Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
AEB - autonomous electronic braking - siguranta pe primul plan.
Last Updated: Sep 15 2018 20:16, Started by
Reactor2015
, Sep 14 2018 09:03
·
0
#1
Posted 14 September 2018 - 09:03
Salutare colegi,
AEB deja este pe multe masini. Am vazut franturi de discutii si pe alte topicuri si am zis sa-i dedicam unul separat acestui subiect foarte interesant si actual. Ce este AEB? Este un dispozitiv autonom de franare care cu ajutorul camerelor si a radarelor montate pe masini avertizeaza sau chiar franeaza in caz de urgenta pentru a evita un impact eminent. Sistemele acestea, desi lansate de ceva vreme, inca sunt la inceput si uneori mai dau si rateuri. In unele cazuri chiar testarea se face gresit pentru ca sistemul nu reactioneaza decat la anumite forme geometrice care descriu masinile sau mai nou, chiar la pietoni pana la o anumita viteza (chiar si peste 70km/h). Cine vrea sa vada rezultatele pentru cateva modele de masini testate in 2017 si 2018, click aici. Am sa pun un link pentru cei care vor sa citeasca mai multe si un filmulet care arata cum in cazul unor marci auto sistemul esueaza lamentabil. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5PgQFG6y11Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/o9O-aejD0vI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AJ4WXgWaNgs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Reactor2015, 14 September 2018 - 09:14. |
#2
Posted 14 September 2018 - 09:22
Intre timp in rusia
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/g3rGxKue-3c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by dreaQ, 14 September 2018 - 09:23. |
#3
Posted 14 September 2018 - 09:36
E mult de povestit, dar se rezuma la cateva chestii:
1. Cu cat masina e mai scumpa, sistemul e mai bun. 2. Detectia se poate face cu doua camere (asemanator ochilor nostri) sau cu o singura camera, care se bazeaza pe algoritmi pt a crea modele 3D. 3. In fct de model este asistata sau nu, de un radar ce masoara non-stop distanta fata de obiectivele din fata/spate. 4. Unele masini doar asista la franare, altele opresc pana la 0. 5. Unele masini au si senzori pe spate, care simt daca cineva vine vijelios si risca sa se infiga in fundul tau. Intai mimeaza ca tu ai frana (stopurile de frana), iar daca simte ca accientul din spate e inevitabil, iti pretensioneaza centurile de siguranta. |
#4
Posted 14 September 2018 - 10:08
Nu s-ar putea face un sistem prin care pur si si simplu sa bagi in calculatorul masinii mii de poze si video cu accidente si situatii pe care sa le compare cu asezarea masinii in trafic?
|
#5
Posted 14 September 2018 - 10:19
Ba da!
Ingramadesti un calculator in loc de motor si gata problema rezolvata! (una dintre ele, cel putin). |
#6
Posted 14 September 2018 - 10:58
1. "impact eminent" este iminent de fapt.
2. Cred că ne bazăm prea mult pe tehnologii care pot avea probleme. Și punem prea puțin accent pe educarea șoferului. 3. Karaxe de unde le scoți ? Edited by waterman, 14 September 2018 - 10:58. |
#7
Posted 14 September 2018 - 11:26
Mi-a intrat si mie o data in functiune, nu cred totusi ca-l pocneam pe cel din fata pt ca tocmai voiam sa franez iar viteza era mica (intersectie semaforizata).
Edited by Karhu, 14 September 2018 - 12:27.
|
#8
Posted 14 September 2018 - 11:35
karax, on 14 septembrie 2018 - 10:08, said:
Nu s-ar putea face un sistem prin care pur si si simplu sa bagi in calculatorul masinii mii de poze si video cu accidente si situatii pe care sa le compare cu asezarea masinii in trafic? |
#9
Posted 14 September 2018 - 12:11
waterman, on 14 septembrie 2018 - 10:58, said:
2. Cred că ne bazăm prea mult pe tehnologii care pot avea probleme. Și punem prea puțin accent pe educarea șoferului. Nu poti educa cu forta. Altfel, tehnologiile astea sunt complementare nu trebuie sa te bazezi pe ele. Nu inca. Pe mine sistemul asta m-a salvat in vreo 5-6 situatii. Sunt bune si altele de genul lane keeping, blind spot mirror, asistenta la parcare, senzori de lumini, ploaie, adaptive cruise control etc, etc. |
#10
Posted 14 September 2018 - 12:22
Când ai bani sunt bune
Când n-ai, zici că sunt invenții diavolești și că tu n-ai nevoie |
|
#11
Posted 14 September 2018 - 12:56
Pe mine ma bazaie la cap destul de des din cauza modului in care fac depasirile. Cand vede ca vin lansat din spate (si inca nu semnalizez) incepe sa faca imedia panarama (de doua ori mi-a si franat usor chiar cu o fractiune de secunda inainte sa semnalizez) ca nu stie ca eu de fapt o sa intru in depasire. Apoi, din cauza vitezei, sistemul de avertizare pentru unghi mort uneori incepe si el si face panarama si imi spune ca am masina pe dreapta si nu pot sa intru la loc pe banda fix din cauza ca semnalizez Daca merg mai incet apuca sa-si dea seama ca de fapt este ok ce fac eu. Altfel, toate sistemele astea sunt cu mine acolo sa nu zica ca ma plictisesc la volan.
|
#12
Posted 14 September 2018 - 12:59
#14
Posted 14 September 2018 - 13:01
Raspund amandurora.
Veneam din spate lansat si pregateam depasirea si cum trebuia sa mai astept putin pana trecea cel de pe contrasens am lasat-o sa curga singura cum s-ar spune si atunci s-a bagat in seama cu frana. Nu semnalizam inca sa nu-l sperii aiurea pe ala care venea din fata BMW. |
#15
Posted 14 September 2018 - 13:07
da, daca nu ai pedala de acceleratie apasat cu mai mult de 30-50 % atunci franeaza. Semnalizarea nu are nimic de aface cu AEB, doar cu Lane assist.
Edited by relu_24, 14 September 2018 - 13:10. |
|
#16
Posted 14 September 2018 - 13:16
Asa este. Inseamna ca a fost doar o coincidenta si am considerat eu gresit.
|
#18
Posted 14 September 2018 - 14:11
Masina este pe comanda speciala, initial am vrut Individual dar stateau rau astia cu stocurile de piele de strut si am zis ca ma multumesc sa-i comand semnalizare in loc
Da, chiar semnalizez. O fac "since 1989" cu succes. O adevarata traditie de zeci de ani |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users