Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum sa NU scrii un document text
Last Updated: Mar 11 2020 08:19, Started by
dani.user
, Dec 07 2017 22:29
·
0
#1
Posted 07 December 2017 - 22:29
POPULAR
Multi considera ca stiu cum sa foloseasca un editor text, insa adesea rezultatele sunt de slaba calitate. Editoarele gen Microsoft Word sau LibreOffice nu sunt doar masini de scris ce permit o editare mai facila, ele ofera multe facilitati cu scopul de a ne usura munca.
Mai jos sunt cateva situatii pe care le-am intalnit frecvent citind diverse materiale, alaturi de indicatii despre cum s-ar putea proceda mai bine. 1) Nu apasa ENTER pentru a incepe un rand nou De ce? Editorul de text isi da seama ca, atunci cand un cuvant nu mai incape pe randul curent, acesta trebuie mutat pe randul urmator. Mai mult, daca schimbam dimensiunea textului, editorul va repozitiona automat continutul. Daca introducem manual ENTER la fiecare final de rand, poate arata decent pe moment, dar cand schimba dimensiunea textului se strica tot, ajungand sa apara randuri formate doar din 2-3 cuvinte. 2) Nu folosi tasta SPACE pentru a centra textul pe ecran De ce? Te chinui degeaba si nici nu reusesti sa centrezi adecvat. Mai toate editoarele ofera un buton pentru a centra textul. 2.png 44.86K 204 downloads 3) Nu apasa ENTER de 20x daca vrei sa incepi o noua pagina De ce? Fiindca imediat ce inserezi text deasupra locatiei curente vei decala tot textul. Foloseste Page Break ce ii spune editorului sa inceapa o noua pagina din acel punct, dar ii permite sa mai ocupe din spatiu de pe pagina curenta daca se introduce text mai sus. 4) Nu edita de mana fiecare (sub)titlu De ce? Dureaza mult si e usor de gresit. Daca apoi te razgandesti si vrei sa afisezi diferit titlurile, nu e prea frumos sa le iei din nou pe toate 50 la mana. Solutia e simpla si in acest caz. Editoarele organizeaza documentele dupa o structura logica, nu le vad ca o simpla colectie de cuvinte. Documentele sunt astfel formate din paragrafe, titluri, si, ocazional alte elemente (mai un tabel, mai o figura, etc.). Paragrafele sunt colectii de propozitii si sunt delimitate cu ajutorul tastei ENTER. Adica, cat timp scriem fara sa apasam ENTER, suntem in cadrul aceluiasi paragraf. Pentru fiecare tip de continut, editoarele asociaza diverse stiluri. Mai exact, avem un stil pentru paragrafe, un stil pentru titluri, unul pentru subtitluri (mai multe nivele). Vrei sa marcam un text ca fiind titlu? Ii asociem stilul adecvat: 4.png 27.71K 199 downloads Nu ne place cum arata titlul? Schimbam stilul si se actualizeaza automat toate titlurile ce au stilul asociat. 4-2.png 26.74K 131 downloads 5) Nu folosi SPACE sau TAB pentru a introduce aliniate De ce? E anevoios, usor de gresit (intr-o parte apasam de 3x SPACE, in alta parte apasam de 4x sau uitam de tot) si greu de modificat ulterior. Am mentionat mai sus de stiluri. Acestea permit definirea unei indentari atat pentru tot paragraful, cat si doar pentru primul rand din acesta. Se specifica o dimensiune exact (1 inch in acest exemplu, desigur se poate exprima si in cm). 5-1.png 20.06K 129 downloads 5-2.png 84.93K 182 downloads 6) Nu mariti dimensiunea fontului daca textul e prea mic pe ecran De ce? Dimensiunea caracterlor stabileste cat de mari vor fi acestea la tiparire. Daca editorul de text le afiseaza prea mici pentru a fi comod de citit/editat, dati ZOOM din editor. Schimbati dimensiunea fontului doar cand aveti un motiv intemeiat pentru a face asta. 7) Nu realizati un cuprins de mana De ce? E anevoios si foarte greu de actualizat. Cati nu s-au chinuit sa actualizeze cuprinsul de mana pe masura ce scriau o teza de licenta de exemplu. In plus, putini stiu sa introduca punctele separatoare cu precizie, ajungandu-se la o aspect vizual oribil precum cel de mai jos: 7-1.png 3.74K 199 downloads Care-i solutia? Multe editoare stiu genera automat un cuprins, folosindu-se de stilurile asociate pentru a identifica titlurile si subtitlurile. Mai mult, numara automat paginile si le si actualizeaza automat! 7-2.png 12.15K 189 downloads 7-3.png 49K 181 downloads 8) Incercati sa nu modificati raportul lungime/latime al unei poze cand o inserati De ce? Arata nenatural, chiar urat. 8.png 108.24K 187 downloads 9) Incercati sa folositi imagini de rezolutie inalta (sau vectoriale) De ce? Rezolutia scazuta se observa imediat aratand ca imaginea nu se prea potriveste cu restul textului. 9.png 89.59K 245 downloads 10) Nu introduceti toate liniile posibile atunci cand introduceti un tabel De ce? Ingreuneaza considerabil citirea. Multora li se pare normal ca atunci cand introduc un tabel sa deseneze in jurul sau toate liniile posibile. Mai mult, unii chiar impun acest lucru atunci cand definesc stilurile necesare pentru redactarea unor lucrari. Daca avem dreptul de a decide stilul, fara a supara pe nimeni, e bun de stiut ca un tabel arata mult mai bine cand e mai aerisit: 10.png 17.43K 325 downloads |
#3
Posted 07 December 2017 - 22:40
Nu chiar recent, e suparare "acumulata" dealungul mai multor ani. Recent am gasit timp sa ma "descarc".
Edited by dani.user, 07 December 2017 - 22:42. |
#4
Posted 07 December 2017 - 22:43
Nici eu nu stiu sa editez corect un document word. Cand sunt nevoit, imi cam bat capul cu toate astea.
Prefer Excelul, l-am invatat mai bine, dar nu pot crea documente mai complicate in excel. Asta si din motiv ca mai toate documentele pe care le fac, au tabele destul de complexe si n-am invatat inca care-i regula in word, ma chinuie rau tabelele alea in word. Asadar mi se pare binevenite cateva hinturi. |
#5
Posted 07 December 2017 - 22:46
Pentru treburi complexe exista solutii mai complexe, gen LaTeX. Tabelele sunt greu de facut si acolo, dar se pot obtine rezultate deosebite: https://tex.stackexc...l-table-samples
|
#6
Posted 07 December 2017 - 23:02
#7
Posted 07 December 2017 - 23:05
dani.user, on 07 decembrie 2017 - 22:46, said:
Pentru treburi complexe exista solutii mai complexe, gen LaTeX. Tabelele sunt greu de facut si acolo, dar se pot obtine rezultate deosebite: https://tex.stackexc...l-table-samples Eu am tot incercat, dejaba. Latex sau ceva similar. |
#9
Posted 08 December 2017 - 07:16
dani.user, on 07 decembrie 2017 - 22:29, said:
1) Nu apasa ENTER pentru a incepe un rand nou De ce? Editorul de text isi da seama ca, atunci cand un cuvant nu mai incape pe randul curent, acesta trebuie mutat pe randul urmator. Mai mult, daca schimbam dimensiunea textului, editorul va repozitiona automat continutul. Daca introducem manual ENTER la fiecare final de rand, poate arata decent pe moment, dar cand schimba dimensiunea textului se strica tot, ajungand sa apara randuri formate doar din 2-3 cuvinte. dar ce ar trebui sa apas pentru a incepe un rand nou? |
#10
Posted 08 December 2017 - 08:18
Nu trebuie sa apesi pe nimic. Doar continui sa scrii. Cursorul text va trece automat pe randul urmator, iar paragraful distribuit automat pe mai multe randuri se va rearanja in functie de modificarea proprietatilor paginii, fontului etc.
Doar anumite editoare speciale (cum ar fi cele utilizate pentru scrierea sursei un program) sau prin setarea manuala a anumitor proprietati ale randului/ paragrafului se poate impiedica trecerea cursorului pe randul urmator (util, de exemplu, pentru redactarea anumitor pagini de web in editoare specializate). Insa intr-un editor de text/ procesor de documente obisnuit se intampla ceea ce am scris mai sus. In anumite editoare text exista optiunea "word wrap" (sau similara) pentru incadrarea automata a textului in zona vizibila. De regula, aceasta incadrare se intampla fara introducerea automata a caracterelor de control (CR/ LF, CR) care marcheaza sfarsitul de rand, in functie de conventia DOS sau UNIX/ Mac. |
|
#11
Posted 08 December 2017 - 08:19
Nimic... se rupe singur.
In realitate Wordul cu stiluri etc nu e chair usor, putini stiu sa foloseasca (Excelul e si mai greu) iar Latex e deja mult prea mult pentru omul obisnuit. |
#12
Posted 08 December 2017 - 08:30
Am avut de-a face candva (e adevarat, prin 2002) cu un tabel facut de cineva in Word. Nu mi-as fi putut inchipui asa ceva daca nu vedeam. Tabel facut din Underscore si Colon in intregime.
A trebuit sa fac tabelul in Excel de la zero, nu aveam cum sa folosesc nimic din el. Groaznic. |
#13
Posted 08 December 2017 - 13:03
_-_, on 08 decembrie 2017 - 08:18, said:
Nu trebuie sa apesi pe nimic. Doar continui sa scrii. Cursorul text va trece automat pe randul urmator, iar paragraful distribuit automat pe mai multe randuri se va rearanja in functie de modificarea proprietatilor paginii, fontului etc. dar daca totusi consider ca ideea pe care vreau sa o expun merita sa fie separata de restul si sa inceapa pe un rand nou, ce ar trebui sa apas? |
#14
Posted 08 December 2017 - 13:13
Quote 1) Nu apasa ENTER pentru a incepe un rand nou De ce? Editorul de text isi da seama ca, atunci cand un cuvant nu mai incape pe randul curent, acesta trebuie mutat pe randul urmator. Mai mult, daca schimbam dimensiunea textului, editorul va repozitiona automat continutul. Daca introducem manual ENTER la fiecare final de rand, poate arata decent pe moment, dar cand schimba dimensiunea textului se strica tot, ajungand sa apara randuri formate doar din 2-3 cuvinte. |
#15
Posted 08 December 2017 - 14:02
_Smiley_, on 08 decembrie 2017 - 13:03, said:
dar daca totusi consider ca ideea pe care vreau sa o expun merita sa fie separata de restul si sa inceapa pe un rand nou, ce ar trebui sa apas? In anumite editoare de texte functioneaza combinatia de mai sus (Shift+CR) pentru intreruperea randului (line break) fara a trece la un nou paragraf. |
|
#16
Posted 08 December 2017 - 19:27
vrajitoruldinoz, on 08 decembrie 2017 - 08:19, said:
In realitate Wordul cu stiluri etc nu e chair usor, putini stiu sa foloseasca Deseori cand vorbim de documente mai lungi de vreo pagina-doua, utilizatorul le scrie pentru a le oferi cuiva: vreun referat la scoala, vreo lucrare de licenta, ceva documentatie la locul de munca, etc. Ce se intampla acum in multe cazuri? Cine solicita documentul specifica o serie de reguli de redactare: ce font, ce dimensiune a sa, cat sa fie marginile, spatierea dintre randuri, etc. Fiecare utilizator pierde apoi timp chinuindu-se sa le respecte, cu mai mult sau mai putin succes. Cum ar fi mai usor pentru toata lumea? Cine solicita documentul, in special in cazul in care se asteapta sa primeasca multe astfel de documente, ar putea specifica toate acele reguli intr-un sablon. Utilizatorii aplica apoi sablonul si isi vad de treaba, concentrandu-se pe continut, formatarea aplicandu-se automat. |
#17
Posted 08 December 2017 - 19:56
dani.user, on 07 decembrie 2017 - 22:29, said:
Multi considera ca stiu cum sa foloseasca un editor text, insa adesea rezultatele sunt de slaba calitate. Editoarele gen Microsoft Word sau LibreOffice nu sunt doar masini de scris ce permit o editare mai facila, ele ofera multe facilitati cu scopul de a ne usura munca. Mai jos sunt cateva situatii pe care le-am intalnit frecvent citind diverse materiale, alaturi de indicatii despre cum s-ar putea proceda mai bine. [...] Edited by Ravy, 13 October 2021 - 12:21. |
#18
Posted 08 December 2017 - 23:24
Subiectul mi se pare util, dar abordat cam amatoricește. După mintea mea, lucrurile stau cam așa:
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users