Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#1
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.

#2
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

Pentru ca GPL nu merge montat pe motoare diesel.

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Nu neapãrat ca s-ar ieftini, cred ca dimpotrivã, s-ar scumpi din moment ce ar fi consumatori.

Se încearcã introducerea electricitãții în industrie. GPL este un produs rezidual (din câte știu) rafinãrii petrolului, deci tot trebuie produsa benzina sau motorina.

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
Stai sa vezi cand vei descoperi si CGN

Sunt probleme, mai ales la partea de autonomie si performanta.

#5
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!
Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic.

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.
Carburanții sunt în realitate foarte ieftini. Faptul că noi îi cumpărăm scump se datorează accizării acestora. Motorina este mai ieftină decât benzina la producător și ara și la pompă până să ia amploare fenomenul diesel la autoturisme. S-au înmulțit mașinile, a crescut acciza și prețul motorinei l-a depășit pe cel al benzinei. La fel se va întmpla și cu gpl-ul dacă cererea va fi mare.

#6
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,493
  • Înscris: 20.10.2015
Am inteles ca Tesla cocheteaza cu ideea, :lol:

#7
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:

Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic.
Oare? Eu stiu Logan-uri cu sute de mii de km (instalatie gaz montata dupa) si merg de rup. Taxiurile si navetisti de langa Bucuresti cu ce crezi ca merg? Electric?

Cred ca nu se doreste de catre producatori. S-a incercat, au vazut ca nu are priza si au redus. Mai sunt totusi masini care au instalat din fabrica si gaz, dar se pare ca se vand prost.
Exista si o credinta printre soferii amatori ca ai umbla dupa tine cu o bomba. Mai periculos e rezervorul de benzina decat butelia toroidala asezata in portbagaj.
Traim intr-o societate de consum, toata lumea trebuie sa vanda, noroc ca mai intervin astia cu mediul de se mai reduc motoarele din capacitate.
De ce crezi ca europenii au facut cartel sa intarzie productia de electric si le-au luat-o asiaticii inainte? Doar europenii au inventat motorul electric.

Cum in urma cu 30 de ani urcai f. bine 5 persoane cu o Skoda 1000 de 30 de cai la cota 1400 si acum nu iti ajunge o masina de 150CP?
E muuuult marketing.

Edited by TheWarrior, 19 April 2019 - 06:32.


#8
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,493
  • Înscris: 20.10.2015

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor,

Cu cat randamentul este mai bun cu atat se produce mai mult CO2


C3H8 + O2 => CO2 + H2O
echilibreaza tu ecuatia

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:

Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic.

Sincer, nu vad de ce.

#9
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Păi problema nu este bioxidul de carbon, ăla se generează oricum pentru că este un proces de ardere al unei hidrocarburi inclusiv la GPL, problema este că pe lângă se generează oxidul de azot, pentru asta este stigmatizat dieselul, deoarece lucrează la presiuni mai mari și crează condiții pentru formarea oxidului de azot, în realitate datorită randamentului mai ridicat dieselul produce mai puțin CO2 decât toate celelalte motoare cu ardere internă per KW de energie mecanică produsă, și ar mai fi și problema particolelor de carbon eliminate, dar pentru asta sunt filtrele.

Edited by eugeniusro, 19 April 2019 - 06:51.


#10
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:

Motorina este mai ieftină decât benzina la producător și ara și la pompă până să ia amploare fenomenul diesel la autoturisme.
pentru cei mai bătrâni dintre noi, explicația fenomenului diesel in europa e datorat prețului mai mic al motorinei. cel puțin eu așa țin minte, că în anii 90 motorina era cu vreo 30-40% mai ieftină decât benzina.

#11
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postvali, on 19 aprilie 2019 - 07:10, said:

pentru cei mai bătrâni dintre noi, explicația fenomenului diesel in europa e datorat prețului mai mic al motorinei. cel puțin eu așa țin minte, că în anii 90 motorina era cu vreo 30-40% mai ieftină decât benzina.

Mai există o explicație, acum mulți ani când eram în țara și aveam mașină pe motorină "cunoșteam" o grămadă de șoferi de Tir și mecanici de locomotivă Posted Image

#12
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.
Din acelasi motiv pentru care, desi s-au inventat/construit primele masini electrice prin anii 40-50, de-abea acuma incep sa fie folosite in transport: Marile investitii in industria automobilelor clasice trebuie recuperate mai intai.

#13
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2019 - 07:20, said:

Din acelasi motiv pentru care, desi s-au inventat/construit primele masini electrice prin anii 40-50, de-abea acuma incep sa fie folosite in transport: Marile investitii in industria automobilelor clasice trebuie recuperate mai intai.

Nu cred, principala problemă a masinilor electrice a fost tot aia care este și azi, bateria respectiv autonomia asigurată de aceasta.
Dacă socotești și infrastructura care trebuie să o construiești pe lângă ca să operezi parcul de mașini electrice și ce producție de bioxid de carbon se întâmplă la fabricarea acelei infrastructuri pe lângă bioxidul de carbon produs la fabricarea mașinii și a bateriei nu obții mare efect de reducere.
Trecerea parcului auto pe electric se face din rațiuni politice și de profit evident, schema cu problema poluării este doar o motivație.

#14
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View PostTsunnnami, on 19 aprilie 2019 - 06:25, said:

Am inteles ca Tesla cocheteaza cu ideea, Posted Image

Oricum romanii isi cumpara Tesle ca sa le treaca pe gpl :P

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View PostInfinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:

In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult.

De fapt in momentul in care numarul masinilor pe GPL va fi semnificativ apar repede ceva acize... In viziunea "alesilor" conteaza prea putin poluarea. Daca erau asa interesati stopau demult taierea masiva a padurilor. Si nu numai !

Din cate am inteles benzina la poarta rafinariei e la pret de GPL....

#16
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:

Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic.


Esti sigur? Folosesc de aproape 3 ani GPL si nu vad diferenta intre gaz si benzina. Am aproape 60.000 km de cand am pus GPL si merge ca in prima zi (atat instalatia, cat si masina), adica toarce perfect. Nu mai zic faptul ca am luat masina (sh) la 105.000km si i-am pus instalatia atunci, nu a avut gaz de noua.

#17
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Pretul LPG/CNG este mai mic deoarece nu li se aplica taxe asa de mari. In US benzina este mult mai ieftina, nu prea vezi autoturisme cu motoare diesel. Arderea LPG/CNG este mai curata dar hei, cui ii pasa de un lucru asa de putin important?

#18
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
@Spooky: cifra octanica in State e de 85, la noi pana si GPL are 91-93.

Cred ca e o problema de mentalitate de nu sunt mai multe masini pe GPL/GNC in trafic. Mai sunt intrebat si la serviciu daca nu imi e frica cu butelia in spate. Raspunsul meu e simplu: voua, astia fara gaz, nu va e frica cu rezervor de plastic? Eu am butelie de otel care rezista pana la de 10 ori presiunea rotilor.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate