Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

Volkswagen ID

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
3179 replies to this topic

#3007
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View PostZoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:

WLTP-ul este facut in ce interval ? 0% - 100% ? -4% - 100% ? Sau la Brut ?
WLTP-u; este de la baterie full pana cand se opreste masina.
La fel ca la masinile ICE, rezervorul de "x litri" are X NET, caci exista o rezerva peste acel X, adica atunci cand masina arata 0KM range de fapt mai ai vreo 30 - exact asa sunt si electricele. WLTP-u include si acel buffer.

View PostZoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:

LE: Tu oricum ai masina de leasing data de firma, te doare la basca de baterie, speculez iar.
Ai vorbit pe unde dai flatulente.
1. Nu conteaza in ce regim am eu masina.
2. Mereu am grija de ligheanele pe care le conduc.

#3008
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postadrian_r5, on 21 mai 2022 - 09:17, said:

Da' pina la ce procent poti s-o incarci "exclusiv DC" ?
Vezi ca erau doua aspecte acolo: "exclusiv DC" si "pana la 100%". Ambele sunt de evitat.

De incarcat, poti s-o incarci pana la ce procent vrei tu, ca-i o tara libera. Peste un anumit nivel al bateriei (variaza de la model la model, dar sa zicem peste 90%), castigul fata de incarcarea AC e foarte mic sau nul, viteza de incarcare fiind drastic limitata de baterii in sine. Tinand cont ca DC e mult mai scump, nu prea are sens. In plus, daca mergi la drum lung in zona 20-70% (din nou, variaza in functie de model si cat de repede se incarca), e de preferat sa incarci asa dpdv al timpului petrecut la incarcator (deci, al vitezei medii pe drum).

Incarcatul frecvent la 100% si  pastrarea bateriei perioade lungi la acel nivel nu-s recomandate, pot duce la degradarea mai rapida a bateriei. Producatorii de obicei garanteaza niste ani / km, insa in limita a ~70%. Personal vreau sa am o baterie cat mai putin degradata, nu m-ar ajuta cu nimic sa incarc aiurea in tramvai si sa ma uit la 85% state of health, cand am varianta sa o incarc preponderent AC, intre 20-80%, si sa ma bucur de 90%+ SoH cat timp o s-o tin.

#3009
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,330
  • Înscris: 29.05.2004
"viteza de incarcare fiind drastic limitata de baterii in sine."
Fals, electronica masinii limiteaza curentul de incarcare dupa cum e programata, celula saraca ar baga in ea pana ar lua foc..

#3010
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostZoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:

… bietu cu Springu, o sa-i vina sa planga putin cand zice Dacia ca a cam mers pe rosu cu bateria deci poate sa plimbe ursu.
Springu după 8 ani se schimba cu totul, nu mai stai după garanție. O dai la fier vechi și iei altul. Se cheamă ca te-a costat 1200 Euro/an mașina, ceea ce e foarte rezonabil.

#3011
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostFujitsu, on 23 mai 2022 - 03:15, said:

Springu după 8 ani se schimba cu totul, nu mai stai după garanție. O dai la fier vechi și iei altul. Se cheamă ca te-a costat 1200 Euro/an mașina, ceea ce e foarte rezonabil.
da hate unora unde il lasi? nu tre sa se agate si ei de ceva?
am avut bicicleta mai scumpa decat era spring (inainte de scumpire), si tot sunt oameni nemultumiti de tehnologia lui...

#3012
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
Clar, milionul de KM l-ai făcut pe bicicleta mai scumpă decât springul pe speciala Cartisoara - Bâlea Lac. Și noi avem încă biciclete la preț de Spring da nu ne lăudăm, batteries included.

Fujitsu : economic și obiectiv da, dar mulți nu calculează așa, văd ca bateria este costul preponderent și trebuie schimbata după 8 ani deci e o alegere proastă, e defectul principal auzit când discut cu alții despre ce mașină am, apoi începe povestea cu range ul iarna. Da o dăm deja în celălalt topic.

Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese.

#3013
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostZoot, on 23 mai 2022 - 07:30, said:

Clar, milionul de KM l-ai făcut pe bicicleta mai scumpă decât springul pe speciala Cartisoara - Bâlea Lac. Și noi avem încă biciclete la preț de Spring da nu ne lăudăm, batteries included.
n-ai inteles nimic, dar nici nu ma mira. e ok. te las in lumea ta.

#3014
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 11.01.2009

View PostZoot, on 23 mai 2022 - 07:30, said:

Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese.

Am scris mai sus si reiterez: trebuie sa strangi din fese. Nu merge sub 0% decat pana opresti pe loc (la semafor, se exemplu). Apoi trebuie sa parchezi pentru ca merge doar cu ~5 km/h.

Edited by sparkyson, 23 May 2022 - 07:45.


#3015
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostZoot, on 23 mai 2022 - 07:30, said:


Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese.
putea, dar nu s-a dorit.
tre sa fie simpla, si usor de inteles de toti, nu doar de geeks.
asa cum si altele prin meniu sunt facute (viteza de incarcare, de ex).

#3016
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Unii chiar nu se streseaza cu intelegerea informatiilor din bord, pentru ei masina este doar o unealta utilizata pentru deplasare.

#3017
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 11.01.2009
Eu cred ca asta au incercat. Afiseaza totul in km (autonomia, viteza de incarcare) ca sa fie usor de digerat.
Utilizatorii obisnuiti (unul dintre ei mergand frecvent cu masina mea) așa gandesc: "daca am de mers 100 km si masina imi arata 101 km, sunt OK". Este, practic, fix ca la ICE: nu iti arata niciunde cat de mare e rezervorul, cati litri ai alimentat sau cati mai ai in rezervor. Doar un ac/segment inexact iti indica "incarcarea" si o un numar (GOM) iti indica autonomia.

Nu zic ca e bine, zic doar ca au incercat sa fie usor de utilizat. Daca estimarea ar fi cat-decat buna, as zice, dar nu e, si de aici multe probleme.
Ar putea fi imbunatatita prin luarea in calcul a: reliefului, vitezei pe diferitele segmente de drum, vreme (vant, temperatura), trafic, etc. Deci nu e trivial.

#3018
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,156
  • Înscris: 13.11.2017

View Postrobertcb, on 23 mai 2022 - 08:07, said:

Unii chiar nu se streseaza cu intelegerea informatiilor din bord, pentru ei masina este doar o unealta utilizata pentru deplasare.

Numai ca aia de care spui nu vor fi in marea lor majoritate adeptii masinilor electrice. Degeaba sariti cu gura pe @Zoot fiindca are dreptate. Masina electrica nu este inca pentru mase. Presupune un anumit nivel de intelegere si adaptare la inconvenientele ei daca o iei ca unica masina de familie si nu numai.

@Fujitsu : Foarte putini din cei care care isi iau Spring sunt asa bogati incat sa-si permita sa o arunce dupa 8 ani. Pentru ei bucuria de a avea o masina de oras mai ieftina decat un ICE echivalent (e singurul EV pana acum care are aceasta proprietate), se va transforma mai tarziu intr-o deziluzie fiindca foarte putini au cunostinte despre modul de exploatare si durata de viata a bateriilor.

#3019
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View Postwrc2007, on 23 mai 2022 - 06:43, said:

am avut bicicleta mai scumpa decat era spring (inainte de scumpire)
Pai si acum ce drac faci ... umbli cu bicicleta mai ieftina decit Springu' ?

View PostFujitsu, on 23 mai 2022 - 03:15, said:

Springu după 8 ani se schimba cu totul,
De ce ? ... doar ca sa se consume resurse si sa se polueze cu fabricarea unuia nou ?

Edited by adrian_r5, 23 May 2022 - 08:41.


#3020
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Anul acesta efectiv a explodat numarul celor care ma intreaba despre masina electrica si despre fotovoltaice. Ma refer la rude, vecini, colegi de serviciu. Se intampla tot mai des ca oameni care trec in plimbare prin fata curtii si vad masina electrica la incarcat si panourile pe acoperis, sa se opreasca si sa ma intrebe "cat consuma" si respectiv "cat produce".

Din aceste discutii am concluzionat ca motivatia lor principala de a investiga alternativele este pretul la motorina / benzina si la energie electrica.

Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca nu sunt statii destule".
Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca n-are autonomie".
Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca dupa 8 ani trebuie inlocuita bateria".
Majoritatea "bat in retragere" cand afla cat costa masina electrica si faptul ca inca nu se gasesc SH-uri de 3 - 4 ani vechime la jumatate de pret fata de una noua.

#3021
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003

View Postsparkyson, on 23 mai 2022 - 07:44, said:



Am scris mai sus si reiterez: trebuie sa strangi din fese. Nu merge sub 0% decat pana opresti pe loc (la semafor, se exemplu). Apoi trebuie sa parchezi pentru ca merge doar cu ~5 km/h.

De asta am și spus că umblă cu cioara colorată, pentru că în condiții normale nu ai acces la acei kWh ai bateriei. Puteau lasă netul de 77 kWh de la 0-100 și rezerva din buffer. Utilizatorul normal vede scara bateriei 0-100, nu intră în detalii sau extreme, deci realul net nu e 77, este mai jos.

Compararea cu rezervorul de la ice nu este relevanta atât timp cât orice kWh disponibil este extrem de important pentru EV. La ICE există și rezervă plus ce rămâne pe circuit, conducte / filtre.
La ICE rar am văzut să se laude producătorul cu range, în general se dă consumul specific și capacitatea rezervorului, apoi range-ul e specific fiecărui utilizator. Dar la EV range-ul este un aspect de marketing scos în față, din acest motiv eu cel puțin personal mă aștept să fie corecți tehnic.

#3022
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,124
  • Înscris: 04.02.2011
Să adaugi difuzoare în spate este o adevărată aventură .

https://www.speakev....oved-on.156653/

#3023
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Wait, what?
N-are deloc difuzoare pe spate?
N-am remarcat la DT, tbh, da' nici nu mi-am pus problema că n-ar avea.

Apropo, a apărut ID.5 de DT la dealeri?

#3024
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 11.01.2009
Doar versiunea de baza nu avea la lansare. Acum nu mai stiu care sunt pachetele.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate