Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

energie din mersul pe trotuar

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Iata ce idee are o firma pentru a  produce energie electrica.
https://www.facebook...85292872239831/
Credeti  ca e viabil asa ceva?
Evident energia generata e foarte mica per bloc de pavaj insa macar cat sa  sustina un 20-30% din energia tarii ar merge.

#2
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,999
  • Înscris: 14.03.2013
Ideea este veche. S-a implementat la metrou in Japonia acum ceva ani dar si prin alte parti pe unele strazi experimental. Esti cam in urma. Google is your friend.

Edited by jm2010, 26 December 2018 - 08:28.


#3
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,201
  • Înscris: 01.10.2009
Energia produsa astfel este prea putina. Pare mult la cati oameni merg pe trotoar dar impartita la numarul de cetateni rezulta foarte putin per capita.

#4
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Mai bine deloc, este?

#5
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
nu am zis ca sa inlocuiasca 100% din energie ci numai  o parte ...  in plus daca  s-ar face acelasi lucru pentru masini poate s-ar obtine mai mult

#6
kingtux

kingtux

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 370
  • Înscris: 10.05.2007
1. realizezi ca pietonul va resimti energia cedata ?
practic pe o suprafata plana vei consuma energie ca pentru un plan inclinat.
(incearca sa mergi 10km pe asfalt si apoi 10km pe zapada afanata)

omul nu este un sistem prea eficient -> pietonii o sa consume energie mai multa pentru deplasare -> mai multe alimente -> mai multa energie necesara pentru producerea si transportul alimentelor -> la final bilantul energetic e negativ.

2. costurile de mentenanta sunt mari - e genul de sistem care functioneaza doar de 2 ori pe an si nu se amortizeaza vreodata

#7
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Incearca sa si gandesti, nu doar sa inghiti tot ce vezi pe net. Nu e deloc placut sa te plimbi pe un trotuar care se misca, sa nu zic de picioare luxate la pitipoance cu platforme de 15 cm. Legat de masini, cam ce crezi ca se intampla cand una franeaza brusc pe suprafata asta? Apoi apare uzura, cauciucul ala crapa, intra apa de ploaie, sa nu zic de gheata, zapada, iarna. Costurile, intretinerea, mult mai mari decat valoarea electricitatii obtinute. De ce ai recurge la prostia asta, cand exista solutii mult mai bune, ca eoliene, celule fotovoltaice?

#8
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,201
  • Înscris: 01.10.2009
Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic.
Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride).

#9
mitica13

mitica13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 05.04.2007
Pai, ca sa mergi pe acel trotuar, depui mai mult efort decat pe unul de beton.
Mai bine, sa puna asa ceva la salile de fitness, unde oricum se consuma niste energie inutil.

#10
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008

View PostXORIAN_L, on 26 decembrie 2018 - 09:00, said:

Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic.
Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride).
Deja ai, se numeste alternator, si produce electricitate din momentul in care ai pornit motorul.

#11
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postabac, on 26 decembrie 2018 - 08:39, said:

Mai bine deloc, este?
Mai bine faci o simulare de fezabilitate ...

#12
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,201
  • Înscris: 01.10.2009

View Postdan78rom, on 26 decembrie 2018 - 09:03, said:

Deja ai, se numeste alternator, si produce electricitate din momentul in care ai pornit motorul.
Corect. Doar ca alternatorul incarca bateria doar cu enegie pentru scanteile de la bujii.

Masinile electrice au un generator electric care recupereaza energia de franare si o stocheaza in baterii pentru a o utiliza la accelerare.

#13
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postkingtux, on 26 decembrie 2018 - 08:57, said:

1. realizezi ca pietonul va resimti energia cedata ?
practic pe o suprafata plana vei consuma energie ca pentru un plan inclinat.
(incearca sa mergi 10km pe asfalt si apoi 10km pe zapada afanata)

omul nu este un sistem prea eficient -> pietonii o sa consume energie mai multa pentru deplasare -> mai multe alimente -> mai multa energie necesara pentru producerea si transportul alimentelor -> la final bilantul energetic e negativ.

2. costurile de mentenanta sunt mari - e genul de sistem care functioneaza doar de 2 ori pe an si nu se amortizeaza vreodata
1 energia  respectiva  vine din atractia gravitationala , ce  spui tu la zapada e altceva , cauzat de faptul ca zapada e lipicioasa.... deci pietonul nu cheltuie nimic.
2 sistemul este simplu si facut din materiale rezistente, poate fi pus cu precadere pe sosele si pavaje acoperite deasupra cu ceva pentru a feri de  intemperii....

View Postrumegus, on 26 decembrie 2018 - 08:58, said:

Incearca sa si gandesti, nu doar sa inghiti tot ce vezi pe net. Nu e deloc placut sa te plimbi pe un trotuar care se misca, sa nu zic de picioare luxate la pitipoance cu platforme de 15 cm. Legat de masini, cam ce crezi ca se intampla cand una franeaza brusc pe suprafata asta? Apoi apare uzura, cauciucul ala crapa, intra apa de ploaie, sa nu zic de gheata, zapada, iarna. Costurile, intretinerea, mult mai mari decat valoarea electricitatii obtinute. De ce ai recurge la prostia asta, cand exista solutii mult mai bune, ca eoliene, celule fotovoltaice?
bucatile de drum care au asa ceva ar putea  fi marcate astfel cele ce poarta  tocuri ar putea evita traseul respectiv...
tocmai de aia pavajele astea se misca  putin, foarte putin...
la fel si eolienele sau fotovoltaicele....sunt batute permanent de vant , ploi, soare extrem  etc etc ...
cat despre franare se aleg zonele cu strazi drepte unde nu franezi si unde e suficient de lat drumul incat sa poti circula cu o anume viteza

View PostXORIAN_L, on 26 decembrie 2018 - 09:00, said:

Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic.
Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride).
cu nimic mai putina energie decat sa construiesti , sa transporti si sa montezi eoliene sau fotovoltaice....

View Postmitica13, on 26 decembrie 2018 - 09:02, said:

Pai, ca sa mergi pe acel trotuar, depui mai mult efort decat pe unul de beton.
Mai bine, sa puna asa ceva la salile de fitness, unde oricum se consuma niste energie inutil.
cu  ideea asta venisem eu acum cateva  saptamani...

#14
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008

View PostXORIAN_L, on 26 decembrie 2018 - 09:12, said:

Corect. Doar ca alternatorul incarca bateria doar cu enegie pentru scanteile de la bujii.

Masinile electrice au un generator electric care recupereaza energia de franare si o stocheaza in baterii pentru a o utiliza la accelerare.
Prostii. Alternatorul asigura functionarea TUTUROR sistemelor electrice ale unui automobil conventional.
Iar masinile electrice nu au nici un generator, ci au motoare electrice. Iar orice motor electric functioneaza in regim de generator daca i se aplica energie mecanica.

#15
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postdan78rom, on 26 decembrie 2018 - 09:03, said:

Deja ai, se numeste alternator, si produce electricitate din momentul in care ai pornit motorul.
pai si ce facem  , punem 2 baterii pe o masina , una se consuma si a doua e incarcata de alternator de catre prima?  cu exceptia ca sunt niste pierderi,  frecari si etc .... care fac ca energia respectiva sa fie foarte putina

#16
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,364
  • Înscris: 11.08.2003
Costuri mari si se vor infunda / bloca draciile alea si devin ineficiente.

#17
rinaldoparaipan

rinaldoparaipan

    Green member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,425
  • Înscris: 13.02.2006
Pai hai sa facem un calcul:De ex. prin Statia de metrou de la Piata Unirii trec zilnic cca 20.000 persoane.
http://www.b365.ro/t...l-i_234522.html
Fiecare placa din aia produce in medie 3J.Presupunand ca macar un sfert din oamenii aia calca pe ea(putin probabil) rezulta o energie 5000 x 3=15.000J=15kJ
10 placi(cam 2mp la ochi)=150kJ.
1J=1W x 1s.
Un panou fotovoltaic de 300W ,care are tot cam 2mp produce pe zi (8h) in medie 1kWh=1.000W x 8 x 3600s=28.800kJ
Raport productie panou/placa=192.
Despre ce vorbim?
Ca sa nu mai aducem in discutie uzura, reclamatii de le pitipoance, costuri de intretinere, etc.

Edited by rinaldoparaipan, 26 December 2018 - 09:28.


#18
truthwarrior

truthwarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 958
  • Înscris: 31.03.2016
o mare porcarie ..... nimeni nu ia in calcul disconfortul celor care merg pe rahaturile alea

cum ar fi sa mergi zilnic pe niste arcuri? ..... dar sa alergi pe ele?

costuri colosale de implementare

sunt soluti asemanatoare de 1000x mai viabile si mai eficiente ce nu se doresc a fi implementate

Edited by truthwarrior, 26 December 2018 - 09:28.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate