Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: Apr 16 2024 21:35, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
42
#19
Posted 25 August 2016 - 09:46
Cacamaca. Nu s-a interzis inca dieselul in orase ? Mergeti pe camp cu tractoru efectiv cu un furtun din esapament in cabina daca vreti fum la nari.
Dieselul va fi interzis !! Pentru ca e mizer ! Uite asa ar trebui obligati sa mearga cu aceste masini mizere: [ http://blogs.thetimes-tribune.com/johncole/wp-content/uploads/2015/09/092415coletoon.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#20
Posted 25 August 2016 - 09:52
Eu raman fan diesel orice ar fi, pleaca mult mai frumos de pe loc decat un benzinar lesinat.
|
#21
Posted 25 August 2016 - 09:52
#22
Posted 25 August 2016 - 09:53
Plus ca nu mi-a placut niciodata mirosul de benzina, doar cele de motorina, GPL si lampant. Iarna dieselul miroase a fum de gratar.
|
#23
Posted 25 August 2016 - 09:58
E o abureala stupida, deoarece la diesel sunt simultan atât randament mai mare datorat compresiei mult mai mari, dar și motorina care are capacitate calorică semnificativ mai mare decât benzina.
Nu in ultimul rand, se susține încă o aberatie - ca la compresie mică ar avea performanta mai mare, chestie ridicol de falsa - puterea litrica creste prin creșterea compresiei - care aduce simultan randament mărit si turație mărită - mai mult lucru mecanic pe unitatea de timp. Compresia mică care dă turație mica, permite o uzura mai mică, fiabilitate mai buna, însă atât performanta de putere cât și de randament sunt mai slabe. |
#24
Posted 25 August 2016 - 10:00
Colegu' cu merele..... you have a little obsession.....
Edited by ianos76, 25 August 2016 - 10:02. |
#25
Posted 25 August 2016 - 10:07
Dieselul meu, dupa 10 ani, nu scoate fum de loc. Adica absolut nimic vizibil. Ceea ce nu cred ca poate spune cineva cu benzina. Daca asta inseamna ca polueaza mai mult dieselul decat benzina...
|
#26
Posted 25 August 2016 - 10:15
Mie unul nu imi place mirosul de motorina arsa. Benzina e mai suportabila. Amandoua sunt toxice pentru organism. Dieselul e cancerigen. Probabil ca si benzina dar inca nu a ajuns informatia pe piata.
|
#27
Posted 25 August 2016 - 10:21
De poluat, polueaza toate, insa dieselul cel mai rau din mai multe motive:
- compresia marita permite formarea si mai usoara a ozonului, care la nivelul solului este un oxidant cancerigen. - motorina contine mai mult sulf, si compusii sulfurosi realizati prin ardere sunt iar cancerigeni. - compresia marita duce la formarea si mai usoara de NOXe, oxizi de azot(nitrogen) si nitrati si nitriti cancerigeni. - particulele de funingine sunt mai mari si acestea sunt iar cancerigene, si traficul e plin de atomobile si camioane care nu au filtre de particule - chestie care reprezinta un genocid, xenocid chiar, crima in masa la scara planetara. Edited by loock, 25 August 2016 - 10:24. |
#28
Posted 25 August 2016 - 11:02
emil_sv, on 25 august 2016 - 08:05, said:
http://www.autoexpre...ld-kill-diesels http://www.autoexpre...not-legislation Ce parere aveti? Personal mi se pare fantastic ca au reusit sa faca motoarele pe benzina competitive dpdv al consumului cu dieselul. Mult timp au fost neglijate si majoritatea investitiilor in tehnologia motoarelor a fost axata pe diesel, fapt ce a dus intr-adevar la cresterea poluarii cu particule nocive, dieselul este mult mai nociv pentru mediu decat benzina, singurul avantaj la diesel este emisia ceva mai mica de CO2 si cam atat. Cam ar fi momentul ca dieselul sa fie din nou relegat la aplicatiile sale traditionale, camioane, trenuri, dube etc si masinile normale de pasageri sa ramana la motorul pe benzina, mai curat si mai rafinat. In ultimii ani s-a renuntat la ipocrizia eco si incurajarea dieselului, tendinta momentan este de trecere inapoi la benzina, din cauza costurilor mai ridicate de intretinere la diesel si din cauza multitudinii de probleme cu filtrele de particule, complexitatea tratarii noxelor cu uree la multe dieseluri EURO 6 samd. Un mecanism cu cat e mai complex cu atat mai mari sunt sansele sa se strice. Deja dieselul in multe aplicatii nu prea mai merita decat pentru cei care fac foarte foarte multi km anual, diferentele de pret, cost al intretinerii si impozitare nu se amortizeaza usor, in plus mai exista sansa unor probleme in plus sau pur si simplu anularea oricaror economii daca masina necesita o reparatie majora legata de tratarea noxelor (filtru de particule etc). - ce inseamna "in curand"? Daca spun ca masinile pe benzina vor disparea "in curand", esti de acord? Da, masinile electrice sau pe hidrogen le vor inlocui, dar ce inseamna in curand... asa si cu ce spui tu bazat pe un motor care va aparea in 2018... Putem spune despre orice ca va disparea in curand - motivul pt care dieselul nu mai e f popular este simplu, costul motorinei: mai tii minte acum 10-20 ani cand era jumatate din pretul benzinei? Dupa cum stim, hotii cei mai mari (dupa banci) sint pe la productia si distributia de carburanti (astia de modifica preturile de 10 ori pe zi). Cum a crescut nr de masini diesel vandute, cum a crescut si pretul la motorina... si profitul lor. De fapt, in UK de ex, motorina este MAI SCUMPA ca benzina, lucru care ma astept sa se intample curand si in Ro. Sa nu spuneti ca pretul a crescut ca e motorina mai buna... ca nu e asta motivul. - daca nu ar fi existat motivul de mai sus, motoarele diesel ar fi dominat piata, au evoluat asa de mult incat au fost montate chiar si pe modele decapotabile si modele super sport, in ideea de a demonstra ca evolutia lor le duce in arii de aplicatie traditional exclusiv benzina - poate pt tine personal o masina de oras pe care o conduci singur este eficienta si pe benzina, insa cine a avut masina benzina si a condus si pe motorina stie diferentele de genul pornesti ACul si simti ca ti se taie acceleratia (la benzina) in timp ce la motorina nu simti mai nimic, urci o panta, consumul se duce spre cer (la benzina), mergi cu peste 110km/h, consumul se duce iar spre cer (la benzina), mergi cu 4-5 persoane cu bagaj si urci o panta sau bagi ACul, simti ca masina nu mai trage etc. In acest timp, un diesel trage vesel si consumul ramane f mic. Dar in cazul in care doresti tractarea unei remorci? - tot pt motivele de mai sus este singura varianta la camioane, autobuze, nu pt ca e "mai nerafinat si la camioane merge" E mai eficient - tinand cont de aceste lucruri, cum putem evalua cat de curat este dieselul fata de motorul otto ? Daca consuma 1/2 din cantitatea de combustibil, emite si mai putine noxe per total, desi evident aici e discutabil - un otto de 150 hp are un cuplu de aprox 200nm, in timp ce un diesel de 150 se duce spre 400nm... si aceste cupluri maxime sint obtinute la diesel chiar si de la 1600rpm, in timp ce la benzina cuplul maxim se intampla undeva f sus, unde multi nu ajung niciodata pt ca aud motorul ca fiind f turat. - e adevarat ca intretinerea unui diesel e mai costisitoare, dar din nou, ramane de discutat, pt ca se spune ca motoarele diesel rezista mai mult, deci pe termen lung pot fi avantaje. Pe scurt, la ora actuala, e avantajos pt cei care fac multi km si cei care au masini f mari, rulote etc, dar disparitia motorului diesel e departe... deocamdata america tre sa creasca pe piata de diesel pt ca vand prea multe benzinare de 5.0 litri care au puteri mai mici ca un diesel de 1.6l... apoi incet incet in viitor, candva, vom vedea... acest "in curand" din titlul tau nu spune NIMIC. loock, on 25 august 2016 - 10:21, said:
De poluat, polueaza toate, insa dieselul cel mai rau din mai multe motive: - compresia marita permite formarea si mai usoara a ozonului, care la nivelul solului este un oxidant cancerigen. - motorina contine mai mult sulf, si compusii sulfurosi realizati prin ardere sunt iar cancerigeni. - compresia marita duce la formarea si mai usoara de NOXe, oxizi de azot(nitrogen) si nitrati si nitriti cancerigeni. - particulele de funingine sunt mai mari si acestea sunt iar cancerigene, si traficul e plin de atomobile si camioane care nu au filtre de particule - chestie care reprezinta un genocid, xenocid chiar, crima in masa la scara planetara. Compresia marita e principalul mod in care se cresc puterile si la motoarele pe benzina. Multe motoare diesel sint mai curate ca suratele lor pe benzina. Genocid? Si ce vrei sa pui pe TIR? Motor pe benzina? ca o sa stai la benzinarie mai mult... o sa consume undeva de 3 ori mai mult ca un diesel propabil si o sa polueze ghici cum, la fel sau mai mult. _-AppleS-_, on 25 august 2016 - 09:46, said:
Cacamaca. Nu s-a interzis inca dieselul in orase ? Mergeti pe camp cu tractoru efectiv cu un furtun din esapament in cabina daca vreti fum la nari. Dieselul va fi interzis !! Pentru ca e mizer ! Uite asa ar trebui obligati sa mearga cu aceste masini mizere: [ http://blogs.thetimes-tribune.com/johncole/wp-content/uploads/2015/09/092415coletoon.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Flame-ul si troleala pe forum (si prostia) sint interzise pe multe forumuri insa. emil_sv, on 25 august 2016 - 08:20, said:
Motoarele de ultima generatie pe benzina sunt foarte eficiente pe anumite paliere. In plus tehnologia asta e abia la inceput, 10% acum, in cativa ani o sa fie 20%... Momentan diferenta intre un 2.0 diesel si un 2.0 benzina de puteri aproximativ egale este undeva intre 1-2 litri (consum combinat) in functie de producator. Un motor diesel de 2.0 va avea CUPLU dublu fata de un motor be benzina de putere egala. Consumul difera doar 1-2 litri? Glumesti, nu? Ai condus vreodata o benzinara cu 150km/h sa te uiti la consum? Eventual si cu 4-5 pasageri cu bagaje? Sau urcat o panta? Sau tractat o rulota? Si apoi sa faci aceleasi lucruri cu un diesel... Am avut 2 passaturi diesel (1.9 tdi si 2.0tdi), apoi Honda CR-V 2.0 benzina, Mazda 6 2.0 benz etc... diferentele de consum sint enorme. Acum am un Renault 1.5dci, Buc-Valeni 3.8l/100 consum... Ford Focus 1.6 benzina consumul e undeva pe la 7%, daca bag Fordul pe A1 la 130km/h consumul sare in sus rau... Benzinarele sint bune prin oras, si daca faci km putini sint perfecte. Altfel... in nici un caz diferenta nu e doar 1l/100 cum zici tu... nici 2 nu e corect sa spui Edited by maxtron_69, 25 August 2016 - 11:16. |
|
#29
Posted 25 August 2016 - 11:03
Povesti vanatoresti, dieselul va ramane inca multa vreme cel mai bun motor !
Asta pana masinile electrice vor fi obligatorii dar si accesibile, unele state UE vor ca din 2030 sa oblige sa se cumpere nou doar electric, deci ambele tipuri de motoare vor disparea gradual... |
#30
Posted 25 August 2016 - 11:10
oaspetele, on 25 august 2016 - 08:26, said:
2 litri poate insemna 25%, nu 10. Vorbim de real life, nu de ce zice producatorul. ericmario, on 25 august 2016 - 09:15, said:
Aceeasi publicati scrie in alt articol: "Towing a caravan or trailer is a common use for these cars as well - and if that's your plan, the high torque of a large diesel engine is the best choice for load-lugging." Daca stii cam care este modul de utilizare comun al acestor masini, de ce mai faci un motor pe benzina nepotrivit pt ele... si un articol cu care sa creezi controverse prin titlurile "clickbate"... Problema e America... care a avut preturile astea enorm de mici la benzina... si inca forteaza producatorii de masini sa scoata motoare pe benzina. In momentul cand pretul la benzina va creste in US, motoarele pe benzina vor primi un nou avant... si vor disparea tot mai multe motoare pe benzina de peste 2.5l Edited by maxtron_69, 25 August 2016 - 11:11. |
#31
Posted 25 August 2016 - 11:13
@maxtron_69 foarte bine punctat si argumentat cu experienta personala.
Thread.ul asta este ca sa fie. |
#33
Posted 25 August 2016 - 11:15
asda, on 25 august 2016 - 11:03, said:
Povesti vanatoresti, dieselul va ramane inca multa vreme cel mai bun motor ! Asta pana masinile electrice vor fi obligatorii dar si accesibile, unele state UE vor ca din 2030 sa oblige sa se cumpere nou doar electric, deci ambele tipuri de motoare vor disparea gradual... Dar nu se doreste promovarea masinilor electrice, se stie de mult asta, recomand acest documentar la toata lumea: http://www.imdb.com/title/tt0489037 |
|
#34
Posted 25 August 2016 - 11:17
#35
Posted 25 August 2016 - 11:29
f300, on 25 august 2016 - 09:52, said: Eficient inseamna in cazul de fata sa consume mai putina benzina!!! Cum consuma mai putina consumind mai multa?! Scazand cantitatea de combustibil in cazul benzinarei nu mai ai forta , doar se incalzeste . Amestecul stoechiometric nu avantajeaza benzinarul , pe cand in cazul Dieselului raportul comburant-carburant poate fi si 2 la 1 . |
#36
Posted 25 August 2016 - 11:31
maxtron_69, on 25 august 2016 - 11:15, said:
Sincer, poti avea masini electrice de azi, daca s-ar dori. Pune un motoras diesel cat o sticla de cola de 0.5 care sa nu faca nimic decat sa incarce bateriile intr-o masina electrica, si gata, ai autonomie 1000km Dar nu se doreste promovarea masinilor electrice, se stie de mult asta, recomand acest documentar la toata lumea: http://www.imdb.com/title/tt0489037 Se prea poate sa fie interese multe si meschine si deci electricul sa nu fie introdus pe piata mult mai devreme dar ramane problema costurilor de productie a bateriilor. Daca ar fi fost deja tehnologie ieftina cu siguranta deja nu am mai fi vorbit de diesel si benzina decat la trecut. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users