Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Cutia automata pe modul N

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#1
mada_b62

mada_b62

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.12.2017
Salut, tuturor!
Nu am stiut unde sa postez aceasta intrebare, asa ca o pun aici:
Cand se foloseste modul N (neutru) de la cutia automata?

#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
nu prea se foloseste mai deloc.......in trafic

Edited by petre69, 04 December 2017 - 10:28.


#3
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Cand o tractezi, impingi, manevrezi fara sa te ajuti de motor.

Eu o mai scot in N cand vad semaforul ca s-a pus rosu de la juma de kilometru ca sa nu mai treaca prin toate treptele de la 7 la 1 pe masura ce franezi.

Sau o mai scot in N daca stau mult la o bariera de cale ferata noaptea ca sa nu stau cu piciorul pe frana sa scot ochii celor din spate.

Edited by izometric, 04 December 2017 - 10:30.


#4
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006
In general nuprea se pune pe N.
Eu o trec pe N cand ma asez la semafor si vad ca am de stat 70 de secunde. Sau daca stau la bariera la calea ferata. Sau dimineata cand astept sa coboare restul familiei sau cand dau zapada jos de pe masina.

Edited by Kroghy, 04 December 2017 - 10:32.


#5
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
E similar punctului mort de la cutia manuala.

Daca in trafic se ajunge in situatii de stat mult pe loc (semafoare lungi, blocaje, cale ferata etc...) se pune din D (drive) in N (neutral).

Mai ales daca NU este o cutie automata clasica, ci una robotizata cu dublu ambreiaj, fiindca la acestea din urma statul pe loc in D duce la uzura ambreiajelor.

#6
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Hunor_66, on 04 decembrie 2017 - 10:32, said:


Daca in trafic se ajunge in situatii de stat mult pe loc (semafoare lungi, blocaje, cale ferata etc...) se pune din D (drive) in N (neutral).

Teoretic e mai bine sa o pui in P ca e tot fara sarcina dar transmisia e blocata incat sa nu o ia masina la vale.

Noi din lene crunta o punem in N stand pe loc, ca ne e lene sa sarim peste 3 pozitii cu schimbatorul, vrem doar un singur click :)

#7
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006

 izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:34, said:

Noi din lene crunta o punem in N stand pe loc, ca ne e lene sa sarim peste 3 pozitii cu schimbatorul, vrem doar un singur click
Plus ca din N in D si invers se trece fara sa apesi pe butonul de deblocare deci inca un motiv in plus pt. a justifica lenea. ;)

#8
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017
La semafor este bine sa o punem in Neutral si sa bagam in Drive atunci cand se face verde.
Din punct de vedere mecanic, daca stam in Drive la semafor, cu piciorul pe frana, in afara de putina presiune hidraulica in sistem, fapt care se vede si pe turatia motorului care scade, nu avem nicio problema.
Totusi, au fost situatii, si nu putine, in care soferul a uitat ca este in Drive, a ridicat piciorul si a lovit masina din fata. In cazul asta esti de vina clar.
In plus, cand stam cu piciorul pe frana, ii deranjam pe soferii din spatele nostru cu stopurile puternice. Asta ma enerveaza si pe mine.

#9
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:34, said:


Teoretic e mai bine sa o pui in P ca e tot fara sarcina dar transmisia e blocata incat sa nu o ia masina la vale.
Teoretic e mai bine s-o pui in P dupa ce ai tras frana de mana, fiindca astfel inclinatiile nu vor transmite eforturi maxime in cutie.

#10
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 Hunor_66, on 04 decembrie 2017 - 10:32, said:

Mai ales daca NU este o cutie automata clasica, ci una robotizata cu dublu ambreiaj, fiindca la acestea din urma statul pe loc in D duce la uzura ambreiajelor.
N-are nici o treaba. Cand tii piciorul pe frana, computerul decupleaza ambreiajele.

#11
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Hunor_66, on 04 decembrie 2017 - 10:47, said:

Teoretic e mai bine s-o pui in P dupa ce ai tras frana de mana, fiindca astfel inclinatiile nu vor transmite eforturi maxime in cutie.

Cat de maximale? Adica da o cifra. La cat rezista pinioanele, arborii principali/secundari si la cat sunt supuse? Masina de 1,5 tone, panta 30%.

 Onan_Barbaru, on 04 decembrie 2017 - 10:47, said:

N-are nici o treaba. Cand tii piciorul pe frana, computerul decupleaza ambreiajele.

Doar daca e robotizata, la convertor de cuplu are foarte multa treaba.

Edited by izometric, 04 December 2017 - 10:49.


#12
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Naijax, on 04 decembrie 2017 - 10:46, said:

Din punct de vedere mecanic, daca stam in Drive la semafor, cu piciorul pe frana, in afara de putina presiune hidraulica in sistem, fapt care se vede si pe turatia motorului care scade, nu avem nicio problema.
Doar la cele clasice.
La cele cu dublu-ambreiaj patineaza ambreiajele.

#13
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011
cand se sta mult la semafor/bariera se pune pe P, pentru ca nu trebuie sa stai cu piciorul pe frana ca si atunci cand o ti in N. N este mai mult pentru tractare si la service, in rest nu foloseste.

#14
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 Naijax, on 04 decembrie 2017 - 10:46, said:

In plus, cand stam cu piciorul pe frana, ii deranjam pe soferii din spatele nostru cu stopurile puternice. Asta ma enerveaza si pe mine.
Esti sofer? Daca da, cu cine ai facut scoala?

 izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:48, said:

Doar daca e robotizata, la convertor de cuplu are foarte multa treaba.
Era vorba despre o cutie cu dublu ambreiaj.

#15
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Onan_Barbaru, on 04 decembrie 2017 - 10:47, said:

Cand tii piciorul pe frana, computerul decupleaza ambreiajele.
Si-atunci de ce pleaca de pe loc, cand inca mai tin piciorul pe frana, dar doar scad presiunea pe pedala ?
Se vede clar ca este o "invingere" a fortei de franare.

#16
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017

 Onan_Barbaru, on 04 decembrie 2017 - 10:49, said:

Esti sofer? Daca da, cu cine ai facut scoala?

Ce legatura are cu subiectul topicului?
Ai ceva concret de spus sau postezi asa, sa te afli in treaba?

#17
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:48, said:

Cat de maximale? Adica da o cifra. La cat rezista pinioanele, arborii principali/secundari si la cat sunt supuse? Masina de 1,5 tone, panta 30%.
Nu e vorba la cat rezista, ci la faptul ca e supusa la eforturi inutile.
Ceea ce duce la uzuri suplimentare.

#18
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006
La franare e bine sa o lasati in D pt. ca face si cutia de viteze frana de motor care ajuta la o franare mai eficienta.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate