Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Tesla Model 3: Imaginea de ansamblu
#19
Posted 07 January 2017 - 23:58
YOUR_GOD, on 07 ianuarie 2017 - 23:56, said:
Eu nu vreau compromisuri. Progresul trebuie sa insemne progres. Ce facem cu bateriile uzate? De ce nu 600 km? Ca toti sa trecem pe electrice, trebuie sa vedem plusuri: pret mic, autonomie mare. Moda trece prin buzunar. Pentru drumuri lungi / naveta iti iei ceva diesel / hybrid, pentru eficienta pret / kilometrii. Edited by Kersim, 07 January 2017 - 23:59. |
#20
Posted 08 January 2017 - 00:09
YOUR_GOD, on 07 ianuarie 2017 - 23:43, said: Daca faci multi km in oras, ii faci cand vrei tu, nu cand ai baterie. Alo, mi-a plecat barbatul de acasa, vino pe la mine. Auzi, nu se poate sa vin peste 3 ore cand mi se incarca masina? LOL. Cauta-ti o amantă mai aproape, de preferat în același oraș. Lol Și sa fim serioși, de cate ori pe an, o persoana normala face peste 100km pe zi. Uite aici o lista cu autonomia mașinilor electrice: Mitsubishi imiev: 99km Smart Electric Drive: 108km Ford Focus Electric: 121km BMW i3: 130km Chevrolet Spark EV: 132km VW E-Golf: 133km Mercedes B Class Electric: 135km Nissan LEAF: 135km Fiat 500E: 140km Kia Soul EV: 149km TESLA MODEL S: 385km- 460km în funcție de mărimea bateriei. Chiar și cu cea mai prăpădită electrică ajungi la amantă. |
#21
Posted 08 January 2017 - 00:52
#22
Posted 08 January 2017 - 01:46
inuendo0, on 07 ianuarie 2017 - 22:34, said:
De unde unde scoți costurile alea? Din burtica nu? Chiar și la 2.5-3litri/100km e bine. As vrea eu ca masina mea sa consume 3% Nu, burtica e pentru altele Bateria are "The base Model 3 is being offered with a 60 kWh battery, like the Bolt. Tesla’s current battery pack cost (cells, casing, cooling and entire pack) is at $260/kWh." Pret aprox baterie: 260$/kWh storage. Pret total: 260$ * 60kWh = 15600$ Range: the base Model 3 will get a range of at least 215 miles per charge Adica 215 x 1,6 = 344km Numarul de incarcari este de cca 1500-2000, timp in care range-ul masinii scade la 70% din cel initial. Nu, nu e inca de aruncat, dar capacitatea e scazuta. Sa consideram totusi un numar de incarcari de 2000 si deci 2000 x 344 = 688000 km Pretul bateriei pe suta de km este deci de 15600$ / 6880 = 2,26$ / 100km La care se adauga pretul energiei electrice, care deocamdata e gratis, nu? dar nu va mai fi multa vreme astfel. 344 km per 60kWh, deci 344 km cu costuri de cca 40 lei la pretul actual al energiei in Romania. Asta inseamna 40lei/3,44 = 11,6 lei/100km 11,6 lei + 2,26$ = 21 lei / 100km Am fost optimist cu 2,5...3 litri / 100km. Scuze. Nu se va mai intampla. Deci costul deplasarii se ridica la un echivalent cu cca 4 litri de benzina la 100km Desigur, putem presupune ca bateriile tin mai mult, si astfel cei 4 litri se reduc. La 3 litri. Ei? |
#23
Posted 08 January 2017 - 02:15
diabolik213, on 07 ianuarie 2017 - 22:18, said:
Noi inca nu suntem in stare sa avem zapezi fara caderi de curent in toate satele si orasele. Care noi? Noi francezii, noi englezii, noi nemtii sau noi americanii? Ca la noi toti astia cand ninge si e ger si viscol cad retelele de curent zile intregi. Poate inainte sa investesti intr-o Tesla mai bine ti-ai cumpara un televizor sa mai vezi si tu ce se intampla in lume. inuendo0, on 07 ianuarie 2017 - 21:40, said:
Ii va trimite plangand pe nemti inapoi la plansa de desen. Oare cand marii producatori auto vor lua in serios necesitatea de a accelera productia de masini electrice? Pana una alta nemtii rad cu gura pana la urechi si n-au nici o treaba, vand multe milioane de masini pe an, fac miliarde beneficii, tot anual, in timp ce unii cersesc dupa bani ca sa poata supravietui de pe o zi pe alta. Marii producatori vor lua in serios atunci cand va exista o tehnologie care sa permita productia de masa. Deocamdata masinile astea electrice sunt o fita pentru o minoritate de snobi plictisiti. Si chiar daca sunt din ce in ce mai multi, hai sa zicem un milion sau chiar zece, piata totala se masoara in miliarde de masini in ziua de azi. |
#24
Posted 08 January 2017 - 09:07
addysoftware, on 08 ianuarie 2017 - 01:46, said:
Deci costul deplasarii se ridica la un echivalent cu cca 4 litri de benzina la 100km acum imi dau seama ca falsificarea testelor de emisii, avea ca tinta falsificarea consumurilor, pentru a le aduce in zona masinii electrice. concluzionând : este probabil ca viitorul este al masinii elelctrice. dar , deocamdata, este un viitor indepartat. |
#25
Posted 08 January 2017 - 10:44
addysoftware, on 08 ianuarie 2017 - 01:46, said: Cred ca scoți numerele alea din vreun articol plătit anti-tesla. Mai ales prețul ala de 280$/kWh...e de mult depășit, nimeni nu știe exact prețul actual, dar ultima cifra data chiar de JB Straubel (tesla Chief Technical Officer) era de "sub 140$/kwh". 140$/kwh e prețul bateriilor GM/LG, iar Tesla e sub acest preț. Exact cat sub, nu știm. Dar se speculează ca odată cu noile celule 2170 (care au 25% mai putina materia prima decât anterioarele 18650, densitate energetica mai mare și rate de incarcare-descărcare mai mari) ca prețul pe kwh al pachetului de baterii ar putea fi deja sub 100$/kwh. Deci treci inapoi la calculat. Și despre alea 2000 de cicluri...vai... Dacă vrei numere reale nu trebuie sa mergi mai departe de experientele propritarilor: Google Search: MaxRange Tesla Battery Survey - Google Sheets - Google Docs https://docs.google .com/spreadsheets/d/1c3m9wqlxPBo8ziDYVm5cHRzNCHZbtI_2vVhlXksX9Jc/edit?usp=sharing Plus, Tesloop (o firma de taxi ce operează cu mașini tesla) abuzează zilnic de bateriile mașinilor, cu multiple incarcari zilnice la tensiuni de 120kw, pana la 100%, iar mașinile lor de peste 200.000 mile au pierdut când 10%-11% din capacitatea bateriei. Plus, pe aeroportul Schiphol din Amsterdam e o flota de taxiuri Tesla. Ălora nu le mai e teama ca se degradează bateria? danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said: Care noi? Noi francezii, noi englezii, noi nemtii sau noi americanii? Ca la noi toti astia cand ninge si e ger si viscol cad retelele de curent zile intregi. Poate inainte sa investesti intr-o Tesla mai bine ti-ai cumpara un televizor sa mai vezi si tu ce se intampla in lume. Nene, in ce sat pierdut de lume trăiești? Deci vorbești serios? Poate înainte sa iti cumperi calculator sau telefon ca sa postezi aberații pe Softpedia ar fi mai inteligent sa investești intr-o sursa de energie independenta sau un generator. |
#26
Posted 08 January 2017 - 10:53
danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
Si chiar daca sunt din ce in ce mai multi, hai sa zicem un milion sau chiar zece, piata totala se masoara in miliarde de masini in ziua de azi. Miliarde ??? Worldwide Car Sales in 2015 (Full Year) New vehicle registrations figures in major regions of the world monitored by the VDA were as follows in full year 2015: Europe (EU+EFTA) 14,201,900 Russia* 1,601,200 USA* 17,386,300 Japan 4,215,900 Brazil* 2,480,500 India 2,772,700 China 20,047,200 Note: *USA, Brazil and Russia include light vehicles (trucks). % Change refers to same period the previous year. sursa: http://www.best-sell...wide-car-sales/ Deci piata globala este pe la 60 mil, pana la "miliarde"... Prin alte parti vanzarile de masini electrice (hibride) au ajuns la 26% http://evobsession.c...-towards-phevs/ si planuiesc ca prin 2025 sa interzica de tot masinile pe gaz http://www.independe...s-a7065616.html danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
Marii producatori vor lua in serios atunci cand va exista o tehnologie care sa permita productia de masa. Deocamdata masinile astea electrice sunt o fita pentru o minoritate de snobi plictisiti. Pana una alta nemtii rad cu gura pana la urechi si n-au nici o treaba, vand multe milioane de masini pe an Sa nu fie prea tarziu pentru ei si sa nu rada cum au ras finlandezii prin 2007 cand Apple lansa IPhone, la acel moment Nokia era liderul de necontestat in piata terminalelor mobile, cativa ani mai tarziu... Din punctul meu de vedere masinia electrica va inlocui masina pe gaz, trecerea este inevitabila. Asa cum: Smart-phone-ul a inlocuit "dumb-phone-ul" (telefonul cu butoane) LCD a inlocuit CRT SDD a inlocuit HDD (inca nu in totalitate dar e pe la jumatatea drumului) Edited by Cornel, 08 January 2017 - 10:55. |
#27
Posted 08 January 2017 - 11:28
danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
Pana una alta nemtii rad cu gura pana la urechi si n-au nici o treaba, vand multe milioane de masini pe an, fac miliarde beneficii, tot anual, Sa vezi ce râdeau nemții cu gura pana la urechi când au văzut sute de mii de oameni rupând ușile magazinelor Tesla și strigând "Ia-mi banii!!" Cred ca i-a cam speriat cantitatea de peste 100.000 de precomenzi pt Tesla Model 3 chiar ÎNAINTE ca cineva sa vadă măcar o poza sau sa știe ceva date despre noul model. În următoarele 6 zile după prezentare deja aveau aproape 400.000 de precomenzi. As fi uimit dacă pana la lansare numărul de rezervări nu ar depăși milionul. Ma bucur ca am luat parte la cea mai mare lansare a oricărui produs din orice industrie...din toate timpurile. Da, or vinde ei nemții multe milioane de masini pe an, dar vine Tesla, o firmă de câțiva ani și i-a depășit deja la vânzările pe unele modele din gama premium. Deci ce ne povestești tu? Modelul 3 o sa le ia pâinea de la gură...crede-mă. danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
in timp ce unii cersesc dupa bani ca sa poata supravietui de pe o zi pe alta. Vorbești ca sa nu taci? Lumineaza-ne dacă ai date concrete. Dacă nu, te-as ruga sa nu dezinformezi. Sa iti explic eu cum sta treaba: Tesla a primit un împrumut de 465milioane USD de la Ministerul Energiei, bani pe care i-a returnat cu dobânda și penalizări pt returnare cu 9 ani înainte de termen. Deci despre ce vorbim? În același timp General Motors falimenta și a primit doar 33 de MILIARDE USD de la rezerva federala din care ghici cați a returnat? danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
Marii producatori vor lua in serios atunci cand va exista o tehnologie care sa permita productia de masa. Deja produce intr-o fosta fabrica Toyota care la vremea ei avea o capacitate de 500.000masini pe an. Prin gradul mare de automatizare se estimează ca ar putea produce pana la 1milion pe an. Și recent, au fost aprobate planurile de DUBLARE a suprafeței de producție. Deci fa tu calculele. Sa iti mai povestesc de GigaFabrica Tesla care deja produce bateriile și trenurile de rulare și motoarele? Aah...deja au cautat locația pt a doua GigaFabrica, si va fi în Europa. Următoarea în Asia. Nu iti dai seama ca Tesla creste la un ritm exponențial, si ca producătorii tradiționali rămân cu gura deschisa, si se întreabă cum de poate scoate Tesla, pe deasupra, un profit de 24% pe masina, în timp ce ai au maxim 9%? danaciu, on 08 ianuarie 2017 - 02:15, said:
Deocamdata masinile astea electrice sunt o fita pentru o minoritate de snobi plictisiti. Nene, exact asa ziceau și proprietarii de căruțe la începutul secolului 20. Nu voiau mașini, voiau cai mai rapizi. Din punct de vedere economic masina nu e o investiție, ca nu iti aduce bani. Poate excepția ar fi mașinile clasice și Tesla cu noul sau model de RideSharing denumit Tesla Network. Sa iti povestesc: mașinile Tesla vin deja din fabrica cu hard-ware-ul necesar conducerii autonome: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VG68SKoG7vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iar ideea lui Elon Musk e ca atunci cand nu o folosesti, masina sa umble singura pe străzi, cărând oameni și facandu-ți ție bani. Ca sa înțelegi mai bine cauta "Tesla Master Plan part deux" ca prima parte a planului măreț deja l-au îndeplinit.
Edited by calinkgb, 08 January 2017 - 20:08.
|
#28
Posted 08 January 2017 - 12:17
inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said:
Sa vezi ce râdeau nemții cu gura pana la urechi când au văzut sute de mii de oameni rupând ușile magazinelor Tesla și strigând "Ia-mi banii!!" Cred ca e un fel de bucurie meschina cand vezi pe altul mult mai prost ca tine. Tot la fel m-am bucurat de aia care stateau la coada cu saptamanile sa prinda "noul" iPhone. Serios vorbind, lumea e plina de batuti in cap, e pacat sa nu apara unul din cand in cand sa-si bata joc de ei. inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said:
Ma bucur ca am luat parte la cea mai mare lansare a oricărui produs din orice industrie...din toate timpurile. Daca te-a bucurat lansarea inseamna ca esti consumator de marketing extravagant. nicidecum utilitatea produsului in sine. Ma bucur pentru bucuria ta. inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said: Vorbești ca sa nu taci? Lumineaza-ne dacă ai date concrete. Dacă nu, te-as ruga sa nu dezinformezi. Sa iti explic eu cum sta treaba: Tesla a primit un împrumut de 465milioane USD de la Ministerul Energiei, bani pe care i-a returnat cu dobânda și penalizări pt returnare cu 9 ani înainte de termen. Deci despre ce vorbim? În același timp General Motors falimenta și a primit doar 33 de MILIARDE USD de la rezerva federala din care ghici cați a returnat? Serios? Tot la lansarea aia ai aflat? Elon Musk's growing empire is fueled by $4.9 billion in government subsidies GM a primit ajutoare atat de consistente pentru ca daca se prabusea, avea un impact devastator asupra economiei americane. Ar fi fost zeci de milioane de salariati afectati. Cu Tesla e doar o extravaganta a unui care este exploatata in spiritul "visului american". inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said: ca producătorii tradiționali rămân cu gura deschisa, si se întreabă cum de poate scoate Tesla, pe deasupra, un profit de 24% pe masina, în timp ce ai au maxim 9%? Eu stiu raspunsul pentru care Tesla are un asemenea profit: pentru ca te fac pe tine si pe altii sa credeti ca masina e mult mai tare decat e cu adevarat. Astfel umfla pretul mai mult, remanandu-le un profit mai baban. Doar ca inca nu e pe profit, dar asta este alta treaba inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said:
Nene, exact asa ziceau și proprietarii de căruțe la începutul secolului 20. Nu voiau mașini, voiau cai mai rapizi. Orice copil de azi cunoaste diferenta dintre un cal si o masina, fie ea si de la inceputul secolului trecut. De ce ar trebui sa platesc azi un pret mult mai mare pentru o masina mult mai slaba? Dieselul sau benzinara de azi mananca ovaz, se balega-n curte, se imbolnaveste sau oboseste cand ti-e lumea mai draga? Ce argumente tari ai... inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 11:28, said: Sa iti povestesc: mașinile Tesla vin deja din fabrica cu hard-ware-ul necesar conducerii autonome: Cornel, on 08 ianuarie 2017 - 10:53, said:
Prin alte parti vanzarile de masini electrice (hibride) au ajuns la 26% Sa inteleg ca iti place Norvegia, de aici vesnica placa, argumentul suprem: Norvegia. da ce stii tu despre Norvegia, altceva decat ca acolo e misto ca se cumpara masini electrice? Stii ca Norvegia este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de petrol? Cu toate acestea, stii ca energia electrica la ei este produsa in proportie de peste 99% din surse regenerable: hydro, wind, etc? Daca de maine renuntam la masinile clasice, de unde face rost de curent? De la termocentralele cu carbune? Stii ca principala sursa de curent a americanilor este tot carbunele, la fel cum este si in lume? Nu incerci sa-ti imaginezi ce impact asupra mediului va avea carbunele ars pentru producere energiei electrice? Motoarele actuale sunt mult mai putin poluante decat o electrica care isi incarca bateriile din carbunele ars in termocentrale. |
|
#29
Posted 08 January 2017 - 12:47
Eu nu inteleg care-i scopul topicului asta?
Doar ca sa avem discutii in contradictoriu? Ca va convine sau nu, Tesla produce si vinde. Cu avantaje si dezavantaje, ca e frig sau e canicula, produce si vinde. Si cred ca exact la infrastructura noastra de rahat se gandeste Musk! E stresat ca ninge si raman sate intregi fara curent. Impacati-va cu ideea si basta. L.E. Pentru cei care sustin ca o masina electrica polueaza prin toba de esapament invizibila, aruncati-va pe geam telefoanele, laptop-urile, calculatoarele, frigiderele, TV-urile, etc, pentru ca si ele polueaza prin aceeasi toba de esapament invizibila. Edited by ericmario, 08 January 2017 - 12:51. |
#30
Posted 08 January 2017 - 12:55
Ca produce si vinde este foarte bine, nimeni nu contesta asta. Eu ii doresc s-o faca si de acum inainte, ba chiar de 100x mai mult si mai bine ca pana acum.
Ceea ce spun eu si altii (si unde esuezi tu de a prinde ideea principala, ca in multe alte dati, nico surpriza aici) este ca Tesla nu este si nu va fi Sfantul Graal in ale masinilor. |
#31
Posted 08 January 2017 - 13:01
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 12:17, said:
Nu numai nemtii radeau cu gura pana la urechi cand au vazut asta, chiar si eu radeam de ma prapadeam. Și ce o sa mai razi când o sa iti impoziteze dieselul de o sa te uiți la el cu jale. Alții o sa își producă singuri curentul pe case și o sa le arate degetul la companiile electrice și petroliere. Succes la forat după petrol în spatele casei. Cred ca e un fel de bucurie meschina cand vezi pe altul mult mai prost ca tine. Tot la fel m-am bucurat de aia care stateau la coada cu saptamanile sa prinda "noul" iPhone. Serios vorbind, lumea e plina de batuti in cap, e pacat sa nu apara unul din cand in cand sa-si bata joc de ei. Daca te-a bucurat lansarea inseamna ca esti consumator de marketing extravagant. nicidecum utilitatea produsului in sine. Ma bucur pentru bucuria ta. Explica-mi ce știi despre utilitatea mașinii electrice. Te-as invita doar sa dai o tura de 5 minute cu o electrica, de preferat Tesla, ai sa vrei sa iti vinzi toate benzinarele și tractorasele ca sa iti cumperi una. Serios? Tot la lansarea aia ai aflat? Elon Musk's growing empire is fueled by $4.9 billion in government subsidies Se știe ca aceasta e o știre produsa de petroliști. Doar ca tu încă nu ai aflat. GM a primit ajutoare atat de consistente pentru ca daca se prabusea, avea un impact devastator asupra economiei americane. Ar fi fost zeci de milioane de salariati afectati. Cu Tesla e doar o extravaganta a unui care este exploatata in spiritul "visului american". Nu ai capacitatea de a vedea o imagine mai ampla, când o tehnologie veche dispare este înlocuită de una mai puternica, generatoare de mai multe locuri de munca și venituri. Trump (marele susținător petroliștilor și carbunarilor) începe sa vadă cate locuri de munca genereaza energia renovabIla, tu încă nu. Eu stiu raspunsul pentru care Tesla are un asemenea profit: pentru ca te fac pe tine si pe altii sa credeti ca masina e mult mai tare decat e cu adevarat. Astfel umfla pretul mai mult, remanandu-le un profit mai baban. Doar ca inca nu e pe profit, dar asta este alta treaba Nu e pe profit pt ca reinvestește tot ce produce, asa cum făcea Amazon și uite unde au ajuns. Tot nu vezi mai departe se ochelarii de cal. Comparatia asta nici macar puerila nu pot s-o numesc. Orice copil de azi cunoaste diferenta dintre un cal si o masina, fie ea si de la inceputul secolului trecut. De ce ar trebui sa platesc azi un pret mult mai mare pentru o masina mult mai slaba? Dieselul sau benzinara de azi mananca ovaz, se balega-n curte, se imbolnaveste sau oboseste cand ti-e lumea mai draga? Ce argumente tari ai... De Nokia vs Apple ai auzit? De Kodak ai auzit? Asa, si? De ce ar trebui sa ma extaziez la fel ca tine? Altii faceau teste cu masini autonome cand Elon Musk era prin ciclul primar. Exact, dar uită-te la cat de "frumoase" sunt mașinile alea și cati oameni le cumpăra vs tesla. Sa inteleg ca iti place Norvegia, de aici vesnica placa, argumentul suprem: Norvegia. da ce stii tu despre Norvegia, altceva decat ca acolo e misto ca se cumpara masini electrice? Stii ca Norvegia este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de petrol? Cu toate acestea, stii ca energia electrica la ei este produsa in proportie de peste 99% din surse regenerable: hydro, wind, etc? Daca de maine renuntam la masinile clasice, de unde face rost de curent? De la termocentralele cu carbune? Stii ca principala sursa de curent a americanilor este tot carbunele, la fel cum este si in lume? Nu incerci sa-ti imaginezi ce impact asupra mediului va avea carbunele ars pentru producere energiei electrice? Motoarele actuale sunt mult mai putin poluante decat o electrica care isi incarca bateriile din carbunele ars in termocentrale. Sunt cifre și studii care arată că nu ai dreptate. O electrica, chiar dacă ar incarca din surse poluante tot ar polua mai putin ca o masina tradiționala.
Edited by calinkgb, 08 January 2017 - 20:09.
|
#32
Posted 08 January 2017 - 13:03
ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 12:47, said:
Eu nu inteleg care-i scopul topicului asta? Doar ca sa avem discutii in contradictoriu? Cum de ce? pentru a-l proslavi pe Musk, pentru a intelege cat de asol a fost inainte si cat de misto o sa fie dupa... ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 12:47, said: L.E. Pentru cei care sustin ca o masina electrica polueaza prin toba de esapament invizibila, aruncati-va pe geam telefoanele, laptop-urile, calculatoarele, frigiderele, TV-urile, etc, pentru ca si ele polueaza prin aceeasi toba de esapament invizibila. Iar incepi cu argumente... |
#33
Posted 08 January 2017 - 13:07
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 12:17, said:
Daca de maine renuntam la masinile clasice, de unde face rost de curent? De la termocentralele cu carbune? Stii ca principala sursa de curent a americanilor este tot carbunele, la fel cum este si in lume? Nu incerci sa-ti imaginezi ce impact asupra mediului va avea carbunele ars pentru producere energiei electrice? Motoarele actuale sunt mult mai putin poluante decat o electrica care isi incarca bateriile din carbunele ars in termocentrale. Trendul in momentul de fata este renuntarea la carbune si trecerea la hydro,solar si wind. |
|
#34
Posted 08 January 2017 - 13:23
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 13:03, said:
Cum de ce? pentru a-l proslavi pe Musk, pentru a intelege cat de asol a fost inainte si cat de misto o sa fie dupa... Pentru frigider, TV, telefon, etc nu ai o alternativa mai putin poluanta. Ba ai, dar nu le cunosti tu Pentru o electrica alimenatta de la termocentrala, ai o alternativa mult mai buna, cu 100 de ani de evolutie in spate. Adica dupa parerea ta e mai bine sa dam banii la arabi pe petrol sau sa starneasca americanii razboaie pe acolo, sau sa dam banii la minerii din valea jiului, decat sa iti pui niste panouri pe casa, o morisca in spate casei, si niste baterii in beci, si sa iei energia din natura, nu? si prefer o masina cu 12 piese in miscare decat un motor la fel de complicat ca un ceas elvetian. Iar incepi cu argumete... ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 12:47, said:
Eu nu inteleg care-i scopul topicului asta?Scopul era de a pune cap la cap niste idei si noutati recente pentru a ne face o idee mai buna despre ceea ce vom vedea in curand cand vor incepe sa vanda Modelul 3 Doar ca sa avem discutii in contradictoriu?Pai tot timpul apar cativa Gigi-Contra cand vine vorba de masinile electrice. Eu ii cred ca cea mai buna masina e a lor si sunt inchistati si reticenti la nou. Ca va convine sau nu, Tesla produce si vinde. Cu avantaje si dezavantaje, ca e frig sau e canicula, produce si vinde. Si cred ca exact la infrastructura noastra de rahat se gandeste Musk! E stresat ca ninge si raman sate intregi fara curent. Impacati-va cu ideea si basta. L.E. Pentru cei care sustin ca o masina electrica polueaza prin toba de esapament invizibila, aruncati-va pe geam telefoanele, laptop-urile, calculatoarele, frigiderele, TV-urile, etc, pentru ca si ele polueaza prin aceeasi toba de esapament invizibila. Edited by calinkgb, 08 January 2017 - 20:10. |
#35
Posted 08 January 2017 - 13:42
diabolik213, on 08 ianuarie 2017 - 13:07, said:
Trendul in momentul de fata este renuntarea la carbune si trecerea la hydro,solar si wind. Nu stiu ce reprezinta filmul tau. Dac nu-mi spui ideea din el, nu-mi voi pierde vremea. Scuze inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 13:01, said:
Sunt cifre și studii care arată că nu ai dreptate. O electrica, chiar dacă ar incarca din surse poluante tot ar polua mai putin ca o masina tradiționala. Nu ma indoiesc ca sunt cifre si studii care "dovedesc" ce spui, insa cred ca ele vin de la cei care au interese gen Tesla. Pana una alta iata alte cifre si studii postate pe site-ul Academiei Nationale de Stiinte a SUA: 1. Mortalitatea anuala a benzinei (referinta) fata de diesel si de masinile electrice alimentate de la termocentralele pe carbune (EV coal) Diesel-ul o are chiar mai mica decat a benzinei, care o are la randul ei muuult mai mica decat a masinilor electrice alimentate din carbune (EV coal). [ https://s17.postimg.org/pdo68c86j/F2_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 2. Impactul negativ asupra mediului relativ la cel al benzinei. Din nou, la diesel este cu -, asadar impact pozitiv. Cel mai naspa stau electricele cu carbune [ https://s17.postimg.org/fhn38p2ej/F3_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 3. Poluarea relativa in SUA Ia priveste cum sta EV coal fata de benzina si diesel. [ https://s17.postimg.org/ect13bfxn/F1_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mesajul original impreuna cu link-urile catre sursa le gasesti AICI. |
#36
Posted 08 January 2017 - 14:14
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 12:55, said:
Ceea ce spun eu si altii (si unde esuezi tu de a prinde ideea principala, ca in multe alte dati, nico surpriza aici) este ca Tesla nu este si nu va fi Sfantul Graal in ale masinilor. ps. Imi place cand vad ca incerci sa pari superior. valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 13:03, said: Pentru frigider, TV, telefon, etc nu ai o alternativa mai putin poluanta. Pentru o electrica alimenatta de la termocentrala, ai o alternativa mult mai buna, cu 100 de ani de evolutie in spate. Iar incepi cu argumente... Acum incearca sa raspunzi la intrebarea asta: daca tu iti incarci sau nu masina electrica de la retea, termocentrala aia care produce curentul electric, consuma mai mult sau mai putin carbune? Hai ca-ti spun eu: consuma exact la fel, nici mai mult, nici mai putin. valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 13:03, said:
Cum de ce? pentru a-l proslavi pe Musk, pentru a intelege cat de nasol a fost inainte si cat de misto o sa fie dupa... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users