Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

Unde se platesc contributiile aferente salariului

* * * * - 1 votes
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Buna ziua! Zilele trecute am infiintat un SRL (asociat unic si administrator) si mi-am facut si CIM(norma intreaga) la propria firma. Intrebarea mea este cum si unde voi face dovada faptului ca mi-am platit salariul si contributiile? Deocamdata mi-am inregistrat CIM-ul in Revisal si am fost la ITM sa-mi dea "cheia" aia, apoi la ANAF pt Registrul Unic de Control. Am mai incheiat contracte pt SSM si PSI. In firma, de cand am inregistrat-o, adica 19 ianuarie anul asta si pana acum, mi-au intrat 860 lei, si mai sunt 10000 imprumutati de mine firmei pt diverse activitati care sa-mi sustina activitatea in primele luni. In CIM mi-am trecut deocamdata doar salariul minim pe economie, 1900 lei. E suficient sa semnez un stat de plata cum ca mi-am primit salariul, apoi sa ma duc la Casa de Asigurari de Sanatate si Casa de Pensii, inchei contract in numele firmei, apoi deschid dosar de asigurat pt angajatul firmei (adica tot eu) si platesc acolo contributiile aferente salariului, sau cum? Online se pot face toate lucrurile astea? Inca n-am semnat contract cu vreun contabil, am zis ca o voi face la finele primelor trei luni, cand imi vor mai intra niste bani din contractele semnate. Firma are CAEN de cercetare de piata. Multumesc celui care ma va lamuri!

#2
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Plata controbitiilor se fac la Trezoreria unde ai sediul firmei. Eu zic sa iei un contabil in cel mai scurt timp posibil. Peste 10 zile ai termenul maxim de depunere a declaratiilor de inchidere de luna.

#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postbluenote_101, on 13 februarie 2018 - 12:10, said:

E suficient sa semnez un stat de plata cum ca mi-am primit salariul, apoi sa ma duc la Casa de Asigurari de Sanatate si Casa de Pensii, inchei contract in numele firmei, apoi deschid dosar de asigurat pt angajatul firmei (adica tot eu) si platesc acolo contributiile aferente salariului, sau cum? Online se pot face toate lucrurile astea? Inca n-am semnat contract cu vreun contabil, am zis ca o voi face la finele primelor trei luni, cand imi vor mai intra niste bani din contractele semnate. Firma are CAEN de cercetare de piata. Multumesc celui care ma va lamuri!

Nu omule, nu se face asa. Se cauta un contabil care sa-ti depuna declaratiile. Acest lucru se face online, dar trebuie certificat digital calificat.. un kkt pe care nu-l ai.
Plata se face in conturi de trezorerie. Nu trebuie sa te duci la nicio Casa de Sanatate sau de pensii, doar sa declari contributiile la ANAF.

Edited by rosix, 13 February 2018 - 12:28.


#4
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014
Contabil, prietene. Nu face nimic de capul tau, o faci pe propria piele.Posted Image

#5
bobyploiesti

bobyploiesti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,019
  • Înscris: 18.02.2016
Ai inființat firmă,te ai angajat,ai psi,ssm,dar nu ai contabil!Ai inceput invers.

#6
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Va multumesc pt raspunsuri! O sa caut pana la sf saptamanii un contabil caruia sa-i fac un CIM pe 2 ore, sau  eventual o firma de contabilitate. Vad cum ma scot mai ieftin. Mi se pare deplasat sa ma "arda" fiscul pe motiv ca nu mi-am depus declaratia de sf de luna, in conditiile in care sunt cu firma la inceput si nici n-am cine stie ce activitate. In loc sa ma concentrez asupra activitatilor mele, am fost nevoit sa alerg dupa tot felul de hartii si autorizatii. Va multumesc!

#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Nu e deplasat, doar e obligatie pe care trebuie sa o respecti. E acelasi lucru cu un sofer incepator (cu lamaia in bord, deci sub un an de experienta): trece pe rosu=carnet suspendat si amenda minima prevazuta in regulament. E adevarat, ca la sofer o sa fie amenda minima, la cea pentru declaratii e aceeasi (500 sau 1.000 lei, nu sunt la curent cu sumele, contabilitatea la mine le depune in timp util).

#8
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Totusi, pt prima luna cineva mi-a spus ca nu trebuie sa depun nicio declaratie la ANAF, ORC a trimis deja ceva la fisc, pt ca in mod implicit firmei mele, nou infiintate, i se aplica impozitul pe venit. Pt a ma incadra la impozitul pe venit de 1% si nu 3%, mi-am inregistrat CIM pe data de 1 februarie (cu inceperea activitatii angajatului in data de 5 februarie). Stiu ca trebuie sa completez nu stiu ce declaratie si sa bifez acolo contributiile sociale obligatorii, dar nu pricep de ce nu pot sa fac si eu treaba asta (in calitate de administrator) si trebuie sa fiu reprezentat de un contabil. O firma de contabilitate, careia i-am adresat cateva intrebari, mi-a trimis un plan tarifar exagerat, undeva pe la 250 lei lunar+ taxa pt min 10 documente de 50 lei/per document. In fine, vad eu cum fac, am nevoie de un contabil si sa ma consilieze, pt ca nu sunt rau platnic si nici rau intentionat. Doar ca habar n-am!

#9
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Am sunat un avocat (contabil nu cunosc) si mi-a zis ca Declaratia 010 nu se depune de catre firmele nou infiintate! Termenul de 30 de zile vizeaza orice modificare facuta in statutul firmei, diferita de ceea ce s-a inregistrat initial la ORC. In cazul meu, trebuie sa depun Declaratia 010 pt ca acum firma are statut de angajator, iar ANAF-ul trebuie sa stie treaba asta. Maine ma duc la fisc si ii intreb si pe aia care-i treaba si ce mai trebuie sa fac. Daca gasesc un contabil caruia sa-i platesc exclusiv activitatea, functie de ce si cate documente are de facut si nu pt "oanoarea"  de a colabora cu el, o sa fiu foarte incantat. Eu, spre exemplu, am acum doua contracte semnate pt diverse cercetari, dar voi fi platit in momentul in care livrez clientului rezultatul. Nu ma plateste nimeni doar in baza unui contract de colaboare, ci doar atunci cand imi solicita ceva. Tot asa, vreau si eu un contabil pe care sa-l platesc punctual, pt ceea ce trebuie sa faca, nu cum mi s-a cerut acum, adica un fel de abonament + tarif separat pt fiecare hartie in parte!

#10
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View Postbluenote_101, on 13 februarie 2018 - 13:22, said:

am fost nevoit sa alerg dupa tot felul de hartii si autorizatii

Din câte înțeleg ai vrut să alergi. Cum au spus și colegii, nu prea poți avea o firmă fără contabil. Ție văd că-ți place să alergi aiurea și să-ți ocupi timpul cu chestii de care, în mod separat, se ocupă un contabil.

Mulți contabili au PFA-uri. Și faci contract cu ei. Nu e nevoie să le faci CIM, mai ales acum când le-ai plăti contribuții ca pentru normă întreagă. Ori contabil cu PFA, ori firmă de contabilitate. Cu contabilul faci contract și îi plătești lunar. Tariful se stabilește în funcție de numărul de intrări. Câte facturi tai și câte cumpărări are de înregistrat în contabilitate. Acum dacă tu, în primele luni tai două facturi pe lună, iar peste câteva luni tai 20, e normal să ceară și contabilul ceva mai mult.

Contabilul are activitate și dacă tu n-ai. Cât timp firma e activă, trebuie să depună declarațiile, să statul de plata pentru salariu. Nu cred că o să găsești cum vrei tu, să-l suni doar când ai nevoie. Nu așa lucrează contabilii. Tu îi duci la începutul lunii toate hârtiile pe care le-ai avut luna trecută, facturi, bonuri, extras de cont, iar el îți face declarațiile, ți le depune, eventual îți plătește sumele pe care le ai de plată dacă așa te înțelegi.


Tu ai niște contracte cadru încheiate. Care na, câtă valoare au, e greu de spus. Cred că am încheiat zeci de astfel de contracte, la care n-a fost nevoie să apelez. Pe de altă parte, activitatea pe care-o desfășor, de consultanță, seamănă cu cea a unui contabil. Adică trebuie să depun niște declarații, să fac niște situații, chiar dacă un client nu a lucrat într-o lună. Adică eu sunt plătit pe luna aia. În unele cazuri, am fost de acord să micșorez tariful în perioadele în care nu s-a lucrat, cât timp erau perioade mai lungi, luni, chiar ani. Mi s-a propus să lucrez la cerere, să fiu plătit în luna în care era nevoie de situație, dar am refuzat. Poate n-am timp sau chef când vrei tu să lucrez. Așa, avem un contract, știu că trebuie să te am vedere. Te trezești că ai nevoie de documente până mâine, că așa se întâmplă de obicei, poate nu te pot servi și pe urmă tot tu te superi.


În plus, de cele mai multe ori, contabilii vor include în tariful lunar și valoarea bilanțului contabil. Adică nu cred că o să-ți accepte nimeni să te trezești "am nevoie de bilanț". Ar fi foarte greu și pentru tine, că ar trebui să-i duci hârțoagele din urmă. Cel mai bine contract pe sumă fixă lunară, chiar dacă n-ai activitate. Așa ai toate situațiile la contabil, știe ce are de făcut, ce să depună și când. Eu habar n-am ce-mi depune contabilul acolo. Mă uit pe bilanț și pe declarațiile trimestriale, mai mult să mă verific, dacă n-am uitat ceva. Dar efectiv ce și când depune, chiar nu mă pasionează. Știe ce-are de făcut, nu sunt eu nevoit să studiez Codul Fiscal.


250 lei/lună e un tarif cât se poate de decent. Chiar mic. În general vreo 300 e prețul pentru firme cu mai puțin de 10 înregistrări.

Edited by SmurfK, 13 February 2018 - 16:23.


#11
yndy

yndy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,447
  • Înscris: 17.05.2010
În perioada 2004-2010 mi-am făcut singur actele pe firma mea. Am pregătire economică și stăteam pe forumuri de contabilitate să mă țin la curent, cumpărasem și soft de conta. Totuși odată ce mi-au crescut veniturile cât de cât, am contractat un contabil și de atunci nu m-am mai întors, chiar și în perioade cu activitate mai redusă am agreat un tarif ceva mai mic temporar.

Ca soluție temporară la problema ta, poți depune declarațiile cu zero, dar sfatul meu este să iei un contabil, 250 - 450 este un preț normal.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate