Volkswagen ID
Last Updated: Oct 12 2023 00:42, Started by
_-AppleS-_
, Apr 17 2019 08:26
·
28
#3007
Posted 21 May 2022 - 17:45
Zoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:
WLTP-ul este facut in ce interval ? 0% - 100% ? -4% - 100% ? Sau la Brut ? La fel ca la masinile ICE, rezervorul de "x litri" are X NET, caci exista o rezerva peste acel X, adica atunci cand masina arata 0KM range de fapt mai ai vreo 30 - exact asa sunt si electricele. WLTP-u include si acel buffer. Zoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:
LE: Tu oricum ai masina de leasing data de firma, te doare la basca de baterie, speculez iar. 1. Nu conteaza in ce regim am eu masina. 2. Mereu am grija de ligheanele pe care le conduc. |
#3008
Posted 21 May 2022 - 22:19
adrian_r5, on 21 mai 2022 - 09:17, said:
Da' pina la ce procent poti s-o incarci "exclusiv DC" ? De incarcat, poti s-o incarci pana la ce procent vrei tu, ca-i o tara libera. Peste un anumit nivel al bateriei (variaza de la model la model, dar sa zicem peste 90%), castigul fata de incarcarea AC e foarte mic sau nul, viteza de incarcare fiind drastic limitata de baterii in sine. Tinand cont ca DC e mult mai scump, nu prea are sens. In plus, daca mergi la drum lung in zona 20-70% (din nou, variaza in functie de model si cat de repede se incarca), e de preferat sa incarci asa dpdv al timpului petrecut la incarcator (deci, al vitezei medii pe drum). Incarcatul frecvent la 100% si pastrarea bateriei perioade lungi la acel nivel nu-s recomandate, pot duce la degradarea mai rapida a bateriei. Producatorii de obicei garanteaza niste ani / km, insa in limita a ~70%. Personal vreau sa am o baterie cat mai putin degradata, nu m-ar ajuta cu nimic sa incarc aiurea in tramvai si sa ma uit la 85% state of health, cand am varianta sa o incarc preponderent AC, intre 20-80%, si sa ma bucur de 90%+ SoH cat timp o s-o tin. |
#3009
Posted 22 May 2022 - 09:58
"viteza de incarcare fiind drastic limitata de baterii in sine."
Fals, electronica masinii limiteaza curentul de incarcare dupa cum e programata, celula saraca ar baga in ea pana ar lua foc.. |
#3010
Posted 23 May 2022 - 03:15
Zoot, on 21 mai 2022 - 14:42, said:
… bietu cu Springu, o sa-i vina sa planga putin cand zice Dacia ca a cam mers pe rosu cu bateria deci poate sa plimbe ursu. |
#3011
Posted 23 May 2022 - 06:43
Fujitsu, on 23 mai 2022 - 03:15, said:
Springu după 8 ani se schimba cu totul, nu mai stai după garanție. O dai la fier vechi și iei altul. Se cheamă ca te-a costat 1200 Euro/an mașina, ceea ce e foarte rezonabil. am avut bicicleta mai scumpa decat era spring (inainte de scumpire), si tot sunt oameni nemultumiti de tehnologia lui... |
#3012
Posted 23 May 2022 - 07:30
Clar, milionul de KM l-ai făcut pe bicicleta mai scumpă decât springul pe speciala Cartisoara - Bâlea Lac. Și noi avem încă biciclete la preț de Spring da nu ne lăudăm, batteries included.
Fujitsu : economic și obiectiv da, dar mulți nu calculează așa, văd ca bateria este costul preponderent și trebuie schimbata după 8 ani deci e o alegere proastă, e defectul principal auzit când discut cu alții despre ce mașină am, apoi începe povestea cu range ul iarna. Da o dăm deja în celălalt topic. Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese. |
#3013
Posted 23 May 2022 - 07:39
#3014
Posted 23 May 2022 - 07:44
Zoot, on 23 mai 2022 - 07:30, said:
Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese. Am scris mai sus si reiterez: trebuie sa strangi din fese. Nu merge sub 0% decat pana opresti pe loc (la semafor, se exemplu). Apoi trebuie sa parchezi pentru ca merge doar cu ~5 km/h. Edited by sparkyson, 23 May 2022 - 07:45. |
#3015
Posted 23 May 2022 - 07:51
Zoot, on 23 mai 2022 - 07:30, said: Revenind la id, pentru o mașină așa tehnolohizata, se putea implementa frumos Netul bateriei să fie afișat real, cu scară sub zero sau altă implementare vizibilă, să știi că ai acel disponibil nu să trebuiască să-l cauți sub zero strângând din fese. tre sa fie simpla, si usor de inteles de toti, nu doar de geeks. asa cum si altele prin meniu sunt facute (viteza de incarcare, de ex). |
#3016
Posted 23 May 2022 - 08:07
Unii chiar nu se streseaza cu intelegerea informatiilor din bord, pentru ei masina este doar o unealta utilizata pentru deplasare.
|
|
#3017
Posted 23 May 2022 - 08:22
Eu cred ca asta au incercat. Afiseaza totul in km (autonomia, viteza de incarcare) ca sa fie usor de digerat.
Utilizatorii obisnuiti (unul dintre ei mergand frecvent cu masina mea) așa gandesc: "daca am de mers 100 km si masina imi arata 101 km, sunt OK". Este, practic, fix ca la ICE: nu iti arata niciunde cat de mare e rezervorul, cati litri ai alimentat sau cati mai ai in rezervor. Doar un ac/segment inexact iti indica "incarcarea" si o un numar (GOM) iti indica autonomia. Nu zic ca e bine, zic doar ca au incercat sa fie usor de utilizat. Daca estimarea ar fi cat-decat buna, as zice, dar nu e, si de aici multe probleme. Ar putea fi imbunatatita prin luarea in calcul a: reliefului, vitezei pe diferitele segmente de drum, vreme (vant, temperatura), trafic, etc. Deci nu e trivial. |
#3018
Posted 23 May 2022 - 08:30
robertcb, on 23 mai 2022 - 08:07, said:
Unii chiar nu se streseaza cu intelegerea informatiilor din bord, pentru ei masina este doar o unealta utilizata pentru deplasare. Numai ca aia de care spui nu vor fi in marea lor majoritate adeptii masinilor electrice. Degeaba sariti cu gura pe @Zoot fiindca are dreptate. Masina electrica nu este inca pentru mase. Presupune un anumit nivel de intelegere si adaptare la inconvenientele ei daca o iei ca unica masina de familie si nu numai. @Fujitsu : Foarte putini din cei care care isi iau Spring sunt asa bogati incat sa-si permita sa o arunce dupa 8 ani. Pentru ei bucuria de a avea o masina de oras mai ieftina decat un ICE echivalent (e singurul EV pana acum care are aceasta proprietate), se va transforma mai tarziu intr-o deziluzie fiindca foarte putini au cunostinte despre modul de exploatare si durata de viata a bateriilor. |
#3019
Posted 23 May 2022 - 08:38
wrc2007, on 23 mai 2022 - 06:43, said:
am avut bicicleta mai scumpa decat era spring (inainte de scumpire) Fujitsu, on 23 mai 2022 - 03:15, said:
Springu după 8 ani se schimba cu totul, Edited by adrian_r5, 23 May 2022 - 08:41. |
#3020
Posted 23 May 2022 - 08:54
Anul acesta efectiv a explodat numarul celor care ma intreaba despre masina electrica si despre fotovoltaice. Ma refer la rude, vecini, colegi de serviciu. Se intampla tot mai des ca oameni care trec in plimbare prin fata curtii si vad masina electrica la incarcat si panourile pe acoperis, sa se opreasca si sa ma intrebe "cat consuma" si respectiv "cat produce".
Din aceste discutii am concluzionat ca motivatia lor principala de a investiga alternativele este pretul la motorina / benzina si la energie electrica. Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca nu sunt statii destule". Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca n-are autonomie". Putini spun "nu-mi iau electrica pentru ca dupa 8 ani trebuie inlocuita bateria". Majoritatea "bat in retragere" cand afla cat costa masina electrica si faptul ca inca nu se gasesc SH-uri de 3 - 4 ani vechime la jumatate de pret fata de una noua. |
#3021
Posted 23 May 2022 - 11:45
sparkyson, on 23 mai 2022 - 07:44, said: Am scris mai sus si reiterez: trebuie sa strangi din fese. Nu merge sub 0% decat pana opresti pe loc (la semafor, se exemplu). Apoi trebuie sa parchezi pentru ca merge doar cu ~5 km/h. De asta am și spus că umblă cu cioara colorată, pentru că în condiții normale nu ai acces la acei kWh ai bateriei. Puteau lasă netul de 77 kWh de la 0-100 și rezerva din buffer. Utilizatorul normal vede scara bateriei 0-100, nu intră în detalii sau extreme, deci realul net nu e 77, este mai jos. Compararea cu rezervorul de la ice nu este relevanta atât timp cât orice kWh disponibil este extrem de important pentru EV. La ICE există și rezervă plus ce rămâne pe circuit, conducte / filtre. La ICE rar am văzut să se laude producătorul cu range, în general se dă consumul specific și capacitatea rezervorului, apoi range-ul e specific fiecărui utilizator. Dar la EV range-ul este un aspect de marketing scos în față, din acest motiv eu cel puțin personal mă aștept să fie corecți tehnic. |
|
#3022
Posted 23 May 2022 - 13:15
#3023
Posted 25 May 2022 - 11:47
Wait, what?
N-are deloc difuzoare pe spate? N-am remarcat la DT, tbh, da' nici nu mi-am pus problema că n-ar avea. Apropo, a apărut ID.5 de DT la dealeri? |
#3024
Posted 25 May 2022 - 11:48
Doar versiunea de baza nu avea la lansare. Acum nu mai stiu care sunt pachetele.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users