Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Alfa 159 2.0 jtdm sw.
Last Updated: May 09 2019 10:56, Started by
andrey_r
, Apr 16 2018 12:55
·
0
#1
Posted 16 April 2018 - 12:55
Salutare la toată lumea, întrucât nu prea exista jurnale de bord la mașini italiene am zis sa deschid eu unul, în speță e vorba de un 159 motor 2.0 jtdm euro 5 fabricata in 09 2011, km la achiziție 198 000 ( o medie de 50 de mii per an). Cum a început povestea, pai destul de simplu, acum doi ani jumate eram în căutarea unei mașini din clasa D, obligatoriu sw, și întrucât am vrut ceva mai deosebit de marea majoritate am ajuns sa cumpăr o Alfa Romeo, evident după o prealabila documentare despre acest model, în special pe forumurile străine.
Masina am achiziționat-o direct de la proprietar, mașina întreținută corespunzător, aspect foarte important la o achiziție Sh. Ce am făcut la mașină în acești doi ani : - schimbat distribuție cu piese OEM ( cost 700 lei ) - schimbat un rulment dreapta fata ( marca Skf cost 300 lei) preturi fără manopera. - set roti vara 18 (cele cu care a venit masina pe 17 sunt echipate pentru iarna). Initila pt iarna am avut un set pe 16, nu recomand sub nici o forma la 159, mașina este prea joasa, atingi absolut tot si este prea rigida. -schimbat discuri și plăcute fata, discuti Ate si plăcute Brembo ( 200 de lei per disc și 245 plăcute) sistemul de frânare fata este Brembo cu etrieri cu 4 pistonase. -schimbat ulei cutie de viteze, cutia este C635 manuala și necesita ulei monograd 75 W, a primit 2.8 l ulei ravenol 75 W mtf. - schimb de ulei și filtre la fiecare 10 mii km, ulei ravenol 5w 30 vmp. Probleme care au apărut în acești doi ani și aprox 44 mi km sunt următoarele : -carcasa răcitorului de la egr, problema cunoscuta, cedează in jur de 200 mi km, schimbata cu varianta revizuita. -cabluri frână de mana, a rămas blocat iarna cel de pe dreapta spate, schimbate amândouă -o chestie mai interesanta, am schimbat un oring in Baia de ulei, oring aflat între pompa de ulei și sorb, se pare ca acesta Și-a pierdut din proprietățile de etanșare din cauza Dpf ului situat în fata motorului, temperaturi de 600 grade in timpul regenerarilor. Imediat după achiziție mașina a primit un soft la un specialist în Alfe ( un soft foarte bine făcut care nu a afectat cu nimic Dpf-ul sau egr, toate au rămas funcționale pe Masina) nu sunt adeptul dezactivarii acestora, a primit o evacuare dubla, precum și mici chestii gen covorase, stergatoare etc. Despre mașina va pot spune ca este una deosebita, cu părți bune : confort, ținută de drum, motorizare, dinamica f bună și părți mai puțin bune: spatii de depozitare inexistente sau subdimensionate, am impresia ca italienii nu își beau cafeaua în mașina la drum lung��. Cam atât mi-a venit în minte pana acum , mai completam cu informații pe parcurs, pun și cateva poze, drumuri bune. received_878361782309228.jpeg 103.24K 188 downloads received_10154320388003949.jpeg 72.37K 205 downloads 20180123_162444.jpg 94.3K 257 downloads 20160514_150641.jpg 56.5K 272 downloads 20170317_164446-1~2.jpg 71.68K 281 downloads 20180411_161726_HDR.jpg 74.97K 295 downloads received_10154264730943949.jpeg 41.13K 254 downloads 20160215_161607.jpg 78.01K 215 downloads |
#2
Posted 16 April 2018 - 13:08
Iti doresc doar:
Cento anni d'amore. Pentru ca Alfa Romeo asta reprezinta,dragoste eterna. Nu exista model al marcii dupa care sa nu intorci capul.Nici nu cred ca mai exista asa ceva in lumea auto. Rog fanaticii sa se gandeasca de doua ori inainte de a posta. ps. Partile alea mai putin bune sunt asa de insignifiante incat nici nu merita sa vorbim de ele. pps. Preferata mea:AR 4C.Mor incet cand o vad. Edited by adisz, 16 April 2018 - 13:09. |
#3
Posted 16 April 2018 - 13:10
Arata intr-un mare fel. Iar faptul ca ai ajuns la aproape 250000 de km fara sa schimbi mare lucru... uite, dom'ne, ca se poate si italianca fiabila. Ma rog, nu e ceva iesit din comun. Decat pentru unii. Drumuri bune si sa ai grija de ea. Omenirea mai are nevoie si de asemenea masini.
|
#4
Posted 16 April 2018 - 13:17
Vara asta trece repede de 250 de mii, in vara mergem în concediu în Grecia cu mașina, facem un tur de vreo 4 mii km. Vara trecuta am fost în Croația, adevărul e ca se simte cel mai bine în afara orașului, încerc cât pot sa nu o omor în traficul mirific din Cluj, noroc ca mai avem o masina de oraș.
|
#5
Posted 16 April 2018 - 13:20
NICE. Imi plac mult AF-urile. Doar ca nu stiu de ce naiba nu si-au batut capul un pic si la bord. Bordul ala aduce oarecum cu ceva din SAAB.
In rest e misto. |
#6
Posted 16 April 2018 - 13:22
pe cuvânt, alfa mea preferată e 159 (varianta berlină) - top 5 all time mașini accesibile preferate. mie unul mi se pare superbă.
la un moment dat, când voi avea un garaj/spațiu voi intra și eu în rândul posesorilor de alfa. 159 sau ceva mai veche. pt mine mașinile astea sunt poezie Edited by bobalex18, 16 April 2018 - 13:23. |
#7
Posted 16 April 2018 - 13:26
Super masina.
Care versiune 2.0 este ? Ca sunt in 2 trepte de putere. Cati cp ai dupa resoftare ? Cum se impaca cu greutatea ei inainte de resoftare ? 1.9 de 150cp ai condus ? Bine de stiut faza cu jantele (ce dimensiuni sunt in carte la anvelopele pe 17 si 18 ?) Rulmentul vad ca e ca la Audi a4 b8. |
#8
Posted 16 April 2018 - 13:44
Legat de bord e și normal sa para cumva vechi, e o mașină proiectata in 2005, când a apărut la acea vreme a fost ceva Uau, partea mișto e ca este orientat spre șofer, e o senzație super mișto, bordul parca te îmbracă ca să spun asa.
Mulțumesc Bobalex..... De acord cu tine. �� Truculmagic, este varianta de 170 cp și 360 nm, după soft are undeva la 200 si 430 nm, valori estimate bineînțeles. Varianta de 136 cp este fix același motor, limitat la acea putere pentru anumite piețe gen Belgia. Mașina are 1615 kg, greutate trecuta in talon, se mișcă decent și stock, după soft este o adevărată plăcere, conteaza enorm cine face softul, sa știe ce face. De ex mașina vine din fabrica cu o limitare de cuplu pe primele doua trepte, lucru pe care l-am păstrat și după soft (este gândit ca protectie pt ambreiaj și volanta). Am condus toate motorizările de pe 159, 1 9 este un motor bun, solid, are câteva probleme specifice dar nimic extrem de grav, 2.0 este practic urmașul lui 1 9, la care au fost rezolvate problemele. In carte am trecut de la 16 pana la 19, variantele ideale pt România sunt 17 și 18, deși sunt destui care merg și pe 19. P |
#9
Posted 16 April 2018 - 14:27
Bobalex, ție îți recomand 1.8tbi, când o sa ai loc în garaj ��.
|
#10
Posted 16 April 2018 - 15:20
|
#11
Posted 16 April 2018 - 15:21
Da da... 1.8 pe 159 are 200 cp, pe 4 c și Giulietta are 240, e același motor.
|
#12
Posted 16 April 2018 - 16:05
Faina masina, nu sunt fan culoare neagra, adica ar fi ultima culoare care as cumpara-o dupa roz. O mica observatie, dimensiunile la jante/anvelope sunt calculate de asa natura incat garda la sol este egala cu 15=16=17=18=19, nu castigi garda la sol daca schimbi diametrul jantei/rotii. Bineinteles, daca recomandi specificatiile anvelopelor date de producator.
Un mic exemplu: R15 inch cu 195/65/15 este egal in diametru cu R16 inch 205/55/16 egal cu R17 inch 225 45 17 egal cu R18 inch 225 40 18, unde ultimele doua cifre reprezinta diametru in inch, cifrele de mijloc reprezinta inaltimea anvelopei (balonul, si e exprimat in procent % 55% din 205). iar prima cifra reprezinta latimea anvelopei. Ca sa inalti masina trebuie sa folosesti anvelope de suv de ex. sau 225/50/18. |
#13
Posted 16 April 2018 - 16:11
#14
Posted 16 April 2018 - 16:13
Partial de acord... Fa un calcul între 205 55 16 Č™i 225 50 17, dimensiuni trecute în talon la mine. Problema la 159 a apărut din cauza faptului ca dimensiunea respectiva pe 16, în speČ›ă 205 55 16 a fost trecuta initial doar pt motorizarea pe benzina de 1.8 mpi (motor de provenienta Opel), în mod normal nu avea ce cauta pe celelalte motorizări. Mai este o dimensiune cu care e puČ›in mai bine adică 215 55 16, ca idee sunt mulČ›i care merg cu 215 60 16 ( dimensiune neomologata) tocmai pentru a fi aceasi circumferinČ›a cu dimensiunea pe 17. Adevarul e ca nici eu nu am vrut sa cred, pana nu am comparat un 159 identic cu al meu, cu 16 maČ™ina e mult prea rigida, Č™tiu ca suna paradoxal dar asa e. Cu astea de 18 de vara Č™i talon 45 se simte cam la fel cu cele pe 16.
Edited by andrey_r, 16 April 2018 - 16:16. |
#15
Posted 16 April 2018 - 16:17
Eu circul cu 225 40 18 si nu mi se pare rigida masina. Acu depinde de asteptari. Fata de un Logan sau un Renault, sau un suv, sau o Toyota, masina mea e foarte rigida, dar daca o compar cu o masina cu bilstein b16, sau un RS trophy, nu e rigida.
Este de prost augur, sa ai asemenea dimensiuni trecute in carte, deoarece intre asa diferente de roti, apar diferente mari si la ce arata pe bord vs viteza reala. Edited by Deenman, 16 April 2018 - 16:18. |
|
#16
Posted 16 April 2018 - 16:27
Da Č™tiu, e ceva ciudat cu dimensiunea aia pe 16, în fine între 225 50 17 ce am pt iarna Č™i 235 45 18 ce am pt vara nu sunt diferenČ›e, maČ™ina se simte perfect, eroarea la vitezometru e minima. Plus de asta cele pe 16 erau prea înguste pentru cuplul dezvoltat, mai ales după soft, efectiv patinam Č™i in treapta a treia, mi-am învăČ›at lecČ›ia după prima iarna.
https://www.willthey...=7-5&offset2=41, de asta ma miram cum de exista acea dimensiune pe 16 in carte, mi se pare aberant. Sunt mulți cu 159 cu acea dimensiune care se plâng ca e prea joasa și rigida. Edited by andrey_r, 16 April 2018 - 16:23. |
#17
Posted 17 April 2018 - 08:21
#18
Posted 17 April 2018 - 11:36
Pentru amatorii de consumuri( ca tot am văzut ca e un subiect tare discutat pe toate jurnalele) deși pe mine nu ma pasionează extraordinar de tare: prima poza e consumul mixt pe ultimii 1000 de km, 30%exterior si 70 %oraș iar a doua e din concediul de anul trecut din Croatia, 4 persoane și bagaje cat încape in sw�. O chestie f interesanta, computerul de bord e foarte exact( chiar puțin pesimist BC) , e diferență de 0.1 l între consumul afisat și cel făcut după metoda clasica, plin la plin.
20180417_110732.jpg 94.56K 148 downloads 20170905_035259_HDR.jpg 47.08K 143 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users