Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare
 Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.
 Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...
 Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie

Monitor cu consum URIAS
 

Honda Civic 1.8 i-vtec 2009

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Salut,

Scriu aceste randuri ca si nou posesor de masina descrisa in titlu:Honda civic 1.8 i-tec an 2009.

A fost o perioada lunga de cautari pe site-uri,forumuri,am citit cam tot ce am gasit despre acest model si despre aceasta marca si asa am ajuns sa o si achizitionez,chiar daca "prieteni" ma indrumau spre altceva,cam majoritatea dintre ei imi recomandau germanele,cam de ce e plina piata auto din Romania.Am riscat,si am mers pe ceea ce mi-am dorit si ce mi-a placut si  nu imi pare rau.

Masina am luat-o din Germania direct de la proprietar(primul) cu carte service la reprezentanta Honda,94000km,an 2009,jante de vara si iarna pe aluminiu,iar din ce a spus proprietarul masina a fost folosita doar 3 ierni,avand o alta masina de iarna.

Urmeaza perioada de inscriere a masini,deocamdata am nr rosii insa in cei aprox 1000 km facuti pana acuma pot sa zic doar ca este peste asteptarile mele.Merge impecabil,motorul mi se pare foarte silentios,avand diesel inainte de asta,foarte puternic,confortul si spatiul mi se par decente avand in vedere ca totusi e un hatchback iar bordul masinii este superb.Luminile,consola unde afiseaza turometrul si kilometrajul iti da o stare de bine,este altceva fata de alte masini,este diferita insa tocmai diferenta asta mare fata de normalitate imi place.

Urmeaza schimbul de ulei(Eneos 0w20) sper sa fie ok,am citit numai de bine de aceasta marca de ulei,si multi km de acum inainte.

Atasez si 2 poze cu masina,doar acestea le am,deocamdata.

Attached Files



#2
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
cum sta la consum comparat cu ce ai avut anterior?
Nu ti se par f dure suspensiile?

#3
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
S-o porti sanatos multi km fara probleme.

Ne spui si un pret de achizitie?

#4
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Inainte am avut un Peugeot 206 1.4Hdi si aveam un consum de 5-6% hai poate 7...la Honda cb imi arata undeva la 8,5-9% in oras iar la drum intins am scos 7.5 in stil destul de agresiv.La cosnum ma asteptam oricum sa fie un pic mai mare.

Supensia intr-adevar este cam rigida.Pe drumurile rele o simti destul de tare,insa nu pot sa zic ca e vina masinii,asta e Romania.

Pe masina am dat 6600E si cu adus din germania am iesit undeva la 7350E.

#5
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014
Este bun si mobil 0w20 , eu de asta am pus la ultimele 5 schimburi si sunt multumit. E putin mai scump decat eneos.

Edited by Benderbut, 19 June 2017 - 11:26.


#6
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
0W20 e ulei optimizat pt consum, daca vrei protectie a motorului ar fi mai indicat un 5W30.

#7
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Acuma l-am cumparat deja si de data asta o sa merg cu Eneos 0w20,sapt asta sper sa ii fac schimbu.

La anu posibil sa trec la altceva,sa vedem cum se comporta.

Oricum am verificat acuma la jojo si uleiul este galben,arata ca nou cu toate ca cred ca are 15mii.Greseala mea este ca nu am intrebat pe respectivul de la care am luat-o ce ulei a folosit.

#8
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
la a doua si a treia revizie mi-au dat-o cu ulei 0w20 Honda, la prima revizie parca era un 5w30. ziceau cei din service ca schimbase honda niste standarde. tot motor 1.8 benzina.

#9
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Oricum nu stiu daca diferenta dintre 0w20 si 5w30 o sa fie simtitoare...adica merge altfel motorul?se aude altfel?sau cum as putea sa observ diferenta dintre 2 tipuri de ulei.

#10
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Din ce stiu eu, uleiul Honda este de fapt Idemitsu (il gasesti mai ieftin versus reprezentanta)

Poti incerca si Fuchs TITAN GT1 PRO 229.6 SAE 5W-30 (XTL-Technology) - eu sunt foarte multumit de el.

#11
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002

View Postbyty_08, on 19 iunie 2017 - 12:06, said:

Oricum nu stiu daca diferenta dintre 0w20 si 5w30 o sa fie simtitoare...adica merge altfel motorul?se aude altfel?sau cum as putea sa observ diferenta dintre 2 tipuri de ulei.
am avut si 0w20 si 5w30 si 0w40. nu se simte mare diferenta. in general un produs de o marca buna, in standardele cerute de motor si ar fi indicat sa nu-l schimbi des, ca la fiecare schimb mai ramane o cantitate mica din uleiul vechi in motor, care se combina cu uleiul nou. daca-i acelasi model de ulei nu-i nici o problema, daca sunt tipuri diferite nu prea sti cum reactioneaza.

#12
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Pana in prezent sunt multumit de masina si de ce poate ea..insa...fiind nou in transa cu Honda,aveti ceva recomandari legate de acet model?la ce ar trebui sa am grija?de ce sa ma feresc?sau alte lucruri de care ar trebui sa am grija...orice parere e bine venita:D

#13
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Din ce-mi aduc eu aminte, vopseaua este o gluma proasta (ecologica, pe baza de apa, foarte putin rezistenta), parbrizul destul de sensibil, si partea de suspensie semiindependenta spate- cand se fufu, sunt niste bucse AM care se schimba, astia te pun sa iei toata puntea spate. Gasesti info pe forumul monomarca.

#14
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
Posted Image

prima recomandare ar fi ca la depasiri sa retrogadezi astfel incat sa ajunga pe la 3800-4000 ture si sa nu-ti fie frica sa o calci pana te limiteaza calculatorul de bord. daca se intampla asta din cand in cand si pe perioade scurte n-are nici pe dracu. oricum e limitata din fabrica la mai putin decat poate, ca sa n-o poti strica tu. eu pe la 50-60km/h ii dau a doua pt depasire si in depasire o calc pana la 100km/h (atata duce cu a doua), la 70-80 ii dau a treia si merge pana in 135, la 100 ii dau a patra si n-am mai testat pana unde merge. nu-ti fie frica ca se defecteaza, sau sare consumul, procedezi asa numai pt depasiri si asta insemna sub 1% din durata de exploatare a motorului.

sub 3800 de ture se comporta ca un motor de 1.5 si ca putere, dar si ca consum. doar peste 3800 ture iti da cei 140HP care-i are. asa-i filozofia vtec-ului. practic sunt doua motoate in unul singur.

Edited by Fane, 19 June 2017 - 13:06.


#15
byty_08

byty_08

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2016
Nu sunt eu foarte vitezoman de fel,însă am calcat-o de câteva ori si intr-adevăr se duce... trage,dar trebuie turata...

#16
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Referitor la ulei, pune vascozitatea care este recomandata in cartea masinii si schimba-l ceva mai des decat zice cartea si n-o sa ai dureri de cap.
Mai vascos nu inseamna mai bun.

Edited by closchkutza, 19 June 2017 - 21:05.


#17
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
in manualul masinii nu recomanda o vascozitate ci o plaja de vascozitati si o norma ACEA. si asa am vazut si in manualele de la alte marci, nu numai la Honda. uite aici, la pagina 342, e manualul civicului 2011, dar are acelasi motor.

#18
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Am impresia citind acolo ca cel recomandat este 0w20, chiar daca nu scrie explicit. Inca o chestie: 0w20, cel putin acum, din cate stiu este doar sintetic. 5w30 este in majoritatea cazurilor cu baza minerala inalt rafinata.
Economie de carburant = si frecari minime, altfel nu prea ar avea cum (basca foarte fluid la rece, transfer termic foarte bun, viteza mare de improspatare, etc).

PS: am 176.000 km facuti doar cu ulei recomandat (Toyota 5w30 FE ( vascozitate redusa - economie de carburant ) vascozitatea recomandata si cea mai mica din carte) fara vreun consum de ulei intre schimburi. Este practic un pic mai vascos ca un 0w20, sub 10 la 100 grade (vs 8 si ceva la 0w20). Asta apropo de credinta populara ca uleiurile FE fac motorul praf.

Edited by closchkutza, 20 June 2017 - 02:14.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate