GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!
Last Updated: May 01 2019 16:19, Started by
Infinitty
, Apr 19 2019 04:54
·
0
#1
Posted 19 April 2019 - 04:54
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?!
In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult. |
#2
Posted 19 April 2019 - 05:00
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?! Pentru ca GPL nu merge montat pe motoare diesel. |
#3
Posted 19 April 2019 - 05:15
Nu neapãrat ca s-ar ieftini, cred ca dimpotrivã, s-ar scumpi din moment ce ar fi consumatori.
Se încearcã introducerea electricitãții în industrie. GPL este un produs rezidual (din câte știu) rafinãrii petrolului, deci tot trebuie produsa benzina sau motorina. |
#5
Posted 19 April 2019 - 06:06
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?! Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult. |
#7
Posted 19 April 2019 - 06:29
MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:
Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic. Cred ca nu se doreste de catre producatori. S-a incercat, au vazut ca nu are priza si au redus. Mai sunt totusi masini care au instalat din fabrica si gaz, dar se pare ca se vand prost. Exista si o credinta printre soferii amatori ca ai umbla dupa tine cu o bomba. Mai periculos e rezervorul de benzina decat butelia toroidala asezata in portbagaj. Traim intr-o societate de consum, toata lumea trebuie sa vanda, noroc ca mai intervin astia cu mediul de se mai reduc motoarele din capacitate. De ce crezi ca europenii au facut cartel sa intarzie productia de electric si le-au luat-o asiaticii inainte? Doar europenii au inventat motorul electric. Cum in urma cu 30 de ani urcai f. bine 5 persoane cu o Skoda 1000 de 30 de cai la cota 1400 si acum nu iti ajunge o masina de 150CP? E muuuult marketing. Edited by TheWarrior, 19 April 2019 - 06:32. |
#8
Posted 19 April 2019 - 06:34
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, Cu cat randamentul este mai bun cu atat se produce mai mult CO2 C3H8 + O2 => CO2 + H2O echilibreaza tu ecuatia MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:
Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic. Sincer, nu vad de ce. |
#9
Posted 19 April 2019 - 06:50
Păi problema nu este bioxidul de carbon, ăla se generează oricum pentru că este un proces de ardere al unei hidrocarburi inclusiv la GPL, problema este că pe lângă se generează oxidul de azot, pentru asta este stigmatizat dieselul, deoarece lucrează la presiuni mai mari și crează condiții pentru formarea oxidului de azot, în realitate datorită randamentului mai ridicat dieselul produce mai puțin CO2 decât toate celelalte motoare cu ardere internă per KW de energie mecanică produsă, și ar mai fi și problema particolelor de carbon eliminate, dar pentru asta sunt filtrele.
Edited by eugeniusro, 19 April 2019 - 06:51. |
#10
Posted 19 April 2019 - 07:10
MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said: Motorina este mai ieftină decât benzina la producător și ara și la pompă până să ia amploare fenomenul diesel la autoturisme. |
|
#11
Posted 19 April 2019 - 07:19
vali, on 19 aprilie 2019 - 07:10, said:
pentru cei mai bătrâni dintre noi, explicația fenomenului diesel in europa e datorat prețului mai mic al motorinei. cel puțin eu așa țin minte, că în anii 90 motorina era cu vreo 30-40% mai ieftină decât benzina. Mai există o explicație, acum mulți ani când eram în țara și aveam mașină pe motorină "cunoșteam" o grămadă de șoferi de Tir și mecanici de locomotivă |
#12
Posted 19 April 2019 - 07:20
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
Avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?! In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult. |
#13
Posted 19 April 2019 - 07:38
myshyk, on 19 aprilie 2019 - 07:20, said:
Din acelasi motiv pentru care, desi s-au inventat/construit primele masini electrice prin anii 40-50, de-abea acuma incep sa fie folosite in transport: Marile investitii in industria automobilelor clasice trebuie recuperate mai intai. Nu cred, principala problemă a masinilor electrice a fost tot aia care este și azi, bateria respectiv autonomia asigurată de aceasta. Dacă socotești și infrastructura care trebuie să o construiești pe lângă ca să operezi parcul de mașini electrice și ce producție de bioxid de carbon se întâmplă la fabricarea acelei infrastructuri pe lângă bioxidul de carbon produs la fabricarea mașinii și a bateriei nu obții mare efect de reducere. Trecerea parcului auto pe electric se face din rațiuni politice și de profit evident, schema cu problema poluării este doar o motivație. |
#14
Posted 19 April 2019 - 07:43
#15
Posted 19 April 2019 - 07:44
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 04:54, said:
In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult. De fapt in momentul in care numarul masinilor pe GPL va fi semnificativ apar repede ceva acize... In viziunea "alesilor" conteaza prea putin poluarea. Daca erau asa interesati stopau demult taierea masiva a padurilor. Si nu numai ! Din cate am inteles benzina la poarta rafinariei e la pret de GPL.... |
|
#16
Posted 19 April 2019 - 07:57
MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 06:06, said:
Pentru că fiabilitatea motorului scade dramatic. Esti sigur? Folosesc de aproape 3 ani GPL si nu vad diferenta intre gaz si benzina. Am aproape 60.000 km de cand am pus GPL si merge ca in prima zi (atat instalatia, cat si masina), adica toarce perfect. Nu mai zic faptul ca am luat masina (sh) la 105.000km si i-am pus instalatia atunci, nu a avut gaz de noua. |
#17
Posted 19 April 2019 - 07:58
Pretul LPG/CNG este mai mic deoarece nu li se aplica taxe asa de mari. In US benzina este mult mai ieftina, nu prea vezi autoturisme cu motoare diesel. Arderea LPG/CNG este mai curata dar hei, cui ii pasa de un lucru asa de putin important?
|
#18
Posted 19 April 2019 - 08:02
@Spooky: cifra octanica in State e de 85, la noi pana si GPL are 91-93.
Cred ca e o problema de mentalitate de nu sunt mai multe masini pe GPL/GNC in trafic. Mai sunt intrebat si la serviciu daca nu imi e frica cu butelia in spate. Raspunsul meu e simplu: voua, astia fara gaz, nu va e frica cu rezervor de plastic? Eu am butelie de otel care rezista pana la de 10 ori presiunea rotilor. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users