Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 

Rola film fara capat

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,974
  • Înscris: 09.05.2009

View Postpasilla, on 01 mai 2019 - 21:24, said:

Sunt filtre cu anumite lungimi de unda care se pot folosi.
Cum faci pozele [pe hartie], in intuneric complet ?
Era vorba despre pelicula negativa nu despre copierea pe pozitiv iar peliculele color sunt sensibile la TOATE lungimile de unda din spectrul vizibil!

#20
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Doar pt. agatat capatul filmului, se foloseste uzual ( la cei care se ocupa cu developatul profesional) un instrument dedicat care are o limba subtire care agata filmul sau se lipeste de el. Nu e nevoie sa desfaca cartusul de film doar pt. asta.

Exista ( au unele laboratoare) si caseta pt. desfacut filmul la intuneric, in care se introduc mainile prin maneci negre, care e utila in cazuri particulare, de genul vrei sa tai filmul undeva pe la mijlocul lui, etc.

Legat de discutia cu filtrele de lumina:

- la color filmul se developeaza in bezna totala, fara filtre pt ca e sensibil la toate.
- la filmul alb negru de la sensibilitate 1 -  200 ASA se poate utiliza un filtru verde special dedicat, insa nu este necesar, deoarece se invata manipularea la intuneric total, desfacerea cartuselor de film, bobinarea in role pt tancul de developare, iar tancul are apoi sicana care obtureaza lumina la alimentarea cu substante. Se poate pastra o lumina slaba pt siguranta chiar si la schimbarea substantelor.
- la film alb-negru de sensibilitate mare, 400-3200 ASA sau chiar push la 6400+, este preferabil sa nu folosesti deloc nici filtru verde, mai ales ca nu este nevoie. Depinde si de tipul de film, unele sunt mai sensibile la verde, altele mai putin.

- la developarea de hartie fotografica alb-negru, tot filtru verde este cel mai indicat, chiar daca in filme (movie) se foloseste rosu pt ca e un stereotip legat de asta, sau e o reprezentare clasica pt atmosfera de developare. Unii amatori folosesc si in practica filtru rusu, dar lumina trebuie sa fie foarte slaba, clasic bec de maxim 15 W incandescent, filtru gros dedicat si sursa filtrata plasata la distanta cat mai mare de hartia fotografica alb-negru.
Si aparatul de marit are un filtru rosu pt incadrare si focalizare, care se indeparteaza/roteste lateral la expunere, insa e indicat ca incadrarea si focalizarea sa fie facuta pe o alta hartie, chiar fara filtru, apoi se stinge lumina de marire si se schimba hartia cu cea de developat.
- la hartie color iar nu se foloseste lumina, nici filtrata. Pt. color se face incadrare si focalizare pe o hartie diferita de cea care urmeaza a fi expusa, apoi se inlocuieste cu cea de developat la intuneric, si se foloseste o rama cat mai pricopsita care poate pastra incadrarea la schimbarea hartiei.

Edited by loock, 01 May 2019 - 22:43.


#21
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postdanpet, on 01 mai 2019 - 21:19, said:

...Eu am developat sute de filme de toate felurile,in intuneric complet. ....
Iacata un confrate :) scuze de offtopic

La hartie a/n aveam un filtru verde galbui, facut de "ai nostri", hartia nu era deloc sensibila la aceasta culoare asa ca foloseam o lumina destul de puternica, toti cei ce mi-au vizitat laboratorul se mirau..
La hartia color in schimb, mult mai sensibila, am folosit un mic LED portocaliu, singura lumina care era posibila.
La filme, bezna si pe pipaite.

#22
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Eu mai foloseam niște trucuri la developarea filmelor, deoarece locuiam peste drum de fabrica de ciment până la revoluție și o perioadă după era mare problemă cu praful, deșii aveau electrofiltre în fabrică le țineau oprite ca să facă economie de curent, și era praf în tot orașul și pătrundea peste tot.
Ca să reduc expunerea la praf, uscam filmele forțat cu alcool, practic după ce făceam ultima spălare a filmului după fixare introduceam spirt în doză și lăsam ca să pătrundă în film alcoolul câteva minute apoi scoteam filmul din doză și se usca aproape instantaneu în 20-30 secunde, practic alcoolul lua locul apei în emulsie și straturile de pe film și când îl întindeam la uscat alcoolul se evapora foarte rapid, astfel perioada când filmul este umed și "agață" praful era mult redusă. Pentru spălare foloseam apă fiartă și răcită deoarece și apa avea o problemă că era foarte calcaroasă, iar pentru prepararea soluțiilor de revelator și fixare foloseam apă distilată. Foloseam de mai multe ori soluția de revelare și cea de fixare și păstram soluțiile în sticle închise la culoare.

#23
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Initiator...sper ca nu ai "obosit" si ai citit postarile noastre. Noi iti multumim ca ne-ai dat ocazia sa ne amintim de vremurile cand fotografia era un domeniu privilegiat,abordabil doar de cei realmente pasionati si care presupunea cunostinte si aparatura speciala necesara.
Sper ca ti-au fost de folos sfaturile noastre si iti dorim sa scoti niste fotografii superbe de pe acel film...Deoarece n-ai mai postat nimic dupa intrebarea initiala...macar sa ne fi spus ce tip de film e acela...sper ca nu ai patit ceva neplacut care sa te impiedice sa mai scrii pe forum.
Succes in continuare,in pasiunea pentru fotografie!

#24
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Eu sunt curios ce aparat are   :)

#25
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006

View Postdjl, on 02 mai 2019 - 13:06, said:

Eu sunt curios ce aparat are   Posted Image

O Kine Exakta cu care ii faceam eu poze lu' bunicu' in '37 cand m-am dus sa vad ce facea pe vremea aia...
Am impuscat mai multi iepuri dintr-un foc, am fost si la botezu' lu' tata, apoi am trecut si prin Fagaras sa fac poze la lipitani, si altele si mai interesante...
Nu m-am obosit sa te intreb daca te intereseaza, pt. ca ai zis ca vrei Varex socialist...Posted Image

Serios vorbind, daca nu faci filme cu scene de epoca, nu calatoresti prin timp si nici nu esti un mare colectionar adevarat si pe bune, nu care strange 2 tinichele ci sute de camere ( chit ca nici aia nu e o realizare ci tot pierdere de vreme si bani), iti iei o camera mai noua, un DSLR cat mai performant iti permiti si cu obiective cat mai performante iti permiti.
Poti lua SH ca sa intre in buget, asta e o justificare rezonabila.
Poti lua de la eos 40D incoace, sau si de format FF35 daca iti permiti si alea pot sa fie si mai vechi, ideal chiar FF645...
Poate sa fie si Un Pentax K5II, K7, K7II, K1, poate sa fie si un eos 40D, 7DII, iar la FF35 poti lua si mai vechi, hai sa zicem ca eos 1DS old e depasit dar de pe la un 1DS MK2 care avea 16 MP in 2004, deja esti OK, are el DR mai mic decat au camerele de acum, dar au facut oamenii fotografii si cu diapozitiv care avea latitudine de expunere de 2-3-4 EV - 4 fiind recordul atins de Fuji Provia 400F/X, si sincer preferam Kodak  ektachrome E200 care avea doar 3,5, nu pt ca avea mai putin ci pt ca preferam mai mult cum reda culorile.
Daca poti iei si mai noua, ca acum au ~ 14 EV DR, si la FF645 au si 15-16 EV pe 101-150 MP, dar te descurci si cu mai putin.
Eu am printre altele un Pentax *istD de 6 MP aparut in 2003 cu care la nevoie pot sa corectez la postprocesare cel putin 3EV daca nu si 4, chestie care e fantastica fata de ce putea filmul dia, dar rezolutia e cam modesta, de pe provia 400 de 35 se pot stoarce prin scanare si 43 MP cu detalii reale.
Inca folosesc *istD-ul pt ca e foarte mic si compact, cu toate ca am si DSLR-uri mai noi sau/si smartphone. La Samsung S9 am 12MP la camera...Pana la urma pastrez si eu *istD-ul de amintire, dar inca e utilizabil.

Edited by loock, 02 May 2019 - 18:29.


#26
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostDannyMC, on 01 mai 2019 - 22:08, said:

Era vorba despre pelicula negativa nu despre copierea pe pozitiv iar peliculele color sunt sensibile la TOATE lungimile de unda din spectrul vizibil!

View PostDaculScoril0, on 01 mai 2019 - 22:01, said:

filmul se developează în întuneric absolut.
Pozele pe hârtie sunt altă poveste, hârtia foto are sensibilitate cu muuuuuuulllt mai mică decât filmul.

Momentul jenant cand memoria si logica te lasa.
Scuze ! Am spus prostii. Numai la hartie foloseam lumina filtrata.

Edited by pasilla, 02 May 2019 - 18:39.


#27
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postdjl, on 02 mai 2019 - 13:06, said:

Eu sunt curios ce aparat are   Posted Image

Cred că are SRL din ăsta Posted Image

#28
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,098
  • Înscris: 06.12.2012
Interesant ce citesc aici, însă eu sunt recunoscător vremurilor în care trăim.:)
Mergeam și eu prin anii '90 la Palatul Copiilor la clubul Foto...
Vremuri, mă întorceam din concedii cu 5-10... 15 role. Uneori în grabă nu agățam filmul cum trebuie și primele 10-20 de poze erau pe prima poziție.

#29
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postbv01, on 03 mai 2019 - 06:38, said:

Uneori în grabă nu agățam filmul cum trebuie și primele 10-20 de poze erau pe prima poziție.

Am pățit și eu asta, dar aveam avantajul că aveam un Smena 8 și trăgeam cu degetul rotița de la film și simțeam când merge prea ușor, dar realizam asta cam după 2-3 cadre pierdute.

#30
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Ăla cu burduf din poză era cu plăci de sticlă. Deci numai alb-negru. Color puteai face prin 3 expuneri succesive şi aplicarea unui filtru diferit pentru fiecare expunere. Iniţial plăcile alea de sticlă erau umede, şi de aia trebuiau developate rapid.
Aparatele care foloseau material cu suprafaţa fotosensibilă mare ofereau rezoluţie bună (gândiţi-vă că creşterea suprafeţei fotosensibile echivala cu creştea numărului de megapixeli); de asemenea, burduful ăla permitea un fel de tilt lens. Partea proastă e că creşterea suprafeţei fotosensibile necesită obiective cu distanţă focală mai mare, deci duce la scăderea profunzimii de câmp. Iar aparatele alea cu burduf puteai fi folosite doar pe trepied...

loock , nu am bani şi spaţiu pentru toate. Aşa că sunt interesant de chestii mai deosebite   :)

#31
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
2 pagini pt. (ne)scos filmul din cutie?! Nu e de mirare ca foto analogic a murit Posted Image

Edited by crokodilu, 03 May 2019 - 13:34.


#32
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postcrokodilu, on 03 mai 2019 - 13:32, said:

2 pagini pt. (ne)scos filmul din cutie?! Nu e de mirare ca foto analogic a murit Posted Image

Foto analogic moare pentru că trebuie să deții prea multe cunoștiințe tehnice ca să te descurci cu el, în condițiile în care mulți abia iau bacul cum vrei să aibe un minimum de cunoștiințe de fizică și chimie pentru a face poze pe film și a le și developa. Trebuie deasemenea să fi foarte ordonat și să ai o bună memorie ca să reții în ce condiții ai făcut o poză bună și să poți repeta acele condiții, spun asta fiindcă atunci nu aveai un feedback imediat asupra efectelor setărilor făcute pe aparat, făceai poza și vedeai abia acasă în laborator ce a ieșit. Acum cu tehnologia digitală vezi imediat "produsul" și poți corecta setările greșite, evident are și tehnologia digitală cerințele ei dar cred că sunt mult mai reduse față de ce bagaj de cunoștiințe trebuia să ai pentru a stăpânii vechile metode fotografice.

#33
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,974
  • Înscris: 09.05.2009
Nu trebuia sa tii minte, se inventasera deja carnetele si creioanele! ;)

#34
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Unele aparate au exponometru încorporat.
Însă la digital, deşi investiţia iniţială e mai mare, per parcurs, dacă faci peste 150 de poze per an, ieşi mai ieftin cu digitalul. Eu în materie de film nu fac mai mult de 2-4 filme per an, aşa că mai îmi permit... dar tot mi-ar prinde bine un scanner de filme. Şi mă atrage mai mult a-n şi dia, că filmele color actuale au culori urâte, aşa că de ce să mai fac pe film? Poate o să caut "Kodak" Hawkeye, care are culori retro, dar costă mult transportul din S.U.A.
Ah, şi nu-mi place să scot pozele de pe film pe hârtie via proces digital... dacă fac pe film şi vreau pe hârtie, să fie 100% optic!

Edited by djl, 03 May 2019 - 15:30.


#35
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Pe parcurs e altceva, ma intereseaza mai putin costul filmelor si developarii, nu ignor, insa ca e nunta cu 8 filme sau ca e ceva subiect pt diapozitiv, costurile - daca sunt cat de cat rezonabile si neumflate, sunt practic irelevante pt mine. Cine nu gandeste asa, nu are treaba cu mine, e simplu...
Mult mai important gasesc insa timpul pierdut cu ele, si aici gasesc filmul devastator pana la infinit mai ieftin atunci cand sunt multe cadre, pt. ca altfel daca trag RAW trebuie sa le procesez, si pt ca sunt pretentios asta inseamna foarte mult timp pierdut - deci la numar mare e infinit mai scump cu digitalul din punctul meu de vedere. Cu filmul merg direct la marire la un Fuji Frontier si cu tot cu supervizarea mea la fiecare cadru, in 45 de minute am marit 7 filme de 37 cadre. Cu cadre trase digital pur si simplu nu as pierde timpul sa procesez atatea cadre sau si mai multe ca acum se practica si peste 1000..., deci in cazul asta, in practica pt mne ar fi infinit mai scump cu digitalul - infinit pt ca nu asa face asa ceva...
Din fericire nu sunt pozar de nunti de meserie...

Legat de pretul camerelor, daca nu sunt FF645 si se iau SH, pot sa fie ieftine de cand le iei.

Eu am luat SH DSLR Pentax care nou era 1800 USD body only, cu 865 lei la 4 ani de la lansare sau mai putin de 3 ani de la cumparare initiala, si asta fiind in stare perfecta, cu 3000 de cadre trase la camera care tine si peste 250 K cadre cu obturatorul original.

Gasesti DSLR-uri APS-C in zona asta de la sub 800 -1500+ lei si acum, si camere bune, chiar camere bune de la eos 40D in sus.
Eos 40D nu filmeaza default - dar ghici ce - nici varexul nu filmeaza..., si de fapt poti sa filmezi cu ea daca vrei are iesire video. Magic Lantern nu a fost facut pt ea insa pt ca foloseste un tip de firmware mai vechi si diferit care necesita un efort prea mare si greu de justificat fiind o camera veche, posibil sa aiba si limitari hardware de a trage RAW video si sa nici nu mearga oricum fara pierderi de cadre. Dar are iesire video analogica deci poti salva video extern desigur la rezolutie SD.

Chiar camere profesionale si semiprofesionale serioase pot sa fie foarte accesibile la SH, si vorbesc de stare foarte-foarte buna.
Gasesti accesibil si modele mai noi care si filmeaza, si Canon si Nikon si Pentax, si inclusiv modele din gama semipro sau prosumer entuziast, poate chiars si profesionale insa alea in general sunt uzate si grele, si daca la uzura poti avea noroc sa gasesti si tinute in dulap (f rar), la greutate nu ai ce sa faci decat sa legi de ele baloane mari cu heliu...( de ex 1 m3 pt. a salva 1046,4 grame la presiune si temperatura normala...)
Un Pentax K5 II deja poate filma Full HD @ 25 fps si HD @ 25 si 30 fps.

Obiectivele sunt cum sunt scumpe si pt film daca au AF, apotica performanta, etc., deci aci nu e mare diferenta.
Exista ideea ca pt senzori noi de rezolutie mare ai nevoie de optica ultimul racnet care e scumpa de obicei, dar e doar partial adevarat, nu e obligatoriu si nici batut in cuie. Exista si obiective din anii '70 care rezolva orice senzor din ziua de azi, poate unele chiar mai bine pt ca nu forteaza si cu un contrast superexagerat care beznoseste umbrele si le mananca complet detaliile ij umbrele inecate fortat si ridicol in tus negru turnat de la 2m cu sticla sau galeata. Si exista si cu AF din anii 80-90-2000-2010 etc care sunt foarte performante optic si nu au treaba.
Daca vrei sa folosesti obligatoriu EF 85 f 1.4 care a aparut relativ recent, ai nevoie de bani indiferent ca folosesti un eos pe film sau unul digital...
Sau daca vrei sa folosesti EF 35 f 1.4 care a aparut de mult timp dar costa si nou si SH o gramada de bani, la fel ai problema asta si pe film si pe digital...Si un EF 50 f 1.4 care nu e porcos de scump dar nici ieftin nu e, la fel solicita bugetul si pt film si pt digital...
Etc.

Edited by loock, 03 May 2019 - 19:56.


#36
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,098
  • Înscris: 06.12.2012
Logica asta e putin ciudata.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate