Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cutia automata pe modul N
Last Updated: Jun 30 2022 07:09, Started by
mada_b62
, Dec 04 2017 10:26
·
0
#1
Posted 04 December 2017 - 10:26
Salut, tuturor!
Nu am stiut unde sa postez aceasta intrebare, asa ca o pun aici: Cand se foloseste modul N (neutru) de la cutia automata? |
#2
Posted 04 December 2017 - 10:27
nu prea se foloseste mai deloc.......in trafic
Edited by petre69, 04 December 2017 - 10:28. |
#3
Posted 04 December 2017 - 10:29
Cand o tractezi, impingi, manevrezi fara sa te ajuti de motor.
Eu o mai scot in N cand vad semaforul ca s-a pus rosu de la juma de kilometru ca sa nu mai treaca prin toate treptele de la 7 la 1 pe masura ce franezi. Sau o mai scot in N daca stau mult la o bariera de cale ferata noaptea ca sa nu stau cu piciorul pe frana sa scot ochii celor din spate. Edited by izometric, 04 December 2017 - 10:30. |
#4
Posted 04 December 2017 - 10:31
In general nuprea se pune pe N.
Eu o trec pe N cand ma asez la semafor si vad ca am de stat 70 de secunde. Sau daca stau la bariera la calea ferata. Sau dimineata cand astept sa coboare restul familiei sau cand dau zapada jos de pe masina. Edited by Kroghy, 04 December 2017 - 10:32. |
#5
Posted 04 December 2017 - 10:32
E similar punctului mort de la cutia manuala.
Daca in trafic se ajunge in situatii de stat mult pe loc (semafoare lungi, blocaje, cale ferata etc...) se pune din D (drive) in N (neutral). Mai ales daca NU este o cutie automata clasica, ci una robotizata cu dublu ambreiaj, fiindca la acestea din urma statul pe loc in D duce la uzura ambreiajelor. |
#6
Posted 04 December 2017 - 10:34
Hunor_66, on 04 decembrie 2017 - 10:32, said: Daca in trafic se ajunge in situatii de stat mult pe loc (semafoare lungi, blocaje, cale ferata etc...) se pune din D (drive) in N (neutral). Teoretic e mai bine sa o pui in P ca e tot fara sarcina dar transmisia e blocata incat sa nu o ia masina la vale. Noi din lene crunta o punem in N stand pe loc, ca ne e lene sa sarim peste 3 pozitii cu schimbatorul, vrem doar un singur click |
#7
Posted 04 December 2017 - 10:37
izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:34, said:
Noi din lene crunta o punem in N stand pe loc, ca ne e lene sa sarim peste 3 pozitii cu schimbatorul, vrem doar un singur click |
#8
Posted 04 December 2017 - 10:46
La semafor este bine sa o punem in Neutral si sa bagam in Drive atunci cand se face verde.
Din punct de vedere mecanic, daca stam in Drive la semafor, cu piciorul pe frana, in afara de putina presiune hidraulica in sistem, fapt care se vede si pe turatia motorului care scade, nu avem nicio problema. Totusi, au fost situatii, si nu putine, in care soferul a uitat ca este in Drive, a ridicat piciorul si a lovit masina din fata. In cazul asta esti de vina clar. In plus, cand stam cu piciorul pe frana, ii deranjam pe soferii din spatele nostru cu stopurile puternice. Asta ma enerveaza si pe mine. |
#9
Posted 04 December 2017 - 10:47
#10
Posted 04 December 2017 - 10:47
|
#11
Posted 04 December 2017 - 10:48
Hunor_66, on 04 decembrie 2017 - 10:47, said:
Teoretic e mai bine s-o pui in P dupa ce ai tras frana de mana, fiindca astfel inclinatiile nu vor transmite eforturi maxime in cutie. Cat de maximale? Adica da o cifra. La cat rezista pinioanele, arborii principali/secundari si la cat sunt supuse? Masina de 1,5 tone, panta 30%. Onan_Barbaru, on 04 decembrie 2017 - 10:47, said:
N-are nici o treaba. Cand tii piciorul pe frana, computerul decupleaza ambreiajele. Doar daca e robotizata, la convertor de cuplu are foarte multa treaba. Edited by izometric, 04 December 2017 - 10:49. |
#12
Posted 04 December 2017 - 10:49
Naijax, on 04 decembrie 2017 - 10:46, said:
Din punct de vedere mecanic, daca stam in Drive la semafor, cu piciorul pe frana, in afara de putina presiune hidraulica in sistem, fapt care se vede si pe turatia motorului care scade, nu avem nicio problema. La cele cu dublu-ambreiaj patineaza ambreiajele. |
#13
Posted 04 December 2017 - 10:49
cand se sta mult la semafor/bariera se pune pe P, pentru ca nu trebuie sa stai cu piciorul pe frana ca si atunci cand o ti in N. N este mai mult pentru tractare si la service, in rest nu foloseste.
|
#14
Posted 04 December 2017 - 10:50
Naijax, on 04 decembrie 2017 - 10:46, said:
In plus, cand stam cu piciorul pe frana, ii deranjam pe soferii din spatele nostru cu stopurile puternice. Asta ma enerveaza si pe mine. izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:48, said:
Doar daca e robotizata, la convertor de cuplu are foarte multa treaba. |
#15
Posted 04 December 2017 - 10:51
|
#16
Posted 04 December 2017 - 10:51
#17
Posted 04 December 2017 - 10:53
izometric, on 04 decembrie 2017 - 10:48, said:
Cat de maximale? Adica da o cifra. La cat rezista pinioanele, arborii principali/secundari si la cat sunt supuse? Masina de 1,5 tone, panta 30%. Ceea ce duce la uzuri suplimentare. |
#18
Posted 04 December 2017 - 10:55
La franare e bine sa o lasati in D pt. ca face si cutia de viteze frana de motor care ajuta la o franare mai eficienta.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users