Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Sens giratoriu - de ce legea actuala e totusi buna
Last Updated: Apr 29 2017 14:21, Started by
pinguinul666
, Apr 21 2017 10:16
·
0
#1
Posted 21 April 2017 - 10:16
sal
se da sensul giratoriu din imagine. Focusul este pe masina mov (cea din coltul dreapta jos). Multi zic ca legea de la noi - care, teoretic, permite masinii mov sa se invarta in sensul giratoriu cat vrea ea - e o lege proasta si ar trebui sa oblige pe cei de pe sensul 1 (unde e masina mov) sa iasa la prima iesire. Tot ei spun ca daca masina mov vrea sa iasa la a 2,3,4-a iesire, sa se incadreze obligatoriu pe banda a 2-a a sensului giratoriu (aia de langa insula). Deci dansii afirma ca legea de la noi e proasta in forma actuala, pt ca permite masinii mov sa se invarta si sa iasa la a 2,3,4-a de pe banda 1. Dar, daca o gandim logic, legea nu e proasta deloc. Sensul giratoriu e asiminat unei intersectii - doar ca e una rotunda. Daca va uitati in orice intersectie clasica, veti vedea ca directia pe care 80% din masini o urmeaza, e cea inainte - adica continua sa mearga inainte pe banda pe care deja sunt. Doar putine schimba directia. E firesc ca atunci cand dai o lege, sa legiferezi aspectul prevalent, nu cel minoritar. Daca legea ar obliga masina mov sa intre pe banda a 2-a (de langa insula) pt a iesi la a 2,3,4-a iesire (iesire ce nu poate fi decat la dreapta!), ar crea si mai multa incetineala in trafic, caci atunci nu ar mai fi o minoritate ce schimba sensul, ci ar fi mult mai multe masini. Si nu mai avem cateva masini care schimba sensul o singura data, ci multe masini care schimba sensul de 2 ori - o data pt a intra pe a doua banda, a doua oara pt a iesi la dreapta, din girosens. S-ar promova deci aspectul minoritar in detrimentul puternic al celui majoritar. Unii spun ca masina mov schimba directia spre stanga (daca ar merge mai departe in sensul giratoriu), dar asta e fals, caci sensul giratoriu in sine, e un drum drept de fapt...doar ca are forma circulara. Cat timp ramane pe banda ei, masina mov nu are motiv de semnalizare si nici reincadrare. "Raul" platit de masinile de pe banda 2 (de langa insula), este raul cel mai mic pt a se mentine fluidizarea intr-un giratoriu cu trafic greu, fiindca se promoveaza aspectul majoritar - anume, mersul inainte pe sensul de deplasare. Este deci compromisul cel mai mic. Evident, ar fi ideal daca masina mov ar iesi la prima iesire, dar asta nu se intampla mereu. Aspectul asta conteaza mai ales in cazul unui accident, cand cel din interior (i.e. masina albastra din desen) face dreapta fara semnalizare si loveste masina mov. De asta, consider ca asta e unul din rarele cazuri cand legislatia rutiera este buna Attached Files |
#2
Posted 21 April 2017 - 10:26
Dpdv legal vorbim de semnalizare initiata in interiorul sensului giratoriu, cand codul rutier spune ca trebuie sa semnalizezi cu 50m inainte ?!
Legislatia actuala aiurea, mai ales la romani, cata vreme criteriul e "masina care circula deja in sensul giratoriu". |
#3
Posted 21 April 2017 - 10:29
Mee pinguine, vezi ca a explicat de nu-stiu-cate-ori Godina situatia data de tine. Crezi ca ii lipsea acordul tau ca sa fie valabila explicatia lui?
Edited by myshyk, 21 April 2017 - 10:29. |
#4
Posted 21 April 2017 - 10:30
overseas, on 21 aprilie 2017 - 10:26, said:
Dpdv legal vorbim de semnalizare initiata in interiorul sensului giratoriu, cand codul rutier spune ca trebuie sa semnalizezi cu 50m inainte ?! Legislatia actuala aiurea, mai ales la romani, cata vreme criteriul e "masina care circula deja in sensul giratoriu". poate, dar onesti fiind, 99% din accidente se intampla fiindca soferii "albastri" vireaza instant, cu zero gand de minima asigurare barem ..si culmea, pe urma, multi dintre ei tot sunt cu gura mare sigur, nu e ceva doar specific unui girosens, dar acolo se nasc dezbateri mai mari datorita formei inedite circulare myshyk, on 21 aprilie 2017 - 10:29, said:
Mee pinguine, vezi ca a explicat de nu-stiu-cate-ori Godina situatia data de tine. Crezi ca ii lipsea acordul tau ca sa fie valabila explicatia lui? da? nu am stiut |
#5
Posted 21 April 2017 - 10:33
O interpretare in practica a sensului giratoriu (ca in cazul de fata cu 2 benzi in interior): daca esti in mijloc (ca masinile albastra si galbena) se presupune ca iesi pe cel putin a doua iesire ( destul de des chiar a treia). O parte din participantii la trafic folosesc banda 1 din giratoriu (ca masina rosie) sa folosesca a doua iesire. Daca masina albastra vrea sa iasa pe iesirea 2 (pe unde iese masina rosie), trebuie sa semnalizeze si sa cedeze trecerea masinii rosii (prioritatea de banda) si de aici se poate crea un mic ambuteiaj.
|
#6
Posted 21 April 2017 - 10:39
Ai scris mult si fara rost. Ai stofa de parlamentar.
Totusi ce ai dorit sa evidentiezi? Ca e legea buna? Si ai inceput doar cu "rotunda" asta? Iei la rand toate legile si le studiezi si le faci cate un review? Buna/rea, asa e. O respetam ca asa au hotarat cei alesi de majoritate. Daca nut-ti place ceva, mergi la biroul parlamentar din zona ta si zi-i senatorului tau sa iti faca o lege pe placul tau. Edited by dorin_2k, 21 April 2017 - 10:48. |
#7
Posted 21 April 2017 - 10:40
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UvzsgsZqNT8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#8
Posted 21 April 2017 - 10:40
Intenţia de schimbare a sensului de mers se semnalizează cu 50 m înainte de acest moment, pentru drumurile situate în afara localităţilor şi cu 25 m înainte de acest moment, pentru drumurile situate în localităţi.
Sensul giratoriu, pe de altă parte, începe să fie folosit abuziv în România, profitându-se tocmai de acest aspect: maşina care se află deja în giraţie are prioritate. Probabil că aţi fost pe drumul spre Bulgaria şi aţi trecut prin localităţile Călugăreni, Uzunu, Remuş etc. Dacă da, aţi văzut acele giratorii minuscule. Ele sunt făcute la intersecţiile cu drumurile considerate importante din acele localităţi. Cui dăm noi prioritate acolo cel mai des? Căruţelor! Asta e România, o ţară unde căruţele, la o adică, au prioritate în faţa TIR-urilor care transportă marfă! Şi mai vrem să intrăm în Schengen... |
#9
Posted 21 April 2017 - 10:41
In legislatia rutiera, trebuie sa se legifereze cum sa se elimine riscul de accidente, nu aspectul prioritar sau minoritar.
|
#10
Posted 21 April 2017 - 10:43
E vreun sens de genul asta? Daca nu ai iesiri cu 2 benzi si sa poti iesi direct de pe a doua banda, nu are rost sa tragi linii prin giratoriu.
In Timisoara e un giratoriu mare, iar daca esti pe prima banda te forteaza sa iesi la prima, ai linie continua. |
|
#11
Posted 21 April 2017 - 10:44
PSC, on 21 aprilie 2017 - 10:40, said:
Intenţia de schimbare a sensului de mers se semnalizează cu 50 m înainte de acest moment, pentru drumurile situate în afara localităţilor şi cu 25 m înainte de acest moment, pentru drumurile situate în localităţi. ART. 116 (2) din Regulment Edited by dorin_2k, 21 April 2017 - 10:47. |
#12
Posted 21 April 2017 - 10:48
Va chinuiti degeaba cu sensurile giratorii. Si in Germania sunt multi care habar nu au care e conduita.
|
#13
Posted 21 April 2017 - 10:50
Sensurile giratorii ar trebui să aibă o singură bandă și ar rezolva toate problemele.
|
#14
Posted 21 April 2017 - 10:52
#15
Posted 21 April 2017 - 10:54
`Giovanni, on 21 aprilie 2017 - 10:40, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UvzsgsZqNT8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#16
Posted 21 April 2017 - 10:55
#17
Posted 21 April 2017 - 10:58
Da, unde ai o intersectie de 2 bulevarde fiecare cu cate 2-3 benzi pe sens, sa vezi ce minunat ar fi acolo un giratoriu cu o singura banda ... ambuteiaje la greu pe toate directiile.
Sau facem ca englezii: punem semafoare in fiecare giratoriu si stam sa ne intrebam apoi de ce strazile devin imense parcari. Edited by Nelu_cfr, 21 April 2017 - 11:00. |
#18
Posted 21 April 2017 - 11:02
Iesirile dintr-un sens giratoriu sunt, in general, destul de vizibile.
Asa ca, daca ai habar cat de cat de reguli si ai si putina logica, te incadrezi dinainte pe banda care trebuie. Chit ca fortezi putin intrarea pe banda potrivita ... Dar o faci inainte de intrarea in sens, chiar daca nu o faci cu 50m inainte. Edited by shymano, 21 April 2017 - 11:03. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users