Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
conditii clasa a II-a CFR, tren rang IR
Last Updated: Jun 02 2018 00:24, Started by
kimi_ro
, May 16 2018 10:32
·
0
#1
Posted 16 May 2018 - 10:32
Buna ziua,
Nu am mai mers cu trenul de vreo 25 de ani, de cand eram copil de generala. Am calatorit saptamana trecuta cu un tren de rang IR la clasa I - CFR. Conditii foarte ok: fotoliu individual, masuta, prize de current. Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent? Multumesc, |
#2
Posted 16 May 2018 - 10:36
Prize de curent exista, dar sunt cumva puse intre scaune. (Adica deservesc mai multe scaune in functie de cum e vagonul)
Scaunele sunt normale, ca cele din autobuz, dupa cateva ore o sa te doara spatele. |
#3
Posted 16 May 2018 - 10:38
Depinde de traseu... sunt trenuri care au si 2 tipuri de vagoane in componenta. Daca ai ocazia, mergi cu un tren international pe traseul dorit, atunci cu siguranta o sa fie mai confortabil. In rest e cam jale.
|
#4
Posted 16 May 2018 - 10:41
kimi_ro, on 16 mai 2018 - 10:32, said: Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent? Multumesc, Plateste din buzunar diferenta de clasa. |
#5
Posted 16 May 2018 - 10:41
Depinde de ruta. Iasi-Bucuresti de ex e foarte ok de multa vreme.
In rest e cam... jale. In niciun caz sa nu prinzi Timisoara-Iasi* Daca poti, uita-te si la zboruri. S-ar putea sa fie mai ieftine *Clasa a II CFR TM-IS e mai nasol decat clasa a II-a in Sri Lanka, doar zic... |
#6
Posted 16 May 2018 - 11:18
Depinde de vagon (model) si ruta. In general, rutele ardelene au material rulant (vagoane) mai bine intretinute (din motive de educatie). In ultimii ani am calatorit cu vagoane tip salon (adica 4 compartimente de 8 locuri, cate 2 compartimente la fiecare usa de acces, si salon (un fel de mini compartimentare, dar fara structura compartimentului standard) de 5 locuri in zig-zag (nu fata in fata)). Am stat destul de confortabil in ele, m-am putut lungi un pic (picioarele sub spatial dintre scaunele din fata).
Am mai fost acum vreo 6-7 ani cu un Rapid (pe vremea aia) cu un vagon tip autocar (pana la jumatate scaunele erau intr-un sens, iar de la jumatate in colo invers). La fel, destul de confortabile). La drum lung, nu stiu ce sa zic. Depinde de fiecare cum se comporta. Am fost la Budapesta 15 ore (vagon de intercity/express, dar cu rang de InterRegio) si mi s-a parut cam obositor, in sensul ca dupa vreo 8 ore nu prea mai aveam stare si spatiul nu-mi permitea sa ma plimb (ca nebunul de la un capat al altuia al vagonului). Am mai fost in Sighetu Marmatiei de doua ori (vagoane de tip salon, cum am descris mai sus) si nu mi s-a parut asa obositor. Adevarul e ca am fost noaptea (atunci sunt trenurile directe). Prize pentru telefon/laptop gasesti, doar sa fie locomotiva electrica. Cand am fost in Sighet, am intrebat conductorul de ce nu au prizele curent si mi-a raspuns ca trebuie o locomotiva electrica. Poate or da si cele diesel (sunt rute international, ca Oradea-Budapestea, unde se folosesc locomotive diesel) sau cine stie ce manevra or fi avut mecanicii (or fi avut nevoie de motorina si sa nu consume prea mult...), nu stiu. PS: majoritatea sunt dotate cu aer conditionat, deci, daca e cald, se poate porni (individual pe vagon). La fel, acum cativa ani (7-8), intr-un personal (echivalentul regio) Craiova-Tg Jiu, vagonul unde am stat avea aer conditionat. Rutele de Moldova nu le-a folosit si nu pot sa-ti spun cum sunt, dar am vazut vagoane vopsite mai altfel (si parca erau si alte modele decat cele folosite in Gara de Nord pentru Oltenia si Ardeal). |
#7
Posted 16 May 2018 - 11:59
In functie de destinatie, au aparut si trenuri private, de exemplu Astra Trans Carpatic, cu preturi asemanatoare CFR, dar conditii mult mai bune. Vezi daca nu gasesti pentru destinatia ta:
https://www.astratra...patic.ro/#/home http://www.softrans....trenurilor.html [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Xpu6VfDhCYg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Wotan, 16 May 2018 - 12:01. |
#8
Posted 16 May 2018 - 13:07
#9
Posted 16 May 2018 - 13:52
kimi_ro, on 16 mai 2018 - 10:32, said:
Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent? Serios acum: ce diferente crezi ca ar putea fi incat sa te sperii ? |
#10
Posted 16 May 2018 - 13:52
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
E vorba de trenul Bucuresti - Iasi (din pacate, pe ruta asta circula doar trenurile CFR). Din ce scria @Lex404, ar fi ok si la clasa a II-a. Eu cobor la Barlad asa ca avionul nu e o solutie Microbozul iese din discutie. Edited by kimi_ro, 16 May 2018 - 13:57. |
|
#11
Posted 16 May 2018 - 13:52
Este ok si clasa a 2-a doar ca nu mai ai fotolii ca la clasa I-a.
|
#12
Posted 16 May 2018 - 14:10
București - Iași a fost printre primele rute modernizate. Doar sa nu fie de noapte.
Pe zi ai vagoane ok, cu prize și AC, ne compartimentate. Cu măsuțe. Bine. Cel putin așa era acum vreo 5 ani. Acum poate e și mai bine! |
#13
Posted 16 May 2018 - 14:36
adrian_r5, on 16 mai 2018 - 13:07, said:
Bucuresti - Budapesta ? LE: Eroare de timp: 13 ore. Am plecat la 5:45 si am ajuns pe la 19 (20 ora Romaniei). Cele 15 ore erau catre Sighet (tot din Bucuresti), nu Budapesta si era in dec 2014. Mi s-a parut un pic ciudat deoarece la dus aveam un numar de ore, iar la intoarcere erau altele (nu mai stiu daca 15 la dus si 14 la intors sau invers) Edited by Pololica, 16 May 2018 - 14:42. |
#14
Posted 16 May 2018 - 14:50
Pentru ca schimbare de fus orar...
Ungaria e pe ora Europei centrale. Edited by Wotan, 16 May 2018 - 14:51. |
#15
Posted 16 May 2018 - 15:10
|
#16
Posted 16 May 2018 - 16:12
Lex404, on 16 mai 2018 - 14:10, said:
București - Iași a fost printre primele rute modernizate. Doar sa nu fie de noapte. Pe zi ai vagoane ok, cu prize și AC, ne compartimentate. Cu măsuțe. Bine. Cel putin așa era acum vreo 5 ani. Acum poate e și mai bine! Da, tren de zi, cel cu plecare la ora 16:00, in cel mai sigur caz. Ok, vorbim de clasa a II-a, da? Ca asa cum ai spus tu e la clasa I Mai exact, la clasa a II-a e pusa bancheta in loc de fotoliu individual? |
#17
Posted 16 May 2018 - 16:21
Clasa a II. 4 locuri la o măsuță (locurile fata in fata). Scaun individual. 2 prize
Nu e compartimentat. |
#18
Posted 16 May 2018 - 17:19
Pentru rutele de lung parcurs, unde se poate, merită banii la cușetă decât la clasa 1.
Pentru unele rute interne de zi, merită clasa 1 pentru că diferența este foarte mare cel puțin la confortul psihologic. Cluj - Suceava - Iași - Galați plin la clasa a 2-a și până în 8 persoane plătitoare de clasa 1. Desigur, după Dej se urcă toată lumea la clasa 1 că "mere", dar cei care nu au un minim de respect (mănâncă semințe și/sau sunt gălăgioși) sunt trimiși rapid la clasa a 2-a. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users