Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 

Constructie casa. Ce, cat si cum?

- - - - -
  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#1
puma_rider

puma_rider

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 01.06.2008
Suntem o familie mica. Parinti si copil mic.
Parintii, cu ceva sechele in urma traiului la bloc, au decis ca e nevoie de o casa.
Buget? ce buget? nu avem nimic deoparte.
Solutia? Etape. Cam 10000 E per etapa.(vedem mai tarziu un pic ce si cum optimizam)
Prima etapa: terenul a fost achizitionat. Estimam ca pe la inceputul anului 2017 scapam de datorii.
Pana atunci incercam sa vedem ce putem face mai departe.
Si habarnist fiind, am inceput sa citesc pe aici sa imi fac o idee ce si cum.
Si ce sa vezi? Am gasit raspunsuri, dar au generat de 10 ori mai multe intrebari.
Nu mai spun de cate chestii am aflat, de care nici nu stiam ca exista.
Si cate grozavii si chestii descurajante.
Dar am vazut si oameni buni si priceputi care nu se dau inapoi sa dea un sfat si a impartasi din expertiza si/sau experienta lor.
Si ma gandesc ca ne-or ferici si pe noi cu ceva raspunsuri si sfaturi bune.
Am citit prin cateva jurnale si am observat ca uneori intrebarile veneau cam tarziu si mare lucru nu se mai putea face, lucrarea fiind inceputa si chestii deja batute in cuie.
Si am zis mai bine intreb de pe acum.

Terenul nu are tocmai o forma favorabila, 500mp avand  latime de 13m.
Am atasat la CU de informare un plan de situatie si se pare ca putem obtine 7m latime a constructiei. Posibil chiar 8. Dar as face planurile in zona de siguranta cu 7m
Situat la drum public, curent si gaze peste drum.
Ce am dori noi? O casa.
Cat de mare? Pai nu stim. Mica dar incapatoare. Posted Image
2 dormitoare, bucatarie, living, 2 grupuri sanitare, camera tehnica, camara si un mic birou. (la categoria vise adaugam un mic beci)
Si acum incep intrebarile.
a) 80-90mp utili E ok? Nu vrem camere mari dar nici meschine. Optim util/cost

b ) Parter, p+m sau p+1? Terenul fiind mic ne-ar ajuta sa mergem pe verticala insa cu ce costuri?  
Am observat ca multi prefera mansarda in locul unui etaj. De ce? E diferenta de de impozitare asa mare? taxele pe autorizatie constr sunt mult mai mari?
Pentru ca mari economii nu se fac la mansarda deorece costurile de izolare si finisare sunt mai mari decat in cazul unui etaj, dar la care se plateste in plus zid si placa.
Parca as prefera doar parter deorece nu se mai pierde spatiu si bani cu scara si alte chestii. Insa e posbil datorita latimii limitate a casei sa nu iasa ceva optim.

c) Citind pe aici, am vazut, ca la noi materialele alternative (lemn, metal cu spuma poliuretanica) nu aduc costuri semnificativ mai mici si pot genera dureri de cap mai tarziu deorece e greu de gasit materiale bune si mesteri buni la costuri mai mici. Sau in cazul materialelor noi nu stim cum se comporta dupa mai mult de 10-15 ani si nu m-as baza pe declaratiile firmelor ce produc astfel de materiale de generatie noua. Concluzia ar fi: materiale clasice.
Tot citind eu pe aici inclin spre structura cadre. De ce? Nu am argumente la mine asa ca pot fi contrazis. Asta e concluzia mea, profan fiind, citind un topic dedicat.
d) Caramida sau bca?  Caramida izoleaza termic(fonic?) mai bine, insa e casanta si costa mai mult atat ca material cat si la manopera.
BCA e mai ieftin, se zideste cu efort mai mic, nu este casant (la cutremur ma refer) iar eventualele probleme termice se pot compensa din termoizolatie. Aici iar e o discutie. Poate in cazul BCA e necesar un zid mai gros si/sau extracosturile cu termoizolatia il fac sa devina nerentabil. Sau ce alte incoveniente are BCA?
Peste tot se pune problema costurilor. Totusi nu vreau sa imi bat joc. Doar sa merg pe raportul optim in cunostinta de cauza.

Si cu siguranta vor fi chestii la care nu m-am gandit. Va rog, lucruri importante, dati-mi cu ele peste ochi aici. In faza de executie nu e tocmai potrivit sa inveti din greseli

Cam atat in noaptea asta, dar negresit vor mai fi intrebari.

Mutumiri.

#2
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Bugetul e mic, temporizarea e un lucru rau.

Analizeaza utilitatea camerei tehnice. Analizeaza panza freatica din zona si apoi alegi beci. Poate fi o idee rea.

Structura in cadre nu se justifica la o casa. Oricum zidarii nu o vor face corect (zidaria dupa realizarea cadrelor) sau daca o fac zidesc prost incastrarea de sus. Alege deci structra mixta zidarie-stalpisori din b.a.

BCA de calitate e mai scump decat caramida. Mergi linistit pe caramida cu goluri mari de 25-30, cat iese din proiect.

#3
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Beciul este un lucru excelent;cu cat mai mare cu atat mai bine.Daca incalzirea va fi pe gaze,ia in consideratie si incalzirea prin pardoseala.Desi este mult mai scumpa la etapa de constructie,in timp vei observa avantajele.
Lasa suficient loc intre constructie si drumul de acces;in primul rand din cauza eventualului zgomot si apoi ...sa nu se trezeasca vreun primar ca vrea sa lateasca drumul...au mai fost cazuri...
Nu ai spus nimic daca exista canalizare in zona;gandeste instalatia casei si pt o eventuala racordare la o canalizare ce se va construii in viitor.O eventuala fosa septica,mai departe de casa si mai aproape de drum(pt golire)
Si nu in ultimul rand,incearca sa te ridici cu parterul cat mai sus fata de suprafata solului.Daca as mai face o casa ,personal m-as ridica la cel putin 1m...Din pacate nu putem da timpul inapoi sa reparam greselile.

Edited by gcom61, 22 October 2016 - 06:33.


#4
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
În primul rând SPor maxim și noroc, o să aveți nevoie.
Acum, pe punctele menționate de tine:
a ) 80-90 mp utili e posibil să nu fie suficient. Casa mea are cică 132mp utili (din păcate habar n-am dacă terasa - 24mp - intră aici sau ba) și parterul parcă ar fi mers ceva mai mare. Pe de altă parte, etajul e foarte generos ca suprafețe, așa că e posibil să iasă ok dacă ai un arhtect bun. Eu n-am avut.
b ) Ai remarcat bine. Mansarda îți oferă locul necesar fără să mai torni placă peste etaj, ceea ce se transmite în costuri reduse la beton și armătură și zidărie (peretele e ceva mai scund). Sincer, nu te-aș sfătui să faci numai parter pe locul ăla. O casă numai parter cere un loc cam pătrat ca să elimine senzația aia de vagon, iar locul tău e prea îngust pentru așa ceva. Pe de altă parte, scara nu ocupa foarte mult loc și locul de sub ea este un spațiu de depozitare foarte util. În plus, etajul ajută la micșorarea cheltuielilor cu acoperișul și fundația, deloc de neglijat.
c ) Nu sunt suficient de specialist în materiale, dar la modul cum ai tu bugetul structurat, nu cred ca se pretează altceva decât materiale clasice. O casă din lemn se cam cere ridicată într-un singur șut, ca să n-o lași expusă la intemperii. Iarăși, sistemul de construcție pe cadre din beton cu zidărie de umplutură e de obicei recomandat la clădiri mari. Zidărie autoportantă ar părea mai potrivit pentru construcția ta. Cărămida eficientă e un material destul de prietenos și la buget și la comportament. Casa mea a trecut prin două cutremure deja, și nu s-a întâmplat absolut nimic. Aparent e suficient de elastică încât sa nu se crape tencuiala așa ușor. BCA e nițel cam higroscopic. Probabil se poate folosi bine-mersi și la case, dar trebuie grijă mare de tot la hidroizolație.
Sper că ți-e de folos răspunsul meu. SPor!

#5
garlic666

garlic666

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 09.11.2014
a)sa nu faceti camere de 10mp, ca e exact calitatea spatiala al unui apartament comunist, doar ca 'apartamentul' dvs va avea forma de casa. La bucatiarie as zice minim 12mp (eventual 15 daca include si locul de luat masa), camera de zi 20mp, dormitor la un copil 12-15, la doi copii minim 15mp. Dormitorul matrimonial min 15mp. Baie mare 5-6mp, toaleta 2-3mp.

Cu proiectare eficienta se pot face minuni dpdv eficenta al spatiului. Sunt mii de exemple pe net cum se pot eficientiza spatiile mai mici. Din experintea mea de arhitect, si ce am vazut la proiectele din Romania, as zice sa aveti mare atentie cu mobilatul, in faza de PROIECT. As recomanda ca proiectul sa includa tot ce inseamna mobilier fix (blatul de bucatarie, echipmanetul din bai, locuri de depozitare, etc).

Ca si ideea, puteti sa mergeti la IKEA la zona unde sunt camerele amenajate, unde sunt scrise mp aferenti la fiecare incapere si asa poate va dati seama mai usor de ce aveti nevoie si dupa aia e mai usor sa calculezi un pret ;)

#6
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
80-90 m2 este putin. Altfel ce facem... ca e unul din motivele pentru care plecam de la bloc.
Casa mea are 140 m2 utili pentru 2 persoane si nu mi se pare "viloaie".. este...casa normala. Nu facem casa ca sa nu ne ploua.. Trebuie si ea sa arate intr-un fel si sa iti incapa lucrurile in ea..
Altfel le tinem ca la bloc,"claie peste gramada"..si o sa ai dulapuri in toata casa.

Daca aia 10.000 de euro ii strangi anual,apuca-te. Dar daca ii strangi in 2-3 ani... o sa dureze o vesnicie si te vei descuraja.

Aaaa...uita de BCA. Ala e pentru cotete nu pentru case.

#7
lestad_25

lestad_25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,317
  • Înscris: 28.07.2010
De ce doar 7-8 metri , scrie in C.U. retrageri minime de 3 m, nu scrie si de acordurile vecinilor sa te moti apropia mai mult de limita ?
a - daca te referi la un 80-90 mp la sol + mansarda/etaj  ar putea fi ok , atata timp cat nu vrei living mae si camere mai mult decat sunt necesare, in cazul meu am amprenta la sol de 92 mp + terasa (terasa deobisei apare ca si suprafata construita dar separat cu o estimare mult mai mica )
b-pori face si casa tip parter dar in cazul tau va trebui sa fi mai creativ si sa accepti  o forma mai deosebita din start sa imparti functiunile in casa sa fie ceva un forama de U. diferentele nu sunt atat de mari intre P+M si P+IE, depinde mult ce iti place . Daca faci parter vei avea un hol mai mare sa ajunga in toate camerele iar in caul unei case P+m sau P+E daca esti hotarat si dai de un arhitect cu care poti colabora ok poti sa sa elimini mult din holul nefolositor, ba mai poti sa iti faci o debara sub scara (camara, debara , dresinguri si alte spatii de depozitare la o casa sunt necesare, dresingul conteaza mult si de cantitatea de haine care o ai . dar in mod cert ai o matura, un faras si un uscator de haine + multe alte chesti care nu vrei sa le vezi toata ziua si cand nu le folosesti )
c- inainte de a purcede la o solutie diferita de a construi casa iti recomand sa mergi la cineva care sta in case de lemn/osb/metal sau ce o mai fi sa intrebi lumea despre confort daca au fost sau nu mai ieftine .... si multe alte detalii. (nu alege o structura direct din confortul scaunului) pe hartie si casele facute in materiale reciclate *gen ziare vechi , par a fi o idee geniala  -http://www.treehugger.com/tiny-houses/tiny-home-500-dollars-scott-brooks-transforming-tiny-home.html
d - si bca-ul crezi ca nu e casant ca si fapt divers, caramida are o rezistenta la compresiune ceva mai mare. Bca-ul este limitat in construire in zonele seismice (verifica harta de pe situl lor) in functie de zona ta, undeva parca nu e permis numai P , iar la cadre nu inteleg de unde ai ajuns la concluzia aia structura de rezistena nu o sa o poti face asa etapizat si te va scoate din calcul.

#8
floringhe

floringhe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 91
  • Înscris: 16.05.2016

 puma_rider, on 22 octombrie 2016 - 00:52, said:

Suntem o familie mica. Parinti si copil mic.
Parintii, cu ceva sechele in urma traiului la bloc, au decis ca e nevoie de o casa.
Buget? ce buget? nu avem nimic deoparte.
Solutia? Etape. Cam 10000 E per etapa.(vedem mai tarziu un pic ce si cum optimizam)
Prima etapa: terenul a fost achizitionat. Estimam ca pe la inceputul anului 2017 scapam de datorii.
Pana atunci incercam sa vedem ce putem face mai departe.
Si habarnist fiind, am inceput sa citesc pe aici sa imi fac o idee ce si cum.
Si ce sa vezi? Am gasit raspunsuri, dar au generat de 10 ori mai multe intrebari.
Nu mai spun de cate chestii am aflat, de care nici nu stiam ca exista.
Si cate grozavii si chestii descurajante.
Dar am vazut si oameni buni si priceputi care nu se dau inapoi sa dea un sfat si a impartasi din expertiza si/sau experienta lor.
Si ma gandesc ca ne-or ferici si pe noi cu ceva raspunsuri si sfaturi bune.
Am citit prin cateva jurnale si am observat ca uneori intrebarile veneau cam tarziu si mare lucru nu se mai putea face, lucrarea fiind inceputa si chestii deja batute in cuie.
Si am zis mai bine intreb de pe acum.

Terenul nu are tocmai o forma favorabila, 500mp avand  latime de 13m.
Am atasat la CU de informare un plan de situatie si se pare ca putem obtine 7m latime a constructiei. Posibil chiar 8. Dar as face planurile in zona de siguranta cu 7m
Situat la drum public, curent si gaze peste drum.
Ce am dori noi? O casa.
Cat de mare? Pai nu stim. Mica dar incapatoare. Posted Image
2 dormitoare, bucatarie, living, 2 grupuri sanitare, camera tehnica, camara si un mic birou. (la categoria vise adaugam un mic beci)
Si acum incep intrebarile.
a) 80-90mp utili E ok? Nu vrem camere mari dar nici meschine. Optim util/cost

b ) Parter, p+m sau p+1? Terenul fiind mic ne-ar ajuta sa mergem pe verticala insa cu ce costuri?  
Am observat ca multi prefera mansarda in locul unui etaj. De ce? E diferenta de de impozitare asa mare? taxele pe autorizatie constr sunt mult mai mari?
Pentru ca mari economii nu se fac la mansarda deorece costurile de izolare si finisare sunt mai mari decat in cazul unui etaj, dar la care se plateste in plus zid si placa.
Parca as prefera doar parter deorece nu se mai pierde spatiu si bani cu scara si alte chestii. Insa e posbil datorita latimii limitate a casei sa nu iasa ceva optim.

c) Citind pe aici, am vazut, ca la noi materialele alternative (lemn, metal cu spuma poliuretanica) nu aduc costuri semnificativ mai mici si pot genera dureri de cap mai tarziu deorece e greu de gasit materiale bune si mesteri buni la costuri mai mici. Sau in cazul materialelor noi nu stim cum se comporta dupa mai mult de 10-15 ani si nu m-as baza pe declaratiile firmelor ce produc astfel de materiale de generatie noua. Concluzia ar fi: materiale clasice.
Tot citind eu pe aici inclin spre structura cadre. De ce? Nu am argumente la mine asa ca pot fi contrazis. Asta e concluzia mea, profan fiind, citind un topic dedicat.
d) Caramida sau bca?  Caramida izoleaza termic(fonic?) mai bine, insa e casanta si costa mai mult atat ca material cat si la manopera.
BCA e mai ieftin, se zideste cu efort mai mic, nu este casant (la cutremur ma refer) iar eventualele probleme termice se pot compensa din termoizolatie. Aici iar e o discutie. Poate in cazul BCA e necesar un zid mai gros si/sau extracosturile cu termoizolatia il fac sa devina nerentabil. Sau ce alte incoveniente are BCA?
Peste tot se pune problema costurilor. Totusi nu vreau sa imi bat joc. Doar sa merg pe raportul optim in cunostinta de cauza.

Si cu siguranta vor fi chestii la care nu m-am gandit. Va rog, lucruri importante, dati-mi cu ele peste ochi aici. In faza de executie nu e tocmai potrivit sa inveti din greseli

Cam atat in noaptea asta, dar negresit vor mai fi intrebari.

Mutumiri.

daca ai terenul , fa proiectul si apucate de constructie , lasa forumul , sa iti faci o casa nu este chiar motor de nava spatiala .....
sfat : fa un P+1 , foloseste caramida si tigla .

#9
puma_rider

puma_rider

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 01.06.2008
a) Momentan locuim la bloc intr-un apartament de 2 camere 55mp. Si nu ne-a ramas mic inca. Posted Image
Nu spatiul ne apasa pe noi la bloc. De aceea am considerat ca 80-90mp ne este suficient. (total, nu pe nivel )
Living 18mp, dormitoare 2X12-13mp, birou(spatiu multifunctional) 10mp, bucatarie 10-11mp, baie 5mp, toaleta 2mp, ct 2mp,camara1mp.
Total (fara beci) 75mp. La asta se adauga diverse spatii reziduale sau mai stiu eu ce, al caror procent nu il stiu.
Deasemeni nu am idee cat ar trebui sa fie suprafata construita ca sa se obtina suprafata utila data.
Din cate am vazut estimarile de costuri se fac pe mp construit.

Important, costurile. Atat consider eu ca ne permitem. Altfel durata constructiei va fi mult prea mare.


O vecina situata la circa 20m are beci sapat sub o magazie si lipit cu pamant. Il are de multi ani a zis ca nu a avut umezeala. Aparent e ok. Tot de la vecina am aflat ca prima panza de apa ar fi la 20m adancime. Banuiesc ca un studiu geo imi va spune mai multe. Habar nu am care sunt costurile suplimentare pentru beci.(4mp cred ca e suficient) Un reper ar fi de mare ajutor.

b ) Si eu ma tem ca doar P va duce la o dispunere ciudata a camerelor cu ceva spatiu pierdut la holuri. Desi aduce costuri la fundatie si acoperis (ar fi bun un reper) la aceeasi suprafata, ai mai putin zid la exterior(+izolatie) fata de P+1 nu ai costurile cu scara iar probabil placa superioara e mai usor de facut netrebuind sa suporte acelasi sarcini ca in cazul unui etaj. E permis doar parter fara placa superioara.
Mansarda pare mai costisitoare la capitolul izolatie + finisare + remediere probleme acoperis. Toate lucrarile se fac prin spatiul locuibil deci necesita solutii mai costisitoare si atentie sporita. Are un mare avantaj. In cazul unei incalziri mixte gaz/lemn ce include semineu/soba la parter, cosul poate incalzi mansarda. Deasemeni poate fi amenajata intr-o etapa ulteriara. (cu dureri de cap si mizerie)



c) Ma gandeam ca pe cadre se poate etapiza mai usor.
Adica structura de rezistenta poate sta un an neprotejata fara sa sufere prea mult. Zidaria nu stiu cum trece iarna daca nu e protejata.
Sau cu un efort se poate face structura pe cadre dar punerea in opera ca la zidarie portanta. Cica structura pe cadre are comportament seismic mai predictibil.(am preluat idei de altii eu nefiind specialist)  E mai scumpa o astfel de abordare? Estimativ cu cat?
Acuma tine si de arhitect pe care credeam ca l-am gasit dar momentan nu a raspuns de o saptamana la mail si incep sa am indoieli.
d)  BCA as fi preferat in conditiile in care aduce costuri semnificativ mai mici. Un calcul la metru cub e relevant sau sunt multe alte chestii de care trebuie sa tin cont?


Problema cu cei 7m latime. In CU de informare se specifica retrageri  de 3,5m fata de limitele laterale pt accesul masinilor de pompieri. Insa am atasat un plan de situatie cand am cerut CU de informare unde am prevazut o retragere doar de 1m pt una din laterale si nu au fost obiectii.(conditia ca pe latura sa fie doar aerisiri si geam mat) Daca facem geamuri acolo vor trebui 2 metri deorece pe latura aceea terenul are multi copropietari si e greu de obtinut un acord) Daca as fi avut permisiunea sa atasez o imagine ar fi fost altceva.
Dar poate shimbam putin pozitia casei si o punem la 1m  de latura nordica a terenului. Aceasta se invecineaza cu un lot cu o latime de de 4.5m ce va deservi ca acces pt alte loturi din spate. Deci masinile de pompieri au acces la acea latura. Terenul nostru are acces direct si la drum principal.
Totusi nu vrem sa ne "latim" prea mult casa,deorece am fragmenta curtea.(fata-spate).
Nu am mentionat reteaua de apa pt ca e doar o promisiune. Pt canalizare sunt sanse mici, existand probleme tehnice.(o cale ferata plus probleme de elevatie fata de statia de epurare)

Multumesc pentru sfaturi si urari.

#10
lestad_25

lestad_25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,317
  • Înscris: 28.07.2010
Daca tot ai terenul un sfat generig mergi dimineata si seara pe teren sa vezi cum cade umbra vecinilor astfel vei sti cum sa pozitionezi casa fata de alineamntul stradal, faza cu geamul mat la sub 2 metri merge servita asa de ocazie (dobicei e agreat zidaria de caramida de sticla) am vazut cazu cu panouri fixe metalice care permit ventilatia, dar deobicei se lasa cu "plicuri plasate in buzunarul comisiei de receptie"
Pentru a ramane cu un 70-80 mp util iti mai trebuie vreo 15-20 de holuri pentru a ajunge la acele camere , cum deja parca sa scris incearca sa nu faci camere de 10 mp,  imagineaza-ti un pat dublu in camera aia . eu cand am pozitionat casa m-am retras cu 3,5 metri intr-o parte si 4,8 in cealata , si inca mi se pare putin . De regula subsolurile aduc costuri in plus nu ceva exagerat dar aduc, Manuza  treaba aia cu lasati spatiu sa treaca autoutilitara pompierilor, in caz de incendiu nu va parca nici un pompier lucid masina in acel spatiu de 3-3,5 metri dintre gard si casa atata timp cat casa teoreti este in flacari, cel mult se vor aventura cei cu pompa de beton si ocazional cate o masina cu gabarit mare daca e cazul  (gen lemne, cand te muti si duci mobila...). Daca se aplica normele din codul civil  se poate constru isi la 60 cm fata de limita (fara acordul vecinilor)

#11
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 puma_rider, on 23 octombrie 2016 - 00:01, said:

nu am idee cat ar trebui sa fie suprafata construita ca sa se obtina suprafata utila data.
Tipic,  Suprafata utila = 75 % din suprafata construita.

util = 0.75 * construit
construit = 1.33 * util

#12
puma_rider

puma_rider

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 01.06.2008

 lestad_25, on 23 octombrie 2016 - 00:43, said:

Daca tot ai terenul un sfat generig mergi dimineata si seara pe teren sa vezi cum cade umbra vecinilor astfel vei sti cum sa pozitionezi casa fata de alineamntul stradal, faza cu geamul mat la sub 2 metri merge servita asa de ocazie (dobicei e agreat zidaria de caramida de sticla) am vazut cazu cu panouri fixe metalice care permit ventilatia, dar deobicei se lasa cu "plicuri plasate in buzunarul comisiei de receptie"

Nu pot modifica pozitia casei. Datorita terenului nu poate fi orientata decat intr-un singur fel.
Nu pot cere acordul vecinilor (sunt mai multi succesori care se pare ca nu se inteleg intre ei)
Se pare ca in sfarsit pot atasa fisiere. Posted Image O imagine face cat o mie de cuvinte....

Geamuri mate....
Nu exista reglementari in sensul asta? Ceva de genul: trebuie sa fie amplasat la inaltimea minima x, laturile verticale sa nu depaseasca y cm iar cele orizontale z cm. Nu as vrea caramida de sticla si nici sa stau cu frica ca poate cei din comisia de receptie nu vor sa accepte solutia aleasa.

Intre timp au mai aparut noutati.
Finantare: Aprox 40000 (care nu vor fi disponibili chiar toti odata dar nu va fi nevoie de etapizare pe ani)
In banii astia ne gandeam ca poate reusim P+M 70mp amprenta la sol. Nu ma astept sa fie la gata insa macar parterul sa fie amenajat si locuibil, mansarda sa fie doar izolata fara finisaje. Acum nu stiu cum o sa inghesuim la parter: living, bucatarie, un dormitor, baie si camera tehnica (+ scarile care duc la mansarda)
Ma tem ca daca marim amprenta la 80mp nu ne mai incadram cu banii (in banii astia trebuie rezolvate si altele: curent+gaz +gard+put+fosa)

Ma mai bantuie o idee. Incalzire mixta. Adica sa avem un semineu sau soba. Acum depinde iar de finante. Am impresia ca semineul e mai scump si mai pretentios. (dar arata tare bine) Soba nu e foarte estetica insa pare mai eficienta termic, la costuri intiale cat si in exploatere, fara mari pretentii la materia lemnoasa.

Avem o oferta de servicii arhitectura.
Care arata cam asa:
4E/mp DTAC(Proiect arhitectura+Rezistenta+Instalatii) +documentatia pt obtinerea autorizatiei de imprejmuire)
+100E verificare arhitectura + rezistenta DTAC de catre un verificator atestat (cica asa se cere)
+2E/mp proiect tehnic structura cu verificare(parca e o parte din proiectele DTAC) care aduce pe hartie materiale, consumul lor, costuri, calitatea constructiei si facililiteaza dirigintelui urmarirea executiei
+1E/mp proiect tehnic instalatii electrice. E absolut necesar? nu de alta dar electrica se va face sigur in regie proprie(am citit la unii forumisti ca 90% e maculatura ce invoca norme si metodoligii si f putin se refera efectiv la instalatia proriuzisa)
+1E/mp p.t. sanitare(astea se calculeaza tot in functie mp construit sau util?)
Nu inteleg de ce trebuie sa platesc direct proportional mai mult instalatiile sanitare daca eu am livingul mai mare, baile si dimensionarea instalatiilor ramanad relativ aceleasi indiferent de dimensionarea totala a casei)  
+1E/mp instalatii termice
Intrebarea ramane la toate p.t. de instaltii: Care este necesitatea si care este beneficiul de pe urma lor?

Se mai faciliteaza obtinerea de autorizatii si avize dar astea sunt tratate separat.

Nu se mentioneaza nimic despre calculele energetice (termosistem + calculele aferente)
Mai sunt alte servicii care ar putea fi incluse (cu plata aferenta)

Mi sa amintit de o procedura ciudata referitoare la un aviz de la sanatate. Ceva de genul ca trebui sa aduc (personal)un inspector care va da un aviz. Ce aspecte urmareste acest aviz? (dimensiuni camere, ventilatie, lumina naturala???) Nu de alta dar de cate ori mi se mentioneaza ca un aviz iese in urma evaluarii facute de un om aflat pe teren ma cam apuca nelinistea. As vrea sa fac totul cum trebuie si sa nu existe loc de interpretari si aprecieri ochiometrico-subiective.

Se precizeaza avans 30%(cu care sunt de acord) si restul la predarea documentatiei.(lucru cu care nu sunt chiar de acord) As imparti plata in 3 transe ultima fiind la receptie.(chiar daca asta ar aduce o mica suplimentare a sumei totale) Asa ma gandesc ca arhitectul ar fi cointeresat si de executie si la sfarsit daca nu obtin receptia din varii motive sa dea vina exlusiv pe constructor pe care eu unul nu am priceperea sa-l urmaresc.
Acum fiind singura oferta de care beneficiez in momentul de fata nici nu pot evalua daca oferta este supapreciata sau subapreciata. (suprafata e mica dar nici nu ampretenti la design avangardist si solutii tehnice care rup gura targului)
Deasemnea nici nu doresc sa ajung la cel mai mic pret de pe piata, iar omul cu care colaborez sa faca totul in scarba. Doresc sa aflu pretul corect pt ca lucrarea sa fie de calitate. Aici m-ar ajuta niste pareri.

Un aspect care nu imi place e ca mi se raspunde foarte greu la intrebari? Pana si oferta a venit dupa ce am cerut-o de 2 ori pe mail, apoi telefonic. Ma tem ca voi colabora greu cu dna arhitect. Insa ma agat de ea pt ca stiu sigur ca are usi deschise pt avize si autorizatii+ recomandari referitoare la seriozitate (recomandari care la mine, pana acum, nu s-au concretizat) O parte din intrebarile de aici le-am tirmis pe mail acum doua zile insa pana acum nu am primit raspuns. Pana acum raspusurile intarziate au fost justificate prin lipsa de timp si chestii ce trebuiau facute urgent insa nu as vrea sa continui asa.


As mai avea niste intrebari referitoare la racordarea la energie electrica.  Stalpii de curent sunt peste drum si sunt destul de multe case in jur racordate la acea retea (nu este zona nou in dezvoltare) Teoretic nu a trebui sa fie probleme deosebite. Insa ...cineva mi-a spus ca enelul nu face racordarea definitiva decat atunci cand constructia e gata. Si atunci apar suprize de genul; nu mai avem rezerva de putere.
Cum se poate evita o astfel de situatie? Prin avizul de aplasament care trebuie obtinut de la Enel se garanteaza ca te poti conecta la reteaua existenta fara costuri colosale (cumpara transformator)? Stiu ca in cerere pt avizul de amplasament trebuie sa specifici daca doresti conectarea la retea precum si tensiune+putere necesara.
Se poate obtine racordare definitiva la retea si fara a avea constructia gata? Am intalnit oamni care aveau curent 380 de ani de zile fara ca macar sa fi inceput constructia.

Am renuntat la bca (mi sa psus ca odata udat isi schimba propietatile permanent)
Am renuntat la beci sub casa. Nu imi permit si poate fi sursa de probleme.

Multumiri

Attached Files


Edited by puma_rider, 25 November 2016 - 00:00.


#13
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,192
  • Înscris: 23.02.2007
No way Jose :D 40k casa locuibila nu se poate nici daca faci doar tu tot

#14
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
Eu zic ca se poate. El vb de 70 amprenta cu mansarda.
O sa fie f mica, dar o scoate în acea suma, cum spun el, cu mansarda nefinisata. M'as hazarda sa spun ca o s facă și la mansarda ceva în banii aia.
Dacă pune și osul la munca, o sa fie ok.

La rosu ar tb sa fie 20-22k cu acoperiș pus. 18k e strâns pt finisari, dar dacă nu are doua mâini stângi și pretenții mari, poate sa'si pună singur izolația, podelele etc. Lași pe mana meseriașilor tencuieli, instalații, geamuri etc.

Oricum, e în zona, nu are un buget ce nu'i permite sa pornească constructia.



Locul unde îmi ridic semne de întrebare e ce fel de casa o sa scoată în 70mp amprenta?

#15
lestad_25

lestad_25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,317
  • Înscris: 28.07.2010
Buget limitat daca vrei sa termini totul , va trebui sa fi foarte inventiv si dibaci :D, acuma in legatura cu geamurile alea mate , fixe ..... , pe deoparte legea e ok nu ai vrea sa te privesti cu un vecin la nici un metru distanta fata de el :D.
Tehnic vorbind cu un 40-50 k euro poti sa iti faci o casa dar trebuie sa fi dibaci sa sti sa mai  multe specializari dar sa ai si oameni care sa te ajute  fara sa incerce sa te jupaie de bani. In idee cam atata costa producerea  unei  case ridicate de un dezvoltator imobiliat si puse la vanzare cu 60-70 k euro, dar acolo se lucreaza cu multe disconturi , mesteri lucreaza pe viteza si sunt platit cu salar fix pe luna, In cazul meu ma apropri de final si trag linea la 40 k  la un 85 mp la sol , multa munca de la cofraje  la fier pana usii. Cum am zis trebuie sa fi destul de priceput  la multe si sa ai buni  prieteni prin multe locuri si domenii .
Partea de proiect  in bani aia am si eu cateva banuieli , probabil planse 1:100 extrem de simple (nu sunt preturi la proiecte de catalog gata facute?)  cam scump verificatorul ala , P.T. vine ca si completare la D.T.A.C. , mai ai si diriginte de santier  teoretic si conform legi trebuie sa faci casa cu firma (dar astea sunt alte aspecte ale aceasi problema). La parte de sanitare in final tot vei avea nevoie de ajutor la termice sunt mari sanse ca la final sa trebuiasca sa autorizezi centrala pe gaz si oricum vei plati un proiect de autorizatie, La curent trebuie sa sti ce vrei din multe puncte de vedere .

#16
zzagger

zzagger

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 16.04.2009

 puma_rider, on 24 noiembrie 2016 - 23:56, said:

Nu pot modifica pozitia casei. Datorita terenului nu poate fi orientata decat intr-un singur fel.
Nu pot cere acordul vecinilor (sunt mai multi succesori care se pare ca nu se inteleg intre ei)
Se pare ca in sfarsit pot atasa fisiere. Posted Image O imagine face cat o mie de cuvinte....

Geamuri mate....
Nu exista reglementari in sensul asta? Ceva de genul: trebuie sa fie amplasat la inaltimea minima x, laturile verticale sa nu depaseasca y cm iar cele orizontale z cm. Nu as vrea caramida de sticla si nici sa stau cu frica ca poate cei din comisia de receptie nu vor sa accepte solutia aleasa.

Intre timp au mai aparut noutati.
Finantare: Aprox 40000 (care nu vor fi disponibili chiar toti odata dar nu va fi nevoie de etapizare pe ani)
In banii astia ne gandeam ca poate reusim P+M 70mp amprenta la sol. Nu ma astept sa fie la gata insa macar parterul sa fie amenajat si locuibil, mansarda sa fie doar izolata fara finisaje. Acum nu stiu cum o sa inghesuim la parter: living, bucatarie, un dormitor, baie si camera tehnica (+ scarile care duc la mansarda)
Ma tem ca daca marim amprenta la 80mp nu ne mai incadram cu banii (in banii astia trebuie rezolvate si altele: curent+gaz +gard+put+fosa)

Ma mai bantuie o idee. Incalzire mixta. Adica sa avem un semineu sau soba. Acum depinde iar de finante. Am impresia ca semineul e mai scump si mai pretentios. (dar arata tare bine) Soba nu e foarte estetica insa pare mai eficienta termic, la costuri intiale cat si in exploatere, fara mari pretentii la materia lemnoasa.

Avem o oferta de servicii arhitectura.
Care arata cam asa:
4E/mp DTAC(Proiect arhitectura+Rezistenta+Instalatii) +documentatia pt obtinerea autorizatiei de imprejmuire)
+100E verificare arhitectura + rezistenta DTAC de catre un verificator atestat (cica asa se cere)
+2E/mp proiect tehnic structura cu verificare(parca e o parte din proiectele DTAC) care aduce pe hartie materiale, consumul lor, costuri, calitatea constructiei si facililiteaza dirigintelui urmarirea executiei
+1E/mp proiect tehnic instalatii electrice. E absolut necesar? nu de alta dar electrica se va face sigur in regie proprie(am citit la unii forumisti ca 90% e maculatura ce invoca norme si metodoligii si f putin se refera efectiv la instalatia proriuzisa)
+1E/mp p.t. sanitare(astea se calculeaza tot in functie mp construit sau util?)
Nu inteleg de ce trebuie sa platesc direct proportional mai mult instalatiile sanitare daca eu am livingul mai mare, baile si dimensionarea instalatiilor ramanad relativ aceleasi indiferent de dimensionarea totala a casei)  
+1E/mp instalatii termice
Intrebarea ramane la toate p.t. de instaltii: Care este necesitatea si care este beneficiul de pe urma lor?

Se mai faciliteaza obtinerea de autorizatii si avize dar astea sunt tratate separat.

Nu se mentioneaza nimic despre calculele energetice (termosistem + calculele aferente)
Mai sunt alte servicii care ar putea fi incluse (cu plata aferenta)

Mi sa amintit de o procedura ciudata referitoare la un aviz de la sanatate. Ceva de genul ca trebui sa aduc (personal)un inspector care va da un aviz. Ce aspecte urmareste acest aviz? (dimensiuni camere, ventilatie, lumina naturala???) Nu de alta dar de cate ori mi se mentioneaza ca un aviz iese in urma evaluarii facute de un om aflat pe teren ma cam apuca nelinistea. As vrea sa fac totul cum trebuie si sa nu existe loc de interpretari si aprecieri ochiometrico-subiective.

Se precizeaza avans 30%(cu care sunt de acord) si restul la predarea documentatiei.(lucru cu care nu sunt chiar de acord) As imparti plata in 3 transe ultima fiind la receptie.(chiar daca asta ar aduce o mica suplimentare a sumei totale) Asa ma gandesc ca arhitectul ar fi cointeresat si de executie si la sfarsit daca nu obtin receptia din varii motive sa dea vina exlusiv pe constructor pe care eu unul nu am priceperea sa-l urmaresc.
Acum fiind singura oferta de care beneficiez in momentul de fata nici nu pot evalua daca oferta este supapreciata sau subapreciata. (suprafata e mica dar nici nu ampretenti la design avangardist si solutii tehnice care rup gura targului)
Deasemnea nici nu doresc sa ajung la cel mai mic pret de pe piata, iar omul cu care colaborez sa faca totul in scarba. Doresc sa aflu pretul corect pt ca lucrarea sa fie de calitate. Aici m-ar ajuta niste pareri.

Un aspect care nu imi place e ca mi se raspunde foarte greu la intrebari? Pana si oferta a venit dupa ce am cerut-o de 2 ori pe mail, apoi telefonic. Ma tem ca voi colabora greu cu dna arhitect. Insa ma agat de ea pt ca stiu sigur ca are usi deschise pt avize si autorizatii+ recomandari referitoare la seriozitate (recomandari care la mine, pana acum, nu s-au concretizat) O parte din intrebarile de aici le-am tirmis pe mail acum doua zile insa pana acum nu am primit raspuns. Pana acum raspusurile intarziate au fost justificate prin lipsa de timp si chestii ce trebuiau facute urgent insa nu as vrea sa continui asa.


As mai avea niste intrebari referitoare la racordarea la energie electrica.  Stalpii de curent sunt peste drum si sunt destul de multe case in jur racordate la acea retea (nu este zona nou in dezvoltare) Teoretic nu a trebui sa fie probleme deosebite. Insa ...cineva mi-a spus ca enelul nu face racordarea definitiva decat atunci cand constructia e gata. Si atunci apar suprize de genul; nu mai avem rezerva de putere.
Cum se poate evita o astfel de situatie? Prin avizul de aplasament care trebuie obtinut de la Enel se garanteaza ca te poti conecta la reteaua existenta fara costuri colosale (cumpara transformator)? Stiu ca in cerere pt avizul de amplasament trebuie sa specifici daca doresti conectarea la retea precum si tensiune+putere necesara.
Se poate obtine racordare definitiva la retea si fara a avea constructia gata? Am intalnit oamni care aveau curent 380 de ani de zile fara ca macar sa fi inceput constructia.

Am renuntat la bca (mi sa psus ca odata udat isi schimba propietatile permanent)
Am renuntat la beci sub casa. Nu imi permit si poate fi sursa de probleme.

Multumiri
La varaianta constructiei unei case pe structura metalica usoara , te -ai gandit ? E mai ieftin , suprafata utila e mai mare cu 25 % decat a a unei case pe zidarie , o faci mult mai repede, sau daca nu doresti sa o faci repede , o poti realiza etapizat , in prima faza fundatia + structura +inchideri cu OSB, + termosistem si invelitoare +tamplarie, urmand ca instalatiile, inchiderile interioare si finisajele sa le faci pe parcurs. O realizezi cu costuri mai mici de pana la 30% decat a unei constructii pe zidarie . Nu mai ai nevoie de cofraje pentru stalpi si centuri , cuie , sarma , fier beton ,  plus manopera aferenta , ca sa nu mai vorbim de ”pierderi” generate de furatul ”meseriasilor”, sau cheltuieli infinite cu deplasari inutile de la santier la furnizorii de materiale de constructie , sau nepriceperea acestora. Gestionezi mai bine costurile constructiei, la finisaje peretii suport vor fi perfect drepti , si unghiurile perfect drepte. Exista o multitudine de proiecte pentru asemenea case. Nu exista limitari .

#17
puma_rider

puma_rider

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 01.06.2008
@zzagger  
M-am gandit insa jumatatea a declarat ca nu doreste sa traiasca intr-o casa din tabla. Partial o inteleg.

@lestad_25
Din pacate la rosu trebuie sa platesc manopera integral.
Pe urma ma bag. Nu am doar maini stangi  si am si de unde cere ajutor din cand in cand.

Doresc sa o fac doar partial locuibila in banii astia.

Nu inteleg ce vrei sa spui la partea de proiect. (e prea ieftin sau ce?)

#18
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Daca vrei pana in 100mp locuibili fa doar parter. Manopera si finisajele la o casa a scarii sunt mai scumpe decat ce economisesti de la fundatie si acoperis si ce pierzi si sus si jos cu casa scarii. E si relativ stupid sa ai casa scarii in suprafata de mai mult de 10-15% din suprafata unui etaj.
Orice suprafata ai avea, si orice compartimentari, nu face inaltimea finita mai mica de 270. Incearca sa atingi chiar 280, daca e posibil. O sa para cu mult mai spatios si castigi spatiu util prin debarale si pe deasupra mobilelor, daca apare nevoia.
Mai sunt si alte complicatii care or sa te loveasca ulterior la finisaje, instalatii si distributia caldurii pe verticala, dar nimeni nu tine cont de alea, se uita doar la costul la rosu.

La zidarie, BCA e mai DIY friendly la partea de instalatii, chiar si de ridicat, dar orice solutie ai alege pune zidaria in grosimea minima pe care ti-o permite calculul de rezistenta si pune in calcul EPS >= 12cm la exterior. Daca ai gaz poti scapa fara camera tehnica, dar cu un camin de hidrofor undeva in curte.

Daca ai mania peretilor drepti ca o coala ai nevoie fie sa tencuiesti pe profile pontate cu sfintenie de cineva care stie geometrie, fie sa lipesti rigips. Dintre astea doua, ultima e foarte DIY friendly si se poate cupla cu instalatiile foarte bine.
Nu te complica cu incalzire in pardoseala, nu ai buget, pur si simplu. Calorifere de otel si le mai schimbi peste 10 ani daca vrei mai fancy. Toate instalatiile de lichid pe teava la colac, pex sau pex-al (Henco, APE), functie de ce fitinguri ai mai ieftin in zona ta si instalatiile electrice in copex. Daca vei traversa stalpi si grinzi cu ele e mai ieftin sa ingrosi cu 5cm de BCA local si sa faci santul in el decat sa inalti sapa in toata casa.
La finisaje, baile iti vor manca multi bani. Invata de acum sa iti placa faianta alba cu doar o fasie subtire de mozaic colorat sau un brau ornamental pe undeva, sau ceva de genul. Va arata mai bine de ce ai mai multe chestii cromate si accesorii pe acolo. Cred ca e cea mai ieftina varianta pe care nu o vei regreta in <5 ani.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate