Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 

Monociclu - monociclism - monociclisti

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
475 replies to this topic

Poll: Unicycling or... not... (9 member(s) have cast votes)

Folositi sau ati incercat un monociclu clasic?

  1. Da. (2 votes [22.22%] - View)

    Percentage of vote: 22.22%

  2. Nu. (7 votes [77.78%] - View)

    Percentage of vote: 77.78%

Folositi sau ati incercat un monociclu electric?

  1. Da. (1 votes [11.11%] - View)

    Percentage of vote: 11.11%

  2. Nu. (8 votes [88.89%] - View)

    Percentage of vote: 88.89%

Detin si/ sau am in plan sa achizitionez (pentru mine sau pentru altcineva):

  1. Monociclu pentru copii (12"/ 16"). (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  2. Monociclu obisnuit (20") Freestyle/ Road/ Trials/ Learner - pentru interior, flat, road, tricks, trials, hockey, basketball etc. (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  3. Monociclu Off-Road/ Muni (24"/ 26") - pentru exterior, tricks, trials, hiking, monociclism montan etc. (1 votes [10.00%] - View)

    Percentage of vote: 10.00%

  4. Monociclu pentru Commuting (29"/ 36") - naveta, road, trekking etc. (2 votes [20.00%] - View)

    Percentage of vote: 20.00%

  5. Alt tip de monociclu neelectric (Giraffe, Kangaroo, Tandem, Ultimate Wheel, Impossible Wheel etc.). (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  6. Monociclu electric. (1 votes [10.00%] - View)

    Percentage of vote: 10.00%

  7. Nimic din toate acestea (selectati acest raspuns numai daca nu ati selectat nimic mai sus). (6 votes [60.00%] - View)

    Percentage of vote: 60.00%

Vote Guests cannot vote

#91
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Din seria "monociclism extrem":

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kp42ZFfr0x4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...si "monociclism  montan":

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TQ1KhxT22vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#92
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Penny farthing

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4KkJFaH5RDM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si revenind la monocicluri, o saritura la inaltime:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jhle_b06I7w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Craciun fericit!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NrS9QKWqd9s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#93
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Einrad (= monociclu, in limba germana) performance pe melodia Frozen a lui Madonna:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j7-Yc4i5ACQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#94
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Post_-_, on 07 noiembrie 2017 - 00:35, said:

Daca as fi exersat zilnic (fara exceptie), mai sistematic, de cel putin doua ori pe zi si as fi alocat mai mult timp fiecarei sedinte de antrenament, odihnindu-ma mai bine, alimentandu-ma mai adecvat in vederea accelerarii formarii musculaturii, legaturilor nervoase etc., atunci probabil ca as fi atins aceleasi performante mai rapid (daca nu as fi suferit vreun accident), dar nu cred ca mult mai rapid.
Si o proba in acest sens il constituie urmatorul exemplu: am observat ca straduindu-ma sa invat efectuarea virajelor cat mai stranse (fara sa mai "smulg" roata lasand urme de cauciuc pe asfalt) nu m-a ajutat prea mult. M-am ales cu febra musculara, am transpirat abundent, am obosit prea puternic pentru a mai fi in stare de altceva, am experimentat frustarea sutelor de caderi (desigur ca in picioare) si am tocit cauciucul in timp record (la un moment dat camera a facut explozie din cauza ca se subtiase prea mult cauciucul in cursul antrenamentelor). In cele din urma am lasat pe mai tarziu invatarea virajelor stranse si m-am concentrat pe simplul mers inainte. Astfel am ajuns ca in timp sa am un echilibru tot mai bun si virajele respective au inceput sa-mi iasa de la sine. Acum nu reusesc decat foarte rar oprirea monociclului, mersul inapoi, urmat iar de oprire si mers inainte. Cand ies cu monociclul, incerc de 2-3 ori treaba asta (daca imi aduc aminte) si cam atat. Sunt sigur ca dupa ce voi capata un echilibru mai bun imi va iesi aceasta manevra fara a ma mai antrena sistematic in acest scop. Asa ca acum prefer sa ma plimb pur si simplu cu monociclul si sa incerc cel mult de cateva ori anumite manevre mai speciale la o iesire, cand imi aduc aminte.

A trecut mai mult de o luna de cand am postat despre progresul meu si modul in care ma antrenez.
Imi voi respecta in continuare promisiunea de a puncta momentele mele de succes si esec, in asa fel incat postarile mele sa fie de ajutor celor care isi doresc sa invete sa utilizeze un monociclu.
Cum spuneam mai demult, cine a invatat deja sa foloseasca un monociclu a uita cat a fost de dificil sau nu isi mai aminteste exact detaliile care au condus la un anumit succes sau, dimpotriva, la un esec.

Fata de momentul ultimului meu post (cel pe care l-am citat), din cauza vremii urate nu am mai iesit cu monociclul in parc decat de cateva ori, pana acum cca. o saptamana cand am avut parte de vreme mai frumoasa si mi-am permis nu doar sa ies zilnic, ci chiar sa ma antrenez un pic in vederea formarii anumitor skill-uri asociate primelor niveluri stabilite de IUF: https://forum.softpe...2#entry22062618
In scopul evitarii accidentarilor sau a dobandirii unei raceli tocmai de sarbatori, am evitat trick-urile mai periculoase, solicitarile foarte mari sau cu o durata exagerata. La primele semne de oboseala sau transpiratie faceam o pauza.

Faptul ca m-am antrenat zilnic si ca am incercat cateva trick-uri noi (care evident ca nu mi-au reusit) s-a reflectat in progresul meu general.

O alta variabila extrem de importanta si de care mi-am dat seama abia acum cateva zile a fost presiunea in cauciucuri. Intamplator am umflat cauciucul la o presiune oarecum exagerata (aproape ca nu mai puteam sa il apas cu degetele), dar l-am lasat asa, gandindu-ma ca atat cauciucul cat si camera sunt noi si ca nu se face prea cald ca sa risc sa explodeze, datorita dilatarii aerului din cauciuc.
Caucicul cu o presiune mai ridicata reduce stabilitatea, mai ales la traversarea unor denivelari din asfalt, producand un fel de vibratii sau topaiala a monociclului, in schimb, mi-a permis sa circul cu efort mai mic, deoarece scade rezistenta la rulare si se pedaleaza mai usor. In plus, mi-a permis sa iau viraje mult mai stranse, sa fac acele opriri (despre care am scris in postul citat) fara sa cobor de pe monociclu, sa pedalez inapoi cca. jumatate de tura, sa raman iar un pic in echilibru, apoi sa continui sa merg inainte. Sau sa ma opresc din mers, sa fac idling de cateva ori, alternativ cu fiecare picior, apoi sa continui mersul inainte.

Noua ipostaza mi-a dat ideea de a incerca un nou exercitiu. Am gasit o zona cu un stalp de metal care imi permitea sa ma rotesc in jurul lui cu o mana sprijinita de stalp. Ma indreptam spre stalp, plasam o palma in spatele stalpului, ma roteam in jurul lui, apoi continuam drumul. Am facut aceasta atat intr-un sens cat si in sensul opus.
Cum progresul apare intotdeauna intre antrenamente, a doua zi am constatat ca pot lua viraje mult mai stranse, lasandu-ma pe o parte (fara sa mai sprijin mana de nimic) si pedaland rapid pana cand ies din viraj.

Efectul umflarii mai puternice a caucicului s-a reflectat in mod semnificativ nu doar asupra idling-ului si efectuarii virajelor, ci si a pastrarii echilibrului, cu pedalele in pozitie orizontala, timp de cateva secunde. Echilibrul s-a imbunatatit simtitor si am inceput sa practic si in casa exercitiul de a sta cu pedalele la orizontala fara a sprijini mainile de nimic (tehnica se numeste stand still, standstill, still stand, stillstand, standing still, still standing etc.).

In acest stadiu, m-am simtit pregatit sa incerc si sarituri cu monociclul (hopping, bunny hopping, bunny hop etc.). Pentru aceasta m-am urcat pe monociclu, cu pedalele la orizontala, piciorul dominant in spate si cu o mana sprijinita de stalp, gard etc. Din aceasta pozitie ma ridicam in sa, cu mana libera apucam saua (cu degetul mare deasupra si celelalte degete dedesubt), apoi luam mana de sprijin de pe stalp, perete etc., flexam genunchii si executam o saritura, dupa care aterizam in aceeasi pozitie si sprijineam din nou mana de stalp, gard etc. Nu cred ca ma inaltam mai mult de cativa de milimetri (sau daca anvelopa parasea efectiv asfaltul), dar puteau fi considerate tot sarituri.
Dupa cateva zeci de sarituri de acest gen am inceput sa execut cate o saritura in timp ce merg cu monociclul, in succesiunea: mers inainte, oprire cu pedalele la orizontala si piciorul dominant in spate, apucat saua cu o mana, ridicarea fundului din sa, apasare brusca in pedale concomitent cu flexarea genunchilor, apoi saritura, aterizare, asezat din nou in sa, reechilibrare si continuare mers inainte.
A doua zi cand am reluat acest exercitiu deja puteam sa sar la o inaltime de cativa centimetri si am inceput sa experimentez inclusiv sarituri directionate in lateral (spre stanga sau spre dreapta). Acest tip de sarituri este esential in vederea invatarii urcarii si coborarii bordurilor sau treptelor si a sariturilor peste obstacole.
Multi monociclisti reusesc sa stea pe loc executand astfel de sarituri sau chiar sa se roteasca in jurul lor. Eu inca nu reusesc sa sar pe loc cu monociclul mai mult de 2-3 ori fara sa cad si nu pot sa ma rotesc prin sarituri, dar pe masura ce se imbunatateste echilibrul probabil ca voi reusi aceste lucruri, chiar si la varsta mea.

In perioada mentionata nu m-am mai antrenat decat rar in casa, deoarece deja simt nevoia de a avea un spatiu mai mare. Daca as gasi o sala de sport incalzita unde sa ma pot antrena, probabil ca as face-o. Dar nu am gasit o astfel de sala (cel putin nu suficient de aproape de locuinta).
Sa fac doar idling in casa, still standing sau bunny hopping devine plicitisitor, monoton. Am nevoie de provocari mai mari pe care nu mi le mai poate oferi decat un spatiu care sa imi permita sa si merg inainte/ inapoi, sa efectuez viraje, sa urc si sa cobor etc. In orice caz, astept cu nerabdare primavare ca sa pot face miscare in aer liber (cu monociclul, evident).

#95
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
La multi ani

celor unici Attached File  Unicycle - unisex.png   85.2K   3 downloads

posesorilor de dispozitive mobile cu maini libere Attached File  Unicycle - hands free.png   70.16K   3 downloads

si tuturor hipsterilor pe roti Attached File  stock-photo-happy-new-year-card-with-hipster-sheep-on-the-vintage-bicycle-with-mustache-and-glasses-raster-345292397.jpg   47.78K   3 downloads

#96
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Post_-_, on 29 decembrie 2017 - 12:10, said:

Echilibrul s-a imbunatatit simtitor si am inceput sa practic si in casa exercitiul de a sta cu pedalele la orizontala fara a sprijini mainile de nimic (tehnica se numeste stand still, standstill, still stand, stillstand, standing still, still standing etc.).

Am "profitat" de zilele libere stand in casa si concentrandu-ma pe exercitiul la care m-am referit in pasajul citat.
Astfel am efectuat mai multe sedinte de "still standing" a cateva minute, variind cate putin pozitia pedalelor, astfel incat nu le-am mai tinut doar la orizontala. Pentru pozitia si miscarea corpului utilizate in cadrul exercitiului m-am inspirat din urmatorul videoclip si din altele similare:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8CkGCykl0ps?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Desigur ca nu am incercat "slackline unicycling" (ca in videoclip), ci am facut acest exercitiu deasupra faiantei si intre cei 2 pereti ai holului de la intrare.
Inca nu rezist mai mult de cateva secunde fara sa ma sprijin, in schimb, am constatat ca reusesc sa imi corectez pozitia mai bine prin scurte impingeri in cate o pedala, concomitent cu miscarea corpului si a bratelor. Iar ceea ce este mai important este faptul ca datorita acestui exercitiu s-a imbunatatit brusc atat idlingul cat si montarea monociclului fara a mai efectua o usoara pedalare inapoi.

In invatarea monociclismului, incercarea de a dezvolta un skill dezvolta si alte skill-uri. Astfel, practicarea idlingului (chiar daca nu reuseste decat timp de cateva secunde), imbunatateste atat mersul inainte cat si mersul inapoi, dar si stallingul sau still standingul. Mersul inapoi (chiar daca nu poate fi efectuat mai mult de cateva revolutii) imbunatateste idlingul si coborarea de pe monociclu (cu monociclul in fata). Asemanator, still stand-urile (chiar daca nu reusesc decat 1, 2, 3 secunde) ajuta la dezvoltarea altor skill-uri si par a o face mai rapid.

Aceasta noua descoperire m-a condus catre ipoteza ca pornirea de la acest exercitiu in invatarea monociclismului si practicarea lui frecventa ar putea conduce la rezultate mai rapide in ceea ce priveste deprinderea skill-urilor de baza. De asemenea, cred ca ar putea preveni riscul anumitor accidentari.

Similar acestui exercitiu este oprirea monociclului in mers, pentru scurt timp, apoi continuarea drumului, efectuarea unui viraj, a unei sarituri etc. Se numeste "stalling" si postez in acest sens un scurt tutorial de pe YouTube:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZMyiol3F39o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#97
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
In trecut cele mai interesante "trucuri" care implicau monocicluri puteau fi observate la circari:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EvJgHokOH3k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Astazi le observam in primul rand dincolo de lumea show-lui, in trial, flat, street, freestyle etc.:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oV5qso0qPDg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Monociclul a inceput sa devina tot mai popular in randurile celor care in trecut cautau provocarile oferite de skateboard, trotineta, role, biciclete etc.
Iata un alt "versus" intre monociclu si bicicleta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/91nUOYVm7BI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu stiu daca printre utilizatorii acestui forum mai exista alte persoane interesate macar un pic de monociclism.

Am postat aici din cand in cand despre experienta mea cu monociclul (deoarece mai utile sunt observatiile care pot fi facute in timp ce inveti), idei de antrenament, despre modul in care este perceput monociclul in lume si in Romania, despre utilitatea monociclului pentru o viata sanatoasa, am postat link-uri de interes, videoclipuri pe care le-am considerat interesante etc.

M-am gandit ca tot ceea ce postez la acest topic ar putea capta atentia altor persoane care si-au propus sa practice monociclismul clasic sau ca in viitor cine este interesat de monociclism va descoperi acest topic si ca ii va fi de folos.
Constat, insa, ca nu prea mai este nimeni care sa imi impartaseasca interesul in aceasta materie. Mai mult de o pagina din topic se rezuma exclusiv la participarea mea - aceasta de pe la inceputul lunii noiembrie. Chiar si la chestionarul din topic a raspuns pana acum o singura persoana, iar numarul de persoane care sunt abonate la urmarirea topicului (in prezent 7 utilizatori) se afla in scadere.
Din aceste motive nu cred ca mai are rost sa postez mai departe si topicul va aluneca treptat in josul listei.

(Daca imi voi aduce aminte si nu voi fi dezabonat automat de la urmarirea topicului, poate ca in viitor, desi nu promit, voi mai posta din cand in cand, mai rar, probabil doar videoclipuri sau link-uri de interes pentru cei care inca sunt abonati la urmarirea topicului. Daca nici ei nu mai sunt interesati de topic, atunci ii rog sa se dezaboneze, ca sa nu mai postez degeaba.)

#98
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu, o mica pasiune am, dar mai mult data de chestiile extreme, nu ma atrage neaparat monociclismul. Poate si-ar  descoperi si altii talentele ascunse, de exemplu eu pana la airwheel Q3 nu m-am gandit vreodata ca am sa merg pe monociclu, dar grijile cotidiene, viata tot mai grea, nu permit prea mult divertisment. Si eu, cu greu imi rup putin timp sa ma mai ..."joc".

#99
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Da, ai dreptate cu timpul. Lipsa lui reprezinta un mare obstacol. Eu ma straduiesc sa mi-l fac. Ce nu pot face este sa schimb vremea urata in vreme buna...

Monociclismul cred ca este cel mai extrem sport pe roti si fara motor (desigur ca nu este doar sport si nici doar sport extrem). De ce consideri ca nu face parte din categoria "chestiilor extreme"? Sau ce fel de chestii extreme ai mai curand in vedere?
Pentru mine, monociclismul este extrem pornind de la faptul ca este vehiculul care necesita cel mai indelungat timp de invatare (nu ma refer doar la urcarea si coborarea de pe monociclu si mersul pe roata inainte) si sfarsind cu utilizarea lui in flatland/ street, freestyle, baschet sau hochei pe monociclu, monociclism montan, balet pe monocicluri etc.
Chiar si cine practica monociclismul doar ca sa se plimbe prin parcuri sau in commuting tot se presupune ca a consumat mult mai mult timp pentru invatare decat necesita alte vehicule si ca depune un mai mare efort muscular si psihic in vederea mentinerii echilibrului, deci nu este ceva la fel de simplu sau de relaxant ca o plimbare cu bicicleta, de exemplu. Provocarea mai mare pe care o aduce monociclul il face, zic eu, oarecum "extrem" indiferent din ce unghi il privesti.

Mie mi-au trebuit multi ani ca sa realizez cat de important este sa ies in aer liber si sa fac miscare. Inainte timpul liber il consumam in fata calculatorului. Nu am iesit intr-un parc mai multi ani la rand. Mergeam cate o saptamana la mare, una sau cateva zile la munte (mai rar) si cam atat. Insa dupa mai multi ani am inceput iar sa merg la patinoar, mi-am pus rolele in picioare si am iesit in parc, mi-am cautat vechiul skateboard etc. Apoi mi-am cumparat trotineta, bicicleta (nu mai folosisem o bicicleta de foarte multi ani) si treptat am ajuns si la vehiculele electrice (hoverboard, monociclu electric, skateboard electric etc.). Trotineta si vehiculele electrice m-au provocat sa ies din casa mai des si sa las deoparte masina cand se poate. Efectele pozitive asupra organismului, de asemenea, au inceput sa se simta. Iar din luna august cand am descoperit monociclul clasic, nevoia de a face miscare acasa, dar mai ales in aer liber si efectele asupra organismului si psihicului au fost mult intensificate. Daca am invedere postarile multor utilizatori de pe forumurile de monociclism, as zice ca monociclismul poate starni adevarate pasiuni. In anumite tari sau in anumite sisteme de invatamant, monociclismul se studiaza si la scoala, chiar prin programa obligatorie (mai ales datorita impactului puternic pe care il are asupra dezvoltarii sistemului nervos si a psihicului). Nu stiu de ce la noi este atat de putin popular. Cred ca suntem natiunea cu cele mai slabe oferte de monocicluri (in magazinele de la noi sunt aproape inexistente).

Edited by _-_, 04 January 2018 - 17:45.


#100
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Probabil nu m-am exprimat eu prea clar sa reformulez:
Eu, o mica pasiune am, dar mai mult data de chestiile extreme, nu ma atrage neaparat monociclismul, ...dar monociclismul incadrandu-se in ele( in chestiile extreme) imi place....tocmai ptr. ca sunt atras de chestiile extreme.

#101
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Cred ca interpretasem eu aiurea. Acum am inteles. :)

#102
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Ieri am reusit sa dau o fuga prin parc atat cu monociclul electric cat si cu monociclul clasic. Dupa ce m-am invartit cca. un sfert de ora cu monociclul electric si "inghetasem" un pic m-am intors la masina, apoi mi-am schimbat "jucariile" intre ele.
Din clipa in care m-am urcat pe monociclu si am inceput sa pedalez am realizat cat de mare a fost progresul pe care l-am obtinut in urma antrenamentelor din ultimele zile, facute in casa dupa metoda la care m-am referit mai sus in aceasta pagina.
Efortul de pedalare s-a redus pana aproape de zero. Simteam ca si cum pedalele s-ar roti aproape singure. Traversand o zona cu multe denivelari si cu mici adancituri sau gropite in asfalt care inainte ma obligau sa-mi corectez continuu pozitia prin balansarea bratelor sau apasari mai bruste in pedale, chiar prin usoare smucituri (care tocesc caucicul datorita frecarii rotii de asfalt), am realizat ca acum ma descurc mult mai usor pe astfel de portiuni, ca si cum as merge pe drum plan. De cateva ori am reusit sa ma opresc din mers fara a cobori de pe monociclu, sa raman suspendat cateva secunde, dupa care sa imi continui drumul. Dupa ce am ajuns la drum plan mi-am continuat drumul cu mainile in buzunare, la propriu. Totul a decurs ca si cum monociclul ar fi devenit o extensie a mea si m-am simtit ca si cum as fi mers dintotdeauna pe monociclu. Se  pare ca am avut nevoie de 4 luni ca sa ating acest nivel.
Cu alte cuvinte, ieri, pentru prima oara, m-am simtit pe monociclul clasic aproape la fel de relaxat ca si pe cel electric.
Am pedalat in viteza si am executat mici manevre pana cand m-am incalzit un pic, apoi mi-am desfacut imbracamintea fara a cobori de pe monociclu, mi-am putut utiliza telefonul fara a cobori de pe monociclu. Inca nu fac fluent idling si nici nu efectuez corect mici sarituri, asa cum as dori, deci ramane loc pentru imbunatatiri. Totusi ma declar multumit de ce am obtinut pana acum si sper sa gasesc in continuare prilejuri de a ma perfectiona.
Ma bucur ca nu am abandonat.
Ii astept si pe altii sa indrazneasca si sa ne putem impartasi experientele.
Poate la vara formam un grup si ne plimbam prin munti cu monociclurile. Eu mai am inca mult de parcurs pana cand sa ajung la un nivel suficient de avansat ca sa practic Mountain unicycling, dar sper sa ajung si acolo.

Later Edit:
Am dat si azi o fuga prin parc. Nu prea ma simteam in forma (am avut insomnie noaptea trecuta) si asta s-a reflectat asupra utilizarii monociclului. A fost ca si cum progresul atins ieri s-ar fi evaporat. Nu este prima oara cand constat ca progresul dintr-o zi este urmat de un usor regres. Nici macar sa montez monociclul cum trebuie nu am mai fost sau in stare si m-am dezechilibrat la fiecare viraj. Posibil sa fi influentat rucsacelul pe care il aveam in spate (care se tot deplasa spre stanga), canadiana, vantul (care mai sufla din cand in cand cu intensitate mai mare), soarele care era destul de jos si uneori imi batea direct in ochi etc. Cert este ca astazi am fost dezamagit de performantele mele. Pacat ca vor fi din ce in ce mai putine zile cat de cat bune pentru iesiri in parc.

Edited by _-_, 06 January 2018 - 17:33.


#103
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Un articol in limba romana despre monociclu: http://biciclistul.c...e-un-monociclu/

#104
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Din seria "Monociclism montan", practicarea coborarii unui deal pe teren stancos si nisip moale... cu reusite, esecuri si reluari in slow-mo:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6jUraHIYbYs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din seria "Monocicluri mai putin obisnuite", Terry “UniGeezer” Peterson, la varsta de 60 ani, incearca pe un monociclu de 36 inch (un monociclu de viteza, mai dificil de utilizat in alte scopuri) cateva trucuri:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gDUJwPgY9MQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din seria "Versus", BMX vs uniciclu:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7UwFer3cANE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De aceasta data, castigatoare bicicleta, zic eu.

Si pentru ca tot e iarna si a inceput sa ninga, monociclism pe zapada:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AgsWmE9AjB4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...sau pe gheata:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VDnYrpQJ-wc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#105
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Stillstand pe monociclu (aproape un sfert de ora de mentinere a monociclului cu roata nemiscata, doar prin miscarea partii superioare a corpului):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pe44_0MEqQg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Balet pe monociclu la Cirque du Soleil:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AVCVZvNKYxc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#106
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Legat de stillstand (standstill):
A fost aparent pentru prima oara definit ca proba la Unicon16: http://www.unicon16.it/193d530.html
"Stillstand will be an official Unicon discipline for the first time at Unicon16."
Scop: "Balance as long as possible on your unicycle freely without riding.".
Cateva dintre reguli: "Only attempts longer than 20 seconds are counted. Each participant has 2 minutes to start a valid attempt. Both feet must be on the pedals.".

Conform unei postari de pe Unyciclist.com termenul consacrat ar fi "stillstand":
"Please note: According to IUF Standard Skill rules, the trick being discussed is called "Stillstand". This comes from translations of the German rules for Artistic Bicycling. So we call them stillstands."
Sursa: http://www.unicyclis...ead.php?t=11892
Intregul topic merita citit de catre cei care doresc sa inteleaga mai mult despre acest skill.
Si ar mai fi un topic de interes pe aceasta tema: http://www.unicyclis...ead.php?t=40502

Edited by _-_, 13 January 2018 - 13:59.


#107
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Alta serie de videoclipuri ce merita adaugate colectiei de la acest topic:

- o acrobata care merge pe funie folosind inclusiv un monociclu (se pot observa mai multe momente in care executa stillstand):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZIHr8pSek2k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

- monociclism montan (include sarituri de pe o stanca pe alta, coborare la vale cu picioarele ridicate de pe pedale si numeroase momente de pura distractie - deja mi-au facut dor de munte):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nvq6glUjF88?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

- monociclism stradal (tipii astia mi se pare ca isi cam risca viata, mai ales ca nu poarta protectii):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/C8x4Div7bWo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

- tot monociclism stradal (monociclismul poate fi distractiv si fara sa executi trick-uri periculoase):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/N56q-ZU_0eY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#108
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am mai descoperit intamplator un topic despre monociclism postat in 2008 pe alt forum romanesc si abandonat cam dupa o pagina (ultimele posturi sunt din 2014): https://www.ciclism....-singura-roata/

Dintre utilizatorii care au participat la discutii un singur utilizator declara ca a invatat sa mearga pe monociclu "după 10 zile de exersare, cu cca 1 oră sau mai puțin zilnic.". A postat inclusiv un videoclip cu progresul sau: https://www.facebook...36368576458532/

Si a mai fost cineva care spune ca a incercat sa invete, dar ca a abandonat dupa 2 saptamani...
Probabil ca asa se explica de ce se gasesc uneori monocicluri aproape noi prin targuri. Multi le cumpara, descopera cat este de greu de invatat si renunta. Sau invata sa isi tina cat de cat echilibrul pe ele (pana la urma nu este chiar greu sa mergi inainte fara sa cazi de pe monociclu), insa realizeaza ca devine mult mai complicat ceea ce urmeaza dupa, in sensul ca necesita un timp mult mai indelungat sa dobandesti cu adevarat un bun echilibru, adica sa utilizezi monociclul in mod "natural", fara sa depui un efort exagerat la pedalare, fara sa esuezi la montarea sau demontarea monociclului, fara sa smucesti monociclul in viraje etc., ca sa nu mai zic de idling, mersul inapoi, hopping, stillstand etc.

De asemenea, merita mentionata la acest topic o mai noua "peripetie" a lui Flaviu Cernescu (cel mai cunoscut monociclist roman) care a traversat pe monociclu un pod peste Dunare care se intinde pe o distanta de jumatate de kilometru si se afla la 35 metri inaltime. Podul este relativ ingust, iar vantul era puternic.
Link-ul catre articol: http://www.tion.ro/a...naltime/1903773

Cine nu cunoaste detalii despre Flaviu Cernescu, poate gasi un fel de scurta biografie aici: http://www.tion.ro/f...-europa/1756403

Mai amintisem eu de el aici: https://forum.softpe...4#entry21937608

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate