Casă Cluj-Napoca, Someșeni
Last Updated: Oct 22 2022 10:33, Started by
Gr3go
, May 07 2019 01:46
·
0
#19
Posted 07 May 2019 - 22:17
Am ramas placut surprins de volumul de sugestii mai mult sau mai putin obiective.
Quote te contrazici, spui ca vrei spatiu folosit cat mai util, insa vrei sa il ocupi cu calorifere randamentul centralei este mare numai la temperaturi mici, de sub 40 grade; daca pui calorifere centrala o sa consume mai mult Quote daca faci casa noua de ce pui trasee plate prin sapa si nu rotunde prin tavan fals? cele plate sunt de 3 ori mai scumpe In decizia de a folosi trasee rotunde sub tavan fals sau trasee plate intra si costul tavanului fals (care nu stiu daca ar fi necesar) si a sapei sau plansei mai groase. Foarte probabil vom alege combinatia mai ieftina. Din ce am mai auzit, ar mai fi optiunea de a introduce tevile (plate sau cilindrice) in placa, acordand extra atentie la proiectarea structurii. Dar din nou, posibil sa coste mai multe. Quote Ai sau vrei sa-ti cumperi uscator de rufe? Mi se pare incomod sa cobori de la etaj cu rufele, sa le intinzi la uscat. Quote Camera de spalare si uscare faci la hotel sau unde este aglomeratie mare, cu un dezumidificator de 25-30 litri la 24 ore vei ramane uimit de ce poate face daca e luat de la o firma de renume nu de design, cum este Trotec. Quote Despre ipat: daca o sa ai o izolatie buna gen casa pre-pasiva (20 cm termosistem, tamplarie buna, etc) si deci pierderi mici de caldura atunci ipat peste tot, nu vad sensul altfel. Mai eficient, mai fain pt ca nu mai ai niste calorifere aruncate prin casa, etc. Quote Sistem de ventilatie.....ca la birourile corporatiste Quote Spunea de suprafata constuita de 250 metri patrati care reprezinta aria construita la nivelul solului. In suprafata desfasurata intra si nivelul inafara de subsol . Quote Subsol : Functie de suprafata si teren pretul variaza intre 5-10 k euro. Totusi in lipsa unui studiu geotehnic si a unei suprafetele aproximative degeaba ne dam cu parerea https://www.screencast.com/t/EaxrPwbZ https://www.screenca.../t/OEG1aisklaKD <- asta inseamna fundatie de 1.2m pe 50cm? Quote normtivul m-a obligat sa fac fundatii la -2.00 fata de CTN...daca ma duceam la -2.50 trebuia doar sa mai torn o pardoseala si o scara si aveam subsol. |
#20
Posted 08 May 2019 - 00:09
vezi avantajele ipat ca si comfort, de la gradient diferit la afumarea peretilor; poate sub fereastra ai dulapuri, depinde de arhitectura; in baie caloriferul nu e sub fereastra banuiesc
daca deja ai tavane false proiectate, poti pune pe acolo; tevile plate se folosesc pt nevoi speciale, cu pret mai mare, ex renovari unde nu e prevazut spatiu pt ele profilul tevii face ca presiunea pe teava sa se piarda mai repede, pt ca lungimea peretilor tevii este mai mare va fi si o frecare a aerului mai pronuntata decat la teava rotunda; efectul la trasee lungi este consum mai mare de curent pentru ventilatorul unitatii de recuperare de caldura care trebuie sa pompeze mai tare aerul; asta teoretic, practic depinde de trasee, de aia zic ca o proiectare buna de la inceput nu implica situatii si materiale de nisa si scumpe; pe tine poate vor sa te incarce la nota de asta iti zic; teava se poate pune si prin pereti, depinde de arhitectura in special, daca ai grinzi aparente le poti mari putin; poti combina tevile, unele camere pe plata, in rest rotunda, etc izolatie cat mai buna, cu atentie la punti termice; daca ai balcon, trebuie izolat pe toate laturile sale |
#21
Posted 08 May 2019 - 07:22
Din prima fraza din poza postata " stratul de fundare il constituie depozitele aluvionare grosiere formate din pietris, bolovanis si nisip, interceptate pe intervalul de adancime cuprins intre 1.60 si 5.00m." eu deduc ca fundatia va fi la cel putin 1,80 in pamant pentru ca terenul bun de fundare incepe la 1.60 si trebuie incastrata fundatia in acesta cel putin pe 20 cm. Daca structuristul tau iti da fundatie la 1.20 ai o problema... Posteaza te rog fisa forajului F1 sa vedem straturile (pozi pune poze direct pe forum ...apesi pe butonul More Reply Options si ai optiune de attach files). Acum parca de la 1.80 pana la un 2.50 nu e diferenta atat de mare daca vorbim de subosl vs fundatie clasica, nu?
Referitor la hidroizolatie ....eu oricum am impermeabilizat in masa cu Hyseal betonul....fiind vorba de cativa mc de beton in plus cresteau un pic costurile si la hidroizolatie. La tavane (chiar daca sunt din beton) tot trebuie sa dai tencuiala, tinci, glet...asa ca iesi la acelasi pret daca le-ai face din rigips...si crede-ma la tencuit chiar ai nevoie de mesteri extraordinari de priceputi sa ti-l scoata drept. Din aceste considerente eu zic sa iei in calcul posibilitatea de a merge cu tubulatura pe sub placa (nu are sens sa intri prin placa sa complici armarea, mai exista si riscul sa iti faca varza tubulatura calcand pe ea) ascunsa sub un tavan fals. Si daca tot vorbim de tavan fals iar e un avantaj mare sa mergi pe acolo si cu restul de instalatii. E mai economici sa ridic nivelul la rosu cu inca un rand de caramida pentru ca la final sa iti ramana inaltimea utila care se doreste decat sa te complici cu tot felul de bazaconii prin placa. PS: Uscatorul de rufe face absolut toti banii si nu ar trebui sa lipseasca dintr-o casa cu copii mici. |
#22
Posted 08 May 2019 - 08:07
quantico2708, on 07 mai 2019 - 10:52, said:
anexe: gratar, foisor, terasa, alee, casuta de gradina.... + mici + manele = Romania Stii ce inseamna Romanica? Sa fii nevoit pe o suprafata mica de cca 400-500 mp, sa "plantezi" o fantana si o fosa (septica). Ca, chiar daca esti gard in gard cu un oras mare (bine, maricel, de Cluj e vorba) ce sa vezi, compania de apa nu are fonduri de investitii. Bylly00, on 07 mai 2019 - 20:39, said: Ai auzit, nene Vio, daca ai terasa si alee esti manelist, bre. .... |
#23
Posted 08 May 2019 - 09:58
#24
Posted 08 May 2019 - 10:08
nu nu...ma refeream doar la volumul de rufe mai mare decat la adulti...ai mei cel putin (5+7) se schimba de cel putin 2 ori pe zi...daca nu pun masina la 3-4 zile e bai...ca se aduna un munte de haine de spalat
|
#25
Posted 08 May 2019 - 22:03
@brawnie vezi atașat fisa forajului
Attached FilesEdited by Gr3go, 08 May 2019 - 22:04. |
#26
Posted 08 May 2019 - 22:15
Luci Barna îi geologul? Se pare că totuși se poate funda și la 1.20. Vezi că ai și un punct cu adâncimea recomandata de fundare!
|
#28
Posted 09 May 2019 - 07:06
Pune și poza din studio geo unde recomanda adâncimea de fundare. Că în recomandări zice că stratul bun apare la 1.60 și în fișa forajului se vede că îi aceași stratificație de la 50 cm. Studiul îi făcut pe bune?
|
|
#29
Posted 09 May 2019 - 14:34
Gr3go, on 07 mai 2019 - 01:46, said: - un spațiu pt spălat și uscat haine - garaj pt o mașină (poate pt 2, însă probabil am ajunge sa avem curte mai mica) Suntem inca în discuții legat de: 1. Subsol 3. Încălzire Sper sa nu chelesc până terminăm casa Nu pot spune ca sunt mare specialista in constructii, dar cum casa noastra e deja ridicata, imi permit sa fac si eu niste remarci . 1. Daca nu ai facut-o deja, ia in considerare si ytong-ul: noi am folosi ytong clasic de 30 cm, peste care am pus grafitat de 20 cm. Se zideste rapid, cu pierderi foarte mici, se foloseste putin adeziv, se lucreaza mult mai usor la instalatii, izoleaza termic mai bine, nu se umple zidul de apa daca te prind ploile pana sa finisezi exteriorul... Sincer, eu bca-ului (bun) nu-i vad nici un dezavantaj. 2. Sfatul meu este sa faci un subsol, chiar si partial. Este extrem de util la o casa ca si spatiu de depozitare (beci sau altele) sau si atelier, daca iti iese mai mare. Costurile sa nu te inspaimante. Noi am facut un demisol de 33 mp (casa pe panta, cu seminivele, in Popesti). Costurile vin cam asa: mana de lucru, vezi cat te taxeaza pe nivel. La noi a fost cca. 1800 Eur turnarea demisolului. Apoi betonul, aici poti calcula singur cati metri cubi vor intra si calculezi la 250 lei/mc. La asta mai adauga si costul aditivului de impermeabilizare. Noi am folosit Hyseal (brawnie iti poate spune detalii). Ne-a costat pentru diafragme si 3 semi-placi 800 Eur, dar din punctul nostru de vedere e musai de folosit un aditiv de tipul asta la orice vine in contact cu solul si, daca ai, la terasele de peste spatiile de locuit. Mai adauga cateva mii de lei fierul, la pret de 3 lei/kg si la un subsol s-ar putea sa-ti intre vreo 2-3 tone, depinde cat e de mare. Pe urma, in functie de ce destinatie vrei sa dai subsolului, trebuie sa adaugi costul izolatiei termice. Noi au izolat peretii demisolului pe exterior cu XPS de 20 cm. Iti poti calcula singur suprafetele, la polistiren pierderile sunt foarte mici, iar preturi poti obtine de pe internet. Noi le-am lipit cu spuma. Cost neglijabil. La fel de neglijabil costul foliei cu crampoane care inveleste subsolul inainte de a arunca inapoi pamantul. Si sa nu uit, ora de excavator costa cca. 90 lei. Depinde de cat de tare e solul la tine si cat de mare subsolul, poate dura 2-5-10-14 zile sa ti-l sape. La noi a durat 1 saptamana sa sape pentru demisol si fundatie, in pamant foarte, foarte tare. 3. Incalzirea o vom face IPAT in toata casa, pentru confort. Lipsa caloriferelor este si ea un bonus, ca nu te mai impiedici de ele pe langa geamuri. Mobila insa trebuie sa fie pe picioare, nu lipita de podea. Poti avea si un pat cu lada, dar numai daca iti gasesti/comanzi unul pe picioare. 4. Cu spatiul de depozitare din dormitoare (mai ales ca le vrei si mici...) si acea camera pentru spalat rufe... Aici as recomanda un uscator de rufe (pereche cu masina de spalat, asezate intr-o baie sau in garaj/subsol, daca evacuarea spre canalizare permite asta), sau traditionalul uscat la soare, ca tot te muti la curte . Iar acel spatiu transforma-l in dresing si loc de calcat rufe. Muuult mai util, in opinia mea . In ce priveste chelitul.. lasa sotia sa se ocupe. In cel mai rau caz, vei cheli doar o data si bine, la final . Dar oricum ai face, iti doresc mult succes si relaxare, nu-i asa de greu precum pare! |
#30
Posted 10 May 2019 - 05:00
De la Novapex am avut o oferta pt materiale si montaj in jur de 15000 deci 45000 e foarte mult. E drept ca fara unitate. Noi am renuntat pana la urma.
Poti sa tencuiesti tavanele de beton si sa duci traseele electrice pe tavan. La noi au "cioplit" santuri in beton si apoi am tencuit si dat cu tinci. Nu stiu daca sunt perfecte, dar acum date cu lavabil nu am vazut abateri majore. Cu instalatiile, asa am vrut si noi initial, IPAT la parter si sus calorifere. Sunt dificil de comnbinat, IPAT functioneaza cu temperatura joasa si atunci caloriferele trebuie supradimensionate ca sa faca fata. Am facut IPAT peste tot. Daca totusi vrei calorifere, un amic a aplicat o solutie inedita: doua centrale, cate una pe etaj. Daca vrei semineu, trebuie gandita de acum pozitionarea cosului de fum. Constructor serios daca gasesti, nu mai chelesti Eu deocamdata pot recomanda doar instalatorul si echipa pt acoperis( daca vrei sa pui tigla). Nici echipa de la termosistem si interioare nu e de lepadat. Spor si bafta la gasit oameni seriosi si profesionisti:) |
#31
Posted 13 May 2019 - 14:59
sebip_sebip, on 09 mai 2019 - 07:06, said:
Pune și poza din studio geo unde recomanda adâncimea de fundare. Că în recomandări zice că stratul bun apare la 1.60 și în fișa forajului se vede că îi aceași stratificație de la 50 cm. Studiul îi făcut pe bune? |
#32
Posted 13 May 2019 - 21:52
In zona mentionata fundatia se executa la 80-120 cm , e teren bun de fundare , nu au fost probleme mari . Zona proasta este la fostul cartodrom din gheorgheni si in spate la Iulius - acolo astept ziua cand vor pluti masinile in parcarile subterane de la noile blocuri mastodont , asta e una si a doua astept sa vad cum se injura la plecare in momentul in care in cele 3 blocuri vor sta peste 1000 de oameni cu minim 2 masini de apartament. Pe str barc am dus ceva materiale si fundatia era la 1 metru sapata , chiar am masurat cu ruleta sa vad si am intrebat de cei care lucrau cum e terenul in zona - foarte bun.
Edited by ldpe, 13 May 2019 - 21:55. |
#33
Posted 25 May 2019 - 09:29
Salutare lume!
Niste noutati: - In studiul geo: partea cu 1.6 era o greseala. Fisa forajului e cea corecta. Oare de ce eu trebuie sa observ greselile de genul? - Se pare ca vom renunta la beci. Motivele se rezuma la costuri. Diferenta intre o fundatie de 1.2m fara fier si 3m cu fier se pare ca e semnificativa. - Suntem in discutiile cu Novapex: prima oferta doar pentru tubulatura (tubulatura plata, cu insulfare in pardosea, exhaustare pe plafon + montaj), fara unitate: 35k RON. Sincer, mi se pare mult, comparativ cu oferta primita de puisor, de 15k. - Avem prima versiune a proiectului. Primele noastre observatii: - Hornul mutat din spatiul tehnic + dormitor matrimonial in garaj (pe partea cu sp. tehnic) - Dressing cu o intrare, gen camera, nu hol - Baia de la etaj cu cada accesibila din holul principal de la etaj (vrem ca ambele bai sa fie utilizabile de oricine) - Usa de la intrare poate vom muta mai spre centrul holului - Intrarea in sp tehnic din garaj - Usa de garaj din spate mutat pe partea de vest. Astept pareri, sugestii constructive! Attached Files |
|
#34
Posted 25 May 2019 - 11:56
Îmi place dispunerea. Sus la garderoba as lasă fără ușa.
Ca sa poată avea acces și altcineva de la alt dormitor dar și pentru a beneficia de lumina de la fereastra de pe hol. La casa scari mai merge o fereastra înspre garaj. Ce nu îmi place e apariția spălătoriei și a unei bai peste living. Trebuie văzut cum rezolvați cu instalațiile. |
#35
Posted 25 May 2019 - 21:33
@roman_roman Buna observație legata de geam la scări. Imi place ideea.
Baia "mica" de sus are suprapunere cu bucătăria. E marcat un punct albastru, unde probabil ar fi coloana. La spălătore ar fi unpic mai greoi cu instalațiile. |
#36
Posted 26 May 2019 - 05:48
Nu înțeleg rostul pereților exteriori de 60 cm și a stâlpului de la terasa de 60. La camera tehnica, as face usa din garaj.
Edited by bobocul, 26 May 2019 - 06:06. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users