Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#109
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View Post4di, on 22 aprilie 2019 - 09:41, said:

Aici ai fost rautacios, Florin nu e obligat sa iti faca masina sa mearga pe GPL ca si pe benzina , poti insa singur sa o rezolvi, ai nevoie de un obd2 care il infigi in obd-ul masini, de un telefon cu android pe care instalezi Torque si de intefata cu cablul si softul aferent instaltiei.... Se rezolva usor in sarcina prin intermediul STFT si LTFT mai ales daca ai criuse control la masina.
Văd că și tu ești convins că poți să faci mai mult decât au putut face alții. Am obd2-ul că a trebuit să-l cumpăr pentru că nu treceam itp-ul cu check engine aprins. Pe interfața pentru instalație nu am disponibilitatea de a da banii dar am disponibilitatea de a te lăsa să dovedești că ceea ce spui nu sunt doar vorbe goale.

#110
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Nu sunt convins ca pot face mai mult decat au facut cei din service ca nu ma ocup de instalatii GPL, ca e o pasiune si ca sunt montatori care nu stiu nici macar ce e ala STFT , e alta poveste...
Cablul interfetei e vreo 75 lei fara transport , softul il gasesti liber pe net si ajutorul aici pe forum ...
Fa o inregistrare cu urmatoarele campuri din torque, STFT , LTFT, timpul de avans, rpm ,viteza, pozitia pedalei de acceleratie, temperatura agent racire si incarcarea dinamica (load) si voi avea disponiblitatea sa te ajut aici pe forum ....

PS: ce probleme ai avut asta iarna pe GPL, care sunt codurile ? cumva de amestec sarac,bogat?

Edited by 4di, 22 April 2019 - 10:12.


#111
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Cunostintele mele in ale GPL-lui sunt zero. Alimentez la Lukoil sau Bulrom deorece acolo avem carduri. Am bagat gaz de la Bulrom si cu ala masina mergea mult mai bine. Dar in Timisoara nu am statie Bulrom...deci sunt nevoit sa alimentez la Lukoil. Confirm faza cu filtrele murdare cu gazul de la Lukoil.

Edited by feribalint, 22 April 2019 - 10:02.


#112
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Feri, daca tot ziceai ca ai Frateli, detaliaza un pic problema pe care o ai. Schema de conectare o cunosc si pot sa-ti dau citeva sfaturi, daca atasezi si ceva poze. La softul de programare nu ma pricep, ca nu am stat sa-l invat, avind in vedere ca nu ma ocup cu asa ceva si nici nu am masina pe gaz ca sa ma tenteze sa-l invat. Dar cine stie... pote ca descoperim inpreuna unde este greseala..

View Post4di, on 22 aprilie 2019 - 09:41, said:

Culmea e ca faza cu senzorul de temperatura motor am patit-o si eu ... Hm,... si sunt din Braila.Si tot Fratelli.
Gabi nu a spus deocamdata ce instalatie are. Probabil ca are altceva, deoarece la Frateli nu aveau aia ce sa caute cu fire in tabloul de sigurante, ca nu era cazul.
(Eu stiu schema de conectare de la Frateli, LoGaz si BRC. Din astea 3, doar la BRC ai fire ce se pot lega de instalatia masini. La alte instalatii nu cunosc schemele de conexiuni.)

#113
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Miercuri sunt programat pentru revizie la Logan și pe listă va fi și verificarea parametrilor de la injecția benzină. Apoi voi ajunge și la service GPL după sărbătorile Pascale. Voi revenii cu detalii.

Mulțumesc Florin pt sfaturi și bunăvoința de a mă ajuta.

#114
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008
https://en.m.wikiped...ral_gas_vehicle

A natural gas vehicle (NGV) is an alternative fuel vehicle that uses compressed natural gas (CNG) or liquefied natural gas (LNG). Natural gas vehicles should not be confused with vehicles powered by LPG (mainly propane), which is a fuel with a fundamentally different composition.

In a natural gas powered vehicle, energy is released by combustion of essentially Methane gas (CH
4) fuel with Oxygen (O
2) from the air to carbon dioxide (CO
2) and water vapor (H
2O) in an internal combustion engine. Methane is the cleanest burning hydrocarbon and many contaminants present in natural gas are removed at source. Existing gasoline-powered vehicles may be converted to run on CNG or LNG, and can be dedicated (running only on natural gas) or bi-fuel (running on either gasoline or natural gas). Diesel engines for heavy trucks and busses can also be converted and can be dedicated with the addition of new heads containing spark ignition systems, or can be run on a blend of diesel and natural gas, with the primary fuel being natural gas and a small amount of diesel fuel being used as an ignition source. It is also possible to generate energy in a small gas turbine and couple the gas engine or turbine with a small electric battery to create a hybrid electric motor driven vehicle.

#115
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.08.2008

View Postferibalint, on 22 aprilie 2019 - 19:34, said:

Miercuri sunt programat pentru revizie la Logan și pe listă va fi și verificarea parametrilor de la injecția benzină. Apoi voi ajunge și la service GPL după sărbătorile Pascale. Voi revenii cu detalii.

Mulțumesc Florin pt sfaturi și bunăvoința de a mă ajuta.

Sper sa schimbi (sau poate ai schimbat deja!) service-ul unde ai pus instalatia GPL. Am citit repejor ce probleme ai tu cu masina... Mi se pare ca esti cel mai ghinionist. Eu sunt convins ca probleme tale au aparut din cauza celor care au montat instalatia GPL.
Eu merg pe Landi Renzo si pana acum 0 probleme. Pot spune ca mai are momente totusi cand trece mai greu pe GPL (iarna de obicei) si se simte putin.
In rest, nu am check engine aprins (nu l-am avut niciodata).
N-am rectificat/inlocuit nimic la motor.
Am bujii NGK Iridium de 20.000km. Initial am avut de-alea normale recomandate de producatorul masinii. Mi s-a parut ca nu erau foarte ok dupa primii 20.000km si m-am decis sa le schimb.
Revizia la mine costa 100 de lei, cu chitanta. Se trece fiecare revizie in cartea instalatiei. In cei 100 de lei intra verificarea traseelor si recalibrarea ECU.
Reviziile dureaza cam 45 de minute si in general n-am de ce sa astept. De obicei fac programare cu cateva zile inainte sau merg direct.
Nu mi s-a stricat absolut nici un senzor de la montajul instalatiei.
La mine am un singur fir de +12V care merge la ECU GPL. Posibil sa mai fie luata inca o comanda de pornire in alta parte dar nu stiu sa-ti spun de unde ca n-am vazut cand au montat-o.

Avand aceeasi experienta (buna) pe mai multe masini cu GPL, eu cred ca problema e de la cei care ti-au pus instalatia. Ca sa-ti mearga bine pe GPL, masina trebuie sa mearga bine pe benzina.

Pune-i sa-ti faca un reset la ECU benzina dupa ce verificati prima data injectia. E bine sa compare valorile de acum cu cele de dupa reset. Mai mult, daca fac reset de ECU benzina, o sa fie nevoie sa mergi o perioada doar pe benzina...

#116
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Masina in cauza este masina de serviciu, deci ca atare nu pot face eu personal investitii in ea.
Problema la prima instalatie a fost lipsa revizilor periodice la instalatia GPL, masina a mers cu GPL 100.000 km fara nici o revizie la instalatie. Din pacate asa am preluat masina de la un coleg din Bucuresti, masina avand deja 102.000 km. Ulterior am fost la reprezentanta Fratelli din Timisoara, care mi-au sugerat inlocuirea pieselor atasate mai sus. Nu sunt probleme de trecere de pe benzina pe GPL sau invers, problema este dimineata cand este rece motorul. El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. La ultima diagnoza GPL, erau ceva anomalii la parametrii injectie benzina(nu mai retin exact ce...parca timpi de injectie mare, sau ceva de genul), dar voi vedea acum cand intra masina la service. Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. Daca trec pe benzina nu mai am acele intreruperi. Cei de la service GPL dau vina pe injectia benzinei, iar cei de la Dacia dau vina pe GPL...Posted Image
Problema mare este ca masina in cauza este Logan cu motor de 1.2 benzina aspirat, un motor cu foarte multe probleme, recunoscut inclusiv de cei de la reprezentanta Dacia

Edited by feribalint, 23 April 2019 - 18:25.


#117
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
La Frateli exista 1 fir care se leaga la plusul comun al celor 4 injectoare pe benzina, cu ajutorul caruia citeste turatia motorului.
Alte 8 fire, care se leaga la minusul injectoarelor de benzina. Practic la 1 injector de benzina i se taie firul de minus si cele 2 capete obtinute se duc prin 2 fire la calculatorul de GPL, unde este o punte electronica, care uneste sau desface firul ala de minus al injectorului. Ca un banal intrerupator on/off. Cind masina merge pe benzina, firele se unesc ca sa aiba masa injectorul de benzina. Cind merge pe gaz, se desfac firele, ca sa nu mai functioneze injectorul de benzina si sa stea inchis.
Asa ca instalatia GPL nu are cum sa afecteze functionarea pe benzina in mod direct.

View Postferibalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:

.. Ulterior am fost la reprezentanta Fratelli din Timisoara, care mi-au sugerat inlocuirea pieselor atasate mai sus. ..
Pai mai sus ai atasat o factura cu 2 filtre, care oricum trebuie periodic schimbate. Cu citeva posturi in urma, ziceai ca ai schimbat toata instalatia fata. Ce au schimbat de fapt pe fata ?

View Postferibalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:

..  El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. ..
Nu stiu cum ar trebui sa fie led-urile la pornire. Da nu cred ca ar trebui sa ai aprins verdele. Eventual aprins rosu si verde sa piilpiie. Dar sa asteptam sa apara colegul 4di , ca el garantat stie, ca are tot Frateli.
In mod normal cind este rece motorul, ar trebui sa plece pe benzina, fara nici un gram de gaz. Doar dupa ce motorul se incalzeste si  implicit si regulatorul, ar trebui sa treaca pe gaz. Pe regulator exista o sonda NTC care citeste temperatura regulatorului si doar dupa ce trece de un 45grd (sau cit o fi setat), are voie sa treaca pe gaz.
Asa ca la pornire dimineata, gazul ar trebui sa fie in asteptare si nu are nici o logica sa-ti tremure masina, deoarece ea merge de fapt exclusiv pe benzina. Faptul ca tu stingi led-ul verde fortat si masina merge ok, poate sa insemne ca ceva nu-i chiar bine la gaz. Poate ca la tine masina merge dimineata cu amestec de benzna cu gaz. Lucru care nu ar trebui sa se intimple
Ai putea dimineata sa-i scoti papuci de la bobinele de gaz si sa vezi daca mai trepideaza. Sau un fir de la bobina din rezervor, sau de la aia de sub capota. Nu stiu daca este independenta sau la intrarea in regulator.

Deocamdata astept sa vina colegul 4di , ca sa lamureasca treaba cu ledurile.

View Postferibalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:

..  Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. ...
Aici sint probleme clare pe partea de gaz. De regula sint suspectate filtrele si deaia au fost schimbate. Cica nu vine destul gaz si asta este prima masura logica, adica schimbarea filtrelor. Nu are nici o legatura cu injectoarele de benzina si cu timpi de injectie pe benzina. Din moment ce masina merge pe gaz, inseamna ca injectoarele de benzina sint anulate. Poti sa le si scoti afara si sa pui un dop in locul lor, ca ele nu mai functioneaza. Asa ca aia de la GPL nu pot da vina pe benzina.
- Trebuie vazut cu laptop-ul daca este setat corect calculatorul de gaz
- Trebuie vazut daca gaurile din diuzele bobinelor de gaz sint suficient de mari. (teoretic sint, ca ai motor mic)
- Trebuie vazut daca regulatorul de gaz da suficient gaz si reglat daca este cazul.
- Avind in vedere kilometri parcursi, posibil sa ai membrana fisurata la regulatorul de gaz. Se poate schimba doar membrana, sau tot regulatorul.
- Ca sa dam vina si pe motor, poate ca ar trebui curatata clapeta de acceleratie si facuta o recalibrare, daca-i dinaia electronica.

#118
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
În primul atașament este când s-a schimbat instalația, celălalt atașament este cu prima revizie după schimbarea instalației.
Referitor la led-uri ai dreptate, rosu aprins și verde pâlpâie.
S-ar putea să ai dreptate cu regulatorul de gaz. Este cumva cel de pe butelie?
Întreb, deoarece de ceva vreme nu-mi arată nivelul de gaz din rezervor.
Îmi cer scuze dacă scriu prostii, dar încă nu sunt familiarizat cu GPL-ul.

Edited by feribalint, 23 April 2019 - 20:34.


#119
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
- Aia de pe butelie se numeste multivalva.
- Regulatorul de gaz este undeva pe linga motor. Poti sa-l descoperi daca te uiti dupa furtune, ca are in el 2 furtune care duc la 2 teuri de pe furtunele ce merg in cabina, la radiatorul de caldura din masina.
- Ai toate ledurile de nivel aprinse, sau sint toate stinse si piilpiie ala de minim ? Cablul ce merge la litrometrul de pe multivalva (ceasul ala mic cu ac de pe butelie), este fie intrerupt, fie ai unul din fire piscat si face scurt la masa. Trebuie sa te bagi pe sub masina ca sa descoperi unde ai frecat cu ea de pamint si ai rupt cablul. Cu ocazia asta, poate ca descoperi ca ai si teava de cupru prin care vine gazul, usor turtita si strangulata. Daca teava este strangulata, deaia nu-ti trage la peste 120km la ora.

#120
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Referitor la led-urile de nivel, pâlpâie doar cel de nivel minim. Câteodată se aprind doar 2. Acolo la butelie este un ceas mic care chiar dacă butelia este plina, pe ceas este zero.

Regulatorul de gaz, m-am prins care este, este nou. Încerc mâine dimineață să fac niște poze cu instalația din compartimentul motor.

Mulțumesc pt lecțiile despre GPL ;)

Edited by feribalint, 23 April 2019 - 21:15.


#121
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
In cazul asta, se schimba solutia, ca avem date noi Posted Image
Ar trebui rezolvata si problema asta.

Problema ar avea 3 variante.

1- Sa fie montat gresit ceasul. Adica sa trebuiasca sa-l desfaci din cele 2 suruburi mici si sa-l rotesti 180grd. Sau sa-l desfaci si sa verifici daca nu are sub el o saiba. Fiind magnetic, se putea lipi de el o saiba inainte de montare.
Daca desfaci suruburile, ti ceasul lipit de multivalva, la locul lui, si rotesti de ceas catre semnul de minim, ar trebui ca acul sa ramina pe loc si sa se roteasca doar plasticul (ceasul). Adica acul sa indice mai mult. La rasucire inversa, sa indice mai putin, ca acul ramine pe loc, orientat catre acelasi punct. Ca la busola, cind indiferent cum o invirti, acul indica tot nordul..

2 - Sa blocat plutitorul in pereti rezervorului.
In rezervor exista un plutitor. Cum ar fi plutitorul de la rezervoarele wc-urilor vechi. Cum GPL-ul este lichid, cind bagi gaz lichid in butelie, acel plutitor se ridica. Cind ajunge la maxim, inchide intrarea de gaz ca sa nu poata baga ala de la pompa mai mult gaz decit trebuie. Daca tot insista, poate sa faca presiune prea mare in butelie si sa-ti blocheze partial sau total multivalva. Dupaia te plingi ca intra din ce in ce mai putin gaz in rezervor. ( Si de aici este posibil sa ai problema aia la peste 120km/h)

3 - Cind se ridica plutitorul, "invirte" si un ax care la capat are un magnet. Magnetul este sub ceasul ala de plastic. In functie de pozitia magnetului indica ceasul cit ai in rezervor. Este putin probabil dar totusi posibil ca acel mecanism sa fie defect.

Pentru rezolvarea variantelor 2 si 3 va trebui sa consumi tot gazul din butelie.Mergi pina ce masina sare singura pe benzina, dupa care te opresti intr-o pacare, lasi motorul pornit si treci fortat pe gaz pina ce iar sare pe benzina. Dupaia te duci la baieti cu GPL-ul ca sa-ti demonteze multivalva si sa vada ce probleme ai la plutitor.

Edited by florin71_skoda, 24 April 2019 - 05:57.


#122
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006

View Postferibalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:

Nu sunt probleme de trecere de pe benzina pe GPL sau invers, problema este dimineata cand este rece motorul. El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. La ultima diagnoza GPL, erau ceva anomalii la parametrii injectie benzina(nu mai retin exact ce...parca timpi de injectie mare, sau ceva genul), dar voi vedea acum cand intra masina la service.
Problema e la Diff presure dintre MAP si senzorul gaz, de regula trebuie sa fie pe la 1.2, duze mici inseamna presiune mare  si implicit timpi de injectie mai mari (ceea ce se si recomanda stiindu-se faptul ca nu prea se deschis ok injectoarele la timpi mici de injectie , aspect sesizabil in LTFT, confundat de multe ori si cu varsta inaintata a motorului, unde compresia se reflecta in LTFT) si invers ... harta e afectata daca mergi cu ea la orice trecere benzina-GPL.
Cei de la service au avut dreptate cu parametri injectie benzina , ... principiul e urmatorul: calculatorul benzina stie harta de benzina si o aplica mereu si face corectie la timpi de injectie prin doi parametri STFT si LTFT in functie de cantitatea de oxigen data de ambele lambda (cea de dupa catalizator e mai mult pentru verificarea starii catalizatorului dar se foloseste si a calcula LTFT-ul. Cand se face trecere pe GPL, calculatorul ECU preia turatia si timpi de injectie de la fiecare injector si da impulsul de deschidere a injectoarelor de gpl . Calculatorul de benzina apoi corecteaza timpi de injectie in functie de necesitate, transmite noii timpi la injectoarele de benzina care sunt preluati de ECU GPL si care la randul lui corecteaza iar timpi si baga gaz... Daca presiunea e prea mare si implicit STFT are valori pe la -24, se ajunge ca masina are in bord consum in oras in cazul meu de 10.5l/100 km (total nereal) chiar daca masina a iesit din fabrica cu 12.4l/100km, din simplu fapt ca timpi de injectie (dupa care se calculeaza consumul instant si mediu) sunt mult prea mici din auza gazului,in urma corectiei LTFT si STFT. (si uite asa iti dai seama ca ai ameste bogat in GPL)

View Postferibalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:

Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. Daca trec pe benzina nu mai am acele intreruperi. Cei de la service GPL dau vina pe injectia benzinei, iar cei de la Dacia dau vina pe GPL...Posted Image
Problema mare este ca masina in cauza este Logan cu motor de 1.2 benzina aspirat, un motor cu foarte multe probleme, recunoscut inclusiv de cei de la reprezentanta Dacia
Trebuie sa pui un obd pe masina si sa verifici la 120 km/h daca nu cumva sunt deschide la maxim injectoarele si nu fac fata.... pe benzina e normal sa mearga bine ...cel mai usor iti dai seama daca consumul instant se mareste sau se micsoreaza la 120 lm/h la trecerea de pe GPL pe benzina datorita modificarilor timpilor de injectie la maxim pe GPL... e cel mai simplu test sa stii daca nu cumva duzele sunt mici sau injectoarele injundate...

View Postflorin71_skoda, on 23 aprilie 2019 - 19:24, said:

Asa ca la pornire dimineata, gazul ar trebui sa fie in asteptare si nu are nici o logica sa-ti tremure masina, deoarece ea merge de fapt exclusiv pe benzina.
Tremura datorita timpilor mari de injectie pentru ca ECU masini nu stie ca se afla pe benzina sau GPL, stie insa harta de injectie dupa care a fost oprita in seara precedenta, daca pui un OBD cu torque instalat o sa vezi diferentele mari (+-10-25 %) la stft.
Mai jos am atasat un log cand aveam si eu aceasi problema cu difenta prea intre cei doi combustibili si cat de instabil era GPL cu fluctuatii mari de trim.
https://drive.google...iew?usp=sharing
Legat de leduri nu stiu ca nu am fost atent insa cand ajung la masina ii fac un video si il atasat aici insa un lucru e clar, am avut 3 masini pe GPL (Lovato, landi renzi, fratelli ) si peste 7 ani de GPL insa nici un indicator nu indica nici pe departe cantitatea corecta, ca sa nu zic ca la fratelli indica odata cele 4 leduri aprinse si in secunda urmatoare un leg galben care palpaie, (deci cel mai probabil indica variatia campului gravitational a lui Saturn asupra planetei Jupiter) deci eu ma iau dupa kilometraj si nu dupa leduri.

View Postflorin71_skoda, on 23 aprilie 2019 - 20:39, said:

Cu ocazia asta, poate ca descoperi ca ai si teava de cupru prin care vine gazul, usor turtita si strangulata. Daca teava este strangulata, deaia nu-ti trage la peste 120km la ora.
Corect, nu m-am gandit la asta... dar nu cumva la 120km/h consuma mai putin decat la 10 km/h sau plecare de pe loc ? Acum depinde insa foarte mult de cum e etajata treapta de viteza...

View Postflorin71_skoda, on 24 aprilie 2019 - 05:47, said:

2 - Sa blocat plutitorul in pereti rezervorului.
In rezervor exista un plutitor. Cum ar fi plutitorul de la rezervoarele wc-urilor vechi. Cum GPL-ul este lichid, cind bagi gaz lichid in butelie, acel plutitor se ridica. Cind ajunge la maxim, inchide intrarea de gaz ca sa nu poata baga ala de la pompa mai mult gaz decit trebuie. Daca tot insista, poate sa faca presiune prea mare in butelie si sa-ti blocheze partial sau total multivalva. Dupaia te plingi ca intra din ce in ce mai putin gaz in rezervor. ( Si de aici este posibil sa ai problema aia la peste 120km/h)

Dar cand incarcai cu GPL incarca circa 80%, daca da inseamna ca plutitorul e pozitionat corect...

PS: video cu ledurile de la Fratelli :
https://drive.google...iew?usp=sharing

Edited by 4di, 24 April 2019 - 12:13.


#123
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Exact asa am si eu comutatorul ca in video.
Am fost astazi la revizie, dar din pacate cel care se ocupa de injectie era la un curs de perfectionare. Dupa sarbatori voi merge din nou la ei.
Pana atunci, niste poze din compartimentul motor cu instalatia GPL.

Attached Files



#124
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Când vei merge roagă-l sa modifice curba în mers cu cruse control activat plecând de la minim 30-40 grade la maxim cat îți permite soseaua , preferabil 140. De ce cruise control ? Pt că vei vedea că ltft e 0 după ce se stabilizează și vei regla curba doar în funcție de stft. Dacă ltft nu se stabilizează sa regleze presiunea.

#125
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Ma uitam la consumnul declarat la Logan cu instalatia din fabrica, e totusi mult mai mare pe GPL ca pe benzina si dublu fata de motorul pe motorina

https://www.cdn.daci...-Logan-2018.pdf

Attached Files


Edited by unbrutus, 29 April 2019 - 18:03.


#126
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Dacă nu ma înșel echiparea e făcută de landinrenzo. Din cifre într-adevăr pare mare consumul, de circa 1.33 ori mai mare, dar ce ma surprinde e ca o instalație setată corect consuma doar cu 15-25 % mai mult Gpl decât benzina. Probabil se fac și alte modificări care afectează consumul.
Iar legat de diesel te va convinge economia făcută când vei schimba/curată EGR-ul și filtru de particule. Cel puțin la cutia automata mai ai o șansa când te vei trezi ca o tine turata la 3000-4000 timp de 5-10 minute fără ca, condițiile de trafic sa impună turația asta.

LE: linkul nu funcționează .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate