e la ZOE, sta mai bine Leaf. E aproape la nivel de e-Golf. Condusul cu o singura pedala ia timp, m-am trezit insa ca faceam acelasi lucru si la masina cu benzina la un moment dat Tu nu aveai la un moment dat un Outback 3.0 sau 3.6 la care nu ajungea rezervoru? Interesant cum ne impacteaza tehnologia, nu? Edited by danX, 14 June 2019 - 11:34. |
#5
Posted 14 June 2019 - 11:28
Felictari.
Adevarul este ca imi place cum arata ultimul model de Leaf. Sa ne spui cum se comporta cu AC-ul si temperaturile ridicate... Edited by tehnics, 14 June 2019 - 11:28. |
#6
Posted 14 June 2019 - 11:32
Despre finantare, citisem ca marii producatori au oferte excelente prin firmele lor, dar am dubii.
https://finantare.renault.ro/ https://www.nissan.r.../finantare.html Da, candva am avut 3l Subaru Outback. Mare teapa de masina... (consum urias, performante discutabile, cutie execrabila, impozit tembel, ca avea 3000 cmc, nu 2999 cmc). Sub 23-25l/100 Km nu vedeai prin Bucuresti. La cum e traficul in Bucuresti, parerea mea este ca fie ai o benzinara mica, fie un diesel decent, fie electric. Cum in Bucuresti nr de blocuri e urias, nu cred ca masinile electrice vor fi foarte populare intr-un orizont de timp decent. Benzina supralimentata (cu cilindree mica) sau aspiratie naturala cu cilindree mare sunt frustrante. Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:35. |
#8
Posted 14 June 2019 - 11:41
Sper sa fie, in sfarsit, un topic realist in ceea ce priveste o masina electrica, chiar daca nu este premium ca un eTron sau o Tesla.
Totusi, nu inteleg de ce Leaf si nu eTron, cred ca ai luat hotararea prea brusc. Electrificarea nu va fi solutia inlocuitoare pentru termice, o spun toti CEO de car makeri cu capul pe umeri, este doar un pas intermediar. Edited by Speedo, 14 June 2019 - 11:41. |
#9
Posted 14 June 2019 - 11:42
sa o stapanesti sanatos si fara incidente.
Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor. Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial. |
#10
Posted 14 June 2019 - 11:45
Sunt de acord ca electrificarea nu e o solutie salvatoare pt dilema actuala, eu nu am iluzii si nu sunt taliban (sper).
Hai ma... eTron? Really? Din coliziunile mele cu grupul VAG, am iesit tot timpul injurand cand am ajuns sa trag linie la final si am vazut ca optionalele dubleaza costul masinii, de aceea ii consider niste hoti supraevaluati. Quote Audi a publicat lista de prețuri pentru noul e-tron. Pe piața din România, primul SUV electric de serie dezvoltat de constructorul din Ingolstadt are un preț de pornire de 81.539 de euro. Camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale apar pe lista de dotări și costă 1.750 de euro. eTron sub 100 000 EUR nu cred ca te atingi de el, deci despre ce vorbim aici? Imi iau Ford Explorer Hibrid peste cativa ani, ca sa incapa toata satra la drum lung, si e la jumatate din eTron. @business11 - da, e ciudat rau sa "pornesti" motorul si sa nu se intample nimic. Noroc ca se invarte ceasul vitezometrului, de test. Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:50. |
|
#11
Posted 14 June 2019 - 11:48
Te felicit si eu, sint curios cum o sa iti scada autonomia iarna. Anul trecut mi-am schimbat masina si cochetam cu o electrica dar stau intr-o zona unde temperatura iarna scade deseori sub -20 iar zapada trece de 1,5m. Parca nu am avut courage sa ma bag avand in vedere ca nu am garajul incalzit si locuiesc la 80 de km de ”muncipiu”. Am preferat un hibrid una peste alta consumul e mai mic si nu risc sa raman cu ”tigaia” pe marginea drumului. In Bucuresti temperaturile sint mai accesibile dar totusi cand va veni momentul sa ne spui cat creste consumul/scade autonomia cand incalzesti masina mai serios.
Edited by arsmundis, 14 June 2019 - 11:49. |
#12
Posted 14 June 2019 - 11:49
Din ce am citit pe forumuri, de la 200 Km, ma astept pe la 170 Km reali range de iarna.
Daca afara e iarna, am 4x4, de ce sa stea degeaba? Unii isi incalzesc bateriile prin Canada. Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:51. |
#13
Posted 14 June 2019 - 11:51
Courage, on 14 iunie 2019 - 11:13, said:
E foarte tacuta, accelereaza foarte brusc si are frana de motor destul de brutala (e-Pedal). Exista si o franare mai brutala (B mode). Daca dezactivezi E-Pedal, in Bucuresti smuceste foarte rau in trafic stop&Go, deci teoretic secretul este sa te adaptezi la mersul cu o singura pedala, sa fii una cu masina, iar asta va lua timp. E chestie do obisnuita. La termica exista o intarziere la apasarea pedalei de acceleratie. La Leaf acceleratia e instant. Daca esti obisnuit cu benzinare, pedala pare ultra sensibila. Incearca sa conduci eventual in modul ECO. Face accelerarea mai slaba si se conduce mai usor. O sa fie mai lenesa un pic dar daca ai nevoie de putere apesi acceleratia pana la capat. Are un buton la capatul de cursa al pedalei si livreaza intreaga putere fara sa mai tina cont ca e in ECO. Dupa ce te vei invata cu ea o sa ti se para imensa intarzierea la apasarea pedalei la termica. |
#14
Posted 14 June 2019 - 11:53
#15
Posted 14 June 2019 - 11:53
Mama, ce masina urita! Sa n-ai tu ambreiaj de schimbat, turbina, egr... Nu stiu frate cum puteti fi asa de sadici. Adica doar sa o incarci la curent si sa pleci sa-ti faci treaba. Nu mi s-a intimplat asa nenoroc.
S-o stapiniti sanatosi si drumuri line! |
|
#16
Posted 14 June 2019 - 11:58
business11, on 14 iunie 2019 - 11:42, said:
sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor. Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial. Courage, on 14 iunie 2019 - 11:49, said:
Din ce am citit pe forumuri, de la 200 Km, ma astept pe la 170 Km reali range de iarna. Daca afara e iarna, am 4x4, de ce sa stea degeaba? Unii isi incalzesc bateriile prin Canada. |
#18
Posted 14 June 2019 - 12:21
business11, on 14 iunie 2019 - 11:42, said:
sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor. Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial. Mie frana "de motor" mi se pare geniala si te obisnuiesti cu ea. i3-urile de la Pony, de ex, cand le-au lansat, erau cam vechiute si nu aprind stopurile la frana de motor, ceea ce poate fi un issue. Inteleg ca astea noi sunt updatate. Referitor la rulare, scena epica in centrul orasului. Joi seara, in primul an de Pony. Trec pe langa un grup de pusti de liceu deja luati binisor, foarte galagiosi. Ma vad ca vin cu telefonul langa i3, se deschide, intru, las geamurile jos si plec. Liniste totala...si eu, si ei. Dupa care aud in fundal "Stai asa maaa, ca e din aia electrica" si incep rasetele. Oamenii luati bine efectiv nu compilau ca masina nu face zgomot. Leaf cred ca e best buy la ora actuala in piata de electrice pana in 40-45k EUR. i3 e vechiut deja si e in continuare scump Zoe - inghesuita inauntru, plastice de Logan, sistem cretin de inchiriere a bateriei, costa fix cat Leaf e-Golf - excelenta masina, fata de cele de mai sus nu o identifici ca electrica si nu pare castigata in cutia de chipsuri. Tehnologie vechiuta, asteptam ID Ramane de vazut ce fac Hyundai/Kia cu pleiada de electrice care abia au aparut sau stau sa apara SI la noi: Kona/Ioniq respectiv Soul/Niro electric. O sa urmaresc jurnalul asta, felicitari pentru curaj, @Courage! Edited by danX, 14 June 2019 - 12:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users