Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#19
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.
an de an creste cantitatea de biodiesel si bioetanol din motorina si benzina

View Postvali, on 19 aprilie 2019 - 07:10, said:

pentru cei mai bătrâni dintre noi, explicația fenomenului diesel in europa e datorat prețului mai mic al motorinei. cel puțin eu așa țin minte, că în anii 90 motorina era cu vreo 30-40% mai ieftină decât benzina.
era cam jumate din ce retin eu. acum e gazul cam jumate, si motorina mai scumpa ca benzina (cand nr de masini diesel a crescut)

View Postdimripper, on 19 aprilie 2019 - 07:43, said:


Oricum romanii isi cumpara Tesle ca sa le treaca pe gpl Posted Image
insa s-a postat aici pe forum chiar link catre autovit, Mitsubishi Outlander hibrid si omul ii pusese GPL...
Cei care il vindeau mentionau ceva despre consumul oficial, care era mic... le-am trimis un mesaj si i-am intrebat cum se explica atunci ca au simtit nevoia sa renunte la jumate de portbaaj ca sa puna si GPL daca consuma asa putin...

View PostTheWarrior, on 19 aprilie 2019 - 06:29, said:

Exista si o credinta printre soferii amatori ca ai umbla dupa tine cu o bomba. Mai periculos e rezervorul de benzina decat butelia toroidala asezata in portbagaj.
informatia asta de unde ai scos-o? :) stii ca in parcarile de la mall nu poti intra cu instalatie GPL pe masina, da?

#20
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu vreau să dezvolt o argumentare anti GPL dar eu nu am văzut mașină care să aibă montată aftermarket o astfel de instalație și să mai meargă la fel ca înainte. Că este funcțională, cred, dar că merge perfect nu cred. Eu am montat anul trecut pe actuala mașină și nu sunt mulțumit deloc. Mai mult decât atât, am avut probleme tehnice și la reprezentanță mi-au spus că nu au ce să-i facă pentru că nu știu ce modificări au făcut cei de la gpl iar cei de la gpl au zis că dacă o fac să meargă pe benzină ei o fac să meargă pe gaz. Toată iarna am avut diverse erori, unele dispărând la repornire, altele trebuind să fie șterse cu interfață de diagnoză. O dată cu venirea căldurii și-a revenit și mașina.
Am văr care după montarea instalației are permanent check engine aprins și din când în când cutia automată refuză să mai treacă în P. O lasă câteva minute să meargă pe benzină și își revine.

#21
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Problemele tale au legatura cu faptul ca s-a facut o adaptare. Motoarele actuale sunt complicate rau nu mai e ca la Euro 4 care si consuma pe masura, aia optimieaza softul pentru o injectie cu catitatea perfecta de carburant la momentul perfect, senzori care citesc incontinuu. Daca nu ai o posibilitate sa ai soft diferit in functie de carburant nu are cum sa mearga motorul ala bine si fara erori si cu benzina si cu gaz.

#22
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postspooky51, on 19 aprilie 2019 - 07:58, said:

Pretul LPG/CNG este mai mic deoarece nu li se aplica taxe asa de mari. In US benzina este mult mai ieftina, nu prea vezi autoturisme cu motoare diesel. Arderea LPG/CNG este mai curata dar hei, cui ii pasa de un lucru asa de putin important?
tuturor, de asta se produc si masini cu gpl/cng din fabrica si de asta se baga si biodiesel in motorina, bioetanol in benzina etc prin hotarari ale UE chiar

#23
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
Iti merge aiurea instalatia fiindca nu e sincronizat calculatorul masinii cu cel al instalatiei. In plus, gazul de iarna si cel de vara sunt diferite (asa se spune). Eu sunt la a doua masina pe GPL, am in total peste 100 mii de km si nu am avut probleme majore. Un check engine, o pornire mai grea la -20 grade, un randament mai mic etc., insa economia la bani este fantastica. Pina la urma tot de colo-colo m-am dus cu masinile, numai ca mai ieftin.

#24
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postvali, on 19 aprilie 2019 - 07:10, said:


pentru cei mai bătrâni dintre noi, explicația fenomenului diesel in europa e datorat prețului mai mic al motorinei. cel puțin eu așa țin minte, că ĂŽn anii 90 motorina era cu vreo 30-40% mai ieftină decât benzina.
       Motorina avea intr-adevar un pret mult mai mic.
        Dar nu asta e motivul principal. Motorina este/era mult mai usor de furat.




View Postunbrutus, on 19 aprilie 2019 - 08:12, said:


an de an creste cantitatea de biodiesel si bioetanol din motorina si benzina


era cam jumate din ce retin eu. acum e gazul cam jumate, si motorina mai scumpa ca benzina (cand nr de masini

    Era cam jumatate pe vremea lu Ceausescu. Dar atunci existau motoare Diesel doar pe ARO, camioane, locomotive.
    Iar benzina era pe cartela.

#25
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostTheWarrior, on 19 aprilie 2019 - 06:29, said:

Cum in urma cu 30 de ani urcai f. bine 5 persoane cu o Skoda 1000 de 30 de cai la cota 1400 si acum nu iti ajunge o masina de 150CP?
Cum adica ? Vrei sa spui ca aia de 150 CP nu urca ?

#26
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postcspot, on 19 aprilie 2019 - 08:34, said:

   Motorina avea intr-adevar un pret mult mai mic.
Dar nu asta e motivul principal. Motorina este/era mult mai usor de furat.
totusi pe cand se putea fura masinile diesel erau rare, f rare.

motivatiile sint multiple, una din ele fiind de ex ca motoarele diesel au devenit tot mai rafinate, mai puternice, au fost puse la un moment dar chiar si pe decapotabile.

cu cat ne apropiem insa de momentul zilelor noastre, cu atat furturile au scazut.

#27
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.
A făcut ITB porcăria asta, în anii 80, cu ordin de la partid. S-a ales praful de autobuze (supraîncărcarea caroseriilor), dar şi de motoare.
Eu n-aş merge cu o bombă în spate. Să ridice mâna sus cine ar face-o.

#28
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postcspot, on 19 aprilie 2019 - 08:34, said:

   Motorina avea intr-adevar un pret mult mai mic.
Dar nu asta e motivul principal. Motorina este/era mult mai usor de furat.
Care e legătura dintre prețul la pompă și ușurința furtului?

View Postionut76, on 19 aprilie 2019 - 08:26, said:

am in total peste 100 mii de km si nu am avut probleme majore. Un check engine, o pornire mai grea la -20 grade, un randament mai mic etc.,
În opinia mea, propoziția a doua o contrazice pe prima. Check engine înseamnă că motorul nu merge în parametrii, adică probleme. Pornirea grea înseamnă tot probleme.
Nu sunt la prima mașină cu gpl dar sunt, cu siguranță, la ultima.

Edited by MembruAnonim, 19 April 2019 - 08:49.


#29
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
imi dadea check engine fiiindca prima masina era cu motor mai vechi si o instalatie mai simpla care trebuia reglata vara si iarna, nu mergeam cu ea sa o regleze si na...scoteam eroarea o data la 2-3000 km cu cu tester

#30
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Singurul avantaj la GPL este ca are pret mai mic.
    In rest sunt numai dezavantaje. In plus, iarna ingheata si ca atare trebuie sa mergi pe benzina.
     E mai mult o solutie de compromis.

#31
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

Tu ai vazut vreodata accidente cu masini in care au explodat buteliile de GPL?

#32
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Sunt atât de puține cazurile în care a explodat butelia încât nu s-a ținut cont de ele. În schimb, avem exemple de pericolul rezervorului cu benzină. Unul din ele este cel al fiului patronului de la Jumbo: https://www.romaniat...o_343248.html#n

#33
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010
Epoca GPL-ului s-a dus. A fost mare nebunie cu acest combustibil acum câțiva ani. Acum, se cumpără electrice. Legat de autonomie, că cineva enumera asta printre inconvenientele GPL-ului, eu fac 540 Km cu un plin de gaz. Sunt mulțumit. Se duce la 400 o electrică și dacă se pot pur și simplu schimba acumulatorii, pentru că nu autonomia, ci faptul că trebuia să stai lângă ele ore să le încarci, a fost un mare minus, deci, dacă poți să schimbi acumulatorul la centru cu unul plin, va fi senzație. Am mers în drepata, cu Tesla. Dacă diesel-ul trage, electricele mănâncă pământ.

#34
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,051
  • Înscris: 16.10.2007

View PostIon_de_la_Raion, on 19 aprilie 2019 - 08:40, said:

Cum adica ? Vrei sa spui ca aia de 150 CP nu urca ?
Urca dar mai repede urca masina lu' vecinu care are 200CP Posted Image

Motoarele diesel pe masini mici au luat avant odata cu criza petrolului din anii 70 si Volksvagen a pornit dezvoltatrea motoarelor moderne diesel.
Cand eram eu copil nu stiam de masini mici cu motoare diesel, chiar si camioanele erau pe benzina (Bucegi, Carpati).

Eu nu am auzit de probleme la istalatiile de gaz montate din fabrica. Iar colegii care au sunt cu motoare aspirate (instalatii after market).

Raman la parerea ca un rezervor de gaz omologat e mai sigur decat un rezervor de platic cu 50l de benzina.

Referitor la pornire cu gaz, iarasi nu am auzit sa fie necazuri. Oricum trece pe gaz cand motorul are o temperatura anume.
Am auzit altceva, ca nu a mai improspatat benzina din rezervor si a stat cu ea 6 luni si pornea greu si mergea in 3 cilindri, de a schimbat bujii, a fost in service si abia au gasit ce avea.......

Edited by TheWarrior, 19 April 2019 - 09:30.


#35
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
Sunt mai multe motive pentru care folosirea GPL-ului pe masinile dotate cu motor cu aprindere prin scanteie (Otto) nu se generalizeaza:
1. Pretul; adaptarea costa acum cam 600-700 euro, cost suplimentar care se amortizeaza din diferenta de pret la combustibil abia in 10-20.000 km. Cu cat motorul este mai modern instalatia este mai complexa si implicit mai scumpa. In plus consumul motoarelor pe benzina moderne este mai mic deci si amortizarea este mai lenta.
2. Spatiul disponibil; Butelia (cilindrica sau toroidala) ori ocupa loc in portbagaj ori se sacrifica roata de rezerva.
3. Frica nejustificata de explozie.
4. Mitul ca "GPL-ul strica motorul", ca "se ard supapele".
Cu toate acestea vad foarte multe masini cu sticker de GPL in trafic in Bucuresti + cele care au GPL si nu au sticker. Ciudat insa ca foarte rar am prins coada la alimentarea cu GPL si atunci doar o masina desi exista o singura "pompa" de GPL in statie iar plinul pe GPL dureaza de 2-3 ori mai mult sa il faci fata de benzina/motorina. In plus nu te poti autoservi ca la benzina/motorina.
GPL-ul este interzis in majoritatea parcarilor subterane inchise din cauza normativelor anti incendiu care presupun montarea unor senzori pentru depistarea pierderilor de GPL. De fapt riscul ca o butelie GPL sa piarda gaz este mai mic sau egal cu riscul de a curge al unui rezervor de benzina sau motorina. Daca acest lucru se intampla, GPL se depune la sol sub forma de "ceata", este mai greu decat aerul.
Combinatia masina hibrida cu GPL este perfecta pentru cine face UBER/Bolt sau foarte multi km/an in oras. La 50.000 km/an in regim urban care ii poti face usor daca faci UBER full time investitia se amortizeaza destul de repede.
Dieselul pe autoturisme a aparut in anii 70 pe VW Golf si pe unele modele de Mercedes. Nu diferenta de pret dintre benzina si motorina a fost motivul (era infima in Germania) ci consumul mai mic si cuplul/caracteristica de cuplu vs turatie mult mai buna, ideala pentru traficul urban. Dar asta a fost pe vremea cand Dieselurile nu aveau turbina si erau mult mai ieftine si mai simple decat cele de azi iar motorina avea sulf si parafina la greu, inca nu se auzise de norme antipoluare EURO X. In Romania au aparut masiv abia dupa 1990 la SH si primii care si-au luat au fost cei care puteau fura motorina sau cumpara ieftin motorina de furat.

#36
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,265
  • Înscris: 24.11.2002
Avand masina cu GPL nu o poti duce in parcarile subterane.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate