Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31982 replies to this topic

#30835
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,883
  • Înscris: 31.03.2003
Si ce treaba avem noi cu Anglia?

#30836
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 gmowner, on 13 ianuarie 2023 - 22:47, said:

In situatia actuala, cred ca e destul de evident ca dispare povestea cu electrice din 2035.
Prin 2030, vanzarile de autoturisme noi in tarile civilizate o sa fie cam 50:50 electrice vs. benzina.

 M0su, on 14 ianuarie 2023 - 09:13, said:

E de neam prost sa crezi ca limbricul european salveaza planeta de emisii.
Este, dar nu in sensul in care spui tu.
Este de neam prost in sensul ca autorul acestei afirmatii nu s-a informat deloc inainte de a scrie.
Iar realitatea este ca in majoritatea tarilor se iau masuri anti-emisii. Vezi de ex. Green Deal in US. Sau vezi in ce tara se vand cele mai multe masini electrice.

 M0su, on 14 ianuarie 2023 - 09:13, said:

Bine, de nocive ce sunt emisiile a inceput sa se inchida gaura de ozon ! Planeta stie sa se regleze, a facut-o de atatea ori.
Dezinformare si manipulare.
Gaura de ozon se inchide din cauza ca oamenii au redus emisiile de gaze care distrug stratul de ozon.
Este vorba despre protocolul Montreal: https://en.wikipedia...ntreal_Protocol

Pe de alta parte, planeta tot o sa se regleze si ca urmare a incalzirii globale provocate de om, dar n-o sa mai fie un mediu confortabil pentru om. Poate revin dinozaurii...

 M0su, on 14 ianuarie 2023 - 09:13, said:

Pe de alta parte depasind numarul de 8 miliarde trebuie facut ceva pentru scaderea lui, o zic multi, Gates, Ursula,o gramada.
Dezinformare si manipulare.
Nici Gates, nici Ursula n-au vorbit de scaderea populatiei in sensul in care insinuezi tu.

Ma intreb de ce este nevoie de atata minciuna, dezinformare si manipulare de partea celor care sustin un anumit punct de veder...probabil pentru ca argumente reale n-au.

#30837
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,362
  • Înscris: 21.06.2016
Ca-s batuti in cap.
Problema majora a planetei la ora asta e demografia. In 2-3 decade peste tot (in afara de Africa) scade si imbatraineste populatia si asta o sa duca la probleme majore.
Africa o sa mai creasca cam pina in 2100 si in timpul vietii multora de aici o sa detina cea mai mare parte a populatiei pamintului.
Mantra asta cu "suntem prea multi" e o idiotentie crasa. Cel mai mult au de suferit corporatiile in toata treaba asta.

Gaura de ozon se inchide din cauza interditctiilor guvernamentale la nivel interantional - care intre altele au crescut costurile!
Faptul ca nu avem ploi acide cum scria toata presa in anii 80 este tot din cauza restrictiilor guvernamentale care au marit pretul enegiei si al masinilor.

Eu zic ca pina acum au mers destul de bine.

#30838
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma.

#30839
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,856
  • Înscris: 27.01.2020

 djl, on 16 ianuarie 2023 - 23:36, said:

Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma.

un exemplu simplu.

un tir cu un sofer care are maxim 15 ore de munca... el tre sa mearga de la a la b si sa faca livrare in timpul X. in momentul de fata cu un tir pe motorina , faci plinul si cursa si iti mai ramane si motorina. cu una electrica nu faci cursa. simplu. nu ai cum.

al exemplu simplu. un excavator normal pe diesel lucreaza 24/7 cu 3 schimburi de muncitori. faci plinul 1 data pe zi , dureaza 10 minute ai rezolvat problema. electric nu ai nici o sansa.

si mai simplu. un vapor care pleaca din japonia pana in germania face asta cu un singur plin de pacura. cu ce poti sa inlocuiesti motorul ala?

motorul diesel este la baza societatii. nimic nu exista fara sa fi avut nevoie de diesel. nimic. ca sa inlocuiesti diesel tre sa gasesti o solutie mai fiabila , cu autonomie mai mare , sa fie mai usor decat un diesel. orice inlocuitor al diesel tre sa fie superior diesel din TOATE punctele de vedere. altfel nimeni nu o sa folosesca.

pe masinile mici e alta poveste. la masinile mici diesel e doar o metoda de a salva la petrol. nimic mai mult.

#30840
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,167
  • Înscris: 29.01.2008
Sunt locuri unde motorul termic nu poate fi înlocuit, dar poate funcționa cu combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 (biocombustibili - combustibili obținuți din plante: la arderea combustibilului emit în atmosferă CO2 absorbit la creșterea plantelor). Acești combustibili nu pot fi utilizați la toate vehiculele, deoarece ar necesita cultivarea unor suprafețe mult prea mari în acest scop. La vapoare se poate trece la propulsie nucleară, pe măsură ce se răspândesc reactoarele civile de mică putere (de genul Nu-Scale), că în domeniul militar sunt utilizate de mulți ani.

#30841
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007
Pentru toți fanii anti diesel: știți ce fain merge un Citroen c-crosser de 2200 hdi, 156 cp? Te unge pe suflet când începe sa toarcă ca o pisica. Iar la acceleratii, te baga efectiv în scaun. Depășirile se fac rapid. Chiar dacă masina are 13 ani. Nu renunț la diesel nici mort.

 CGDBZ, on 12 ianuarie 2023 - 10:40, said:

A sosit si 2023, diesel-ul inca rezista. Greu ar putea sa ma faca sa renunt la batranul 307 HDI, mai ales la ce preturi au acum masinile, chiar si sh, de electrice nu mai vorbesc.
Total de acord. Nici eu nu renunț la c-crosser-ul meu, 2,2 hdi!

#30842
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 djl, on 16 ianuarie 2023 - 23:36, said:

Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma.
Exista troleibuze electrice , tramvaie electrice vezi liniile 61,62 si 41
Sa mai zic de locomotivele de tren de la Electroputere Craiova?

#30843
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021

 Shcherbina, on 28 ianuarie 2023 - 01:29, said:



si mai simplu. un vapor care pleaca din japonia pana in germania face asta cu un singur plin de pacura. cu ce poti sa inlocuiesti motorul ala?



Cu tehnologii eoliene de ultim răcnet: cu vele! :D

#30844
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

View PostRobert_Kiran, on 28 ianuarie 2023 - 21:41, said:

Pentru toți fanii anti diesel: știți ce fain merge un Citroen c-crosser de 2200 hdi, 156 cp? Te unge pe suflet când începe sa toarcă ca o pisica.
Dupa ce ai condus o electrica, clampanitul acela (mai ales la relanti si la acceleratii) te scoate din minti. Iti dai seama ce chestie primitiva si ineficienta este motorul cu pistoane.

View PostRobert_Kiran, on 28 ianuarie 2023 - 21:41, said:

Iar la acceleratii, te baga efectiv în scaun. Depășirile se fac rapid. Chiar dacă masina are 13 ani. Nu renunț la diesel nici mort.
Masina electrica este net superioara si din acest punct de vedere. Cuplu maxim, instantaneu, la orice turatie, orice viteza, fara schimbare de trepte.
Dupa ce ai condus o electrica, toate motoarele cu pistoane ti se pare ca au lag. Motorul cu pistoane care inainte ti se parea "sprinten", acum ti se pare ca-i infundat ceva la el ca parca nu trage...

#30845
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Se ştie de mult asta. Tramvai, troleibuz, metrou, locomotivă, automotor. Numai că problema a fost şi rămâne capacitatea de stocare. Când se va rezolva problema, autovehiculele electrice vor accelera puternic pe piaţă.

View PostMembruAnonim, on 28 ianuarie 2023 - 22:17, said:

Exista troleibuze electrice , tramvaie electrice vezi liniile 61,62 si 41
Sa mai zic de locomotivele de tren de la Electroputere Craiova?

Ce am zis... mă referam la cele cu sursă proprie de alimentare, nu reţea de contact.

#30846
Elenistic

Elenistic

    Distrug pesedisti pe banda rulanta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,803
  • Înscris: 19.06.2017

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2023 - 23:55, said:


Dupa ce ai condus o electrica, clampanitul acela (mai ales la relanti si la acceleratii) te scoate din minti. Iti dai seama ce chestie primitiva si ineficienta este motorul cu pistoane.


Aham. Asta pana ai de venit de la Cluj Napoca la mare. Atunci iti dai seama ce eficienta e masina electrica...

Si brusc, te trezesti din vis.

Edited by Elenistic, 29 January 2023 - 01:11.


#30847
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,362
  • Înscris: 21.06.2016
Ai nevoie de o oprire de 30 de minute pe care o faci și cu mașina. Infastrcrura exista in multe tari, o sa fie și in România.

#30848
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007

View Postvrajitoruldinoz, on 29 ianuarie 2023 - 01:45, said:

Ai nevoie de o oprire de 30 de minute pe care o faci și cu mașina. Infastrcrura exista in multe tari, o sa fie și in România.
30 de minute dacă găsești o statie goala. Dar dacă mai sunt doua electrice în fata ta?
În plus eu pot merge 500 km fără pauza cu dieselul meu. Alimentarea maxim 15 minute, dacă e coada de 2 masini. Dacă nu, în 5 minute sunt gata.
Poți merge cu electrica 500 km fără oprire?
Iar infrastructura... va mai curge apa pe Dunăre pana va fi. Benzinării sunt peste tot. Stații electrice nu prea.

Edited by Robert_Kiran, 29 January 2023 - 07:48.


#30849
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

View PostElenistic, on 29 ianuarie 2023 - 01:11, said:

Atunci iti dai seama ce eficienta e masina electrica...
Masina electrica consuma 15 kWh / 100 Km.
Masina cu pistoane consuma 60 kWh / 100 Km.

View PostRobert_Kiran, on 29 ianuarie 2023 - 07:47, said:

În plus eu pot merge 500 km fără pauza cu dieselul meu.
Si de ce ai vrea sa faci asa ceva?
500 km inseamna 6 - 8 ore de condus, o nebunie in Romania.

View PostRobert_Kiran, on 29 ianuarie 2023 - 07:47, said:

Poți merge cu electrica 500 km fără oprire?
Poti alimenta acasa cu motorina?
Poti alimenta acasa cu motorina gratis venita de pe acoperisul casei?
Cu masina electrica mergi cam 100 km cu 20 de lei. Cati kilometri mergi cu motorina de 20 de lei? Mers normal, nu hypermiling.

View PostRobert_Kiran, on 29 ianuarie 2023 - 07:47, said:

Benzinării sunt peste tot. Stații electrice nu prea.
Am masina electrica si am calatorit cu ea si prin Romania si prin Europa si stiu din proprie experienta ca exagerezi.

#30850
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007
Și ultima chestie, sa vedem cum o combateți. Mie imi place sa închiriez rulota in concediu. Ca de altfel multora dintre noi. Diselache asta al meu trage pana la 2000 kg remorca cu frâne. O rulota bună are undeva la 1300 -1500 kg, deci cu Citroen-ul meu nu vor fi probleme.  As fi curios sa știu ce rulota poate trage o electrica. Dacă poate trage. Si daca da, sunt curios și ce autonomie mai are!
Caz electrica închis. Rulotistii nu vor cumpăra niciodată electrica, ci diesel!

#30851
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013
Specia umana n-are nici o datorie sau obligatie fata de cei care vor sa inchirieze rulota.
Exista alte prioritati mult mai importante.

Dar daca insisti...si masinile electrice pot tracta rulote.

Attached Files



#30852
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007

View Postkolfleading, on 29 ianuarie 2023 - 09:25, said:

Specia umana n-are nici o datorie sau obligatie fata de cei care vor sa inchirieze rulota.
Exista alte prioritati mult mai importante.

Dar daca insisti...si masinile electrice pot tracta rulote.
Desigur ... si autonomia le scade drastic! Or sa faca 200 km în 2 zile!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate