Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Mai funcționează sistemul de frânare automata INDUSI pt. trenurile care trec pe rosu?

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Mai funcționează sistemul de frânare automata INDUSI pentru trenurile care trec pe rosu?

Știm cu toții ca pe magistrala Craiova - Caracal - Roșiori - București o bucata dintr-un pod aflat în reparații s-a prăbușit pe 12 August 2018 în timp ce pe el pătrunsese din eroare o garnitura a firmei GFR, încărcata cu biodiesel.

Ziarele fac mereu referire la faptul ca mecanicul era băut, a trecut pe rosu și astfel locomotiva și câteva vagoane au ajuns pe un fir al unui viaduct unde nu exista cale ferata lucru care a dus la o deraiere și căderea unei bucăți a podului. Totuși, sistemul INDUSI ar fi trebui sa oprească trenul automat în momentul când cel care il conducea ignora semnalul de stop.

Attached File  Tren GFR Deraiat Langa Craiova_Pe pod nu sunt sine.jpg   85.24K   83 downloads

Nota privind accidentul feroviar grav produs la data de 12.08.2018, pe linia curentă firul I dintre haltele de mișcare Malu Mare - Banu Mărăcine, în circulația trenului de marfă nr.80315

Edited by energizer777, 18 August 2018 - 18:08.


#2
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012
La cât de dărăpănată e zona aia, sunt convins că nici măcar nu au văzut ăia un magnet de ăla inductiv, ce să mai spunem de implementare și operabilitate ...

#3
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
no, ala de la gfr s-a crezut maglev, nu vezi ca a intrat pe tronson fara sine.

#4
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Pai, din raportul ala scris de birocrati nu rezulta daca pe sectorul respectiv (bucata aia de linie dezafectata) exista vreun sistem de franare automatata a trenului sau fusese demontat si ala.

Incidentul este unul foarte grav, ca trenul respectiv putea sa intre foarte bine intr-un alt tren de calatori venind din sens opus, daca se circula pe un singur fir (firul 2) si nu a oprit la semnal.

Dupa acest incident ar fi trebuit demisi toti cu suturi in cur, de la dispecer pana la Ministrul Transporturilor... Nu se poate asa ceva.. in 2018, sa nu opreasca un tren la semnal si sa ajunga intr-o zona fara linie de tren pe ea si, ulterior in boscheti...   Asa ceva numai in tara asta profund idioata in care traim e posibil.

Asta e zona in care s-a produs accidentul
https://www.google.r...m/data=!3m1!1e3

Edited by rosix, 18 August 2018 - 18:33.


#5
lely

lely

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 938
  • Înscris: 03.02.2010
@britnesbitch vorbesti prostii, instalatia Indusi functioneaza peste tot pe reteaua CFR.
Din pacate, in imbecilitatea lor, unii mecanici (rar, dar se intampla) izoleaza instalatia Indusi de pe locomotiva din diverse pretexte (franari de urgenta din cauza instalatiei de pe locomotiva sau din cale), prin urmare instalatia nu mai indeplineste conditiile de siguranta.
Din fericire, din cate stiu, la trenuri de calatori nu se practica asa ceva. Iar depasirea unui semnal se poate face si pe oprire prin apasarea butonului de "depasire ordonata".
Toate aceste actiuni sunt inregistrate pe banda de vitezometru a locomotivei (mai nou pe un disc), idem viteza de deplasare, deci sa nu va imaginati ca un mecanic conduce un tren cum vrea.
Cat despre iesirea in linie curenta contra altui tren, foarte putin probabil, instalatiile nu permit asa ceva. In cazul de fata, acest tren avea evitare spre linia inchisa, insa daca mecanicul a fost berbec, no comment.

Edited by lely, 18 August 2018 - 18:38.


#6
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Ma interesează răspunsuri în cunostiinta de cauza. Prin ziare abunda diverse comentarii legate de starea deplorabila a traseelor feroviare din Romania însă relevanta lor este mica. Pentru cine nu știe, calea ferata București-Caracal-Craiova este una dintre cele mai importante din Romania fiind electrificata și dubla. Am calatorit în repetate rânduri pe tronsonul respectiv, ultima data în martie 2018. Trenul merge repede, la fel ca înainte de 1989. Nu este vorba în nici un caz de vreo cale de secolul 19 pe un fir, șerpuita printre dealuri și deteriorata.

Edited by energizer777, 18 August 2018 - 18:35.


#7
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

View Postrosix, on 18 august 2018 - 18:32, said:

Asa ceva numai in tara asta profund idioata in care traim e posibil.
S-a intamplat zona Caracal.

#8
A10Warthog

A10Warthog

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 902
  • Înscris: 12.11.2017

View Postarg, on 18 august 2018 - 18:26, said:

no, ala de la gfr s-a crezut maglev, nu vezi ca a intrat pe tronson fara sine.

Din vară la Tarom!

#9
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Este zona Craiova. Podul parțial prăbușit se afla la maxim o ora jumătate de mers pe jos de fabrica Ford care este la marginea orașului.

#10
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Trenul nu circula pe unde vrea el sau pe unde e mai liber ci are intocmit un Parcurs, de Directia de miscare sau de dispecerat. In acel parcurs trebuia sa figureze sectorul dezafectat respectiv ca se circula pe o singura linie.

Raportul birocratilor e incomplet - lipseste piesa de baza, adica cea mai importanta, de ce trenul a avut facut Parcurs pe o linie moarta, mai precis de ce dispeceratul i-a facut macaz pe acolo.

Edited by rosix, 18 August 2018 - 19:04.


#11
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
In schema de mai jos, care detaliază împrejurările producerii accidentului, se vede ca semnalul dinaintea podului în reparații era pe rosu și drept urmare inductorul INDUSI montat pe șină aproximativ în dreptul semnalului ar fi trebuit sa activeze automat frânele trenului dacă mecanicul ignora culoarea de stop.
Attached File  Semnal pe Rosu Accident feroviar Craiova 12 Aug 2018.png   82.4K   101 downloads
S-a întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva.

Attached File  Inductor Indusi pe calea ferata.jpg   117.27K   100 downloads

Attached File  Rezonator pe calea ferata si Cititor pe Locomotiva.JPG   100.11K   88 downloads

#12
lely

lely

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 938
  • Înscris: 03.02.2010
Raportul e incomplet, intr-adevar. Va fi mult mai detaliat, acesta e preliminar.
Insa nu a avut parcurs executat, doar a avut indicatie de rosu la iesire.
Era mai bine sa aiba parcurs spre firul celalalt de unde urmau sa vina doua trenuri de calatori? Bineinteles ca nu.

View Postenergizer777, on 18 august 2018 - 19:08, said:


S-a Întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva.


Tind sa cred ca era izolata instalatia de pe locomotiva. La intrare avea galben, nu verde, prin urmare si la intrare era activ inductorul de 1000 hz.


#13
dalu364

dalu364

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,297
  • Înscris: 21.02.2006

View Postenergizer777, on 18 august 2018 - 19:08, said:

In schema de mai jos, care detaliază împrejurările producerii accidentului, se vede ca semnalul dinaintea podului în reparații era pe rosu și drept urmare inductorul INDUSI montat pe șină aproximativ în dreptul semnalului ar fi trebuit sa activeze automat frânele trenului dacă mecanicul ignora culoarea de stop.
Attachment Semnal pe Rosu Accident feroviar Craiova 12 Aug 2018.png
S-a întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva.

Attachment Inductor Indusi pe calea ferata.jpg

Attachment Rezonator pe calea ferata si Cititor pe Locomotiva.JPG


  Interesant topic !  Vad ca cunosti multe despre traficul feroviar. Daca esti dispus, poti deschide un topic despre automatizarile de pe calea ferata ?.....semaforizare, macazuri,  panouri & borne, electrificare, comunicatii? Cred ca multi useri ar citi cu interes asa ceva. Multumesc.

#14
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Nu exista tren pe lumea asta care sa circule in reteaua nationala de cai ferate fara Parcurs, respectiv fara sa stie dispeceratul de el, sa-i faca macaz in traseu, chiar dc circula pe o singura linie cu alte trenuri.

Cine i-a gresit macazul lu ala, pe o linie moarta, trebuie sa raspunda odata cu el.

Repet, trenurile nu circula, pe lumea asta, pe unde vrea mecanicul de locomotiva ci pe unde face macaz dispecerul de miscare.

De asta, raportul ala e de sters la fund, ca ascunde o problema grava de dispecerat.

Edited by rosix, 18 August 2018 - 19:26.


#15
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Postlely, on 18 august 2018 - 18:32, said:


Cat despre iesirea in linie curenta contra altui tren, foarte putin probabil, instalatiile nu permit asa ceva. In cazul de fata, acest tren avea evitare spre linia inchisa, insa daca mecanicul a fost berbec, no comment.
cu toate astea s-a întâmplat. Și la noi și la alții.
Nici un sistem nu este infailibil.

#16
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Inclin sa cred ca locomotiva avea ceva dezactivat nu e vina de dispecer, trenul avea totusi rosu, adica nu putea intra pe linia buna fara macaz si verde. Deci, eroare de Dorel, se pare. Cum de sunt lasate astfel de locomotive sa circule? daca trenul transporta butan si cadea de pe viaduct cu un tren de persoane venind din sens opus pe viaduct?

LE:  So.. rectific ce am scris mai sus - nu e vina de dispecer, care a facut corect macazul, e vina de Dorel care n-a stat la semnal sa primeasca verde si macaz corect pe linia circulabila.  Raportul e corect din punctul asta de vedere dar nu spune nimic de locomotiva, de ce avea sistemele de siguranta dezactivate si cate locomotive din astea or mai fi prin tara.

Edited by rosix, 18 August 2018 - 20:01.


#17
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015

View Postrosix, on 18 august 2018 - 19:19, said:

Cine i-a gresit macazul lu ala, pe o linie moarta, trebuie sa raspunda odata cu el.
Uita-te la schema postata mai sus, cea cu semafoarele și liniile, da un click pe ea sa o mărești. Macazul nu era greșit setat. Daca ar fi fost pe cealaltă poziție și trenul nu oprea (asa cum s-a întâmplat), garnitura intra pe sensul opus și în scurt timp s-ar fi ciocnit (probabil, nu sigur) cu un tren prioritar care venea din direcție inversa.

#18
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,254
  • Înscris: 24.06.2006

View Postrosix, on 18 august 2018 - 19:03, said:

de ce trenul a avut facut Parcurs pe o linie moarta, mai precis de ce dispeceratul i-a facut macaz pe acolo.
pai n-a avut, semnalul fiind pe oprire, pe linia cealalta circula alt tren, nu putea sa-i faca parcurs in abatere

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate